keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Controale ITM: Amenzi de peste 1,26 milioane de lei pentru firmele din domeniul serviciilor de cazare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 02 Oct. 2023
Controale ITM: Amenzi de peste 1,26 milioane de lei pentru firmele din domeniul serviciilor de cazare
Tags: amenzi itm, controale itm, servicii de cazare

Firmele din domeniul servicilor de cazare au fost amendate cu peste 1,26 milioane de lei n Campania nationala de control pentru verificarea respectarii prevederilor legislatiei muncii in unitati de cazare, a anuntat, vineri, Inspectia Muncii.

Campania nationala desfasurata de Inspectia Muncii in perioada 28.08 - 08.09.2023 a vizat actiuni de control pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata si pentru pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca si pentru verificarea modului in care sunt respectate cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor, de catre angajatorii care desfasoara activitati in urmatoarele domenii: servicii de cazare – cod CAEN 5590; facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata - cod CAEN 5520; hoteluri si alte facilitati de cazare similar - cod CAEN 5510 (clasa din care au fost verificate doar motelurile). 

Obiectivele campaniei au fost: 

- Identificarea angajatorilor care nu respecta prevederile legale care reglementeaza relatiile de munca si luarea masurilor care se impun pentru determinarea acestora sa se conformeze dispozitiilor legale in materie;
- Eliminarea neconformitatilor constatate, prin dispunerea de masuri obligatorii pentru remedierea neconformitatilor si aplicarea sanctiunilor contraventionale corespunzatoare; 

- Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca;
- Eliminarea neconformitatilor constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca la angajatorii din domeniile de activitate vizate de campanie. 

Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul relatiilor de munca: 

  • nerespectarea dispozitiilor legale privind durata maxima a timpului de munca, necompensarea orelor suplimentare cu timp liber corespunzator sau neacordarea sporului corespunzator la salariu, in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila; 
  • nerespectarea dispozitiilor legale privind dovada achitarii drepturilor salariale prin semnarea statelor de plata sau prezentarea altor documente justificative in acest sens; 
  • nerespectarea dispozitiilor legale privind munca de noapte; 
  • neacordarea repausului saptamanal; 
  • nerespectarea dispozitiilor legale privind intocmirea contractului de munca cu timp partial; 

Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca: 

  • lipsa verificarii periodice, in termen, de catre persoane autorizate, a centurii de impamantare si instalatii electrice degradate; 
  • balustrade fara mana curenta, pavimente denivelate cu placi de gresie sparte si/sau nefixate, ventilatie insuficienta; 
  • lipsa verificarilor periodice, conform prescriptiilor tehnice ISCIR, pentru centrale termice, lifturi, elevatoare cu senile pentru scari si alte echipamente similare; 
  • neetichetarea tuturor recipientelor cu substante chimice existente in unitate; 
  • lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca; 
  • organizarea necorespunzatoare a activitatii de prevenire si protectie in unitate; 
  • planul de prevenire si protectie incomplet, in sensul ca nu au fost stabilite masurile de prevenire si protectie corespunzatoare si persoanele responsabile; 
  • nu sunt desemnati/instruiti lucratorii care aplica masurile de prim ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor; 
  • nu s-au asigurat stingatoare de incendiu, trusele de prim ajutor expirate si incomplete; 
  • neacordarea de echipamente individuale de protectie pentru lucratori conform riscurilor evaluate sau nepurtarea, de catre lucratori, a echipamentelor individuale de protectie din dotare.
”Din cauza caracterului sezonier al acestor activitati, al rulajului fortei de munca si al suplinirii lipsei de personal prin angajarea lucratorilor de alta nationalitate, angajatorii din domeniul turismului si alimentatiei publice au tendinta de a minimaliza riscurile existente privind securitatea si sanatatea la locul de munca, fapt constatat si in campaniile desfasurate anterior.

Prin aceasta campanie, am verificat daca drepturile salariatilor sunt respectate si daca angajatorii vizati se conformeaza reglementarilor legale in vigoare referitoare la relatiile de munca si la securitatea si sanatatea in munca.

La nivel national, au fost efectuate 1.595 de controale, din care 864 in domeniul relatiilor de munca si 731 in domeniul SSM, in urma carora au fost aplicate 1.088 de sanctiuni, din care 179 de amenzi, in valoare totala de 1.258.800 de lei si 909 avertismente.

Inspectorii de munca au identificat 42 de persoane prestand munca nedeclarata, aflate in urmatoarele situatii: 31 nu au avut incheiat contract individual de munca cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii, 6 nu au avut transmise elementele contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii si 4 au depasit durata timpului de munca stabilita in cadrul contractelor individuale de munca cu timp partial, iar o persoana avea contractul individual de munca suspendat.

Ca urmare a tuturor neconformitatile despistate, inspectorii de munca au dispus 1.896 de masuri obligatorii de intrare in legalitate, cu termene precise de indeplinire”, a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct. 


Sursa: Inspectia Muncii
 
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016