Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:
- certificate digitale calificate;
- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.
Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:
Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului
- Automat:
Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
.- La cererea contribuabilului:
"Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscala"
6. "Adeverinta de venit".
Cititi continuarea aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCertificatul de atestare fiscala si deciziile obligatiilor de plata accesorii se pot transmite onlineFormularul 600 poate fi depus electronic prin SPATIUL PRIVAT VIRTUALCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAUltimele articole
Persoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?e-Factura: Ghid Complet pentru 2024Articole similare
Informare ANAF! Declaratiile 097 si 700 pentru notificarea intrarii ori iesirii din sistemul de TVA la incasare au fost modificateCum se face impozitarea veniturilor din dividende distribuite DUPA data de 1 ianuarie 2025ANAF a rambursat TVA in valoare de 1,36 mld. lei in ianuarieImplicatii anulare cod valid de TVA. Ce risca societatea?Oficial de la ANAF: Recrutarile pentru specialistii Directiei de management al riscului se vor face internUltimele articole
D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSemnatura electronica. Ce valabilitate are semnatura electronicaControale ANAF pe TVA. In ce conditii poate fi ANULAT un act fiscal impus de autoritatiDecont precompletat E-TVA: Brosura ANAF contine modelul decontului si a raportului + alte date esentialeArticole similare
Bon de benzina cu CIF. Care va fi regimul TVA?Codul Fiscal modificat va lovi puternic in companiile romanesti, deja incercate in 2009!Implicatii fiscale pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?Inventarierea. Inregistrarea bunurilor neimputabileOG 99 din 2013: Pana la 29 noiembrie se depun cererile pentru accesarea unor sumeUltimele articole
Deductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATESponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorMijloace fixe. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Documentar fiscal: Totul despre CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA in 2016Ce documente si informatii de natura fiscala obtineti prin Spatiul Privat VirtualNoutati ianuarie 2016 privind CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALADocumentele care pot fi comunicate prin Spatiul privat virtual de la 1 iulieNorme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"