Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

De la 1 MARTIE 2022, Institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PatrimVen, pentru a obtine documente fiscale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 02 Mar. 2022
Tags: inrolare in patrimven, documente fiscale, institutii publice

Conform unui comunicat de presa al ANAF, de la 1 martie 2022, institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PatrimVen, pentru a obtine documente fiscale, in numele cetatenilor pe care ii deservesc.

Potrivit prevederilor art. 69.-Colaborarea dintre autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,cu modificarile si completarile ulterioare:

(1^1)Autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public sunt obligate sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVen, astfel cum acesta este definit la art. 701 alin. (2)(…).

…(4) Ori de cate ori o institutie sau autoritate publica trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscala, a unei adeverinte de venit sau a unui alt document cu privire la situatia fiscala a persoanei in cauza, institutia sau autoritatea publica are obligatia sa solicite certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit sau documentul respectiv de la organul fiscal competent. in acest caz, persoana fizica sau juridica NU mai are obligatia depunerii certificatului, adeverintei sau documentului.(…)

Prevederile art. 701 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare reglementeaza modalitatea de colaborare:

(1) Furnizarea de informatii si documente intre Ministerul Finantelor/A.N.A.F. si autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, precum si alte persoane juridice de drept privat, in temeiul prezentului cod sau al altor acte normative, se realizeaza, in forma dematerializata, astfel:

a) in cazul autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala utilizand sistemul informatic propriu al Ministerului Finantelor/A.N.A.F., denumit PatrimVen;

b) in cazul persoanelor juridice de drept privat utilizand sisteme informatice dedicate.

(2) PatrimVen este un depozit de date in care sunt colectate si agregate date obtinute de Ministerul Finantelor Publice/A.N.A.F, in conditiile legii, de la autoritatile/institutiile publice si de interes public, din administratia publica centrala si locala ori de la contribuabili/platitori si care sunt puse la dispozitia autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, precum si altor persoane juridice de drept privat, in beneficiul cetatenilor si in scopul realizarii atributiilor stabilite de normele juridice care reglementeaza activitatea institutiilor, autoritatilor ori persoanelor juridice de drept privat care primesc respectivele informatii si/sau documente.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), la solicitarea autoritatilor judiciare ori in situatia in care, din motive tehnice, informatiile sau documentele nu pot fi furnizate prin PatrimVen, acestea se pot transmite in format letric sau pe dispozitive/suporturi de stocare a datelor.

(4) Prin Ordin al presedintelui A.N.A.F. se aproba:

a) procedura de inrolare, precum si modalitatile de acces in PatrimVen;
Potrivit art. VIII din Ordonanta Guvernului nr. 11/2022, prevederile art. 701 alin. (4) lit a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum a fost modificata intra in vigoare la 1 martie 2022.
b) conditiile de furnizare a informatiilor, modelul-cadru al protocolului de colaborare, procedura privind schimbul de informatii intre A.N.A.F. si persoanele juridice de drept privat semnatare, precum si modalitatile de acces in sistemele informatice dedicate.

In Monitorul Oficial nr. 136/10/02/2022 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor nr.109/2022 pentru aprobarea Procedurii privind inrolarea, precum ?i modalitatile de acces in PatrimVen.

Pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 69 alin (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare pentru evitarea deplasarii contribuabililor la sediile unitatilor fiscale, pentru obtinerea unor documente fiscale, pentru a fi prezentate institutiilor statului, precum si pentru eficientizarea activitatilor institutionale, ANAF roaga institutiile/autoritatile publice sa faca toate demersurile necesare inrolarii in sistemul informatic PatrimVen.


Sursa: ANAF
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul "De la 1 MARTIE 2022, Institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PatrimVen, pentru a obtine documente fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi



Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016