Tags: actiuni de control, necoformitati in domeniul muncii
Conform unui comunicat al Inspectoratului Teritorial de Munca Harghita, in perioada 1-9 iulie 2020, inspectorii au desfasurat actiuni de control in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in principal de constientizare a obligatiilor impuse prin Legea 55/2020, dar si controale conform planului de actiune anual.
In domeniul relatiilor de munca a fost verificat modul in care angajatorii respecta prevederile Codului Muncii, in principal, precum si a legislatiei conexe acestuia.
Actiunile de control s-au desfasurat pe timp de zi si de noapte, inclusiv in zilele de sambata si duminica, in echipe mixte, in toate domeniile de activitate, cu accent pe zona HORECA, alimentatie publica, baruri, restaurante, terase si a verificarii activitatii firmelor care au utilizat facilitatea oferita de guvern – somajul tehnic.
Succint, cifrele statistice sunt urmatoarele
In domeniul relatiilor de munca, participanti 8 inspectori de munca
• s-au efectuat un numar de 51 de controale
• s-au dispus 107 masuri de remediere a neconformitatilor constatate
• s-au depistat 2 angajatori care utilizau 4 persoane fara forme legale de angajare
• s-au aplicat un numar de 51 sanctiuni, din care 10 amenzi si 41 avertismente
• valoarea sanctiunilor aplicate s-a ridicat la suma de 154.000 lei, din care 80.000 pentru munca nedeclarata
Principalele neconformitati constatate in activitatea de control din aceasta perioada
• nerespectarea prevederilor legate de repausul saptamanal
• transmitrea cu intarziere a elementelor contractului individual de munca, a suspendarilor, reluarilor de activitate in REVISAL
• transmiterea de date eronate in REVISAL
• neinmanarea unui exemplar din contractul individual de munca angajatului
• nepastrarea condicii de evidenta a orelor prestate si lipsa copiei contractului individual de munca a angajatului la locul de munca
• dosare de personal incomplete
• lipsa dovezii achitarii drepturilor salariale
• nerespectarea prevederilor legate de munca de noapte
• neinregistarea contractului colectiv de munca la ITM Harghita
• nerespectarea prevederilor legate de intocmirea contractului individual de munca
• nerespectarea prevederilor legate de munca suplimentara
• nerespectarea prevederilor legate de repartizarea programului de munca pentru contractele de munca cu timp partial
In domeniul securitatii si sanatatii in munca, participanti 2 inspectori de munca
• s-au efectuat un numar de 19 de controale
• s-au dispus 62 masuri de remediere a neconformitatilor constatate
• s-au aplicat un numar de 57 sanctiuni, din care 4 amenzi si 53 avertismente
• valoarea sanctiunilor aplicate s-a ridicat la suma de 33.000 lei
Principalele neconformitati constatate in activitatea de control din aceasta perioada
• lipsa instruire lucratori
• lipsa examene medicale periodice
• lipsa verificari ISCIR
• lipsa calificari ale personalului
• lipsa plan de prevenire si protectie
• lipsa evaluare de risc privind SARS-COV 2
• lipsa instructiuni proprii COVID
• neverificarea rezistentei de dispersie a prizelor de impamantare
• neautorizarea activitatii desfasurate - bar
Acestor rezultate se adauga si cele din luna anterioara, controalele fiind desfasurate in aceleasi conditii.
Acestea deja au fost date deja publicitatii, insa o mica recapitulare pentru luna iunie poate oferi o vedere de ansamblu asupra activitatii si controalelor efectuate pe fondul starii de alerta.
Astfel, in domeniul relatiilor de munca, cei 9 inspectori de munca au efectuat 117 controale aplicand 98 de sanctiuni, din care 14 amenzi in valoare de 142.500 lei. Au fost depistati 2 angajatori care utilizau 5 persoane fara a avea formele legale de angajare perfectate. Au fost dispuse 250 de masuri pentru remedierea neconformitatilor.
In domeniul securitatii si sanatatii in munca, 2 inspectori de munca au efectuat 65 de controale aplicand 171 de sanctiuni, din care 1 amenda in valoare de 7.000 lei. Au fost dispuse 183 masuri pentru remedierea neconformitatilor.
De asemenea au verificat – in stadiu incipient, urmand a continua aceasta activitate conform competentelor legale – conditiile in care s-au produs 10 evenimente soldate cu ranirea sau decesul unor angajati.
Este de mentionat si faptul ca, la nivelul judetului Harghita, la inceputul lunii existau 8.843 firme care au declarat ca utilizeaza personal cu contract individual de munca, numarul de salariati – cu contract individual de munca - declarati in sistemul REVISAL fiind de 74.439 persoane / 80.163 contracte.
ITM Harghita va continua activitatea de control pe cele doua domenii de activitate – relatii de munca si securitate si sanatate in munca – conform prerogativelor legale si in limitele de competenta, de asemenea recomandam respectarea cadrului legal, atat cel stabilit pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus, cat si a celui legat de relatiile de munca si a securitatii si sanatatii in munca.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii pentru realizarea divizarii
Intrebare:
Un SRL X, platitor de impozit profit si tva, doreste divizarea activitatii sale prin preluarea activitatii secundare de inchiriere si subinchiriere bunuri imobiliare proprii si inchiriate (CAEN 6820) de catre un alt SRL Y, platitor de impozit profit si tva prin transferul activelor imobiliare ale societatii X catre societatea Y, in baza actului de divizare. In ce conditii se poate face aceasta divizare? Societatea Y trebuie sa fie obligatoriu actionar al societatii X? Ce documente se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie echipament cu plata in rate
Intrebare:
Achizitionam un echipament printr-un contract de vanzare cumparare cu rezerva dreptului de proprietate. Plata echipamentului se face in 4 rate, facturate ca avans. Echipamentul este livrat la prima rata de avans. Cum evidentiem in contabilitate ca echipamentul este in posesia noastra? Cand se inregistreaza amortizarea lui? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobil prin BOOKING - AIRBNB
Intrebare:
PFA, cu cod CAEN 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei, platitor de tva, detine un imobil achizitionat de la o PJ cu taxare inversa (apartament cu 2 camere) pe care doreste sa-l inchirieze in regim hotelier (booking, airbnb). Ce obligatii declarative are? Va trebui sa-si activeze CAEN-ul de inchiriere? Dar facturile emise vor fi cu tva?
In cazul in care va dori sa-si inchida PFA-ul, apartamentul va trece in patrimoniul personal. Va trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<