Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:
- certificate digitale calificate;
- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Manual de politici contabile - Stick USB

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.
Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:
Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului
- Automat:
Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
.- La cererea contribuabilului:
"Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscala"
6. "Adeverinta de venit".
Cititi continuarea aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum pot obtine persoanele fizice documentele fiscale necesare in strainatate. Informare ANAFFormularul 200 se depune pana la 25 mai 2015. Ce procedura trebuie sa urmati?Din 1 iunie serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL este disponibil si pentru persoanele juridiceANAF a publicat pe site Brosura privind Declaratia unica - formularul 212Ce beneficii au persoanele fizice prin SPATIUL PRIVAT VIRTUAL si Buletinul informativ fiscal?Ultimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAPersoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorArticole similare
Ce implica definitivarea impozitului pe profit pentru anul 2013?Totul despre Declaratia 394Anunt ANAF: In atentia persoanelor fizice care obtin venituri din salarii de la angajatorii nerezidentiANAF modifica publicarea listelor cu debitoriNeconcordante intre evidenta contabila si cea fiscala. Declaratii rectificativeUltimele articole
E-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?SAF-T 2025: Cum incadrezi entitatile neplatitoare de TVA in D406Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFArticole similare
Persoanele de peste 40 de ani pot beneficia de servicii medicale decontate de stat chiar si in conditiile in care nu mai sunt fonduri alocateSpatiul Privat Virtual, canal de comunicare securizat in relatia cu ANAF. Cum se efectueaza inregistrarea in sistemImpozitul pe cladiri: Ghid MFP. Ce declaratii depunem?Scutiri de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru IT-isti. Ce conditii trebuie indepliniteNoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Platitor de TVA. Conditii, DOCUMENTE si ajustare TVA pentru trecere la neplatitor de TVAMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEPFA si drepturile de autor. DOCUMENTE necesare dupa inregistrarea ca platitor de TVAFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraArticole similare
Facilitati fiscale instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 6 din 2019. ANULAREA unor obligatii accesoriiCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVOrdinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscalaDocumentar fiscal: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restanteORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.003 din 2009 Pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzitUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"