Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In perioada 05.03 09.03.2024, s-a desfasurat Campania Nationala pentru verificarea modului in care sunt respectate prevederile legale privind cerintele minime de securitate si sanatate in munca precum si a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca, de catre angajatorii care isi desfasoara activitatea in domeniul Demontarea / dezasamblarea masinilor si echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor cod CAEN 3831.
Obiectivele acestei campanii au vizat identificarea angajatorilor care nu respecta prevederile legale care reglementeaza atat domeniul relatiilor de munca cat si a securitatii si sanatatii in munca.
Respectarea dispozitiilor legale, din domeniul securitatii si sanatatii in munca, menite sa previna producerea de evenimente nedorite este necesara, tinand seama de riscurile majore pe care le presupune specificul acestei activitati, lucratorii confruntandu-se cu un mediu de munca neprielnic, conditii de munca dificile, cu factori de risc de accidentare ce atrag uneori consecinte grave.
Accidentele pot fi generate de o serie de factori de risc privind: echipamentele de munca necorespunzatoare tehnologiilor folosite, lucrul la temperaturi ridicate, manipulari de mase grele si foarte grele care conduc la o serie de probleme de sanatate asociate cu dureri de spate si dureri musculare, precum si riscuri de taiere, electrocutare, cadere sau lovire.
In acelasi context, in domeniul relatiilor de munca, inspectorii de munca au verificat modul in care angajatorii respecta prevederile legale cu privire la angajarea personalului, timpul de munca si timpul de odihna, repausuri periodice, precum si acordarea drepturilor salariale.
De asemenea, a fost pus accent pe informarea si constientizarea angajatorilor si lucratorilor cu privire la necesitatea respectarii prevederilor legale din ambele domenii.
Ca rezultat al actiunii desfasurate la 10 angajatori, au fost aplicate 4 avertismente si o amenda in cuantum de 5.000 lei.
Deficientele constatate pe parcursul controalelor au fost urmatoarele:
- se utilizeaza echipamente de lucru (motostivuitor, elevator auto) fara certificare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, iar lucratorii care le deservesc nu sunt autorizati pentru exercitarea meseriei in conformitate cu legislatia specifica;
- la nivelul unitatii nu este numit un responsabil autorizat cu supravegherea si verificarea tehnica a instalatiilor si echipamentelor de munca care intra sub incidenta ISCIR;
- nu s-a efectuat masurarea rezistentei de dispersie a prizelor de impamantare;
- nu s-a intocmit planul de prevenire si protectie pentru postul de electromecanic nefiind identificate riscurile la acest post;
- nu sunt asigurate semnalizarile de securitate si/sau sanatate privind riscurile existente la locul de munca;
- contractele individuale de munca nu cuprind toate elementele obligatorii potrivit dispozitiilor Codului muncii (criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului, periodicitatea platii salariului);
- in foile de pontaj nu sunt evidentiate orele de incepere si de sfarsit ale programului de lucru.
Pentru toate neconformitatile constatate, in ambele domenii de competenta, au fost dispuse masuri obligatorii de remediere cu termen fix sau permanent.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Examen Consultant Fiscal 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Sursa: ITM
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ITM in domeniul turismului si al serviciilor de alimentatie publica in trim I-III din 202310 neconformitati au fost regasite de inspectorii ITM in timpul controalelor privind relatiile de muncaActiuni de CONTROL ITM la sediile sociale dar si la punctele de lucru ale angajatorilor, in perioada cu temperaturi extremeControale ITM. Ce domenii au fost verificate la finalul lunii martie 2024Controale ITM. Ce neconformitati au fost identificate in urma controalelor din decembrie 2023Ultimele articole
Controale privind respectarea legii 319/2006 si HG 1425/2006. Inspectorii ITM au verificat 26 de persoane si au fost aplicate 22 de avertismenteTot ce trebuie sa stiti despre telemunca in 2022. Ce prevederi NU mai sunt valabile?5 motive sa treci la o aplicatie de pontaj si resurse umaneFii pregatit sa faci fata controalelor ITM! Afla ce verifica inspectorii in aceasta perioada, in cadrul unui Webinar GRATUITActivitati de CONTROL ITM! Principalele neconformitati constatate de inspectori in aceasta perioadaArticole similare
Controale ITM: Amenzi de peste 1,26 milioane de lei pentru firmele din domeniul serviciilor de cazareArticole similare
Controale ITM la firmele cu cod CAEN 3600 si 3700Controale ITM: La inceputul toamnei vor fi verificate firmele cu urmatoarele coduri CAEN: 5590, 5520, 5510Controale ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024Inspectorii ITM au verificat, la inceput de august 2023, respectarea prevederilor legislatiei muncii la angajatori din mai multe domeniiInspectii fiscale ANAF: Peste 18 milioane lei au fost atrase prin actiunile de control desfasurate in luna aprilieUltimele articole
ITM: Informare privind actiunile de supraveghere a pietei in trim. II 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"