Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 15 Oct. 2015 Exclusiv
Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:
- certificate digitale calificate;
- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.
Manual de politici contabile - Stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.
Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:
Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului
- Automat:
Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
.- La cererea contribuabilului:
"Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscala"
6. "Adeverinta de venit".
Cititi continuarea aici.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Noutati ANAF: Documente transmise prin Spatiul Privat Virtual":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Reminder ANAF! Declaratia unica se depune pana la 25 mai 2022, inclusivUtilizare SPV: Cum trebuie procedat atunci cand aceeasi factura a fost trimisa de doua ori in sistemNoi documente vor putea fi comunicate prin intermediul SPVInregistrarea contractelor de inchiriere la ANAF. Obligatii si termene limitaOFICIAL ANAF: Ghid de completare a Declaratiei 230Ultimele articole
ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFModificare D212 in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabilii care obtin venituri din chirii
Mai multe articole despre spatiul privat virtual
Articole similare
Persoanele fizice care realizeaza venituri din chirii trebuie sa depuna Declaratia Unica pana pe 25 mai 2022Declaratia 112 in 2023: Noul model de formular va contine si modificarile privind acordarea sumei de 200 lei neimpozabili la salariiCine este noul presedinte al ANAF?Atentie! Luni intra in vigoare noua procedura de inregistrare in scopuri de TVAANAF a recuperat peste 8 mil. lei din executarea silita a lui Dorin Cocos, fostul sot al Elenei UdreaUltimele articole
Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridiceANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativReminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAFime care platesc impozit pe venit. Daca raman la acelasi impozit, mai trebuie depusa D700 in 2024?
Mai multe articole despre anaf
Articole similare
Corectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Achizitii de bunuri de pe teritoriul Romaniei. Ce DOCUMENTE sunt necesare?Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Firmele pot incheia contracte de colaborare cu persoane fizice daca acestea NU sunt inregistrate ca PFA?Suspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Ultimele articole
Informare ANAF. Cum se face raportarea informatiilor referitoare la finantarile primite de persoanele juridiceSituatii financiare anuale. Mai au firmele obligatia de a depune bilantul ca sa ramana la regimul micro?Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiCum sa gestionezi profitul obtinut prin PFA, pentru un viitor financiar mai sigurCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativ
Mai multe articole despre documente
Articole similare
Tabel comparativ pentru Codul de procedura fiscala in urma schimbarilor aduse prin OG 17/2015Facilitati fiscale instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 6 din 2019. ANULAREA unor obligatii accesoriiCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVCERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA si deciziile obligatiilor de plata accesorii se pot transmite onlineAdeverinta de venit, cazierul fiscal si CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAFUltimele articole
Documente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPVANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceInformare ANAF: Noutati legislative privind esalonarea la plata
Mai multe articole despre certificatul de atestare fiscala
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"