Tags: organizare teambuilding, documente justificative, cheltuieli deductibile
Administratorul societatii doreste sa organizeze teambuilding. In ce conditii si ce documente justificative trebuie intocmite pentru a considera cheltuielile deductibile?
Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:
Teambuilding-ul reprezinta un proces prin care se urmareste, pe de o parte, sa se imbunatateasca relatiile dintre angajati si pe alta parte, perfectionarea acestora prin participarea la cursuri organizate de catre angajator.
Tratamentul fiscal aplicabil cheltuielilor de aceasta natura depinde de modul in care sunt prezentate, pregatite si derulate actiunile care vor avea loc.
Pentru a se sustine deductibilitatea acestor cheltuieli, ar fi bine sa existe o decizie a conducerii privind actiunea de pefectionare a salariatilor, un program desfasurat pe zile cu tematicile abordate, cu persoanele care participa atat ca auditori cat si ca lectori. Acestia din urma pot fi angajati ai societatii, care au studiile corespunzatoare sau persoane de specialitate in domeniul de activitate al companiei, cu care sunt incheiate contracte de prestari servicii.
Se pot organiza grupe de lucru in functie de domeniul in care activeaza persoanele participante (achizitii vanzari depozitare) sau (contabilitate fiscalitate personal) (productie lansare urmarire control calitate) etc.
Prin aceasta activitate se urmareste actualizarea cunostintelor si deprinderilor specifice postului si locului de munca, reconversia profesionala daca se preconizeaza schimbarea unei sectii sau linii de productie sau achizitionarea unei instalatii moderne, prezentarea actelor normative care sunt de actualitate, studii de caz, lucru individual sau in echipe etc.
In cadrul unui program de aceasta natura, factorii de decizie vor urmari unde exista bariere interpersonale, animozitati, lipsa de adaptare, incapacitatea de a lua decizii, de a se exprima sau a sustine un punct de vedere etc.
Obligatia organizarii formarii profesionale este prevazuta de Codul muncii (art. 192 si urmatoarele), iar modalitatea concreta de realizare (durata, prezenta, participarea, obligatiile ulterioare) se stabilesc prin acordul partilor (acte aditionale la contractele individuale de munca).
In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite. Va fi facturat intreg pachetul de servicii. Daca evenimentul este organizat de societatea d-voastra, iar pregatirea profesionala se realizeaza de persoane din conducere sau persoane de specialitate (de ex. inginer AIT, responsabil cu prelucrarea datelor personale, contabilul sef ), documentele justificative sunt facturile primite de la unitatea de cazare.
Daca este vorba de organizarea unui eveniment care are ca scop pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului in legatura cu activitatea desfasurata, atunci costurile aferente vor fi deductibile (art. 25 alin. (1) din Codul fiscal) si nu se vor retine, impozit pe venit (art. 76 alin. (4), lit. p) si contributiile sociale obligatorii (art. 142 lit n).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament TVA tranzactii terenuri
Intrebare:
O societate platitoare de impozit pe profit si platitoare de tva lunar, intentioneaza sa achizitioneze un teren de 4000 mp pe care il va lotiza, rezultand 4 loturi a 1000 mp. Pe 2 loturi va construi o cladire si celelalte 2 loturi doreste sa le revanda. Vanzarea celor 2 loturi se va face cu tva? Sau cum ar fi mai avantajos, sa cumpere terenul pe persoana fizica si nu pe persoana juridica?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Eroare radiere cabinet PFA
Intrebare:
Am depus o declaratie 700 pentru radierea cabinetului. Cand am listat recipisa am constatat ca desi are bifa verde sunt atentionata ca au fost identificate erori E-validari globale
eroare Sectiunea VI nu a fost gasit codul CAEN 8623. Am nevoie de o indrumare. Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transportul salariatilor la si de la locul de munca. Cheltuieli sociale
Intrebare:
Va rog sa confirmati daca cheltuielile cu transportul angajatilor de la locul de munca la locul de munca realizat de o firma de transport externa se incadreaza in limita de deductibilitate de 5% cheltuieli sociale, daca firma este situata in afara orasului este intr-un sat, nu exista mijloace de transport in comun asigurat pe ruta la orele care vin angajatii la serviciu si se reintorc, unii angajati vin de la distanta de 60km din alte sate / sens, nu se asigura cheltuieli de cazare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Indemnizatie concediu medical
Intrebare:
In luna octombrie 2025, un salariat prezinta un certificat de CM de 10 zile, acordat in perioada 22.10-31.10, boala obisnuita pentru care se aplica un procent de 65% asupra bazei stabilite. In luna noiembrie salariatul prezinta un alt certificat de CM, in continuarea primului, pentru perioada 01.11-07.11. Conform aceleiasi legi, procentul aplicabil asupra bazei este de 75%, episodul de boala fiind de 17 zile.
Lichidarea lunii octombrie este pe data de 15 noiembrie, deci...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contracte de comodat imobil. Decontare cheltuieli
Intrebare:
Contractele de comodat incheiate intre persoane fizice care au calitatea de administratori intr-o societate comerciala si persoana juridica in cauza trebuie sa fi declarate/ inregistrate la ANAF? Daca da, care este procedura?
In cazul cladirilor cu proprietari persoane fizice dar care au utilizare mixta, cum se procedeaza cu decontarea impozitului pe cladiri calculat pentru suprafata folosita in scop economic?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<