Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul unui CMI (cabinet medical individual), care emite o factura/luna pentru a fi decontata de CNAS, exista obligatia de a o transmite in e-Factura?
Nu se incadreaza la relatia B2G, intrucat nu este vorba de contract achizitii publice, ci de servicii catre populatie, decontate de CNAS.
Nu se incadreaza nici la relatia B2B, nefiind o relatie comerciala, ci doar una de decontare.
Factura decontare CNAS si transmiterea in E-Factura - raspunsul specialistului:
La art. LIX din Legea 296/2023 se precizeaza ca:
(1)Operatorii economici - persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent daca sunt sau nu inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania conform art. 275 si art. 278-279 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate in relatia B2B, astfel cum este definita la art. 2 alin. (1) lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021 (,,,)au obligatia in perioada 1 ianuarie 2024-30 iunie 2024 sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.
(2)Operatorii economici - persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent daca sunt sau nu inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania conform art. 275 si art. 278-279 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate in relatia cu institutii publice, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. w) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, altele decat cele efectuate in relatia B2G, astfel cum este definita la art.
2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021 (...) au obligatia in perioada 1 ianuarie 2024-30 iunie 2024 sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.
Avand in vedere ca sunt facturi de decontare si nu reprezinta contravaloarea unor livrarile de bunuri / prestari de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania conform art. 275 si art. 278-279 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate in relatia B2B, respectiv B2G, fiind de fapt servicii prestate catre persoane fizice, pentru care nu exista obligatia facturii electronice, iar CNAS nu este beneficiarul acestor servicii, facturile respective nu trebuie declarate in sistemul RO e-Factura.
Poate legiuitorul va clarifica si aceste aspecte.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Calendarul contabilului vesel 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Raspuns oferit in luna august 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
RO E-FACTURA: Pentru inregistrare in sistem trebuie transmis formularul 084 pana pe 31 decembrie 2023?Factura soft emisa pe internet. Declaratia 390. VIDEODecont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVAE-FACTURA in relatia B2C. Facturile PFA catre persoane fizice trebuie incarcate in sistem?Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariUltimele articole
Factura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Primesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiArticole similare
E-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVATransmitere facturi in sistemul Ro-e Factura incepand cu 01.07.2024Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiE-Factura. Care este termenul limita pentru transmiterea facturilor in sistemE-Factura: Ce amenzi se aplica contribuabililor care NU depun facturile la timpUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaE-Factura: Poti transmite facturile in sistem si fara sa fii inregistrat?Cum se calculeaza termenul de transmitere a facturilor in E-FacturaE-Factura: Facturile emise in baza bonului fiscal se declara in sistem?Reminder ANAF! Din 1 ianuarie 2024 sistemul E-Factura este OBLIGATORIU pentru toti operatorii economici
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



