Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

MMSJ: Bugetarii care au cumul de functii pot beneficia de mai multe zile de concediu (proiect)

de Alina Georgiana Costache la 14 Mar. 2019
Tags: hg 250/1992, legea 53/2003, mmjs

Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) a depus un Proiect de Hotarare modificarea Hotararii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare. Astfel, daca actul normativ va fi adoptat, bugetarii care au cumul de functii ar putea obtine concediu de odihna de la toti angajatorii.

Proiectul de act normativ are un singur articol privind abrogarea art. 3 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 care prevede ca salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza.

Acest articol din HG 250/1992 contravine insa legislatiei in vigoare (Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) care prevede ca dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari. 

Astfel, prin HG 250/1992, angajatii de la stat care au cumul de functii sunt discriminati, arata initiatorii proiectului.
 

Extras din Proiectul de Hotarare


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. 

Articol unic
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii


Alineatul (1) al articolului 3 din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 118 din 13 iunie 1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga. 
 

Extras din Nota de fundamentare


(…) 1. Descrierea situatiei actuale

In prezent pot fi ocupate prin cumul de functii posturile vacante si temporar vacante aferente functiilor didactice, functiilor de specialitate medico-sanitara si asistenta sociala si functiile de specialitate artistica, potrivit art. 29 din Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare. 
Potrivit legislatiei in vigoare, salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza. Unitatea in care salariatii cumuleaza le va acorda, la cerere, un concediu fara plata pentru zilele de concediu de odihna primite de la cealalta unitate. 

Prin urmare, un salariat bugetar care poate cumula in conditiile legii mai multe contracte individuale de munca, beneficiaza de concediu de odihna si indemnizatie de concediu aferente numai la functia de baza, iar pentru celalalt raport de munca are dreptul numai la concediu fara plata. 

Pe de alta parte potrivit cadrului legal general in materia legislatiei muncii, respectiv Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari. 

Astfel, potrivit Codului Muncii, salariatii care cumuleaza mai multe contracte individuale de munca au dreptul la concediu anual de odihna si indemnizatia aferenta pentru fiecare dintre raporturile juridice pe care le-a incheiat. 
Avand in vedere cele de mai sus, prevederile art. 3 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 contravin dispozitiilor cadrului general instituind un regim discriminatoriu pentru salariatii din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare. 

(...)

2. Schimbari preconizate

Prin acest act normativ se propune abrogarea art. 3 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 care prevede ca salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza. in acest fel se elimina discriminarea salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare fata de salariatii din mediul privat, in ceea ce priveste drepturile si obligatiile corelative care decurg din executarea contractelor individuale de munca. 

(...)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "MMSJ: Bugetarii care au cumul de functii pot beneficia de mai multe zile de concediu (proiect)":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 6 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016