Tags: organizare teambuilding, documente justificative, cheltuieli deductibile
Administratorul societatii doreste sa organizeze teambuilding. In ce conditii si ce documente justificative trebuie intocmite pentru a considera cheltuielile deductibile?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Teambuilding-ul reprezinta un proces prin care se urmareste, pe de o parte, sa se imbunatateasca relatiile dintre angajati si pe alta parte, perfectionarea acestora prin participarea la cursuri organizate de catre angajator.
Tratamentul fiscal aplicabil cheltuielilor de aceasta natura depinde de modul in care sunt prezentate, pregatite si derulate actiunile care vor avea loc.
Pentru a se sustine deductibilitatea acestor cheltuieli, ar fi bine sa existe o decizie a conducerii privind actiunea de pefectionare a salariatilor, un program desfasurat pe zile cu tematicile abordate, cu persoanele care participa atat ca auditori cat si ca lectori. Acestia din urma pot fi angajati ai societatii, care au studiile corespunzatoare sau persoane de specialitate in domeniul de activitate al companiei, cu care sunt incheiate contracte de prestari servicii.
Se pot organiza grupe de lucru in functie de domeniul in care activeaza persoanele participante (achizitii vanzari depozitare) sau (contabilitate fiscalitate personal) (productie lansare urmarire control calitate) etc.
Prin aceasta activitate se urmareste actualizarea cunostintelor si deprinderilor specifice postului si locului de munca, reconversia profesionala daca se preconizeaza schimbarea unei sectii sau linii de productie sau achizitionarea unei instalatii moderne, prezentarea actelor normative care sunt de actualitate, studii de caz, lucru individual sau in echipe etc.
In cadrul unui program de aceasta natura, factorii de decizie vor urmari unde exista bariere interpersonale, animozitati, lipsa de adaptare, incapacitatea de a lua decizii, de a se exprima sau a sustine un punct de vedere etc.
Obligatia organizarii formarii profesionale este prevazuta de Codul muncii (art. 192 si urmatoarele), iar modalitatea concreta de realizare (durata, prezenta, participarea, obligatiile ulterioare) se stabilesc prin acordul partilor (acte aditionale la contractele individuale de munca).
In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite. Va fi facturat intreg pachetul de servicii. Daca evenimentul este organizat de societatea d-voastra, iar pregatirea profesionala se realizeaza de persoane din conducere sau persoane de specialitate (de ex. inginer AIT, responsabil cu prelucrarea datelor personale, contabilul sef ), documentele justificative sunt facturile primite de la unitatea de cazare.
Daca este vorba de organizarea unui eveniment care are ca scop pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului in legatura cu activitatea desfasurata, atunci costurile aferente vor fi deductibile (art. 25 alin. (1) din Codul fiscal) si nu se vor retine, impozit pe venit (art. 76 alin. (4), lit. p) si contributiile sociale obligatorii (art. 142 lit n).
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
Anaf ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu Platforme...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<