Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati informeaza contribuabilii cu privire la serviciile electronice puse la dispozitie de ANAF.
I. Spatiul Privat Virtual (SPV) - este un serviciu pus la dispozitie gratuit de Ministerul Finantelor/ANAF, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor in legatura cu situatia fiscala proprie.
Dintre facilitatile oferite de Spatiul Privat Virtual, retinem:
- posibilitatea de a depune online unele declaratii/formulare fiscale (declaratia unica - formular 212, cererea de inregistrare a contractelor de locatiune - formular C168, cererea de acordare a esalonarii la plata, cererea de eliberare a certificatului de rezidenta fiscala, chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale, etc);
- posibilitatea de a solicita informatii si documente (certificatul de cazier fiscal, certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, nota obligatiilor de plata, etc); ?primirea deciziilor de impunere si a altor acte administrative fiscale;
- accesarea electronica a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie (disponibil pentru persoanele juridice, PFA, II, IF);
- solicitarea/primirea de indata a fisei pe platitor, pentru anumite categorii de contribuabili;
- posibilitatea de a face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar, prin interconectarea SPV cu platforma guvernamentala ghiseul.ro; (disponibil pentru persoanele fizice);
- posibilitatea de a transmite cereri, inscrisuri, documente, solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin Formularul de contact inclus in SPV;
- acces gratuit la noutati legislative.
Inregistrarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul ANAF in sectiunea Servicii online/ inregistrare utilizatori. Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale.
Persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca PFA, II, IF sunt obligate sa transmita organului fiscal central cererile, inscrisurile si alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in serviciul Spatiul Privat Virtual.
Pentru transmiterea la organul fiscal central competent a copiei in format electronic a cartii de identitate, contribuabilii persoane fizice au la dispozitie Formularul de contact, disponibil pe site-ul www.anaf.ro si in Spatiul Privat Virtual.
II. Serviciul Depunere declaratii electronice – este disponibil pe platforma www.e-guvernare.ro, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
III. Serviciul Programari online – este disponibil in Spatiul Privat Virtual (SPV) sau pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea Servicii online.
Prin intermediul acestui serviciu contribuabilii se pot programa la data si ora dorita, pentru solutionarea unor aspecte fiscale, selectând unul din domeniile disponibile (declaratii fiscale, evidenta pe platitor, executare silita, cazier fiscal, asistenta contribuabili, evitarea dublei impuneri, avize si autorizatii – case de marcat) precum si pentru identificarea vizuala online in vederea aprobarii inrolarii in Spatiul Privat Virtual.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
IV. Ghiduri curente, brosuri si alte materiale informative - disponibile pe site-ul ANAF, in sectiunea Asistenta contribuabili/ Servicii oferite contribuabililor.
ANAF a dezvoltat de-a lungul timpului si dezvolta in continuare o serie de servicii electronice prin intermediul carora contribuabilii sa-si poata indeplini obligatiile fiscale, fara a mai fi necesara prezenta fizica la sediile unitatilor fiscale.
Contribuabilii persoane fizice care nu isi pot indeplini obligatiile fiscale in mod electronic au posibilitatea de a utiliza calculatoarele destinate self-service, disponibile la sediile unitatilor fiscale.
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Formularul 301Codul fiscal 2008 - Capitolul XII. Regimuri speciale - art. 152-152^4Regimul TVA al serviciilor electronice in 2015. Procedura de inregistrare a persoanelor impozabile care aplica regimurile specialeBuletin informativ: Noutati legislative 30.12.2014 -08.01.2015Declaratii fiscale octombrie 2014. Ce termenele-limita sunt stabilite de Fisc?Ultimele articole
Operatiuni taxabile din Romania. Cine are obligatia de a plati taxa si care sunt exceptiilePlafon TVA. Care sunt limitele in 2024 si obligatii la depasirea lorImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiUtilizarea SPV este OBLIGATORIE incepand cu 1 martie 2022 pentru persoanele fizice si juridiceFirme in regim special de scutire care presteaza SERVICII ELECTRONICE. Ce obligatii fiscale TVA exista?Articole similare
Sistemul RO e-Factura. Cum se acceseaza si utilizeaza sistemulRO e-Factura: Cum pot firmele sa renunte la inscrierea in sistem?Spatiul Privat Virtual - singura cale de comunicare securizata cu ANAFANAF atentioneaza! Contribuabilii sa NU deschida mesajele false trimise in numele institutieiGrup fiscal. Cine are obligatia de a raspunde la Notificarea de conformare e-TVAUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazNotificare de conformare e-TVA. Raspunsul va fi obligatoriu din 1 ianuarie sau 1 august 2025Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataE-Factura: Ce trebuie sa faca firmele care au primit facturile DUPA cele 5 zile legaleArticole similare
Ordin ANAF privind Declaratia 394, publicat in Monitorul OficialNoutati privind Formularul 390ANAF: Ghid DEPUNERE DECLARATII ELECTRONICEAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"