Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Cum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?

de InfoTva.ro la 15 Dec. 2011 Exclusiv
Tags: declaratia 390, codul fiscal, casa de marcat

Intrebare: O firma a primit de la o societate din Slovacia un stand de prezentare cu 60 buc. textile. Pentru stand a platit garantie in valoare de 290 lei care a fost facturat cu denumirea" depozit pentru stand". Marfa expusa a sosit cu aviz. Conform contractului, standul trebuie sa fie plin intotdeauna, comenzile se factureaza si se platesc imediat, iar dupa rezilierea contractului se restituie standul cu prosoape ramase si se primeste inapoi garantia. Cum se vor introduce in declaratia Vies factura de depozit si marfa primita cu aviz? Se va receptiona marfa prima cu aviz sau se face numai P-V de custodie? Daca totusi societatea vinde din aceasta marfa, se va introduce in casa de marcat sau numai dupa primirea primei comenzi?


Raspuns:

In situatia in care standul respectiv a fost facturat, inseamna ca partenerul din Slovacia a efectuat o livrare intracomunitara de bunuri iar firma din Romania a efectuat o achizitie intracomunitara de bunuri "depozit pentru stand" pentru care trebuie aplicat regimul de taxare inversa prin formula contabila 4426 = 4427. Standul trebuie inregistrat ca obiect de inventar la valoarea facturata de catre furnizor cu un echivalent in lei determinat prin utilizarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii. Garantia achitata trebuie evidentiata in contul 267  "Creante imobilizate". Avand in vedere faptul ca standul a fost facturat, la returnarea acestuia, firma din Romania este obligata sa emita o factura, considerand operatiunea o livrare intracomunitara de bunuri care se raporteaza in declaratia cod 390.
         
Referitor la bunurile expediate cu aviz de catre partenerul din Slovacia, trebuie sa aveti in vedere faptul ca valoarea acestora nu poate fi raportata prin declaratia 390 VIES. Prin aceasta declaratie se raporteaza doar bunurile pentru care furnizorul emite factura cel mai tarziu pana pe data de 15 a lunii urmatoare livrarii sau bunurile pentru care  cumparatorul din Romania emite autofactura, in lipsa facturii emise de catre furnizor. Desi nu ati precizat, presupun ca pe avizul de insotire este inscris pretul bunurilor livrate, caz contrar, nu ati avea posibilitatea sa puneti in vanzare marfurile primite.
          
Avand in vedere faptul ca bunurile se vand la pret cu amanuntul, este recomandabil sa intocmiti nota de intrare - receptie pentru fiecare lot de marfa primit, bunurile respective urmand a fi  inregistrare in evidenta contabila prin formula contabila  371 "Marfuri" = 408 "Furnizori - facturi nesosite".

Inchiderea soldului creditor al contului 408 se efectueaza la inchiderea fiecarei luni in baza facturii primite sau a autofacturii emise. Nu se intocmeste proces verbal de custodie deoarece marfurile sunt destinate  vanzarii la pret cu amanuntul,  catre persoane fizice si nu se poate vinde o marfa care nu este in patrimoniul vanzatorului. Marfurile vandute trebuie inregistrate in prealabil in activele circulante ale firmei din Romania.
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


Utilizarea casei de marcat este impusa de natura vanzarilor efectuate, respectiv de comercializarea marfurilor la pret cu amanuntul, motiv pentru care introducerea in casa de marcat se efectueaza la momentul incasarii contravalorii fiecarui bun vandut. Orice cumparator persoana fizica trebuie sa primeasca un bon fiscal pentru bunul cumparat, aspect reglementat prin OUG 29/1999 care impune utilizarea casei de marcat prin  art. 1, alin.  (1) "Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale." .
            
Fiecare vanzare trebuie operata prin casa de marcat, evitand astfel  incadrarea operatiunii de vanzare fara documente la infractiunea prevazuta  de art. 9 din legea  241 din 15 iulie 2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, "Constituie infractiuni de evaziune fiscala si se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 8 ani si interzicerea unor drepturi urmatoarele fapte savarsite in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale", :alin.1, lit. b "omisiunea, in tot sau in parte, a evidentierii, in actele contabile ori in alte documente legale, a operatiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate;".

Astfel, avand in vedere faptul ca in cadrul unei luni calendaristice  toate comenzile sunt onorate si facturate rapid, este recomandabil ca:

-    partenerul din Slovacia sa considere ca efectueaza o livrare intracomunitara de bunuri care trebuie facturata cel putin o data pe luna, chiar daca expedierea acesteia in Romania se efectueaza prin mai multe avize de insotire;
-    firma  din Romania  sa considere ca efectueaza o achizitie  intracomunitara de bunuri pentru care aplica regimul de taxare inversa si intocmeste nota de intrare receptie.

Operatiunea prezentata de dvs. nu se incadreaza la vanzarea in regim de consignatia sau vanzarea prin stocuri la dispozitia clientului, care, de regula, se utilizeaza, in special pentru vanzarea cu ridicata a produselor.  De exemplu, pentru stocurile la dispozitia clientului, se considera ca transferul proprietatii bunurilor are loc la data la care clientul intra in posesia bunurilor.

Stocurile la dispozitia clientului reprezinta o operatiune potrivit careia furnizorul transfera regulat bunuri intr-un depozit propriu sau intr-un depozit al clientului, prin care transferul proprietatii bunurilor intervine, potrivit contractului, la data la care clientul scoate bunurile din depozit, in principal pentru a le utiliza in procesul de productie. Livarea bunurilor pe baza de aviz in cadrul unui stoc la dispozitia clientului reprezinta pentru firma din Slovacia un transfer de bunuri ca operatiune asimilata unei achizitii intracomunitare de bunuri. In acest caz, se considera ca firma  din Slovacia efectueaza:

-    achizitie intracomunitara de bunuri pe teritoriul Romaniei care se impoziteaza prin aplicarea regimului de taxare inversa;
-    o livrare de bunuri pe teritoriul national al Romanie, caz in care trebuie sa colecteze TVA prin fiecare factura emisa.

Operatiunea de stoc la dispozitia clientului si operatiunea de consignatia este  reglementata prin OMFP 2216/2006 pentru aprobarea Instructiunilor pentru aplicarea masurilor de simplificare cu privire la transferuri si achizitii intracomunitare asimilate prevazute la art. 128 alin. (10) si art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, modificat prin OMFP 3420/2009.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Cum se introduc in declaratia VIES factura de depozit si marfa primita cu aviz?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016