keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Firmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Irina Dumitrescu la 07 Ian. 2015 Exclusiv
Tags: oug 91/2014, oug 28/1999, modificarile, aparate de marcat electronice fiscale, case de marcat

Regasiti mai jos modificarile aduse de Ordonanta de Urgenta nr. 28/1999 (OUG 28/1999) privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.


In Monitorul Oficial Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014 a fost publicata OUG 91 (OUG 91/2014) pentru modificarea si completarea OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Principalele modificari:


1.    Clarificari cu privire la obligatia de a se utiliza casa de marcat pentru livrarile care se incaseaza partial cu numerar, sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar.

2.    Completarea/modificarea activitatilor exceptate de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Astfel, se excepteaza de la obligatia de a detine si utiliza aparate de marcat incasarile efectuate din urmatoarele activitati:

a)    comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;
b)    vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
c)    transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

d)    activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
e)    activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;

f)    activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
g)    vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
h)    comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

i)    serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
j)    vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
k)    incasarea la domiciliul clientului a contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;

l)    efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
m)    serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;
n)    activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

o)    serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
p)    livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal;

q)    comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.


3.    Introducerea caselor de marcat ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare, dispozitivul de memorare, afisajul client, dispozitivul de salvare externa si dispozitivul de comunicatie externa care permite integrarea intr-un sistem informatic. Utilizarea noilor case de marcat va fi obligatorie astfel:

-    incepand cu data de 1 aprilie 2016 au obligatia de a utiliza numai astfel de case de case de marcat operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili;
-    incepand cu data de 1 iulie 2016 au obligatia de a utiliza numai astfel de case de case de marcat operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii;
-    incepand cu data de 1 noiembrie 2016 au obligatia de a utiliza numai astfel de case de case de marcat operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici.

4.    Infiintarea  unui registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, in forma electronica, la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Operatorii economici care utilizeaza aparatele de marcat electronice fiscale au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat  electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

5.    Actualizarea contraventiilor si sanctiunilor.



Autor: Irina Dumitrescu


Irina Dumitrescu de Irina Dumitrescu
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016