Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In contextul in care a fost publicat Ordinul MFP 1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si PERSOANELE FIZICE, redam mai jos cateva aspecte utile si explicatii de interes pentru persoanele interesate de folosirea Spatiului Privat Virtual.
CE ESTE SPATIUL PRIVAT VIRTUAL?
- Serviciul SPV este un serviciu disponibil 24 de ore din 24, prin care ANAF pune la dispozitia persoanelor fizice, in mod gratuit, prin internet, informatiile si inscrisurile in legatura cu situatia fiscala proprie a persoanei fizice.
- Prin serviciul SPV va puteti informa asupra obligatiilor fiscale pe care le aveti de plata, puteti descarca decizii de impunere incepand cu anul 2013, puteti verifica cum declara angajatorul dvs. contributiile de asigurari sociale si nu numai atat.
- Prin serviciul SPV persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, fara a se utiliza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
CINE POATE UTILIZA SPV?
Orice persoana fizica care are atribuit un cod numeric personal (CNP)
CUM MA POT INREGISTRA IN SPV?
>> Prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro, in sectiunea "Inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui username si a unei parole, prin completarea si transmiterea unei cereri de inregistrare si obtinerea unui numar de inregistrare.
>> Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent si care detin un certificat digital calificat, se autentifica cu ajutorul acestuia
>> Serviciul SPV poate fi utilizat in termen de 2 zile lucratoare de la verificarea si aprobarea cererii. (in situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a serviciului SPV cererea de inregistrare se respinge).
CE DOCUMENTE POT FI PRIMITE PRIN SPV?
1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
5. Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... - la transmiterea Cererii privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ....";
6. "Nota obligatiilor de plata" - la transmiterea Cererii privind "Nota obligatiilor de plata";
7. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori" - la transmiterea Cererii privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
8. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual" - la transmiterea Cererii privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual";
9. Certificatul de atestare fiscala - la transmiterea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
10. Adeverinta de venit - la transmiterea cererii de eliberare a adeverintei de venit;
11. Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014
12. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014
13. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.
CATEGORII DE INFORMATII PUBLICE COMUNICATE PRIN SPV
1. Calendarul obligatiilor fiscale
2. Noutati legislative
3. Ghiduri fiscale
4. Campanii derulate
5. Comunicate de presa.
Toate documentele puse la dispozitia persoanei fizice prin intermediul SPV sunt inscrisuri in forma electronica carora li s-a incorporat, atasat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii nr. 455/2001, republicata
Material intocmit de Finante Publice Brasov.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Din 25 octombrie acccesul in incinta ANAF se va face doar cu Certificat VERDEVenituri din chirii. Declaratii fiscale 2018Incep controalele ANAF in domeniul online, la propunerea GuvernuluiCum pot obtine persoanele fizice documentele fiscale necesare in strainatate. Informare ANAFPana pe 25 mai 2023 poate fi depusa D230 - "Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat"Ultimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAPersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
Ordinul 2202/2015 include Procedura de anulare a obligatiilor fiscale prevazute de Legea 209/2015Conditii de anulare obligatii accesorii conform OUG 69/2020. Cererea trebuie depusa pana la data de 31 ianuarie 2022 inclusivOUG 107/2024. Masurile se aplica si pentru obligatiile care depasesc 31 august 2024?Declaratia Unica 2022: Ce riscuri exista pentru NEDEPUNEREA formularului?OUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneUltimele articole
Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Amnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiArticole similare
Luni, 7 martie, termen pentru Declaratia 092Reminder ANAF! Veniturile obtinute din activitati de infrumusetare/intretinere corporala sunt venituri impozabilePlata in numerar. Ce facilitati se aplica de la 1 august 2016?Declaratia privind nedeductibilitatea fiscala TVA. Cum se certifica?Declaratia 392 B si Completare Jurnal de cumparari. Ce declaratii depune o firma?Ultimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielilee-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareDeclaratia 406. Cum si pana cand trebuie corectata D406 pentru a evita amenzile de 1.500 leiAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFe-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 parti
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"