Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Procedura de schimbare a domiciului fiscal va avea in vedere cazul unui detasat din Austria care si-a mutat domicililul din sector 4 in sector 3 pe baza de contract de inchiriere. Vom vedea ce demersuri trebuie sa faca societatea la care este detasat in privinta radierii lui de la sector 4 si mutarea acestuia la sector 3.
Se precizeaza ca la sector 4 se intocmeau declaratii 224 si NIF-ul acestuia apare modificat cu noua adresa de la sector 3 la data de 26.02.2014.
In conformitate cu prevederile art. 31 din Codul de procedura fiscala si normele metodologice date in aplicarea acestuia, pentru persoanele fizice, domiciliul fiscal este adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.
In acest sens, prin adresa unde locuiesc efectiv se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.
Domiciliul fiscal se inregistreaza la organul fiscal in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea unei cereri de modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
Inregistrarea domiciliului fiscal, pentru persoanele fizice, se face prin depunerea unei cereri de inregistrare a domiciliului fiscal, insotita, dupa caz, de urmatoarele documente:
a) copie de pe actul care face dovada titlului in temeiul caruia, potrivit legii, persoana detine spatiul destinat domiciliului fiscal (calitatea de proprietar, chirias, uzufructuar si altele asemenea);
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
b) copie de pe actul de identitate in care a fost inscrisa, potrivit legii speciale, mentiunea de stabilire a domiciliului si a resedintei la care se solicita inregistrarea domiciliului fiscal.
Copiile de pe documente vor fi certificate pe fiecare pagina de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
Cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal.
Asadar, la schimbarea domiciliului fiscal declarat anterior persoana fizica va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului" (aprobat prin OMFP 2621/2007) insotit de documentele mai sus mentionate.
Cererea se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili noul domiciliu fiscal ori la posta prin scrisoare recomandata, si va fi insotita de documente care sa faca dovada ocuparii legale a spatiului pentru noul domiciliu fiscal (contractul de inchiriere).
La primirea cererii, aceasta va fi transmisa de indata de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.
Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 30 de zile de la primirea cererii si va fi insotit de certificatul de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.
La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul domiciliu fiscal va emite de indata decizia de inregistrare a noului domiciliu fiscal, care se va comunica contribuabilului.
Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei Pana la data la care s-au operat modificarile in registrul contribuabililor, competenta pentru solutionarea oricarei probleme privind administrarea revine organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum obtinem certificatul de atestare fiscala? Prevederi 2014Atentie! Contribuabilii pot solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVATVA colectat. Aspecte esentiale privind Declaratia 311Documentar fiscal: Ce reguli respectam privind depunerea formularului 221?Se modifica procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala incepand cu 1 iulieUltimele articole
Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Parteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Masuri de sprijin pentru populatie si pentru mediul de afaceri, adoptate de GuvernDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneArticole similare
Totul despre domiciliul fiscal din 2016Schimbarea domiciliului fiscal. Formularul 050 si formularul 080 sunt obligatoriiANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiD700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Modificari privind administrarea grupului fiscal unic. Analiza zilei cu Irina DumitrescuUltimele articole
Ce documente trebuie sa contina dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contibuabililor?Declaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulNoile proceduri de inregistrare si modificare a domiciliului fiscalSe modifica prevederile pentru transferul dosarului fiscal. Proiect ANAFAspecte de care sa tinem cont in ce priveste domiciliul fiscalArticole similare
Titlul II Capitolul II - partea INoi modificari legislative in ce priveste ucenicia locul de muncaProiectul Legii noului Cod fiscal - Impozit pe profit - Corectarea erorilorCum se vede moneda euro din interiorul UE?Noi masuri de drept penal pentru protectia monedei euroUltimele articole
Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAE-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITBilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportE-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"