Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Legea 53/2003 reglementeaza statutul angajatilor care lucreaza la domiciliu. Ce trebuie sa contina CIM in plus in acest caz?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 19 Iun. 2023
Tags: legea 53/2003, munca la domiciliu, cim 

Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj a publicat recent, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la munca la domiciliu prestata de anumiti angaja?i. Ce trebuie sa contina CIM in plus in acest caz?

Legea nr. 53/2003 Codul muncii  reglementeaza statutul salariatilor care efectueaza munca la domiciliu, stabilind ca acestia sunt acei salariati care indeplinesc la domiciliul lor activitatile specifice profesiei pe care o detin. 

Cine poate face munca la domiciliu?

Munca la domiciliu poate fi intreprinsa de o sfera larga de angajati, in masura in care activitatea pe care o desfasoara le permite acest lucru (spre exemplu: contabili, economisti, proiectanti, croitori, IT-isti, traducatori, consultanti etc.).

Munca la domiciliu este o forma a muncii la distanta, dar care impune desfasurarea muncii salariatului la domiciliul sau.

Potrivit legislatiei muncii, salariatul cu munca la domiciliu se bucura de toate drepturile recunoscute prin lege, prin regulamentele interne si prin contractele colective de munca aplicabile salariatilor al caror loc de munca este la sediul angajatorului.

Munca la domiciliu poate fi desfasurata doar in baza unui contract individual de munca, incheiat in forma scrisa, care respecta toate prevederile prevazute de Codul muncii pentru incheierea contractelor individuale de munca.

O caracteristica importanta a acestui tip de contract este aceea ca salariatul isi stabileste singur programul de lucru.

Ce trebuie sa contina CIM in cazul muncii la domiciliu?

Contractul de munca la domiciliul contine, pe langa elementele  unui contract de munca obisnuit, urmatoarele: 

• precizarea expresa ca salariatul lucreaza la domiciliu;

• programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa controleze activitatea salariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;

• obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la domiciliul salariatului, dupa caz, al materiilor prime si materialelor pe care le utilizeaza in activitate, precum si al produselor finite pe care le realizeaza.

Contractul de munca la domiciliu poate fi incheiat pe durata nedeterminata sau determinata, cu program normal sau partial de lucru.

Desi are libertate in alegerea programului de lucru, Codul muncii stabileste ca angajatorul are dreptul de a verifica activitatea salariatului cu munca la domiciliu in baza unui program stabilit in prealabil cu salariatul si stipulat in contractul de munca.

Calitatea activitatii profesionale a salariatului poate fi apreciata de angajator prin evaluari periodice, in aceleasi conditii in care aceste evaluari sunt dispuse in cadrul celorlalte tipuri de contracte de munca, prin stabilirea unor obiective de performanta individuala.

Pe de alta parte, angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea angajatilor in toate aspectele legate de munca, incluzand evaluarea riscurilor, instruirea si informarea, dotarea cu echipamente de munca si echipamente individuale de protectie, supravegherea sanatatii, iar salariatii, la randul lor, sunt obligati sa respecte instructiunile generale si specifice primite din partea angajatorului.



Sursa: ITM Salaj

Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Legea 53/2003 reglementeaza statutul angajatilor care lucreaza la domiciliu. Ce trebuie sa contina CIM in plus in acest caz?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016