Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Consultati mai jos OMFP nr. 668/2015 pentru aprobarea Instructiunilor privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate.
Avand in vedere prevederile art. 31 din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba Instructiunile privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 2
Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Articolul 3
Examen Consultant Fiscal 2025
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici Bucuresti, 9 iunie 2015.
Nr. 668.
ANEXa
INSTRUCTIUNI privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
I. Valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie
1. Masurile dispuse prin dispozitiile obligatorii emise ca urmare a actiunilor de inspectie economico-financiara se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri de inspectie economico-financiara, intr-o situatie care cuprinde, in principal, informatii cu privire la entitatea verificata, masurile dispuse, temeiul de drept si termenele de ducere la indeplinire a acestora.
2. Situatia centralizatoare a masurilor dispuse se utilizeaza pentru:
– eliminarea riscului de neducere la indeplinire a acestora;
– elaborarea de propuneri pentru imbunatatirea cadrului legislativ;
– programarea activitatii de inspectie economico-financiara;
– initierea de actiuni de control;
– identificarea necesitatilor de pregatire profesionala.
3. in termen de maximum 5 zile de la scadenta termenelor de ducere la indeplinire a masurilor dispuse, echipa de control procedeaza la verificarea modului de ducere la indeplinire, urmarind:
– respectarea termenului prevazut de art. 28 alin. (12) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012;
– indeplinirea masurilor in termenul dispus in dispozitia obligatorie, procedand la analiza informarii transmise de entitate si a documentelor justificative, dupa caz.
4. Daca in urma analizei efectuate cu privire la modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse se constata ca entitatea a dus la indeplinire in totalitate si la termen masurile dispuse, echipa de inspectie economico-financiara intocmeste un referat prin care propune inchiderea actiunii si care se arhiveaza la dosarul actiunii de control. Referatul cuprinde datele de identificare ale entitatii, masurile dispuse, termenele si modul de ducere la indeplinire a acestora.
5. in situatia in care entitatea verificata nu informeaza organul de inspectie economico-financiara sau informarea transmisa privind modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie este insuficient documentata si/sau nu rezulta ca acesta a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, organul de inspectie economico-financiara solicita entitatii verificate comunicarea, in termen de maximum 10 zile, de clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor.
6. Organul de inspectie economico-financiara efectueaza o actiune de control la entitate, pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, in urmatoarele situatii:
a)daca entitatea nu informeaza organul de inspectie economico-financiara cu privire la modul de indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;
b)daca entitatea informeaza organul de inspectie economico-financiara ca nu a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie;
c)daca in termenul prevazut la pct. 5 nu au fost comunicate clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;
d)daca din documentele justificative transmise de entitate nu rezulta ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate.
7. Dupa finalizarea actiunii de control declansate pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, prevazuta la pct. 6, organul de control intocmeste, dupa caz, urmatoarele acte:
a)referat, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate si la termen; b)raport de urmarire a indeplinirii masurilor dispuse, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie nu au fost duse la indeplinire, au fost duse partial la indeplinire sau au fost duse la indeplinire cu nerespectarea termenelor stabilite.
8. Organul de inspectie economico-financiara transmite dispozitia obligatorie organului fiscal competent, pentru ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, care stabilesc in sarcina entitatii verificate sume reprezentand creante bugetare, sa fie inregistrate, urmarite, incasate si/sau executate silit, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
II. Evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
1. Pentru fiecare actiune de control, la finalizarea acesteia, echipa de inspectie intocmeste fisa rezultatelor actiunii de control, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni, care se arhiveaza la dosarul actiunii de control.
2. Informatiile din fisele rezultatelor se organizeaza intr-o evidenta a actiunilor de control, in scopul evitarii controalelor paralele sau repetate, al depasirii duratei verificarii si al cresterii eficientei activitatii aparatului de inspectie economico-financiara.
3. Structurile de inspectie economico-financiara teritoriale transmit lunar, pana la data de 10 ale lunii curente pentru luna precedenta si cumulat de la inceputul anului, catre Directia generala de inspectie economico-financiara, precum si la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.
4. Directia generala de inspectie economico-financiara prezinta anual, pana la data de 31 martie a anului curent pentru anul precedent sau la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.
ANEXA la instructiuni
FISA REZULTATELOR ACtIUNII DE CONTROL
1. Echipa de control: .................................................................. .............................................................
2. Entitatea verificata: .............................................................................................................................
– sediul: .......................................................................................................................................;
– codul de identificare fiscala: .....................................................................................................;
– nr. de inregistrare la registrul comertului: ...................................................................................
3. Obiectivul/Obiectivele actiunii: .............................................................................................................
4. Data inceperii actiunii: ..........................................................................................................................
5. Data terminarii actiunii: ..........................................................................................................................
6. Perioada verificata: ................................................................................................................................
7. Masuri dispuse:
– numar: ..................................................................................................................................................
8. Contraventii constatate si sanctiunile contraventionale aplicate:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
9. Amenzi contraventionale incasate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
10. Imputatii:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
11. Bunuri si valori confiscate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ..............................................................................................................................................
12. Acte inaintate:
– organelor de urmarire penala:
– numar procese-verbale: ...........................................................................................................;
– valoarea estimata a prejudiciului: ..............................................................................................;
– organelor fiscale competente:
– numar acte de control: ..............................................................................................................;
– valoarea estimata a creantelor de natura fiscala: ......................................................................
13. Diferente in gestiune: ..........................................................................................................................
14. Alte rezultate: ........................................................................................................................................
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Evitarea amenzilor generate de activitatile de salarizare si respectarea prevederilor GDPRUltima zi pentru Declaratia 101!Norma ASF nr. 16/2015 privind fondul de garantare a asiguratilorProiect normativ privind CONTROLul comercializarii painii. Modificarea TVA din septembrie 2013Codul Fiscal: Corectarea documentelor fiscaleUltimele articole
Arhiva electronica. Se pot sau nu arhiva electronic documentele de gestiuneAfla cat dureaza un CONTROL ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileMasini second-hand. Evaziune TVA de 29 mil. lei descoperita de DGAFControale ANAF la TVA in 2025. Firmele platesc diferente daca TVA redusa nu este aplicata corectControale ANAF pe TVA. Sunt verificate cheltuielile fara legatura cu activitatea economicaArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 20-24 octombrie 2008 - Monitorul OficialANAF, nou Proiect de ordin privind stabilirea unor competente de efectuare a verificarii documentareExecutare investii asupra unui imobil. Care sunt implicatiile TVA?Incidenta asupra TVA a noilor modificari ale Codului de procedura fiscalaUn proiect HG ar putea modifica functionarea ANAF. Vezi schimbarile preconizateUltimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



