Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Deducerea TVA poate fi justificata cu bonuri fiscale, indiferent de valoarea acestora, doar in cazul achizitiei de carburanti auto, cu obligatia respectarii prevederilor art. 1451 privind limitarea ...
Deducerea TVA poate fi justificata cu bonuri fiscale, indiferent de valoarea acestora, doar in cazul achizitiei de carburanti auto, cu obligatia respectarii prevederilor art. 1451 privind limitarea dreptului de deducere. Acesta esta raspunsul dat de specialistii nostri la intrebarea daca este sau nu nevoie de factura in cazul alimentarii cu carburanti in valoare mai mare de 100 de lei. Va prezentam justificarea raspunsului:La data de 25 iunie 2009, Ministerul Finantelor Publice a publicat Ghidul practic privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice, in vederea aplicarii unitare si a evidentierii in contabilitate a masurilor financiar-fiscale reglementate prin OUG 34/2009 din 11 aprilie 2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Acest ghid cuprinde si unele prevederi referitoare la conditiile in care bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale pot fi inregistrate in contabilitate ca documente justificative. Potrivit acestuia:
„II 1. In cazul achizitionarii carburantilor auto pe baza de bon fiscal, bonurile sunt documente justificative care stau la baza inregistrarii cheltuielilor in contabilitate daca sunt stampilate si au inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare a autovehiculului.
2. (1) Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale in baza OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt documente care atesta efectuarea platii si se anexeaza la Registrul de casa.
(2) Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a serviciilor prestate, achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, se poate efectua in urmatoarele conditii:
(i) entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
ii) entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli. In cazul utilizarii decontului de cheltuieli, documentul utilizat este „Decont de cheltuieli – cod 14-5-5” aprobat prin Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, care va fi adaptat in mod corespunzator pentru decontari interne.”
Din cele prezentate mai sus rezulta ca bonurile fiscale sunt deductibile, indiferent de valoare, daca sunt insotite fie de documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie de alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Art. 146 alin.(1) lit. a) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, pentru exercitarea dreptului de deducere a TVA, pentru taxa datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau de catre o persoana impozabila, persoana impozabila trebuie sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 155.
In acest sens, punctul 46 alin.(1) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al documentelor prevazute la art. 146 alin. (1) din Codul fiscal, inclusiv facturi transmise pe cale electronica in conditiile stabilite la pct. 73, care sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, cu exceptia facturilor simplificate prevazute la pct. 78. Facturile transmise prin posta electronica sunt considerate facturi in original.
Alin. (2) al acestui punct prevede ca, pentru carburantii auto achizitionati, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale emise conform OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt stampilate si au inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare a autovehiculului.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
DEDUCTIBILITATE cheltuieli si combustibili autoturirsm pus la dispozitie gratuit (comodat)Ghid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, DEDUCTIBILITATE si TVACand se poate face ajustarea TVA la valoarea ramasa neamortizata?Modificari privind impozitul pe venit si contributiile sociale ce intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024Imprumut acordat de societatea in alt stat membru UE. Care e monografia contabila?Ultimele articole
Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaDiferente de TVA stabilite de ANAF in urma inspectiei fiscale. Tratament fiscal si monografie contabilaCheltuieli cu produse personalizate oferite partenerilor. Regim TVA, DEDUCTIBILITATE si monografie contabilaTVA in era digitala: organizarea documentelor si corelarea fluxurilor financiare cu ajutorul QuickConta.roDiurna externa in perioada sarbatorilor legale. Calcul corect si DEDUCTIBILITATE fiscalaArticole similare
Dispozitii AMEF: Regimul caselor de marcat electronice fiscale in 2013BON FISCAL de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulLoteria bonurilor fiscale - Prima extragere din 2019: Bonurile castigatoare sunt cele din 13 decembrie 2018, cu valoare de 905 leiCe risca firma daca nu respecta obligatiile privind utilizarea casei de marcat?Lamuriri privind bacsisul: inregistrari contabile si regimul TVAUltimele articole
Unde gasesti numarul bonului fiscal si ce rol areBON FISCAL: ce este, ce trebuie sa contina si ce amenzi risti daca nu il emitiCard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?Bonul fiscal. Cum poate fi corectat bonul emis cu TVA de 21% in luna iulie 2025BON FISCAL. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui BON FISCAL in 2025?Articole similare
TVA la locuinte noi. Cum emitem corect FACTURA?Stornare FACTURA reparatii. DeductibilitateConsecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareVeniti la Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate de la Poiana Brasov?Operatiuni triunghiulare. Cum aplicam masurile de de simplificare?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Cafea cu accize, TVA si declaratia 390Servicii web hosting din afara UE, pentru un neplatitor de TVA din Romania. Cum faceti inregistrarile contabile?Autorizarea pentru utilizarea garantiei globale in legatura cu doua sau mai multe operatiuni, declaratii sau regimuri vamaleCunoasteti noile prevederi referitoare la reactivarea contribuabililor inactivi?SAF-T in 2024. Termenul de depunere a D406 pentru decembrie 2023 in cazul contribuabililor mijlociiUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Deductibilitate TVA si cheltuieli vehicule incepand cu 1 iulie 2012Studiu de caz: Vanzare ulei brut. AccizeIncasarile de TVA la buget au crescut cu 20% in primele doua luni ale anuluiReminder ANAF: Luni, 26 septembrie, termenul de depunere a unor declaratii fiscaleRovinieta. Deducere TVAUltimele articole
Diurna externa in perioada sarbatorilor legale. Calcul corect si deductibilitate fiscalaSubventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Amenzi de peste 4.000.000 de lei date angajatorilor din domeniul comertului cu GPLDecontarea transportului pentru salariati: aspecte contabile si fiscale in gestionarea cheltuielilor de transportPrecizari ale Ministerului Finantelor cu privire la stabilirea nivelului accizelor la combustibili pentru 2023
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



