Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Potrivit unui act normativ al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) publicat vineri, 12 ianuarie, in Monitorul Oficial, toate casele de marcat folosite de firme in Romania urmeaza sa figureze intr-un registru national de evidenta.
Cu alte cuvinte, firmele vor fi obligate sa isi conecteze la internet casele de marcat, astfel permitand Fiscului sa le monitorizeze.
Evidenta nationala a caselor de marcat va permite autoritatilor, conform referatului de aprobare care a insotit Ordinul ANAF nr. 4.156/2017 in forma sa de proiect, sa:
- identifice in parte fiecare aparat de marcat electronic fiscal;
- identifice societatile ce functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre cetateni;
- reduca posibilitatile folosirii aparatelor de marcat nefiscalizate si sa limiteze subdeclararea ori nedeclararea veniturilor firmelor;
- coreleze informatiile fiscale si cele legate de utilizarea aparatelor de marcat pentru a analiza conformarea societatilor si a preveni si a combate evaziunea fiscala;
- diminueze numarul de controale fiscale la contribuabilii onesti.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Reprezentantii ANAF au explicat ca folosirea registrului national va aduce o simplificare procedurilor administrative de instalare a caselor de marcat.

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Declararea unor sume de bani personali la intrarea in turaAtentie la facturi si stabilirea cotei de TVA din 2017! Noul TVA si posibilele eroriPrecizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFEste in Monitorul Oficial! Termenul pentru introducerea caselor de marcat electronice a fost prelungitFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona CASE DE MARCAT?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
Vineri, 31 martie 2023, este termenul limita pentru depunerea formularului 398-Declaratie speciala de TVA (VAT Return One Stop)Analiza ajustarii de TVA. Doua formulare au fost modificate anul acestaFormularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita reinregistrarea in scopuri de TVARedirectionarea a 2 la suta din impozit pana la 25 maiCe obligatii aveti de indeplinit pana la 2 mai 2017?Ultimele articole
D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVAContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareArticole similare
Desemnarea administratorului. Ce obligatii revin societatii?Societate absorbanta. Cand puteti exercita dreptul de deducere TVA?Care e procedura de obtinere a unui numar EORI?Vanzare mijloace fixe la valoarea neamortizata catre persoane afiliate. Ce obligatii indeplinim?Finantele modifica Ordinul 1525/2022 privind Procedura de acordare a facilitatilor FISCale in sectorul agricol si in industria alimentaraUltimele articole
D700. Schimbarea perioadei FISCale TVA se poate face in timpul anului?Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei FISCale in MAI 2025D700 ANAF. Etape pe care sa le urmati daca NU ati solicitatat la timp inregistrarea in scopuri de TVACod TVA anulat din oficiu. Implicatii FISCale si contabile in 3 spete importanteDepunere declaratii. 3 obligatii FISCale cu termen limita pe 30 aprilie 2025Articole similare
Criterii de risc pentru acordarea codului de TVA – proiect de modificare a normelor Codului FiscalOpANAF 112/2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare fiscaleRegistrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%, in consultare publica la ANAFNou: OPANAF 2092/2015 pentru modificarea Normelor privind procedurile simplificate de vamuireNoutati legislative cu incidenta fiscala in MONITORUL OFICIALUltimele articole
Impozit venituri din pensii. MODIFICARI importante aduse de OUG 11/2025D101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitImpozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024SAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"