Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial 655/31.08.2015 a fost publicata OG 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abroga OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in M. O. nr. 664/23.07.2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va prezentam cateva aspecte de interes:
>> In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se inscriu informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
Prin exceptie, faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal.
>>> In cazierul fiscal se inscriu si informatii din documentele intocmite pentru atragerea raspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivitatii fiscale, dupa cum urmeaza:
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoareasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;
b) atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoareasca deifnitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

Manual de politici contabile - Stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
c) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu excpetia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si al reprezentantilor legali sau reprezentantilor desemnati ai acestora.
Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.
>>> Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, in cazul contribuabililor persoane fizice si persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica se depune la ORICE organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
Pentru contribuabilii persoane fizice, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/imputernicitul acestuia pe baza de procura autentica/imputernicire avocatiala;
Pentru contribuabilii persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat intocmit conform legii. In cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.
Persoanele prevazute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si prezinta actul de identitate.
Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de catre persoanele prevazute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.
Cititi aici articolul complet.
Material intocmit de DGFP Arges.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala si noi modificariCum se modifica din februarie 2015 anularea din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA?Anulare inregistrare in scopuri de TVA de catre organul fiscalNoua formularistica a cazierului fiscalUltimele articole
Care este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVAAdeverinta de venit, CAZIERUL FISCAL si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVPersoanele fizice care sosesc/pleaca, in/din Romania si au o sedere mai mare de 183 de zile au obligatia de a completa anumite formulareArticole similare
Ordinul ANAF nr. 1.496: Reactivare inregistrare in scopuri de TVAServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFTaxa pe valoarea adaugata. Noutatile aparute in 2013Scoatere din oficiu din evidenta platitorilor de TVA. Ce riscuri apar privind rambursarea?Administratiile financiare nu mai elibereaza CAZIERul fiscal pentru infiintarea societatilor comercialeUltimele articole
Serviciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorCare este termenul de prescriere pentru solicitarea rambursarii TVAAdeverinta de venit, CAZIERul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFDocumente ce se pot obtine prin intermediul SPVANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPVArticole similare
Situatii care genereaza INACTIVITATEA FISCALA. Consecinte si conditii de reactivareNoutati Legislatie Fiscala 20 - 24 iulie 2009 - Monitorul OficialMFP: Noul cazier fiscalANAF: Procedura de solutionare a cererii de inregistrare optionaleProiect MFP pentru modificarea OG privind cazierul fiscalUltimele articole
Cod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiEsalonarea la plata in forma simplificata ar putea fi prelungita pana la 30 septembrie 2021. Proiect OUGConsecinte ale inactivitatii fiscale si conditii de reactivareFurnizor in insolventa. Deducerea TVA si a cheltuieliiArticole similare
Eliberarea certificatului de cazier fiscalExamen consultant fiscal sau consultant fiscal asistent 7 noiembrie 2015Examenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent15 modificari de ultima ora. Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceUltimele articole
Cazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?Ce documente noi puteti transmite electronic in 2017?ANAF: Noile reguli privind cazierul fiscalCazierul fiscal: Prevederi OG 39 explicate prin comparatie cu noutatile aduse de OANAF 2594/2015
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"