keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

MMSJ: Bugetarii care au cumul de functii pot beneficia de mai multe zile de concediu (proiect)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 14 Mar. 2019
Tags: hg 250/1992, legea 53/2003, mmjs

Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) a depus un Proiect de Hotarare modificarea Hotararii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare. Astfel, daca actul normativ va fi adoptat, bugetarii care au cumul de functii ar putea obtine concediu de odihna de la toti angajatorii.

Proiectul de act normativ are un singur articol privind abrogarea art. 3 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 care prevede ca salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza.

Acest articol din HG 250/1992 contravine insa legislatiei in vigoare (Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) care prevede ca dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari. 

Astfel, prin HG 250/1992, angajatii de la stat care au cumul de functii sunt discriminati, arata initiatorii proiectului.
 

Extras din Proiectul de Hotarare


In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. 

Articol unic

Alineatul (1) al articolului 3 din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 118 din 13 iunie 1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga. 
 

Extras din Nota de fundamentare


(…) 1. Descrierea situatiei actuale

In prezent pot fi ocupate prin cumul de functii posturile vacante si temporar vacante aferente functiilor didactice, functiilor de specialitate medico-sanitara si asistenta sociala si functiile de specialitate artistica, potrivit art. 29 din Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare. 
Potrivit legislatiei in vigoare, salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza. Unitatea in care salariatii cumuleaza le va acorda, la cerere, un concediu fara plata pentru zilele de concediu de odihna primite de la cealalta unitate. 

Prin urmare, un salariat bugetar care poate cumula in conditiile legii mai multe contracte individuale de munca, beneficiaza de concediu de odihna si indemnizatie de concediu aferente numai la functia de baza, iar pentru celalalt raport de munca are dreptul numai la concediu fara plata. 

Pe de alta parte potrivit cadrului legal general in materia legislatiei muncii, respectiv Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari. 

Astfel, potrivit Codului Muncii, salariatii care cumuleaza mai multe contracte individuale de munca au dreptul la concediu anual de odihna si indemnizatia aferenta pentru fiecare dintre raporturile juridice pe care le-a incheiat. 
Avand in vedere cele de mai sus, prevederile art. 3 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 contravin dispozitiilor cadrului general instituind un regim discriminatoriu pentru salariatii din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare. 

(...)

2. Schimbari preconizate

Prin acest act normativ se propune abrogarea art. 3 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 care prevede ca salariatii care indeplinesc prin cumul, pe langa functia de baza, cu o norma intreaga, o alta functie, au dreptul la concediul de odihna platit numai de la unitatea in care au functia de baza. in acest fel se elimina discriminarea salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare fata de salariatii din mediul privat, in ceea ce priveste drepturile si obligatiile corelative care decurg din executarea contractelor individuale de munca. 

(...)
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016