Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Regasiti mai jos principalele modificari propuse de proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central. Unele modificari au in vedere schimbarea competentelor de administrare catre alte organe fiscale.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (5) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul administrarii de catre organul fiscal central a obligatiilor fiscal datorate de un grup fiscal constituit potrivit prevederilor Codului fiscal, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se poate stabili competenta de administrare in sarcina altor organe fiscale decat organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului/platitoruli. Organul fiscal central desemnat este competent sa administreze obligatiile fiscale datorate de toti membrii grupului.
In prezent, potrivit prevederilor pct. 4 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, date in aplicarea art. 127 alin. (8) din Codul fiscal, grupul fiscal unic poate fi constituit numai din membri care sunt inregistrati in evidenta aceluiasi organ fiscal.
Ca urmare, prin proiectul de ordin se propune ca grupul fiscal unic sa fie administrat de organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat reprezentantul grupului fiscal unic. Acest organ fiscal va deveni, astfel, competent pentru administrarea tuturor obligatiilor fiscale datorate de tori membrii grupului fiscal unic.
Conform prevederilor art. 35 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, competenta in cazul contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent revine organului fiscal stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In prezent, competenta de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cat si unele aspecte procedurale privind administrarea contribuabililor nerezidenti, sunt reglementate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2157/2006 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin ordinul mentionat a fost infiintat, in cadrul Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti si au fost stabilite atributiile acestui serviciu.
In urma reorganizarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti a fost infiintata Administratia fiscala pentru nerezidenti, care a preluat atributiile Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Directiei Generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti, atributiile acestei noi structuri fiind stabilite, potrivit legii, prin Regulamentul de organizre si functionare.
Totodata, art. 40 alin. (1) din Codul de procedura fiscala stabileste ca, in situatia in care contribuabilul/platitorul nu are un domiciliu fiscal cunoscut sau nu are domiciliu fiscal in Romania, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legale fiscale.
Potrivit art. 40 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, in cazul contribuabilului/platitorului cu domiciliu fiscal in Romania care aplica regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televziune reglementat de Codul fiscal, competenta de administrare a taxei pe valoarea adaugata aferenta serviciilor supuse acestui regim revine organului fiscal central stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
In prezent, competenta pentru administrarea fiscala a persoanelor impozabile care utilizeaza unul dintre regimurile speciale pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune si aleg Romania ca stat membru de inregistrare, revine Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti si a fost stabilita prin OpANAF 4023/2014 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a persoanelor impozabile, in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 152^4 si art. 152^5 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare.
Fata de prevederile legale mentionate, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central, dupa cum urmeaza:
1. Stabilirea competentei pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de toti membrii unui grup fiscal unic constituit potrivit Codului fiscal, in sarcina organului fiscal competent pentru administrarea reprezentantului grupului fiscal unic;
![Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
![Contabilitatea organizatiilor non-profit](https://www.rs.ro/dbimg/product/1977-contabilitatea-.png)
Contabilitatea organizatiilor non-profit
![Cheltuieli deductibile si nedeductibile](https://www.rs.ro/dbimg/product/1929-cheltuieli-dedu.png)
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
2. Stabilirea competentei de administrare a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti pentru urmatoarele categorii de contribuabili, pentru care are competenta de administrare si in prezent:
a) contribuabili nerezidenti stabiliti in spatiul comunitar, care au potrivit prevederilor legilor speciale dreptul de a se inregistra direct, pentru ansamblul obligatiilor fiscale;
b) persoane impozabile care aplica regimul special pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune prevazut de Titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si aleg Romania ca stat membru de inregistrare;
c) misiuni diplomatice si posturi consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantele organismelor internationale ori reprezentantele societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, atat pentru obligatiile fiscale care rezulta potrivit legislatiei fiscale in vigoare, cat si pentru solutionarea cererilor de restituire prevazute de Codul fiscal.
3. Stabilirea competentei de administrare a posturilor consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantelor organismelor internationale ori reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, in sarcina Administratiilor judetene ale finantelor publice, in a caror raza teritoriala isi au sediul;
4. Stabilirea competentei de administrare a persoanelor fizice si juridice nerezidente, in sarcina organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, respectiv sediul platitorului de venit.
Totodata, prin proiectul de ordin se propune extinderea competentei de administrare a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, prin preluarea, in doua etape a contribuabililor nerezidenti inregistrati fiscal in Romania si administrati de alte organe fiscale, astfel:
- incepand cu data de 1 iulie 2016, pentru contribuabili nerezidenti persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent
- incepand cu data de 1 ianuarie 2017, pentru contribuabilii nerezidenti persoane fizice.
Sursa: ANAF
![Ionut Udriste](https://infotva.manager.ro/images/autori//ionut-udristeautor_avatar.jpg)
Editor cu experienta de 5 ani in domeniul contabil si fiscal. Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Functionarea grupului fiscal unic ca persoana impozabila TVACe trebuie sa stii despre plata defalcata a TVA. Raspunsuri oficiale ANAFPrevederi GRUPUL FISCAL UNIC. Implementare, proceduri, normeTVA - Operatiuni impozabileGRUPUL FISCAL UNIC. Tot ce trebuie sa stimUltimele articole
Modificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuAnaliza zilei: GRUPUL FISCAL UNIC. Ce este, cum se implementeaza si cum se administreaza?Nou de la ANAF: Procedurile privind inregistrarea si radierea in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasareCerere privind GRUPUL FISCAL UNIC - instructiuni de completareInfiintarea grupului fiscal unic. Normele actuale din 2013Articole similare
ANAF propune noua Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare modificateA fost publicat noul proiect pentru Formularul 307Nou PROIECT ANAF privind impozitul pe venit si CASPROIECT ANAF: Contractele cu persoane juridice straine nerezidente se inregistreaza la ANAFNou PROIECT ANAF privind inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
ANAF a finalizat proiectul pentru cresterea conformarii in domeniul impozitului pe veniturile persoanelor fiziceFormularul 085: Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii anumitor prevederi din Codul Fiscal, in domeniul TVA (PROIECT ANAF)PROIECT ANAF: Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscalANAF propune Formularul 700 pentru modificarea obligatiilor fiscale din vectorul fiscalPROIECT ANAF in vederea aplicarii unitare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.32/2016Articole similare
MFP: Un nou proiect modifica normele Codului fiscalStudiu de caz: Regularizarea unui pret facturat eronat pentru o factura externaAtentie la obligatiile pentru un numar mai mare de 5 contracte de inchiriere!Corectarea erorilor materiale din initiativa organului fiscal competentRegimul fiscal pentru veniturile din alte surse realizate in anul 2016Ultimele articole
Pierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024Plafon CAS si CASS pentru anul 2023 si 2024 in cazul PFATratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Articole similare
Transfer imobil in contul dividendelor. Tratament TVAScadere a ratei anuale a inflatiei: 4,56% in luna iulieRambursarea TVA cu control anticipat. Solicitarea de dobanzi pentru rambursarea cu intarziere. Cum procedam?Pragurile valorice INTRASTAT stabilite pentru anul 2017Obligatii fiscale scadente la final de august 2022Ultimele articole
Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneInformare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiMod de calcul sume redirectionate prin formularul 177PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiArticole similare
Joi, 31 martie 2022, este termenul limita pentru depunerea formularului 398-Declaratie speciala de TVA (VAT Return One Stop)Seminar: Teme practice din 2014 si Noutati fiscale din 2015Agentie de turism. Dileme fiscal-contabile rezolvateGhid practic pentru contabilitatea unei agentii de turism!Veniti la Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate de la Poiana Brasov?Ultimele articole
Joi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFVineri, 5 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleCalendar ANAF. Pana pe 25 iunie 2024 trebuie depuse la fisc 10 declaratii importanteDeplasari interne si externe. Documente justificative si legislatia in vigoare pentru E-Transport si E-FacturaInspectii fiscale. 1,33 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma verificarilor din luna aprilie 2024![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"