Tags: oanaf 3480/2017, grupul fiscal unic, modificarea domiciliului fiscal
Prin OANAF 3480/2017 publicat in Monitorul Oficial nr. 995 din 14/12/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.006/2016 privind aprobarea Procedurii de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Modificarile vizeaza competenta privind administrarea grupului fiscal unic.
Conform Codului fiscal este considerat drept grup fiscal unic un grup de persoane impozabile stabilite in Romania care, independente fiind din punct de vedere juridic, sunt in relatii stranse una cu alta din punct de vedere organizatoric, financiar si economic. grupul de persoane impozabile stabilite in Romania, independente din punct de vedere juridic si aflate in stransa legatura din punct de vedere financiar, economic si organizatoric, poate opta sa fie tratat drept grup fiscal unic, cu urmatoarele conditii cumulative:
a) o persoana impozabila nu poate face parte decat dintr-un singur grup fiscal;
b) optiunea trebuie sa se refere la o perioada de cel putin 2 ani;
c) toate persoanele impozabile din grup trebuie sa aplice aceeasi perioada fiscala.
Grupul fiscal se poate constitui din minimum doua persoane impozabile.
In prezent, indiferent de domiciliului fiscal al membrilor grupului fiscal sau incadrarea in categoriile de contribuabili (mari, mijlocii si altii) organul fiscal competent pentru administrarea grupului fiscal unic definit la art. 269 alin. (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal este organul fiscal competent pentru administrarea fiscala a reprezentantului grupului fiscal unic. Schimbarea domiciliului fiscal al unuia dintre membrii grupului fiscal sau incadrarea in alta categorie de contribuabili (mari, mijlocii si altii) nu atrage modificarea competentei de administrare a obligatiilor fiscale nici pentru respectivul membru, nici pentru alti membri ai respectivului grup fiscal unic.
Conform modificarilor aduse de OANAF 3480/2017, administrarea grupului fiscal unic se face de catre organul fiscal competent pentru administrarea fiscala a reprezentantului grupului fiscal unic, potrivit art. 1 alin. (1) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal central, cu modificarile si completarile ulterioare. In ipoteza in care reprezentantul grupului fiscal unic sau unul dintre membrii grupului sunt considerati contribuabili mijlocii sau mari contribuabili organul fiscal competent pentru administrarea grupului va fi organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor mijlocii, respectiv Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Modificarea domiciliului fiscal al reprezentantului sau al unuia dintre membrii grupului ori incadrarea in alta categorie de contribuabili (mari, mijlocii si altii) atrage, dupa caz, schimbarea competentei de administrare a obligatiilor fiscale ale tuturor membrilor grupului fiscal unic la noul organ fiscal competent in administrarea reprezentantului grupului.
![Irina Dumitrescu](https://infotva.manager.ro/images/autori//irina-dumitrescuautor_avatar.jpg)
de
Irina DumitrescuEconomist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<