Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, propunerile aduse de proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 - publicat in data de 12.07.2016
In prezent, regimul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale este reglementat in prezent de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si respectiv de Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum se aminteste si in Nota de fundamentare a proiectului.De asemenea, la aceasta ora, in Romania se utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie (aparate de generatie veche) si memorie fiscala in care sunt stocate informatii precum denumirea si codul fiscal ale emitentului, adresa de la locul de instalare a aparatului, logotipul, seria fiscala a aparatului si datele de sinteza cu caracter fiscal provenite din rapoartele fiscale de inchidere zilnica, pe cand in tarile membre UE s-a trecut de mult atat la producerea cat si la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic securizat, folosind memorii energoindependente precum SDC sau MMC pentru inscrierea informatiilor din rola jurnal, sub forma unor fisiere electronice securizate.
Sunt amintite, de asemenea, si elementele de noutate aduse de OUG 91/2014, dintre care amintim
reglementarea autorizarii caselor de marcat cu jurnal electronic pe grupe de contribuabili; introducerea in sarcina utilizatorilor, a obligatiei de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala; avizarea tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic de catre o institutie publica /institutie de drept public, desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala; dotarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu dispozitive de salvare si comunicatie externa si blocarea functionarii lor cand sunt inactive oricare din dispozitivele controlate de modulul fiscal; etapizarea procesului de inlocuire treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic.
NOILE PROPUNERI pentru continuarea procesului de inlocuire a caselor de marcat vechi cu aparate de marcat de generatie noua, cu jurnal electronic:
Proiectul de act normativ cuprinde urmatoarele reglementari principale:
>> au fost clarificate activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta;

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Cartea verde a contabilitatii 2022 varianta tiparita

PFA II IF 2022 Taxe Impozite Deduceri Contributii
>> a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;
>> au fost descrise aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, ca fiind case de marcat ce au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program unic pentru a permite una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa;
>> au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii :
Sa contina
- o memorie fiscala unic inscriptibila tip (E)PROM sau tip OTP;
- un dispozitiv de comunicatie externa care permite conectarea intr-un sistem informatic, folosind un canal public de comunicatie pe baza unui protocol TLS/SSL;
- un modul criptografic in conformitate cu standardul FIPS 140-2 Level 2 care sa stocheze un certificat digital intern X.509.V3 cu lungimea cheii RSA de cel putin 2048 biti, instalat de catre producatorul aparatului de marcat.
Sa permita
- inlocuirea certificatului digital prin descarcarea unui certificat emis de o Autoritate de Certificare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
- interpretarea profilurilor furnizate de sistemul informatic cu privire la o serie de parametrii cum ar fi: produse/servicii si/sau categorie de produse/servicii, ritmicitate, perioada;
- actualizarea/modificarea profilurilor furnizate de sistemul informatic, iar cerintele cuprinse de acestea vor putea fi schimbate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in functie de necesitatile identificate;
- primirea, interpretarea si crearea de fisiere in format XML pentru definirea profilurilor transmise.
>> a fost stabilita modalitatea de securizare a datelor din jurnalul electronic, dispozitiv care inlocuieste vechile role jurnal, in speta Secure Hash Algorithm 2;
>> au fost definite aparatele de marcat portabile ca fiind aparate de dimensiuni si greutate reduse, usor transportabile care pot fi utilizate in activitatile de comert/servicii prestate in regim ambulant, in mijloacele de transport si altele asemenea;
>> au fost introduse prevederi prin care aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure, prin comenzi de la tastatura, in regim de raportare, tiparirea de rapoarte si emiterea pe un dispozitiv extern a fisierelor electronice cu numele seriei fiscale si extensia "JE", tiparirea de rapoarte cu initializarile jurnalului electronic, tiparirea de rapoarte cu modificarile inregistrarilor antetului bonului fiscal si a judetului de instalare etc;
>> au fost completate prevederile cu privire la datele care trebuie inregistrate si stocate in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
>> a fost introdusa o prevedere potrivit careia aparatele de marcat electronice fiscale destinate statiilor de comercializare a carburantilor pot fi echipate cu doua echipamente fiscale distincte controlate de un singur program de aplicatie, acesta asigurand gestionarea distincta a vanzarilor de carburanti fata de celelalte produse;
Continuarea aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi
Articole similare
Studiu de caz: Declararea unor sume de bani personali la intrarea in turaComunicat ANAF: Evolutia numarului caselor de marcat fiscalizate in primele 3 luni din 2015 si a gradului de conformare voluntaraEroare la transmiterea fisierelor XML pentru noile CASE DE MARCAT. Perioada de raportare fara activitateVechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFANAF incepe controalele tematice la persoanele fizice. Categorii vizateUltimele articole
Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Contribuabilii care au CASE DE MARCAT neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109Obligatia utilizarii casei de marcat pentru servicii prestate catre populatieMai trebuie depus F4109 daca casele de marcat au fost defiscalizate?Cum pot accesa persoanele fizice si juridice serviciul de programari online la ANAFArticole similare
Noi actiuni de control ale Directiei Antifrauda in weekend-ul 27-28 iunie a.c.AMEF: Se apropie data limita pana la care firmele mici trebuie sa schimbe casele de marcat vechiInformare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciComert cu ridicata si cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare. Se pot vinde produse si pe baza de bonuri fiscale?Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorUltimele articole
Schimbarea memoriei fiscale la punct de lucru nou, al aceluiasi utilizator – raspuns oficial ANAFExista cadru legal pentru obligativitatea contractelor de service pentru casele de marcat?Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariFiscul va monitoriza casele de marcat ale firmelorSe va lansa Registrul national de evidenta case de marcat electronice. Cum afecteaza firmele?Articole similare
Consultanta oferita de ANAF cu privire la casele de marcat cu jurnal electronicArticole similare
MFP: Un nou proiect modifica normele Codului fiscalPROIECT HOTARARE pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016Hotararea 695/2020 modifica normele de implementare a programului „Prima Casaâ€MFP propune peste 20 de noi dispozitii pentru a modifica schema de ajutor de stat pentru dezvoltarea REGIONALAProiect MFP: societatile cu valori mobiliare admise la tranzactionare aplica Standardele Internationale de Raportare FinanciaraUltimele articole
Noi reglementari privind acordarea biletelor de tratament balnear pentru anul 2021 prin Casa de Pensii (PROIECT HOTARARE MMPS)Proiect nou pentru investitiile si afacerile care creeaza locuri de muncaNou! Vezi ce proiect modifica structura MFP si ANAFMFP: PROIECT HOTARARE pentru OUG nr.64 din 2007 privind datoria publicaProiect de modificare a Normelor de aplicare a Codului fiscal: inregistrarea TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificari TVA aparute in 2022. Top 6 Studii de caz"