Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Informam contribuabilii persoane fizice ca prin accesarea serviciului "Spatiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organul fiscal.
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiu Privat Virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atât in format pdf, cât si in format video, prin care sunt prezentate o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.
Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele anterior mentionate precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:
- certificate digitale calificate;
- credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.
Serviciul "Inregistrare/inrolare persoane fizice in spatiul privat virtual" de pe site-ul www.anaf.ro permite inregistrarea in sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parola. La alegerea optiunii "Inregistrare persoane fizice", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata (https) si are posibilitatea sa aleaga intre doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Pentru aprobarea la ghiseu, persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agentiei Nationale de administrare Fiscala, in scopul identificarii fizice. Persoana fizica va prezenta organului fiscal numarul de inregistrare fiscala atribuit de A.N.A.F, precum si actul de identitate indicat in cererea depusa.
Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt urmatoarele:
Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului
- Automat:
Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepând cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepând cu anul 2015
4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii
.- La cererea contribuabilului:
"Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de…"
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"
5. "Certificatul de atestare fiscala"
6. "Adeverinta de venit".
Cititi continuarea aici.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia Unica in 2023: Prin Ordinul 2541/2022 a fost publicat noul model de formularDepunerea formularului 200 se poate face si onlineDGRFP: Eliberarea de extrase de cont in format electronic de la Trezorerie, fara perceperea de comisioaneServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFCare este termenul de depunere a Declaratiei Unice?Ultimele articole
Persoanele care NU au depus D212 pentru 2023 vor primi Notificari de la ANAF. Cat timp au pentru a indrepta situatiaAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazClarificari ANAF privind transmiterea Notificarii de conformare RO e-TVAServiciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?Articole similare
Miercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteIn atentia societatilor: perioada fiscala pentru TVA. Vezi exceptiile!Obligatii declarative cu termen in luna februarie 2011Important: Declararea si plata impozitului pe profit pentru anul 2010A fost aprobat Sistemul de raportare contabila a operatorilor economiciUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025Articole similare
Bunuri expirate. Colectam TVA?Analiza zilei: Scutirea de TVA pentru exporturile umanitare, caritabile sau educativeCursul de schimb valutar folosit in stabilirea bazei de impozitareDeclaratia 394 in 2022. Explicatii necesare contribuabililor pentru evitarea amenzilor de pana la 14.000 leiFoi de parcurs. Continut obligatoriu si completare corectaUltimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + DOCUMENTE necesareEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraLista DOCUMENTElor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEArticole similare
Firmele pierd cele mai multe licitatii din cauza erorilor FisculuiSPV: Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016Ordinul MFP nr. 2.677 din 2011 privind esalonarea la plataEsalonarea la plata a obligatiilor fiscaleCererea de esalonare la plata si documentele justificative, modificate! (OPANAF 1960/2019)Ultimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPosta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024Proiect: PFA-urile, II-urile, IF-urile ar putea deveni SRL-uri. Ce documente sunt necesareProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicAdeverinta de venit, cazierul fiscal si CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA pot fi obtinute fara deplasare la ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"