Tags: teambuilding, documente necesare incadrarii in munca, tratament fiscal
Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor generate de organizarea unei activitati de teambuilding, pe care societatea il organizeaza pentru angajatii sai. Mentionez ca in cadrul acestei actiuni se vor defasura si cursuri de pregatire a salariatilor. Care sunt documentele pe care societatea trebuie sa le intocmeasca pentru justificarea acestor cheltuieli? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Cheltuielile efectuate in cadrul activitatii de teambuilding se incadreaza din punct de vedere fiscal in functie de actiunile desfasurate.
Potrivit art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
Alin. (3) lit. b) al acestui articol stabileste ca sunt avantaje de natura salariala:
b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei;
Potrivit art. 76 alin. (4) lit. p) nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor. In baza art. 142 lit. n) din Codul fiscal aceste sume nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale.
Astfel, in situatia in care societatea organizeaza un program de formare profesionala a angajatilor (cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala, cursuri organizate de personal din cadrul societatii) consideram ca respectivele cheltuieli efectuate (inclusiv transportul si cazarea salariatilor, fiind cheltuieli accesorii operatiunii de baza) pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de formare profesionala. Acestea nu intra in baza de calcul al impozitului pe veniturile din salarii si al contributiilor sociale daca sunt in legatura cu activitatea desfasurata pentru angajator.
In cazul in care nu se organizeaza un program de formare profesionala, apreciem ca respectivele cheltuieli efectuate cu ocazia petrecerii in comun a timpului liber constituie avantaje asimilate salariilor in vederea impunerii, in conformitate cu prevederile alin. (3) al art. 76 din Codul fiscal. Acestea se includ in veniturile din salarii si se impoziteaza conform prevederilor art. 78 din Codul fiscal, in luna in care sunt primite.
Documentele pe care trebuie sa le prezentati in fata organelor de inspectie fiscala nu sunt expres prevazute de Codul fiscal, dar pot fi orice documente care atesta pregatirea profesionala (ex: materiale si acte normative analizate, diverse spete si situatii dezbatute, eventuale facturi emise de formatori, un tabel cu semnatura salariatilor prezenti la cursuri etc).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Export bunuri. Tranzit vamal
Intrebare:
O societate face import marfa-paste tomate din CAIRO - EGIPT, dar marfa nu ajunge la sediul societatii, ci din CONSTANTA, se livreaza direct la o alta societate din CHISINAU -MOLDOVA. Mentionam ca factura de vanzare catre firma din MOLDOVA, a fost emisa de societatea noastra in data de 14.07.2025. In aceste conditii fiind marfa in tranzit nu s-a intocmit DVI si nu s-au stabilit taxe vamale si tva in VAMA, nu s-a intocmit nici NIR.
Intrebarea este cum se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Clarificari privind facturarea biletelor achizitionate prin platforme de ticketing
Intrebare:
Va scriem in legatura cu procedura de facturare a biletelor vandute prin platforma iabilet si am aprecia mult ajutorul vostru pentru a intelege mai bine cum se desfasoara acest proces.
Avand in vedere ca incasarile sunt realizate direct prin iabilet, am dori sa intelegem de ce responsabilitatea emiterii facturilor catre cumparatori ar reveni organizatorului. Ne-ar fi de mare ajutor cateva clarificari in acest sens, astfel incat sa ne putem alinia corect cu procedurile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchidere cont 542
Intrebare:
O societate care va intra in faliment are urmatoarea situatie:
in contul 117 debit 150812,65 lei
in contul 121 credit 67625,28 lei
in contul 542 debit 1609687,38 lei.
Intrebarea este, in aceasta situatie, cum se va inchide contul 542? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli intre sucursala din Romania si societatea mama
Intrebare:
O sucursala din Romania (inregistrata la Registrul Comertului) este administrata de un salariat al firmei-mama stabilita in alt stat membru UE.
Care sunt documentele in baza carora sucursala poate deduce aceste cheltuieli de administrare / management in contextul in care sucursala este un dezmembramant al firmei-mama?
Sucursala este platitoare de TVA in Romania.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<