Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:
- certificate digitale calificate;
- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Manual de politici contabile - Stick USB

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.
Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:
Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului
- Automat:
Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
.- La cererea contribuabilului:
"Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscala"
6. "Adeverinta de venit".
Cititi continuarea aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Termen limita si conditii legale pentru utilizarea sistemului E-Factura de microentitatiMFP modifica Legea 227/2015! Sunt propuse masuri pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit, taxe locale si TVAANAF ofera 8 servicii electronice adaptate diferitelor categorii de contribuabiliDeclaratia Unica in 2023: Prin Ordinul 2541/2022 a fost publicat noul model de formularServicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Ultimele articole
Persoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?Articole similare
Modificare sediu social. Trebuie sa anunt ANAF?Comunicarea actului administrativ fiscalModificari TVA in Codul fiscal. Vezi cele mai importante schimbariANAF numara piscinele pentru noul impozitCum facem revocarea accesului la serviciul de depunere online?Ultimele articole
D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareArticole similare
Metoda cantitativ valorica. Formulare. Corectare bon fiscalNoua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuInregistrarea bunurilor primite gratuit. Cum tratam o factura pe zero?TVA - Registrul nontransferurilorUn nou proiect modifica in Norme prevederi referitoare la accize si alte specialeUltimele articole
Deductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATESponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorMijloace fixe. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Nou: Procedura obtinerii certificatului de atestare fiscalaORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.003 din 2009 Pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzitAnaliza zilei cu Irina Dumitrescu: CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA si Certificatul de obligatii bugetareAdeverinta de venit, cazierul fiscal si CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAFNoutati ianuarie 2016 privind CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALAUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"