Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Inspectoratul Teritorial de Munca atrage atentia asupra importantei detinerii carnetului de munca, in cazul celor care au fost angajati inainte de 1 ianuarie 2011 - ultimul termen pana la care au mai fost folosite carnetele de munca.
De ce este important carnetul de munca?
Pentru ca acesta inca mai este – partial – actul oficial prin care se dovedea vechimea in munca, vechimea neintrerupta in aceeasi unitate, vechimea in functie, meserie sau specialitate, timpul lucrat in locuri de munca cu conditii deosebite sau speciale, salariul de baza si alte drepturi ce se includ in acesta, in raport cu care s-au stabilit si acordat drepturile de personal.
Sursa citata arata ca ultima forma a carnetului de munca a fost introdusa prin Decretul 92/1976, insa datele cerute in carnetul de munca se mai folosesc si azi in formatul adeverintelor eliberate de angajatori.
Incepand cu 01 ianuarie 2011 angajatorii nu au mai folosit carnetele de munca pentru a evidenta a munca prestata de o persoana fizica in relatie cu un angajator – persoana fizica sau juridica. Incepand cu acea data au fost folosite contractele individuale de munca – reglementate prin Legea 53/2003- Codul Muncii, care stabilea “eliminarea” carnetelor de munca pentru data de 1 ianuarie 2004. Prin modificarile ulterioare, aduse de Legea 541/2003, Ordonanta de Urgenta a Guvernului 55/2006 si Ordonanta de Urgenta a Guvernului 148/2008, aceasta data a fost modificata succesiv, pana la stabilirea ultimului termen - 01 ianuarie 2011.
Asadar, articolului 296 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca vechimea in munca, acumulata pana la data de 31 decembrie 2010, se probeaza cu carnetul de munca.
Odata cu decizia renuntarii la carnetele de munca, evidenta muncii prestate s-a facut pe baza Registrului General de Evidenta al Salariatilor, in format electronic (Revisal), reglementat la acea data de HG 161/2006, care era gestionat de Inspectia Muncii.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Astfel, incepand cu 01 ianuarie 2011, vechimea in specialitate se poate dovedi cu adeverintele eliberate de angajatori si/sau extrasele de Revisal eliberate de inspectoratele teritoriale de munca.
Asadar, vechimea in munca si in specialitate se dovedeste cu doua documente: carnetul de munca pana la 31 decembrie 2010 iar dupa aceasta data cu adeverintele eliberate de catre angajatori si/sau ITM .
Nu uitati ca, la incetarea activitatii salariatului, angajatorul are obligatia sa ii elibereze acestuia o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, dar si un extras din registru.
La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Sursa: ITM Harghita
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Firma cu TVA la incasare. Cum se deduce TVA-ul din facturi?Subventii si sprijinul de minimis pentru IMM-uri. Vezi declaratiile MFPAnaliza consultantului. Modificarea Codului fiscal in ce priveste TVA-ulPFA-ul este in momentul de fata cea mai avantajoasa forma juridica de organizare. Iata 6 motive!Facturi descarcate din SPV. Cum se contabilizeaza sumele de rotunjireUltimele articole
AchizITii intracomunITare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFDeclaratia 390. Termen limITa pentru a evITa erorile intre D390 si decontul de TVACard POS. La incasarea prin POS exista obligatia emITerii facturii?e-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiTVA imobiliare si terenuri. Cum se emITe factura + ce impozIT se aplica la vanzarea lorArticole similare
Violeta Alexandru anunta ca mecanismul de informare a angajatului, viitor pensionar, este functional. Angajatorii trebuie sa completeze Declaratia 112 cu date valideCele 102 taxe eliminate din 2017: Mai putine taxe pentru firme si lista completa a obligatiilor de plata eliminateVioleta Alexandru anunta ca termenul de procesare a documentelor de pensionare va fi mai scurt. Angajatorii vor primi Notificarea cu 3 luni inainteIn atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de muncaDeclaratia 205 pentru zilieriArticole similare
Salariu minim pentru muncitor necalificat in constructii. Contributii socialeSenat: Modificarea Legii nr. 192/2006 privind mediereaSunt verificate masurile pentru protectia angajatilor in perioada cu temperaturi extremeContractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiCum a fost modificat Codul MUNCII de OUG 117/2021Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaControale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Controale firme. Inspectia Muncii verifica aplicarea prevederilor OUG 99/2000 in aceasta perioadaInformare ITM: TOT ce trebuie sa stii despre perioada de probaVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarie
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"