Tags: teambuilding, documente necesare incadrarii in munca, tratament fiscal
Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor generate de organizarea unei activitati de teambuilding, pe care societatea il organizeaza pentru angajatii sai. Mentionez ca in cadrul acestei actiuni se vor defasura si cursuri de pregatire a salariatilor. Care sunt documentele pe care societatea trebuie sa le intocmeasca pentru justificarea acestor cheltuieli? Multumesc!
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Cheltuielile efectuate in cadrul activitatii de teambuilding se incadreaza din punct de vedere fiscal in functie de actiunile desfasurate.
Potrivit art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
Alin. (3) lit. b) al acestui articol stabileste ca sunt avantaje de natura salariala:
b) cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit ori la un pret mai mic decat pretul pietei;
Potrivit art. 76 alin. (4) lit. p) nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit, cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor. In baza art. 142 lit. n) din Codul fiscal aceste sume nu se cuprind in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale.
Astfel, in situatia in care societatea organizeaza un program de formare profesionala a angajatilor (cursuri organizate de furnizorii de formare profesionala, cursuri organizate de personal din cadrul societatii) consideram ca respectivele cheltuieli efectuate (inclusiv transportul si cazarea salariatilor, fiind cheltuieli accesorii operatiunii de baza) pot fi incadrate in categoria cheltuielilor de formare profesionala. Acestea nu intra in baza de calcul al impozitului pe veniturile din salarii si al contributiilor sociale daca sunt in legatura cu activitatea desfasurata pentru angajator.
In cazul in care nu se organizeaza un program de formare profesionala, apreciem ca respectivele cheltuieli efectuate cu ocazia petrecerii in comun a timpului liber constituie avantaje asimilate salariilor in vederea impunerii, in conformitate cu prevederile alin. (3) al art. 76 din Codul fiscal. Acestea se includ in veniturile din salarii si se impoziteaza conform prevederilor art. 78 din Codul fiscal, in luna in care sunt primite.
Documentele pe care trebuie sa le prezentati in fata organelor de inspectie fiscala nu sunt expres prevazute de Codul fiscal, dar pot fi orice documente care atesta pregatirea profesionala (ex: materiale si acte normative analizate, diverse spete si situatii dezbatute, eventuale facturi emise de formatori, un tabel cu semnatura salariatilor prezenti la cursuri etc).
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere schimbarile legislative din ultima perioada solicitam raspuns la urmatoarea intrebare: ce procent de TVA se aplica pentru activitatile ce se regasesc la codurile CAEN 7721 si 5530 incepand cu 01.01.2024? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cum declaram acum o factura neinregistrata, emisa de un furnizor intracomunitar in 2021? Se poate rectifica 390 dupa o perioada asa lunga? Multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma a incheiat pe pierdere in perioada 2019-2020, insa anumite cheltuieli au fost considerate nedeductibile in perioada 2019-2020, iar pierderea a fost impartita in pierdere deductibila si pierdere nedeductibila. In perioada 2021-2022 firma a inregistrat profit si a recuperat pierderea, insa partea pe care firma a considerat-o nedeductibila a ramas. Care este procedura in acest caz? Cumva pierderea nedeductibila, sau de fapt acele cheltuieli nedeductibile trebuiau impozitate chiar daca firma...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doresc monografie productie energie electrica in calitate de prosumator; amortizare investitie pe luna este 464.23 lei, la puterea de 20 KW - CF CERTIFICAT DE RACORDARE; produc 20 KW la valoarea de 9.23 lei. Cu stima!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala se lichideaza. Are in contabilitate urmatoarele conturi: 1012 400 lei 105 16.050 lei 106 19.748 lei 117 -123.529 lei 121 -2.557 lei 212 101.970 lei 281 55.176 lei Societatea nu a desfasurat activitate de mai mult de 15 ani, dar are doua imobile in patrimoniu. Asociatii au decis sa lichideze firma, imobilele trecand in proprietatea acestora. Ma intereseaza cum se calculeaza baza impozabila pentru stabilirea impozitului din lichidare, avand in vedere transferul imobilelor in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru o pista de tubing pe uscat, unde este cel mai potrivit sa o incadram in catalogul de mijloace fixe? Codul caen 9329 este cel potrivit pentru inchiriere pista tubing? Multumesc mult.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<