Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Procedura de schimbare a domiciului fiscal va avea in vedere cazul unui detasat din Austria care si-a mutat domicililul din sector 4 in sector 3 pe baza de contract de inchiriere. Vom vedea ce demersuri trebuie sa faca societatea la care este detasat in privinta radierii lui de la sector 4 si mutarea acestuia la sector 3.
Se precizeaza ca la sector 4 se intocmeau declaratii 224 si NIF-ul acestuia apare modificat cu noua adresa de la sector 3 la data de 26.02.2014.
In conformitate cu prevederile art. 31 din Codul de procedura fiscala si normele metodologice date in aplicarea acestuia, pentru persoanele fizice, domiciliul fiscal este adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.
In acest sens, prin adresa unde locuiesc efectiv se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.
Domiciliul fiscal se inregistreaza la organul fiscal in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea unei cereri de modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
Inregistrarea domiciliului fiscal, pentru persoanele fizice, se face prin depunerea unei cereri de inregistrare a domiciliului fiscal, insotita, dupa caz, de urmatoarele documente:
a) copie de pe actul care face dovada titlului in temeiul caruia, potrivit legii, persoana detine spatiul destinat domiciliului fiscal (calitatea de proprietar, chirias, uzufructuar si altele asemenea);

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
b) copie de pe actul de identitate in care a fost inscrisa, potrivit legii speciale, mentiunea de stabilire a domiciliului si a resedintei la care se solicita inregistrarea domiciliului fiscal.
Copiile de pe documente vor fi certificate pe fiecare pagina de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
Cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal.
Asadar, la schimbarea domiciliului fiscal declarat anterior persoana fizica va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului" (aprobat prin OMFP 2621/2007) insotit de documentele mai sus mentionate.
Cererea se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili noul domiciliu fiscal ori la posta prin scrisoare recomandata, si va fi insotita de documente care sa faca dovada ocuparii legale a spatiului pentru noul domiciliu fiscal (contractul de inchiriere).
La primirea cererii, aceasta va fi transmisa de indata de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.
Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 30 de zile de la primirea cererii si va fi insotit de certificatul de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.
La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul domiciliu fiscal va emite de indata decizia de inregistrare a noului domiciliu fiscal, care se va comunica contribuabilului.
Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei Pana la data la care s-au operat modificarile in registrul contribuabililor, competenta pentru solutionarea oricarei probleme privind administrarea revine organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Instructiuni de completare a formularului 390 VIES � declaratia recapitulativaComunicarea actelor administrative fiscale. Ce se intampla in cazul in care contribuabilii refuza primirea documentelorDeclaratie recapitulativa privind livrarile si achizitiile intracomunitare de bunuriAfla toate modificarile aduse de Ordonanta 29 din 2011 (Partea IV.2)Formularul 200: termen limita si categorii de venituri pentru care se depune declaratiaUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Noile proceduri de inregistrare si modificare a domiciliului fiscalTotul despre domiciliul fiscal din 2016Schimbarea domiciliului fiscal. Formularul 050 si formularul 080 sunt obligatoriiAspecte de care sa tinem cont in ce priveste domiciliul fiscalCe documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Ultimele articole
D700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Declaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiModificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuSe modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. Proiect ANAFArticole similare
Primire factura cheltuieli aferenta an anterior. Cand putem depune Declaratia 101?Ce isi propune MFP pentru 2014. Cum arata bugetul bazat pe investitiiNoutati legislatie Fiscala 02-06 martie 2009 - Monitorul OficialANAF implementeaza noi masuri pentru fluidizarea traficului de marfuri prin birourile vamaleRomania, pe locul doi in Europa la evaziune fiscalaUltimele articole
Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorCum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieCote TVA. Cota TVA pentru produsele de paNIFicatie in 2025Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"