Tags: organizare teambuilding, documente justificative, cheltuieli deductibile
Administratorul societatii doreste sa organizeze teambuilding. In ce conditii si ce documente justificative trebuie intocmite pentru a considera cheltuielile deductibile?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Teambuilding-ul reprezinta un proces prin care se urmareste, pe de o parte, sa se imbunatateasca relatiile dintre angajati si pe alta parte, perfectionarea acestora prin participarea la cursuri organizate de catre angajator.
Tratamentul fiscal aplicabil cheltuielilor de aceasta natura depinde de modul in care sunt prezentate, pregatite si derulate actiunile care vor avea loc.
Pentru a se sustine deductibilitatea acestor cheltuieli, ar fi bine sa existe o decizie a conducerii privind actiunea de pefectionare a salariatilor, un program desfasurat pe zile cu tematicile abordate, cu persoanele care participa atat ca auditori cat si ca lectori. Acestia din urma pot fi angajati ai societatii, care au studiile corespunzatoare sau persoane de specialitate in domeniul de activitate al companiei, cu care sunt incheiate contracte de prestari servicii.
Se pot organiza grupe de lucru in functie de domeniul in care activeaza persoanele participante (achizitii vanzari depozitare) sau (contabilitate fiscalitate personal) (productie lansare urmarire control calitate) etc.
Prin aceasta activitate se urmareste actualizarea cunostintelor si deprinderilor specifice postului si locului de munca, reconversia profesionala daca se preconizeaza schimbarea unei sectii sau linii de productie sau achizitionarea unei instalatii moderne, prezentarea actelor normative care sunt de actualitate, studii de caz, lucru individual sau in echipe etc.
In cadrul unui program de aceasta natura, factorii de decizie vor urmari unde exista bariere interpersonale, animozitati, lipsa de adaptare, incapacitatea de a lua decizii, de a se exprima sau a sustine un punct de vedere etc.
Obligatia organizarii formarii profesionale este prevazuta de Codul muncii (art. 192 si urmatoarele), iar modalitatea concreta de realizare (durata, prezenta, participarea, obligatiile ulterioare) se stabilesc prin acordul partilor (acte aditionale la contractele individuale de munca).
In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite. Va fi facturat intreg pachetul de servicii. Daca evenimentul este organizat de societatea d-voastra, iar pregatirea profesionala se realizeaza de persoane din conducere sau persoane de specialitate (de ex. inginer AIT, responsabil cu prelucrarea datelor personale, contabilul sef ), documentele justificative sunt facturile primite de la unitatea de cazare.
Daca este vorba de organizarea unui eveniment care are ca scop pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului in legatura cu activitatea desfasurata, atunci costurile aferente vor fi deductibile (art. 25 alin. (1) din Codul fiscal) si nu se vor retine, impozit pe venit (art. 76 alin. (4), lit. p) si contributiile sociale obligatorii (art. 142 lit n).
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Suntem in situatia in care ne-am dorit sa achizitionam un autoturism din Germania, a fost facuta factura, contract si achitata prin banca catre furnizor extern, intr-un cont mentionat pe factura, dar care s-a dovedit ulterior a fi fals, iar toata afacerea o teapa a unor heckeri.... exista un dosar deschis la politia din Germania, care s-a si finalizat intre timp, concluzia fiind ca suma este pierduta, heckerii actionau de pe teritoriul Rusiei, iar legislatia nu le permite sa faca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Asociatiile de proprietari sunt obligate sa transmita facturile catre locatari/persoana juridica prin E-Factura (pe factura sunt trecute doar utilitatile)? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate platitoare de TVA incheie o promisiune bilaterala de vanzare-cumparare autentificata in fata notarului public cu o alta societate comerciala al carei cod de TVA este anulat la momentul semnarii promisiunii si a platii avansului.
Vanzatorul factureaza si incaseaza avansul cu TVA 19% (cumparatorul neavand cod valid la data platii avansului).
Ulterior, cumparatorul se reinregistreaza in scopuri de TVA si solicita vanzatorului stornarea avansului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Pentru o societate nou infiintata, fara niciun fel de activitate, mai exista vreo modalitate de a pune la dispozitia societatii fonduri banesti pentru inceperea/desfasurarea activitatii curente (achizitii marfa, plati facturi) pana in momentul in care apar primele incasari, in afara de imprumutul de la asociat ca persoana fizica?
De asemenea, in cazul acordarii unui imprumut de catre asociatul unic catre societate, e suficienta doar existenta contractului de imprumut...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
ONG-urile nonprofit sunt obligate la depunerea SAF-T (D406) de la 01.01.2025, daca ele au depus pana acum D101 si nu au activitati economice?
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate comerciala platitoare de tva in Romania achizitioneaza o ambarcatiune second-hand de la o persoana fizica rezidenta din Germania in baza unui contract. Pentru aceasta achizitie societatea datoreaza TVA in Romania? Cum trebuie sa declare in decontul de tva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<