Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contextul in care a fost publicat Ordinul MFP 1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si PERSOANELE FIZICE, redam mai jos cateva aspecte utile si explicatii de interes pentru persoanele interesate de folosirea Spatiului Privat Virtual.
CE ESTE SPATIUL PRIVAT VIRTUAL?
- Serviciul SPV este un serviciu disponibil 24 de ore din 24, prin care ANAF pune la dispozitia persoanelor fizice, in mod gratuit, prin internet, informatiile si inscrisurile in legatura cu situatia fiscala proprie a persoanei fizice.
- Prin serviciul SPV va puteti informa asupra obligatiilor fiscale pe care le aveti de plata, puteti descarca decizii de impunere incepand cu anul 2013, puteti verifica cum declara angajatorul dvs. contributiile de asigurari sociale si nu numai atat.
- Prin serviciul SPV persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, fara a se utiliza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
CINE POATE UTILIZA SPV?
Orice persoana fizica care are atribuit un cod numeric personal (CNP)
CUM MA POT INREGISTRA IN SPV?
>> Prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro, in sectiunea "Inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui username si a unei parole, prin completarea si transmiterea unei cereri de inregistrare si obtinerea unui numar de inregistrare.
>> Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent si care detin un certificat digital calificat, se autentifica cu ajutorul acestuia
>> Serviciul SPV poate fi utilizat in termen de 2 zile lucratoare de la verificarea si aprobarea cererii. (in situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a serviciului SPV cererea de inregistrare se respinge).
CE DOCUMENTE POT FI PRIMITE PRIN SPV?
1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
5. Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ... - la transmiterea Cererii privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ....";
6. "Nota obligatiilor de plata" - la transmiterea Cererii privind "Nota obligatiilor de plata";
7. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori" - la transmiterea Cererii privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
8. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual" - la transmiterea Cererii privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spatiul privat virtual";
9. Certificatul de atestare fiscala - la transmiterea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
10. Adeverinta de venit - la transmiterea cererii de eliberare a adeverintei de venit;
11. Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014
12. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014
13. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.
CATEGORII DE INFORMATII PUBLICE COMUNICATE PRIN SPV
1. Calendarul obligatiilor fiscale
2. Noutati legislative
3. Ghiduri fiscale
4. Campanii derulate
5. Comunicate de presa.
Toate documentele puse la dispozitia persoanei fizice prin intermediul SPV sunt inscrisuri in forma electronica carora li s-a incorporat, atasat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii nr. 455/2001, republicata
Material intocmit de Finante Publice Brasov.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Utilizare E-Factura. Sistemul este OBLIGATORIU in relatia dintre firme si persoanele fizice in anumite cazuri25 MAI 2017 este ultima zi pentru depunerea formularelor 200 si 201 pentru anul 2016Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Declaratia unica poate fi depusaCertificat de atestare fiscala: cum il obtii online, model si acte necesare pentru eliberareDin 25 octombrie acccesul in incinta ANAF se va face doar cu Certificat VERDEUltimele articole
ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFModificare D212 in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabilii care obtin venituri din chiriiArticole similare
Controlul antifrauda si consecintele acestuiaCodul fiscal 2011 - Titlul IIIIn atentia contribuabililor! Precizari ANAF cu privire la competentele de verificare documentaraControale la contribuabilii persoane fizice si juridice. ANAF continua reducerea evaziunii fiscale si in 2022Comunicat nou referitor la Spatiul privat virtualUltimele articole
Reducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Obligatii fiscale nedeclarate sau declarate incorect. Ce penalitati datoreaza contribuabilii?Controale antifrauda cu implicatii de 2,6 miliarde de lei in luna iunie 2023Ordinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouPenalitati de nedeclarare. Cand se stabilesc si care este nivelul lor?Articole similare
A fost publicat OMFP nr. 668/2015 privind dispozitia obligatorie ANAF si inspectiile fiscaleCe declaratii fiscale au termen in luna octombrie 2015?Contabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareDe la 1 februarie se aplica noua procedura de inregistrare in scopuri de TVAEvolutia incasarilor ANAF. Raport complet privind TVAUltimele articole
Pensiile aferente lunii mai se platesc inaintea sarbatorilor pascaleMarti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunere a Declaratiei speciale de TVADin 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeTermene limita de depunere a situatiilor financiare anuale aferente anului 2023Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"