Atentie contabili!


Modificari importante privind plafoanele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Teambuilding. Tratament fiscal al cheltuielilor legate de desfasurarea evenimentului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 16 Apr. 2021 Exclusiv
Tags: teambuilding, documente necesare incadrarii in munca, tratament fiscal

Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor generate de organizarea unei activitati de teambuilding, pe care societatea il organizeaza pentru angajatii sai. Mentionez ca in cadrul acestei actiuni se vor defasura si cursuri de pregatire a salariatilor. Care sunt documentele pe care societatea trebuie sa le intocmeasca pentru justificarea acestor cheltuieli? Multumesc!

Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
 

Cheltuielile efectuate in cadrul activitatii de teambuilding se incadreaza din punct de vedere fiscal in functie de actiunile desfasurate.
 
Potrivit art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor. 
 
Alin. (3) lit. b) al acestui articol stabileste ca sunt avantaje de natura salariala:
     b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei; 
 
Potrivit art. 76 alin. (4) lit. p) nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor. In baza art. 142 lit. n) din Codul fiscal aceste sume nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale.
 
Astfel, in situatia in care societatea organizeaza un program de formare profesionala a angajatilor (cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala, cursuri organizate de personal din cadrul societatii) consideram ca respectivele cheltuieli efectuate (inclusiv transportul si cazarea salariatilor, fiind cheltuieli accesorii operatiunii de baza) pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de formare profesionala. Acestea nu intra in baza de calcul al impozitului pe veniturile din salarii si al contributiilor sociale daca sunt in legatura cu activitatea desfasurata pentru angajator. 
 
In cazul in care nu se organizeaza un program de formare profesionala, apreciem ca respectivele cheltuieli efectuate cu ocazia petrecerii in comun a timpului liber  constituie avantaje asimilate salariilor in vederea impunerii, in conformitate cu prevederile alin. (3) al art. 76 din Codul fiscal. Acestea se includ in veniturile din salarii si se impoziteaza conform prevederilor art. 78 din Codul fiscal, in luna in care sunt primite.
 
Documentele pe care trebuie sa le prezentati in fata organelor de inspectie fiscala nu sunt expres prevazute de Codul fiscal, dar pot fi orice documente care atesta pregatirea profesionala (ex: materiale si acte normative analizate, diverse spete si situatii dezbatute, eventuale facturi emise de formatori, un tabel cu semnatura salariatilor prezenti la cursuri etc).
 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Teambuilding. Tratament fiscal al cheltuielilor legate de desfasurarea evenimentului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz Modificari importante privind plafoanele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016