Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin O.U.G. nr. 19 din 27 februarie 2008, publicata in M.Of. nr. 163 din 3 martie 2008, a fost modificata si completata O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.Din acest act normativ, ...
Prin O.U.G. nr. 19 din 27 februarie 2008, publicata in M.Of. nr. 163 din 3 martie 2008, a fost modificata si completata O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
Din acest act normativ, aflam urmatoarele:
■ desfiintarea totala sau partiala a unui act administrativ fiscal prin care s-au stabilit creante fiscale principale conduce la desfiintarea totala sau partiala a actelor administrative prin care s-au stabilit creante fiscale accesorii, aferente creantelor principale anulate;
■ in situatia in care transferul proprietatii bunurilor imobile prin dare in plata este operatiune taxabila, cu prioritate se stinge TVA aferenta operatiunii de dare in plata;
■ A.N.A.F. poate cesiona creantele fiscale pe care le administreaza, individualizate prin titlurile de creanta si confirmate prin certificatul de atestare fiscala, emise pentru data stabilita prin contractul de cesiune. Cesiunea nu se poate efectua pentru un pret mai mic decat valoarea nominala a creantelor. Daca exista mai multi ofertanti pentru preluarea creantelor fiscale, cesiunea de creanta se realizeza obligatoriu pe baza de licitatie organizata de catre A.N.A.F.;
■ platile efectuate in contul unic de catre firmele care beneficiaza de inlesniri la plata, de catre firmele care se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei sau de catre firmele care se afla in executare silita si efectueaza plati dupa comunicarea somatiei, sunt distribuite de catre organul de administrare in
ordinea impusa de art. 115 alin. (1) (pentru inlesniri) si alin. (3) (pentru insolventa), ori de art. 169 (pentru executarea silita);
■ firmele care nu depun deconturile de TVA la doua termene de declarare consecutive se declara ca inactive. Este riscanta efectuarea unor tranzactii cu o firma declarata inactiva prin ordin al presedintelui A.N.A.F., deoarece organele de inspectie fiscala sunt indreptatite sa nu ia in considerare o astfel de tranzactie.
Firmele inregistrate in scopuri de TVA nu isi pot exercita dreptul de deducere a TVA inscrise pe o factura emisa de catre o firma declarata inactiva.
In cazul firmelor declarate inactive, organele fiscale competente pot anula din oficiu inregistrarea acesteia in scopuri de TVA
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Va recomandam:
Inainte de efectuarea unei tranzactii, consultati lista firmelor declarate inactive publicata in Monitorul Oficial si postata pe site-ul M.E.F.,
www.mfinante.ro
.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Speta ANAF: Certificate verzi incluse in baza de impozitare a TVARestituirea TVA pentru achizitii din state membre: ce conditii trebuie indeplinite si cum se depune cererea de rambursareSocietate cu activitate suspendata | Deductibilitate cheltuieli si Declaratia 394CAS: Si pensionarii cu pensie peste 740 de lei pe luna vor platiContabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Esential in activitatea dumneavoastra: inspectia fiscala anticipata sau ulterioara – alternative ale solutionarii cererilor de rambursare T.V.A.Modificare formulare februarie 2016 prin Ordinul 3698/2015Ce formulare se depun pana la 26 octombrie?Nu uitati sa depuneti formularul 221 pana la 25 mai 2017!Ce declaratii fiscale au termen in luna octombrie 2016?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorMFP simplifica schema de ajutor de stat 807/2014, care are ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economieBuletin informativ: Split TVA, 20 raspunsuri sesiune online ANAF si explicatiile consultantului fiscalCe declaratii depunem la Fisc pana la 25 iulie?Cine depune in luna mai Formularul 221?Articole similare
Tot ce trebuie sa stiti in 2023 despre formularul 230!Scandalul diurnei si al firmelor care risca sa fie inchise, explicat de ANAFOrdonanta privind plata defalcata a TVA a fost modificata. Cine va aplica acest sistem si de cand se va aplica. Analiza zileiExceptiile OG 28 din 1999 referitoare la casa de marcatValabila din 2013: Model decizie privind radierea din oficiuUltimele articole
Examen consultant fiscal 2026: TVA, una dintre cele mai dificile probe. Cum te pregatestiCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliEsalonarea datoriilor in 2026: CCF cere clarificari privind contractul de fideiusiuneRambursare TVA? Ce trebuie sa stiti daca ANAF nu accepta cererile de corectie TVAArticole similare
Codul de procedura fiscala se modifica semnificativ. Anuntul facut de MFPSaptamana 28 ian - 03 februarie 2008Descarcati ultima versiune pentru Declaratia 112Vouchere de vacanta neutilizate. Recalculare si restituire impozit, D112Repunere suma TVA. Depunere rectificativa pentru impozitul pe profit aferent bazei pentru TVA-ul repusUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliRambursare TVA? Ce trebuie sa stiti daca ANAF nu accepta cererile de corectie TVAErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Penalitati de intarziere. Facturarea penalitatilor se face cu sau fara TVA?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



