Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Sume uriase de recuperat | Ce planuri are Comisia Europeana

de InfoTva.ro la 26 Feb. 2013 Exclusiv
Tags: recuperare sume, comisia europeana, politica agricola comuna, fonduri, control, inchidere conturi

In cadrul asa-numitei proceduri de verificare si inchidere a conturilor, Comisia Europeana revendica o suma totala de 414 milioane EUR, reprezentand fonduri din cadrul politicii agricole a UE, cheltuite in mod incorect de statele membre. Statele membre sunt responsabile cu efectuarea platilor si cu verificarea cheltuielilor efectuate in cadrul politicii agricole comune (PAC), iar Comisia are obligatia de a se asigura ca statele membre au utilizat fondurile in mod corect. Banii revin la bugetul UE deoarece nu au fost respectate reglementarile UE sau pentru ca procedurile de control al cheltuielilor agricole au fost necorespunzatoare. Cifra mentionata este cea oficiala, dar, deoarece unele dintre aceste sume au fost deja recuperate de la statele membre, impactul financiar net al deciziei va fi, de fapt, de aproximativ 393 de milioane EUR.




Principalele corectii financiare

In conformitate cu aceasta ultima decizie, vor fi recuperate fonduri de la 22 de state membre: Belgia, Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Germania, Irlanda, Grecia, Spania, Franta, Italia, Cipru, Lituania, Ungaria, Malta, tarile de Jos, Polonia, Romania, Slovenia, Slovacia, Finlanda, Suedia si Regatul Unit. Cele mai semnificative corectii individuale sunt:

    111,7 milioane EUR (impact financiar net[1]: 99,4 milioane EUR) imputate Regatului Unit - Anglia pentru deficiente in ceea ce priveste sistemele de identificare a parcelelor agricole si de informatii geografice (LPIS‑GIS), prelucrarea cererilor, controalele administrative incrucisate si controalele la fata locului referitoare la ajutoarele pe suprafata;
    48,3 milioane EUR (impact financiar net1: 48,1 milioane EUR) imputate Italiei pentru incalcarea obligatiilor legate de ecoconditionalitate: control insuficient in privinta mai multor cerinte legale in materie de gestionare, trei GAEC (bune conditii agricole si de mediu) nedefinite si aplicarea incorecta a unor sanctiuni;
    40,6 milioane EUR imputate Spaniei pentru deficiente in ceea ce priveste gestionarea si controlul restituirilor la export: controale ex ante deficiente in sectorul carnii de vita, deficiente in desfasurarea controalelor fizice, controale inadecvate privind productia si stocurile de zahar, notificarea prealabila a exportatorilor cu privire la controalele fizice;
    34,4 milioane EUR imputate Poloniei pentru deficiente in gestionarea regimului de pensionare anticipata in cadrul Fondului european agricol pentru dezvoltare rurala (FEADR);
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Totul despre controlul TVA
Totul despre controlul TVA

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii


    29 de milioane EUR imputate Frantei pentru deficiente in ceea ce priveste controalele la fata locului privind handicapurile naturale si masurile de agromediu din cadrul FEADR;
    17,9 milioane EUR imputate Italiei pentru un sistem de control care prezinta deficiente grave si pentru frauda in sectorul prelucrarii citricelor;
    17,7 milioane EUR (impact financiar net[2]: 15,7 milioane EUR) imputate Regatului Unit - Irlanda de Nord pentru deficiente in ceea ce priveste LPIS-GIS, controalele la fata locului, platile si sanctiunile referitoare la ajutoarele pe suprafata;
    16 milioane EUR imputate Spaniei pentru deficiente in alocarea de drepturi pentru beneficiarii ajutoarelor pe suprafata;
    12,5 milioane EUR imputate Romaniei pentru deficiente ale controalelor privind eligibilitatea si cheltuielile beneficiarilor, precum si pentru deficiente in aplicarea de sanctiuni in cadrul masurii "modernizarea exploatatiilor agricole" din cadrul FEADR.


[1] Impactul financiar este mai scazut datorita sumelor deja recuperate de la statul membru sau rambursate de catre acesta.

[2] Impactul financiar este mai scazut datorita sumelor deja recuperate de la statul membru sau rambursate de catre acesta.
    
    

Context

Statele membre sunt responsabile cu gestionarea majoritatii platilor din cadrul PAC, mai ales prin intermediul agentiilor lor de plati. De asemenea, statele membre sunt responsabile cu controalele, de exemplu cu verificarea cererilor de plati directe ale fermierilor. Comisia desfasoara peste 100 de audituri in fiecare an, verificand daca controalele efectuate si masurile aplicate de statele membre in cazul deficientelor sunt suficiente, si are dreptul sa recupereze arieratele daca auditurile constata ca modul de gestionare si controalele statului membru nu reusesc sa garanteze ca fondurile UE au fost cheltuite in mod adecvat.

Pentru detalii privind modul in care functioneaza sistemul de verificare si inchidere a conturilor anuale, a se vedea MEMO/12/109 si fisa informativa intitulata "Pentru o gestionare inteleapta a bugetului agricol", disponibila pe internet la adresa: http://ec.europa.eu/agriculture/fin/clearance/factsheet_en.pdf .

In tabelele atasate (anexele I si II) sunt incluse detalii privind corectiile individuale, per stat membru si per sector.


Sursa: Comisia Europeana


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Sume uriase de recuperat | Ce planuri are Comisia Europeana":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016