Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contextul in care a fost publicat Ordinul MFP 1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si PERSOANELE FIZICE, redam mai jos cateva aspecte utile si explicatii de interes pentru persoanele interesate de folosirea Spatiului Privat Virtual.
CE ESTE SPATIUL PRIVAT VIRTUAL?
- Serviciul SPV este un serviciu disponibil 24 de ore din 24, prin care ANAF pune la dispozitia persoanelor fizice, in mod gratuit, prin internet, informatiile si inscrisurile in legatura cu situatia fiscala proprie a persoanei fizice.
- Prin serviciul SPV va puteti informa asupra obligatiilor fiscale pe care le aveti de plata, puteti descarca decizii de impunere incepand cu anul 2013, puteti verifica cum declara angajatorul dvs. contributiile de asigurari sociale si nu numai atat.
- Prin serviciul SPV persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, fara a se utiliza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
CINE POATE UTILIZA SPV?
Orice persoana fizica care are atribuit un cod numeric personal (CNP)
CUM MA POT INREGISTRA IN SPV?
>> Prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro, in sectiunea "Inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui username si a unei parole, prin completarea si transmiterea unei cereri de inregistrare si obtinerea unui numar de inregistrare.
>> Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent si care detin un certificat digital calificat, se autentifica cu ajutorul acestuia
>> Serviciul SPV poate fi utilizat in termen de 2 zile lucratoare de la verificarea si aprobarea cererii. (in situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a serviciului SPV cererea de inregistrare se respinge).
CE DOCUMENTE POT FI PRIMITE PRIN SPV?
1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
5. Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... - la transmiterea Cererii privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ....";
6. "Nota obligatiilor de plata" - la transmiterea Cererii privind "Nota obligatiilor de plata";
7. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori" - la transmiterea Cererii privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
8. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual" - la transmiterea Cererii privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual";
9. Certificatul de atestare fiscala - la transmiterea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
10. Adeverinta de venit - la transmiterea cererii de eliberare a adeverintei de venit;
11. Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014
12. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014
13. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.
CATEGORII DE INFORMATII PUBLICE COMUNICATE PRIN SPV
1. Calendarul obligatiilor fiscale
2. Noutati legislative
3. Ghiduri fiscale
4. Campanii derulate
5. Comunicate de presa.
Toate documentele puse la dispozitia persoanei fizice prin intermediul SPV sunt inscrisuri in forma electronica carora li s-a incorporat, atasat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii nr. 455/2001, republicata
Material intocmit de Finante Publice Brasov.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareRaspuns oficial ANAF: Specificatii privind inregistrarea unei persoane juridice in SPVANAF a publicat lista seminarelor web pentru IUNIE 2023. Care sunt principalele teme abordate?ANAF: Documente necesare pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPVPersoanele inregistrate in SVP pot plati online, prin ghiseul.ro, peste 30 de impozite si contributii fiscale(Informare ANAF)Ultimele articole
Persoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?Articole similare
Infiintare PFA. Ce obligatii declarative exista in acest caz?Este OFICIAL! Parintii care revin mai devreme la munca primesc un stimulent de 1500 leiZoom fiscal: Procedura de desfiintare totala sau partiala a deciziilor de impunereGuvernul MODIFICA Codul Fiscal! Anumite categorii de persoane vor beneficia de anularea contributiei la sanatateDreptul de deducere a TVAUltimele articole
Noua modificare asupra procedurii de aplicare a amnistiei fiscale (Ordinul 6438/2024)Amnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiArticole similare
Facturi primite cu intarziere. Declaratia 394 si procedura de declarareSunt persoana impozabila nerezidenta. Cand pot sa NU ma inregistrez in scopuri de TVA in Romania?Anunt ANAF: In atentia persoanelor fizice care obtin venituri din salarii de la angajatorii nerezidentiPrin Ordinul 6330/2024 a fost introdus noul model al D112. Cum arata formularulA fost publicat noul proiect pentru Formularul 307Ultimele articole
Declaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaPFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaSAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"