Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Conform unui comunicat de presa al ANAF, de la 1 martie 2022, institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PatrimVen, pentru a obtine documente fiscale, in numele cetatenilor pe care ii deservesc.
(1^1)Autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public sunt obligate sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVen, astfel cum acesta este definit la art. 701 alin. (2)(…).
…(4) Ori de cate ori o institutie sau autoritate publica trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscala, a unei adeverinte de venit sau a unui alt document cu privire la situatia fiscala a persoanei in cauza, institutia sau autoritatea publica are obligatia sa solicite certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit sau documentul respectiv de la organul fiscal competent. in acest caz, persoana fizica sau juridica NU mai are obligatia depunerii certificatului, adeverintei sau documentului.(…)
Prevederile art. 701 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare reglementeaza modalitatea de colaborare:
(1) Furnizarea de informatii si documente intre Ministerul Finantelor/A.N.A.F. si autoritatile publice, institutiile publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, precum si alte persoane juridice de drept privat, in temeiul prezentului cod sau al altor acte normative, se realizeaza, in forma dematerializata, astfel:
a) in cazul autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala utilizand sistemul informatic propriu al Ministerului Finantelor/A.N.A.F., denumit PatrimVen;

Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
b) in cazul persoanelor juridice de drept privat utilizand sisteme informatice dedicate.
(2) PatrimVen este un depozit de date in care sunt colectate si agregate date obtinute de Ministerul Finantelor Publice/A.N.A.F, in conditiile legii, de la autoritatile/institutiile publice si de interes public, din administratia publica centrala si locala ori de la contribuabili/platitori si care sunt puse la dispozitia autoritatilor publice, institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, precum si altor persoane juridice de drept privat, in beneficiul cetatenilor si in scopul realizarii atributiilor stabilite de normele juridice care reglementeaza activitatea institutiilor, autoritatilor ori persoanelor juridice de drept privat care primesc respectivele informatii si/sau documente.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), la solicitarea autoritatilor judiciare ori in situatia in care, din motive tehnice, informatiile sau documentele nu pot fi furnizate prin PatrimVen, acestea se pot transmite in format letric sau pe dispozitive/suporturi de stocare a datelor.
(4) Prin Ordin al presedintelui A.N.A.F. se aproba:
a) procedura de inrolare, precum si modalitatile de acces in PatrimVen;
In Monitorul Oficial nr. 136/10/02/2022 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor nr.109/2022 pentru aprobarea Procedurii privind inrolarea, precum ?i modalitatile de acces in PatrimVen.
Pentru punerea in aplicare a prevederilor art. 69 alin (4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare pentru evitarea deplasarii contribuabililor la sediile unitatilor fiscale, pentru obtinerea unor documente fiscale, pentru a fi prezentate institutiilor statului, precum si pentru eficientizarea activitatilor institutionale, ANAF roaga institutiile/autoritatile publice sa faca toate demersurile necesare inrolarii in sistemul informatic PatrimVen.
Sursa: ANAF

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
De la 1 martie 2022 institutiile publice au obligatia sa se inroleze in sistemul informatic PatrimVenArticole similare
Procedura mai rar intalnita: Circulatia ambalajelor si modul de facturareNoutati privind evidenta fiscala a TVANou: A fost actualizat programul pentru generarea numarului de evidenta a platiiExceptii casa de marcat 2024: Ce activitati sunt excluse!Manualul contabilului din firmele mici, un instrument esential in 2013!Ultimele articole
Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera DOCUMENTE FISCALE onlineImpunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiDOCUMENTE FISCALE necesare firmelor care vor sa acorde reduceri comercialeArticole similare
Ordin MFP: Punerea in aplicare a titlurilor executorii prin care se solicita infiintarea popririi conturilor si institutiilor publiceOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. Prorogare termeneInstitutiile publice pot solicita compensarea obligatiilor restante pana la 31 octombrieContabilitatea Institutiilor Publice, conform modificarilor de la 1 iulie 2014Raportarea facturilor primite prin platforma RO e-Factura in cazul achizitiilor de servicii de la INSTITUTII PUBLICEUltimele articole
Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorProcedura de anulare a obligatiilor fiscale, introdusa prin Ordinul 5521/2024Amnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiFactura decontare CNAS. Mai trebuie transmisa in sistemul RO e-Factura?
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"