Tags: actiuni de control, necoformitati in domeniul muncii
Conform unui comunicat al Inspectoratului Teritorial de Munca Harghita, in perioada 1-9 iulie 2020, inspectorii au desfasurat actiuni de control in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in principal de constientizare a obligatiilor impuse prin Legea 55/2020, dar si controale conform planului de actiune anual.
In domeniul relatiilor de munca a fost verificat modul in care angajatorii respecta prevederile Codului Muncii, in principal, precum si a legislatiei conexe acestuia.
Actiunile de control s-au desfasurat pe timp de zi si de noapte, inclusiv in zilele de sambata si duminica, in echipe mixte, in toate domeniile de activitate, cu accent pe zona HORECA, alimentatie publica, baruri, restaurante, terase si a verificarii activitatii firmelor care au utilizat facilitatea oferita de guvern – somajul tehnic.
Succint, cifrele statistice sunt urmatoarele
In domeniul relatiilor de munca, participanti 8 inspectori de munca
• s-au efectuat un numar de 51 de controale
• s-au dispus 107 masuri de remediere a neconformitatilor constatate
• s-au depistat 2 angajatori care utilizau 4 persoane fara forme legale de angajare
• s-au aplicat un numar de 51 sanctiuni, din care 10 amenzi si 41 avertismente
• valoarea sanctiunilor aplicate s-a ridicat la suma de 154.000 lei, din care 80.000 pentru munca nedeclarata
Principalele neconformitati constatate in activitatea de control din aceasta perioada
• nerespectarea prevederilor legate de repausul saptamanal
• transmitrea cu intarziere a elementelor contractului individual de munca, a suspendarilor, reluarilor de activitate in REVISAL
• transmiterea de date eronate in REVISAL
• neinmanarea unui exemplar din contractul individual de munca angajatului
• nepastrarea condicii de evidenta a orelor prestate si lipsa copiei contractului individual de munca a angajatului la locul de munca
• dosare de personal incomplete
• lipsa dovezii achitarii drepturilor salariale
• nerespectarea prevederilor legate de munca de noapte
• neinregistarea contractului colectiv de munca la ITM Harghita
• nerespectarea prevederilor legate de intocmirea contractului individual de munca
• nerespectarea prevederilor legate de munca suplimentara
• nerespectarea prevederilor legate de repartizarea programului de munca pentru contractele de munca cu timp partial
In domeniul securitatii si sanatatii in munca, participanti 2 inspectori de munca
• s-au efectuat un numar de 19 de controale
• s-au dispus 62 masuri de remediere a neconformitatilor constatate
• s-au aplicat un numar de 57 sanctiuni, din care 4 amenzi si 53 avertismente
• valoarea sanctiunilor aplicate s-a ridicat la suma de 33.000 lei
Principalele neconformitati constatate in activitatea de control din aceasta perioada
• lipsa instruire lucratori
• lipsa examene medicale periodice
• lipsa verificari ISCIR
• lipsa calificari ale personalului
• lipsa plan de prevenire si protectie
• lipsa evaluare de risc privind SARS-COV 2
• lipsa instructiuni proprii COVID
• neverificarea rezistentei de dispersie a prizelor de impamantare
• neautorizarea activitatii desfasurate - bar
Acestor rezultate se adauga si cele din luna anterioara, controalele fiind desfasurate in aceleasi conditii.
Acestea deja au fost date deja publicitatii, insa o mica recapitulare pentru luna iunie poate oferi o vedere de ansamblu asupra activitatii si controalelor efectuate pe fondul starii de alerta.
Astfel, in domeniul relatiilor de munca, cei 9 inspectori de munca au efectuat 117 controale aplicand 98 de sanctiuni, din care 14 amenzi in valoare de 142.500 lei. Au fost depistati 2 angajatori care utilizau 5 persoane fara a avea formele legale de angajare perfectate. Au fost dispuse 250 de masuri pentru remedierea neconformitatilor.
In domeniul securitatii si sanatatii in munca, 2 inspectori de munca au efectuat 65 de controale aplicand 171 de sanctiuni, din care 1 amenda in valoare de 7.000 lei. Au fost dispuse 183 masuri pentru remedierea neconformitatilor.
De asemenea au verificat – in stadiu incipient, urmand a continua aceasta activitate conform competentelor legale – conditiile in care s-au produs 10 evenimente soldate cu ranirea sau decesul unor angajati.
Este de mentionat si faptul ca, la nivelul judetului Harghita, la inceputul lunii existau 8.843 firme care au declarat ca utilizeaza personal cu contract individual de munca, numarul de salariati – cu contract individual de munca - declarati in sistemul REVISAL fiind de 74.439 persoane / 80.163 contracte.
ITM Harghita va continua activitatea de control pe cele doua domenii de activitate – relatii de munca si securitate si sanatate in munca – conform prerogativelor legale si in limitele de competenta, de asemenea recomandam respectarea cadrului legal, atat cel stabilit pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus, cat si a celui legat de relatiile de munca si a securitatii si sanatatii in munca.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament contabil si fiscal vanzare mijloc fix reevaluat
Intrebare:
Vanzare Cabina de paza reevaluata:
S-a achizitionat in Februarie anul 2019 o cabina de paza similara celei din urmatorul link: Cabina de paza Sandwich 2 Palmex, la valoare de intratre de 9860 RON, incadrata la codul 1.1.2.1. in catalogul mijloacelor fixe, cu o durata de viata utila de 8 ani.
In luna Decembrie a aceluiasi an (2019) s-a contractat o firma de evaluare si s-au reevaluat toate cladirile. Aceasta cabina de paza a ajuns la valoarea justa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare cheltuieli turistice pentru salariati. Factura electronica
Intrebare:
Suntem un operator regional de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Nu acordam vouchere de vacanta dar, suportam din cheltuielile sociale de 5% aplicabile fondului de salarii, conform CCM in vigoare, 50% din valoarea biletelor de odihna, dar nu mai mult de 1500 lei/salariat/an.
In vederea decontarii a 50% din valoarea biletelor de odihna societatea solicita salariatiilor sai documente justificative respectiv factura fiscala pe numele salariatului, Bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Servicii de intermediere credit
Intrebare:
Avem un contract de comision si o factura aferenta, cu TVA.
Comisionul a fost platit pentru servicii de cautare si facilitare obtinere credit bancar pentru continuarea activitatii societatii - terminare constructii incepute in 2024.
Intrebarea este daca ne putem deduce cheltuiala si TVA-ul aferent, suma fiind destul de mare?
Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare facturi in scop contabil in D394
Intrebare:
Referitor la notificarea de conformare RO e-TVA, avem urmatorul caz.
Datorita faptului ca societatea noastra vinde bunuri de folosinta intelungata, pentru toti clientii se intocmesc facturi. Facturile incasate prin casa de marcat sunt cu codul 751 iar cele incasate prin virament sunt cu codul 380. Decontul de TVA D300 se intocmeste in baza facturilor emise, (care include si facturile cu cod 751 si pe cele cu cod 380). Normal ar fi ca in decontul precompletat sa coincida...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<