Tags: teambuilding, documente necesare incadrarii in munca, tratament fiscal
Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor generate de organizarea unei activitati de teambuilding, pe care societatea il organizeaza pentru angajatii sai. Mentionez ca in cadrul acestei actiuni se vor defasura si cursuri de pregatire a salariatilor. Care sunt documentele pe care societatea trebuie sa le intocmeasca pentru justificarea acestor cheltuieli? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Cheltuielile efectuate in cadrul activitatii de teambuilding se incadreaza din punct de vedere fiscal in functie de actiunile desfasurate.
Potrivit art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
Alin. (3) lit. b) al acestui articol stabileste ca sunt avantaje de natura salariala:
b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei;
Potrivit art. 76 alin. (4) lit. p) nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor. In baza art. 142 lit. n) din Codul fiscal aceste sume nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale.
Astfel, in situatia in care societatea organizeaza un program de formare profesionala a angajatilor (cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala, cursuri organizate de personal din cadrul societatii) consideram ca respectivele cheltuieli efectuate (inclusiv transportul si cazarea salariatilor, fiind cheltuieli accesorii operatiunii de baza) pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de formare profesionala. Acestea nu intra in baza de calcul al impozitului pe veniturile din salarii si al contributiilor sociale daca sunt in legatura cu activitatea desfasurata pentru angajator.
In cazul in care nu se organizeaza un program de formare profesionala, apreciem ca respectivele cheltuieli efectuate cu ocazia petrecerii in comun a timpului liber constituie avantaje asimilate salariilor in vederea impunerii, in conformitate cu prevederile alin. (3) al art. 76 din Codul fiscal. Acestea se includ in veniturile din salarii si se impoziteaza conform prevederilor art. 78 din Codul fiscal, in luna in care sunt primite.
Documentele pe care trebuie sa le prezentati in fata organelor de inspectie fiscala nu sunt expres prevazute de Codul fiscal, dar pot fi orice documente care atesta pregatirea profesionala (ex: materiale si acte normative analizate, diverse spete si situatii dezbatute, eventuale facturi emise de formatori, un tabel cu semnatura salariatilor prezenti la cursuri etc).
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Achizitionam cereale si de la persoane fizice. Acestia emit borderouri de achizitii.
Putem inregistra in contabilitate aceste borderouri, pe baza carora sa facem plata, sau este necesar sa trimita factura prin SPV?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Cu ocazia inventarierii anuale a patrimoniului s-au facut propuneri de casare a unor investitii in curs de executie. Decizia comisiei de casare a fost aprobata in CA. Valoarea aprobata la casare a fost inregistrata pe cheltuieli in cont 6583 - active cedate si alte operatiuni de capital. In urma valorificarii s-au inregistrat venituri de cca. 1% din valoarea investiei in curs de executie, casata. Din punct de vedere fiscal cum trebuie incadrate la calculul impozitului pe profit...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O persoana juridica (SRL), platitoare de TVA, vinde tamplarie pvc in Romania unei persoane fizice germane. Marfa este pusa la dispozitia clientului in Romania, la sediul persoanei juridice. Transportul este comandat si platit de persoana fizica germana.
Firma de transport cere de la furnizor sa genereze codul UIT. Daca furnizorul genereaza codul UIT NU va considera ANAF vanzare la distanta cu obligativitatea de a se inregistra in OSS?
Cine solicita codul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Suntem o societate comerciala care exploateaza terenuri agricole (cod CAEN 0111).
In luna iulie 2024 am primit de la firma de asigurari despagubiri pentru daunele provocate de grindina (cultura grau) suma de 104.444 lei.
Am facut urmatoarele operatiuni:
711 - 331 104444 (diminuare prod in curs de executie PN, pentru a nu influenta pretul de cost)
411/461 - 7581 104444 venituri din despagubiri
512 - 411/461 104444...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Administratorul societatii doreste sa distribuie dividendele din anul 2022 si 2023 in luna octombrie 2024, in suma de 400.000 lei. Va rog sa imi spuneti care sunt contributiile, ce documente trebuie sa intocmesca societatea si ce declaratii trebuie sa depun, termenele de declarare pentru societate si ce declaratii trebuie sa depun pentru persoana fizica. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am primit pe mail factura atasata de la Institutul Francez, care nu are un CIF, ci doar un numar de identificare. Va rog sa-mi precizati daca Institutul Francez avea obligatia transmiterii facturii prin sistemul E-Factura. Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<