Tags: organizare teambuilding, documente justificative, cheltuieli deductibile
Administratorul societatii doreste sa organizeze teambuilding. In ce conditii si ce documente justificative trebuie intocmite pentru a considera cheltuielile deductibile?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Teambuilding-ul reprezinta un proces prin care se urmareste, pe de o parte, sa se imbunatateasca relatiile dintre angajati si pe alta parte, perfectionarea acestora prin participarea la cursuri organizate de catre angajator.
Tratamentul fiscal aplicabil cheltuielilor de aceasta natura depinde de modul in care sunt prezentate, pregatite si derulate actiunile care vor avea loc.
Pentru a se sustine deductibilitatea acestor cheltuieli, ar fi bine sa existe o decizie a conducerii privind actiunea de pefectionare a salariatilor, un program desfasurat pe zile cu tematicile abordate, cu persoanele care participa atat ca auditori cat si ca lectori. Acestia din urma pot fi angajati ai societatii, care au studiile corespunzatoare sau persoane de specialitate in domeniul de activitate al companiei, cu care sunt incheiate contracte de prestari servicii.
Se pot organiza grupe de lucru in functie de domeniul in care activeaza persoanele participante (achizitii vanzari depozitare) sau (contabilitate fiscalitate personal) (productie lansare urmarire control calitate) etc.
Prin aceasta activitate se urmareste actualizarea cunostintelor si deprinderilor specifice postului si locului de munca, reconversia profesionala daca se preconizeaza schimbarea unei sectii sau linii de productie sau achizitionarea unei instalatii moderne, prezentarea actelor normative care sunt de actualitate, studii de caz, lucru individual sau in echipe etc.
In cadrul unui program de aceasta natura, factorii de decizie vor urmari unde exista bariere interpersonale, animozitati, lipsa de adaptare, incapacitatea de a lua decizii, de a se exprima sau a sustine un punct de vedere etc.
Obligatia organizarii formarii profesionale este prevazuta de Codul muncii (art. 192 si urmatoarele), iar modalitatea concreta de realizare (durata, prezenta, participarea, obligatiile ulterioare) se stabilesc prin acordul partilor (acte aditionale la contractele individuale de munca).
In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite. Va fi facturat intreg pachetul de servicii. Daca evenimentul este organizat de societatea d-voastra, iar pregatirea profesionala se realizeaza de persoane din conducere sau persoane de specialitate (de ex. inginer AIT, responsabil cu prelucrarea datelor personale, contabilul sef ), documentele justificative sunt facturile primite de la unitatea de cazare.
Daca este vorba de organizarea unui eveniment care are ca scop pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului in legatura cu activitatea desfasurata, atunci costurile aferente vor fi deductibile (art. 25 alin. (1) din Codul fiscal) si nu se vor retine, impozit pe venit (art. 76 alin. (4), lit. p) si contributiile sociale obligatorii (art. 142 lit n).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Autofactura primita de la furnizorul de energie electrica
Intrebare:
Suntem un ONG care am achizitionat panouri fotovoltaice pentru CENTRUL EDUCATIONAL construit si finantat de catre noi. Achizitia acestuia a avut loc de pe codul fiscal fara tva.
Acum primim autofactura emisa de EON cu mentiune tva zero. Dar in anul 2024 ne-am inregistrat ONG-ul cu cod de tva (am primit alt cod fiscal decat cel de baza) in speranta dezvoltarii unor activitati economice care sa ne sprijine in actiunile noastre sociale. Unde trebuie inregistrate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare pensiune proprietar persoana fizica
Intrebare:
Subsemnata, Mihaela Mateescu si mama mea, Vranau Olga detinem ca persoane fizice cladirea conform extras CF atasat. Am schimbat de anul trecut destinatia cladirii din casa locuit in pensiune pentru ca sa se intre in legalitate si sa se poata autoriza activitate cazare pe acest imobil pt firma din contract comodat care apare in extras. Imobilul a fost folosit doar pentru turism din 2007.
Vrem sa vindem cladirea si nu stim ce este legal legat de tva tinand cont ca nu stim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare CMR. Livrare intracomunitara triunghiulara de bunuri
Intrebare:
Cum trebuie completat un CMR (expeditor, destinatar) in cazul unei livrari intracomunitare triunghiulare de bunuri, cand vanzatorul este societatea din Romania, clientul revanzator este din Germania, iar clientul final se afla in Olanda? Marfa pleaca din RO in Olanda. Firma din Romania emite factura catre firma din Germania. Clientul revanzator suporta transportul, organizeaza transportul este in sarcina sa.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Amenajari interioare pe teritoriul Moldovei, regim TVA, declarare
Intrebare:
Suntem o firma de amenajare interioara, dorim ca pe teritoriul Moldovei, sa desfasuram servicii de amenajare, pentru o entitate juridica inregistrata in Republica Moldova.
Pentru realizarea acestor servicii, vom subcontracta o mare parte din lucrare (subcontractorul este o entiate inregistrata in Romania), dar vom face si achizitii locale (in Republica Moldova, Chisinau).
Va rugam sa ne spuneti care sunt conditiile pentru emiterea facturii catre Client...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Recunoastere soft si incasare redevente
Intrebare:
Avem urmatoarea situatie, s-a constituit un mijloc fix necorporal, soft pentru dezvoltare declaratie SAF-T, cu depreciere pe o perioada de 5 ani. De aceasta dezvoltare beneficiaza 3 companii romanesti care apartin grupului. Valoarea integrala a softului s-a emis cu facturi pe o singura companie din cele 3, pe care se amortizeaza softul. Intrebare: din punct de vedere fiscal se pot emite facturi catre celelalte companii cu rata lunara de amortizare proportional cu alocarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<