Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ionut Udriste
la 15 Ian. 2018
Potrivit unui act normativ al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) publicat vineri, 12 ianuarie, in Monitorul Oficial, toate casele de marcat folosite de firme in Romania urmeaza sa figureze intr-un registru national de evidenta.
Registrul va cuprinde informatii despre producatorii, importatorii, distribuitorii si utilizatorii caselor de marcat, dar si despre aparate in sine, toate prevederile fiind incluse in Ordinul ANAF nr. 4.156/2017.
Cu alte cuvinte, firmele vor fi obligate sa isi conecteze la internet casele de marcat, astfel permitand Fiscului sa le monitorizeze.
Evidenta nationala a caselor de marcat va permite autoritatilor, conform referatului de aprobare care a insotit Ordinul ANAF nr. 4.156/2017 in forma sa de proiect, sa:
- identifice in parte fiecare aparat de marcat electronic fiscal;
- identifice societatile ce functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre cetateni;
- reduca posibilitatile folosirii aparatelor de marcat nefiscalizate si sa limiteze subdeclararea ori nedeclararea veniturilor firmelor;
- coreleze informatiile fiscale si cele legate de utilizarea aparatelor de marcat pentru a analiza conformarea societatilor si a preveni si a combate evaziunea fiscala;
- diminueze numarul de controale fiscale la contribuabilii onesti.
Reprezentantii ANAF au explicat ca folosirea registrului national va aduce o simplificare procedurilor administrative de instalare a caselor de marcat.
Cu alte cuvinte, firmele vor fi obligate sa isi conecteze la internet casele de marcat, astfel permitand Fiscului sa le monitorizeze.
Evidenta nationala a caselor de marcat va permite autoritatilor, conform referatului de aprobare care a insotit Ordinul ANAF nr. 4.156/2017 in forma sa de proiect, sa:
- identifice in parte fiecare aparat de marcat electronic fiscal;
- identifice societatile ce functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre cetateni;
- reduca posibilitatile folosirii aparatelor de marcat nefiscalizate si sa limiteze subdeclararea ori nedeclararea veniturilor firmelor;
- coreleze informatiile fiscale si cele legate de utilizarea aparatelor de marcat pentru a analiza conformarea societatilor si a preveni si a combate evaziunea fiscala;
- diminueze numarul de controale fiscale la contribuabilii onesti.

Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

SAF-T Ghid de raportare corecta
Reprezentantii ANAF au explicat ca folosirea registrului national va aduce o simplificare procedurilor administrative de instalare a caselor de marcat.

Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Fiscul va monitoriza casele de marcat ale firmelor":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Guvernul a stabilit cerintele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronicFirmele vor avea aparate de marcat modificate. Noile reglementari OUG 91/2014Programarea cotelor de TVA la noile CASE DE MARCAT. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Sinteza privind regimul fiscal al unei microintreprinderiANAF modifica procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscaleUltimele articole
Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru CASE DE MARCAT electronice neutilizate?Incasari numerar de la persoanele fizice. Este obligatorie utilizarea caselor de marcat electronice?Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Contribuabilii care au CASE DE MARCAT neutilizate sunt obligati sa transmita catre fisc formularul F4109
Mai multe articole despre case de marcat
Articole similare
ANAF: Atentie la Declaratia 200Ordinul 1926/2020: Scutiri de taxe si exonerarea de TVA la importuri pentru combaterea efectelor epidemieiNoutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialZoom fiscal OUG 44/2015: Toate facilitatile fiscale din 2016 cu explicatii detaliateIncheierea din oficiu a regimului de antrepozit vamal (oficial ANAF)Ultimele articole
Contribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii silitePrincipalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Modificari asupra CAS si CASS din 2023 pentru veniturile din activitati independente si drepturile de proprietate intelectualaDeclaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Situatii financiare anuale: Care este termenul pentru depunere in 2023
Mai multe articole despre anaf
Articole similare
Rambursarea TVA in martie si modul de anulare a codului de TVA. Important pentru a nu pierde sumele de rambursatAnaliza zilei: Noi termene pentru transmiterea informatiilor catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii BanilorTVA - Cursul valutar pentru calcul tvaCe e nou privind cazierul FISCal. Vezi legea aparuta in MonitorCum procedam daca pe factura au fost trecute date eronate?Ultimele articole
Ce trebuie sa stie firmele la inceput de 2023 pentru buna desfasurare a raporturilor de muncaMonografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii silitePrincipalele modificari aduse Codului FISCal incepand cu 1 ianuarie 2023OFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.ro
Mai multe articole despre fisc
Articole similare
Anunt ANAF privind munca desfasurata cu caracter ocazional de catre zilieriANAF a elaborat urmatorul proiect de act normativ:Propunere legislativa: CAS-ul scade cu 5 la sutaDeclaratia privind nedeductibilitatea TVA se modificaAjustarea TVA deductibilaUltimele articole
Principalele modificari aduse Codului Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023Declaratia 205: Cum a fost modificat formularul prin Ordinul 18/2023Reminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395Codul Fiscal, modificat prin Legea 39/2023. TVA-ul de 5% se aplica si pentru panouri solare si pompe de calduraDe cand sunt obligate firmele care au avut incasari de peste 50.000 lei in 2022 sa accepte platile cu cardul?
Mai multe articole despre monitorul oficial

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"