Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial 655/31.08.2015 a fost publicata OG 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abroga OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in M. O. nr. 664/23.07.2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va prezentam cateva aspecte de interes:
>> In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se inscriu informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
Prin exceptie, faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal.
>>> In cazierul fiscal se inscriu si informatii din documentele intocmite pentru atragerea raspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivitatii fiscale, dupa cum urmeaza:
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoareasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;
b) atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoareasca deifnitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
c) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu excpetia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si al reprezentantilor legali sau reprezentantilor desemnati ai acestora.
Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.
>>> Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, in cazul contribuabililor persoane fizice si persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica se depune la ORICE organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
Pentru contribuabilii persoane fizice, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/imputernicitul acestuia pe baza de procura autentica/imputernicire avocatiala;
Pentru contribuabilii persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat intocmit conform legii. In cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.
Persoanele prevazute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si prezinta actul de identitate.
Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de catre persoanele prevazute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.
Cititi aici articolul complet.
Material intocmit de DGFP Arges.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Nesolutionarea cererii de rambursare TVA. DemersuriSe modifica datele din CAZIERUL FISCALDeclararea contribuabililor inactivi. Un comunicat al Finantelor PubliceNoile proceduri pentru contribuabilii inactivi, valabile in 2016ORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.003 din 2009 Pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzitUltimele articole
Care este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVAAdeverinta de venit, CAZIERUL FISCAL si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVPersoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareArticole similare
Prestare servicii intracomunitare. Ce implicatii fiscale apar in ce priveste TVA-ul?ANAF pune la dispozitia contribuabililor un nou serviciu electronic, programarea ONLINENoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialSeminarul National de Contabilitate - Cum obtinem amanarea impozitelor neachitate?Criteriile netransparente de anulare din oficiu a codului de TVA. Practici abuzive?Ultimele articole
Serviciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorCare este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVAServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAdeverinta de venit, CAZIERul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVArticole similare
ANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleConsecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareMFP: Noul cazier fiscalCazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015Furnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiUltimele articole
Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiSituatii care genereaza INACTIVITATEA FISCALA. Consecinte si conditii de reactivareEsalonarea la plata in forma simplificata ar putea fi prelungita pana la 30 septembrie 2021. Proiect OUGProiect MFP pentru modificarea OG privind cazierul fiscalArticole similare
Examen 2012 pentru cei care vor sa devina consultanti fiscali!MFP: Noul cazier fiscalEliberarea certificatului de cazier fiscalExamenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistentNoua formularistica a cazierului fiscalUltimele articole
ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Ce documente noi puteti transmite electronic in 2017?ANAF: Noile reguli privind cazierul fiscalAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"