Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Schimbarea domiciliului fiscal. Ce etape urmam?

de InfoTva.ro la 07 Apr. 2014 Exclusiv
Tags: domiciliul fiscal, modificarea domiciliului fiscal, schimbare domiciliu fiscal, declaratii 224, nif

Procedura de schimbare a domiciului fiscal va avea in vedere cazul unui detasat din Austria care si-a mutat domicililul din sector 4 in sector 3 pe baza de contract de inchiriere. Vom vedea ce demersuri trebuie sa faca societatea la care este detasat in privinta radierii lui de la sector 4 si mutarea acestuia la sector 3.


Se precizeaza ca la sector 4 se intocmeau declaratii 224 si NIF-ul acestuia apare modificat cu noua adresa de la sector 3 la data de 26.02.2014.

In conformitate cu prevederile art. 31 din Codul de procedura fiscala si normele metodologice date in aplicarea acestuia, pentru persoanele fizice, domiciliul fiscal este adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.

In acest sens, prin adresa unde locuiesc efectiv se intelege adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.

Domiciliul fiscal se inregistreaza la organul fiscal in toate cazurile in care acesta este diferit de domiciliul sau de sediul social prin depunerea unei cereri de modificare a domiciliului fiscal, insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
 
Inregistrarea domiciliului fiscal, pentru persoanele fizice, se face prin depunerea unei cereri de inregistrare a domiciliului fiscal, insotita, dupa caz, de urmatoarele documente:
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii


a) copie de pe actul care face dovada titlului in temeiul caruia, potrivit legii, persoana detine spatiul destinat domiciliului fiscal (calitatea de proprietar, chirias, uzufructuar si altele asemenea);

b) copie de pe actul de identitate in care a fost inscrisa, potrivit legii speciale, mentiunea de stabilire a domiciliului si a resedintei la care se solicita inregistrarea domiciliului fiscal.

Copiile de pe documente vor fi certificate pe fiecare pagina de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.

Cererea se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal.
 

Asadar, la schimbarea domiciliului fiscal declarat anterior persoana fizica va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului" (aprobat prin OMFP 2621/2007) insotit de documentele mai sus mentionate.

Cererea se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili noul domiciliu fiscal ori la posta prin scrisoare recomandata, si va fi insotita de documente care sa faca dovada ocuparii legale a spatiului pentru noul domiciliu fiscal (contractul de inchiriere).
 
La primirea cererii, aceasta va fi transmisa de indata de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.
Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 30 de zile de la primirea cererii si va fi insotit de certificatul de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.

La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul domiciliu fiscal va emite de indata decizia de inregistrare a noului domiciliu fiscal, care se va comunica contribuabilului.

Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei Pana la data la care s-au operat modificarile in registrul contribuabililor, competenta pentru solutionarea oricarei probleme privind administrarea revine organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Schimbarea domiciliului fiscal. Ce etape urmam?":
Rating:

Nota: 4.92 din 5 din 6 voturi




Comentarii 1 comentarii

mihaela rentea 2014-10-04 11:33:13

buna ziua,
in aceasta situatie se mai face vreo mentiune la ONRC?Dar daca isi schimba doar domiciliul fiscal in alta localitate?

multumesc,

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016