Tags: teambuilding, documente necesare incadrarii in munca, tratament fiscal
Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor generate de organizarea unei activitati de teambuilding, pe care societatea il organizeaza pentru angajatii sai. Mentionez ca in cadrul acestei actiuni se vor defasura si cursuri de pregatire a salariatilor. Care sunt documentele pe care societatea trebuie sa le intocmeasca pentru justificarea acestor cheltuieli? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Cheltuielile efectuate in cadrul activitatii de teambuilding se incadreaza din punct de vedere fiscal in functie de actiunile desfasurate.
Potrivit art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
Alin. (3) lit. b) al acestui articol stabileste ca sunt avantaje de natura salariala:
b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei;
Potrivit art. 76 alin. (4) lit. p) nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor. In baza art. 142 lit. n) din Codul fiscal aceste sume nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale.
Astfel, in situatia in care societatea organizeaza un program de formare profesionala a angajatilor (cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala, cursuri organizate de personal din cadrul societatii) consideram ca respectivele cheltuieli efectuate (inclusiv transportul si cazarea salariatilor, fiind cheltuieli accesorii operatiunii de baza) pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de formare profesionala. Acestea nu intra in baza de calcul al impozitului pe veniturile din salarii si al contributiilor sociale daca sunt in legatura cu activitatea desfasurata pentru angajator.
In cazul in care nu se organizeaza un program de formare profesionala, apreciem ca respectivele cheltuieli efectuate cu ocazia petrecerii in comun a timpului liber constituie avantaje asimilate salariilor in vederea impunerii, in conformitate cu prevederile alin. (3) al art. 76 din Codul fiscal. Acestea se includ in veniturile din salarii si se impoziteaza conform prevederilor art. 78 din Codul fiscal, in luna in care sunt primite.
Documentele pe care trebuie sa le prezentati in fata organelor de inspectie fiscala nu sunt expres prevazute de Codul fiscal, dar pot fi orice documente care atesta pregatirea profesionala (ex: materiale si acte normative analizate, diverse spete si situatii dezbatute, eventuale facturi emise de formatori, un tabel cu semnatura salariatilor prezenti la cursuri etc).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare deseuri intrate cu valoare zero
Intrebare:
In urma achizitiilor de materii prime, materii consumabile, necesare desfasurarii activitatii, rezulta deseuri din ambalaje primare, respectiv hartie/carton/plastic, pe care le valorificam prin vanzare catre o societate colectoare de deseuri. Aceste ambalaje nu sunt facturate de furnizori, nu avem cost de achizitie, si nu le tinem evidenta cantitativ-valorica in gestiune.
De asemenea, in urma procesului de productie mai rezulta si deseuri provenite din prelucrarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara autoturism cu garantie
Intrebare:
Firma A din Romania face achizitie din UE auto folosit, fabricatie 2020, peste 50000 km.
Vanzatorul emite factura cu pretul X, in dreptul cotei de TVA 19 procente suma 0.
Emite o alta factura - acord pentru plata garantiei TVA in suma Y si un contract unde sunt specificate suma X fara TVA si suma Y aferenta TVA.
Intelegerea este: platesti toata suma X plus Y, primesti auto si iti returnez TVA cand faci dovada ca auto ajunge in statul membru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al sponsorizarilor
Intrebare:
O societate avand ca obiect de activitate servicii de inginerie si consultanta tehnica doreste sa sponsorizeze o activitate organizata de o asociatie inscrisa in Registrul entitatilor de cult in vederea desfasurarii unei conferinte internationale. Care sunt documentele necesare in vederea efectuarii sponsorizarii si care sunt implicatiile din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<IMCA modificari preconizate
Intrebare:
Avand in vedere toate modificarile fiscale din ultima vreme, doresc sa stiu daca ramane impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) pentru companiile care inregistreaza CA peste 50 milioane de euro/an.
Mentionam ca la trim III - avem o cifra de afaceri de 40 milioane de euro.
Calculul IMCA este destul de complex, ne puteti ajuta cu o monografie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cerere de reactivare cod tva
Intrebare:
In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza datoriilor acumulate. Dupa stingerea datoriilor vrea sa opteze inregistrarea cu scopul de TVA. Declaratia D700 recipisa are eroarea urmatoare: 1 982294543 B.VII. Neconcordanta intre modul de inchidere TVA si cazul de reinregistrare precizat. Cum trebuie completata corect declaratia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<