keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Controale ITM. Ce neconformitati au fost identificate in urma controalelor din decembrie 2023

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 22 Ian. 2024
Controale ITM. Ce neconformitati au fost identificate in urma controalelor din decembrie 2023
Tags: control itm, controale decembrie 2023, neconformitati

Activitatea Inspectoratului Teritorial de Munca Salaj se desfasoara in baza Programului Cadru de Actiuni al Inspectiei Muncii stabilit pentru anul 2023, precum si a Programului Propriu de Actiuni al institutiei.

Pe parcursul lunii decembrie 2023, s-au desfasurat controale privind respectarea legislatiei in vigoare in domeniile de competenta: relatii de munca si securitate si sanatate in munca. 

Control relatii de munca

Actiunile intreprinse au avut ca obiectiv in principal identificarea angajatorilor care folosesc munca nedeclarata, dar si a celor care incalca alte prevederi ale legislatiei din domeniul relatiilor de munca referitoare la timpul de munca si de odihna, ore suplimentare, munca in repaus saptamânal si in sarbatori legale, etc.

Au fost efectuate controale la 89 agenti economici, din care 21 au fost sanctionati, aplicându-se 3 amenzi in cuantum total de 36.000 lei si 26  avertismente.

Neconformitatile constatate  pe parcursul controalelor au fost urmatoarele:

  • nu se respecta dispozitiile legale privind repausul saptamânal, munca de noapte, sarbatorile legale si munca suplimentara;
  • nu se respecta obligatia platii salariilor cel putin o data pe luna de la data stabilita in contractul individual de  munca;
  • la locul de munca organizat al angajatorului nu sunt pastrate copiile  contractelor  individuale de munca pentru toti salariatii;
  • nu se respecta obligatia de a tine evidenta orelor de munca prestate de catre fiecare salariat;
  • nu se respecta termenele de transmitere a suspendarii contractului individual de munca, respectiv a incetarii acestuia in registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic;
  • salariatului nu i se elibereaza  adeverinta de vechime in munca la incetarea activitatii;
  • nerespectarea obligatiei de informare a inspectoratului teritorial de munca cu privire  la prestatorii de servicii;
  • neindeplinirea sau indeplinirea par?iala a masurilor dispuse de inspectorul de munca, la termenele stabilite;
  • nerespectarea obligatiei negocierii colective la nivelul unita?ilor care au cel pu?in 10 lucratori.

Control securitate si sanatate in munca

 

Controalele efectuate au vizat in special respectarea prevederilor Legii nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca, H.G nr.1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securita?ii ?i sanata?ii in munca nr. 319/2006 precum si  altor acte normative specifice din domeniu.

In cursul lunii inspectorii de munca au  verificat 29 agenti economici fiind aplicate 7 sanctiuni contraventionale sub forma de avertisment.

In cadrul controalelor au fost constatate o serie de deficiente, dupa cum urmeaza:

  • in cadrul evaluarii de risc nu au fost luati in considerare lucratorii sensibili la riscurile specifice;
  • nu s-a efectuat masurarea rezistentei de dispersie a prizelor de impamântare;
  • programele de instruire - testare nu sunt elaborate pentru conducatorii locurilor de munca si pentru lucratori, pe meserii ?i activitati;
  • functionarea comitetului de securitate si sanatate in munca nu respecta dispozitiile legale;
  • instruirea introductiv- generala  a  lucratorilor  nu s-a finalizat  cu verificarea cunostintelor pe baza de teste;
  • in  fisa  postului  nu  sunt  consemnate  atributiile  lucratorului din  punct  de  vedere  al securitatii si sanatatii in munca corespunzator functiei exercitate;
  • controlul medical periodic nu se efectueaza conform prevederilor H.G. nr.355/2007;
  • nu s-au luat masuri pentru protectia lucratorilor impotriva pericolului de accidentare prin cadere;
  • lipsa dispozitivelor  pentru delimitarea  si semnalizarea zonelor periculoase.

La angajatorii la care s-au constatat nereguli au fost aplicate, in ambele domenii de competenta, sanctiuni proportionale cu gravitatea faptelor, totodata, fiind dispuse masuri obligatorii de remediere a neconformitatilor constatate. 



Sursa: ITM

Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016