Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!


Firmele din domeniul servicilor de cazare au fost amendate cu peste 1,26 milioane de lei n Campania nationala de control pentru verificarea respectarii prevederilor legislatiei muncii in unitati de cazare, a anuntat, vineri, Inspectia Muncii.
Campania nationala desfasurata de Inspectia Muncii in perioada 28.08 - 08.09.2023 a vizat actiuni de control pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata si pentru pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca si pentru verificarea modului in care sunt respectate cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor, de catre angajatorii care desfasoara activitati in urmatoarele domenii: servicii de cazare – cod CAEN 5590; facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata - cod CAEN 5520; hoteluri si alte facilitati de cazare similar - cod CAEN 5510 (clasa din care au fost verificate doar motelurile).
Obiectivele campaniei au fost:
- Identificarea angajatorilor care nu respecta prevederile legale care reglementeaza relatiile de munca si luarea masurilor care se impun pentru determinarea acestora sa se conformeze dispozitiilor legale in materie;
- Eliminarea neconformitatilor constatate, prin dispunerea de masuri obligatorii pentru remedierea neconformitatilor si aplicarea sanctiunilor contraventionale corespunzatoare;
- Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca;
- Eliminarea neconformitatilor constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca la angajatorii din domeniile de activitate vizate de campanie.
Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul relatiilor de munca:
- nerespectarea dispozitiilor legale privind durata maxima a timpului de munca, necompensarea orelor suplimentare cu timp liber corespunzator sau neacordarea sporului corespunzator la salariu, in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind dovada achitarii drepturilor salariale prin semnarea statelor de plata sau prezentarea altor documente justificative in acest sens;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind munca de noapte;
- neacordarea repausului saptamanal;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind intocmirea contractului de munca cu timp partial;
Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca:
- lipsa verificarii periodice, in termen, de catre persoane autorizate, a centurii de impamantare si instalatii electrice degradate;
- balustrade fara mana curenta, pavimente denivelate cu placi de gresie sparte si/sau nefixate, ventilatie insuficienta;
- lipsa verificarilor periodice, conform prescriptiilor tehnice ISCIR, pentru centrale termice, lifturi, elevatoare cu senile pentru scari si alte echipamente similare;
- neetichetarea tuturor recipientelor cu substante chimice existente in unitate;
- lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
- organizarea necorespunzatoare a activitatii de prevenire si protectie in unitate;
- planul de prevenire si protectie incomplet, in sensul ca nu au fost stabilite masurile de prevenire si protectie corespunzatoare si persoanele responsabile;
- nu sunt desemnati/instruiti lucratorii care aplica masurile de prim ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor;
- nu s-au asigurat stingatoare de incendiu, trusele de prim ajutor expirate si incomplete;
- neacordarea de echipamente individuale de protectie pentru lucratori conform riscurilor evaluate sau nepurtarea, de catre lucratori, a echipamentelor individuale de protectie din dotare.
Prin aceasta campanie, am verificat daca drepturile salariatilor sunt respectate si daca angajatorii vizati se conformeaza reglementarilor legale in vigoare referitoare la relatiile de munca si la securitatea si sanatatea in munca.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
La nivel national, au fost efectuate 1.595 de controale, din care 864 in domeniul relatiilor de munca si 731 in domeniul SSM, in urma carora au fost aplicate 1.088 de sanctiuni, din care 179 de amenzi, in valoare totala de 1.258.800 de lei si 909 avertismente.
Inspectorii de munca au identificat 42 de persoane prestand munca nedeclarata, aflate in urmatoarele situatii: 31 nu au avut incheiat contract individual de munca cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii, 6 nu au avut transmise elementele contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii si 4 au depasit durata timpului de munca stabilita in cadrul contractelor individuale de munca cu timp partial, iar o persoana avea contractul individual de munca suspendat.
Ca urmare a tuturor neconformitatile despistate, inspectorii de munca au dispus 1.896 de masuri obligatorii de intrare in legalitate, cu termene precise de indeplinire”, a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct.
Sursa: Inspectia Muncii

Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ITM la inceputul lunii martie 2024 pentru firmele cu cod CAEN 3831Articole similare
CONTROALE ITM! Sunt verificate unitatile care desfasoara activitati unde raspandirea Covid-19 este un pericol majorITM va desfasura pe tot parcursul anului actiuni de control privind expunerea angajatilor la riscul de infectare cu Covid-19Actiuni de control organizate de Inspectia Muncii. Au fost acordate amenzi de peste 9 milioane leiInspectorii de munca au efectuat peste 11.000 de controale la firme in luna octombrieCONTROALE ITM pentru mai multe domenii de activitate. Au fost depistate 12 deficienteUltimele articole
CONTROALE ITM la transportatori in luna noiembrie 2024. Ce sanctiuni au fost aplicateCONTROALE ITM la firmele cu cod CAEN 3600 si 3700CONTROALE ITM: 190 de muncitori depistati pe santierul Autostrazii A7 NU aveau contracte de muncaCONTROALE ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024CONTROALE ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiArticole similare
Ordinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-SERVICII DE CAZARE in UE. Inregistrari contabile. Obligatii declarativeTermenul de declarare si plata pentru impozitul specific aferent semestrului I 2021 a fost prorogatRecuperare TVA pentru achizitii dintr-un stat membru UEFirme cu cod CAEN 5630. Este obligatorie sau optionala trecerea la plata impozitului micro?Ultimele articole
Produsele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmele
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"