Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Firmele din domeniul servicilor de cazare au fost amendate cu peste 1,26 milioane de lei n Campania nationala de control pentru verificarea respectarii prevederilor legislatiei muncii in unitati de cazare, a anuntat, vineri, Inspectia Muncii.
Campania nationala desfasurata de Inspectia Muncii in perioada 28.08 - 08.09.2023 a vizat actiuni de control pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata si pentru pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca si pentru verificarea modului in care sunt respectate cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor, de catre angajatorii care desfasoara activitati in urmatoarele domenii: servicii de cazare – cod CAEN 5590; facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata - cod CAEN 5520; hoteluri si alte facilitati de cazare similar - cod CAEN 5510 (clasa din care au fost verificate doar motelurile).
Obiectivele campaniei au fost:
- Identificarea angajatorilor care nu respecta prevederile legale care reglementeaza relatiile de munca si luarea masurilor care se impun pentru determinarea acestora sa se conformeze dispozitiilor legale in materie;
- Eliminarea neconformitatilor constatate, prin dispunerea de masuri obligatorii pentru remedierea neconformitatilor si aplicarea sanctiunilor contraventionale corespunzatoare;
- Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca;
- Eliminarea neconformitatilor constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca la angajatorii din domeniile de activitate vizate de campanie.
Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul relatiilor de munca:
- nerespectarea dispozitiilor legale privind durata maxima a timpului de munca, necompensarea orelor suplimentare cu timp liber corespunzator sau neacordarea sporului corespunzator la salariu, in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind dovada achitarii drepturilor salariale prin semnarea statelor de plata sau prezentarea altor documente justificative in acest sens;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind munca de noapte;
- neacordarea repausului saptamanal;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind intocmirea contractului de munca cu timp partial;
Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca:
- lipsa verificarii periodice, in termen, de catre persoane autorizate, a centurii de impamantare si instalatii electrice degradate;
- balustrade fara mana curenta, pavimente denivelate cu placi de gresie sparte si/sau nefixate, ventilatie insuficienta;
- lipsa verificarilor periodice, conform prescriptiilor tehnice ISCIR, pentru centrale termice, lifturi, elevatoare cu senile pentru scari si alte echipamente similare;
- neetichetarea tuturor recipientelor cu substante chimice existente in unitate;
- lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
- organizarea necorespunzatoare a activitatii de prevenire si protectie in unitate;
- planul de prevenire si protectie incomplet, in sensul ca nu au fost stabilite masurile de prevenire si protectie corespunzatoare si persoanele responsabile;
- nu sunt desemnati/instruiti lucratorii care aplica masurile de prim ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor;
- nu s-au asigurat stingatoare de incendiu, trusele de prim ajutor expirate si incomplete;
- neacordarea de echipamente individuale de protectie pentru lucratori conform riscurilor evaluate sau nepurtarea, de catre lucratori, a echipamentelor individuale de protectie din dotare.
Prin aceasta campanie, am verificat daca drepturile salariatilor sunt respectate si daca angajatorii vizati se conformeaza reglementarilor legale in vigoare referitoare la relatiile de munca si la securitatea si sanatatea in munca.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
La nivel national, au fost efectuate 1.595 de controale, din care 864 in domeniul relatiilor de munca si 731 in domeniul SSM, in urma carora au fost aplicate 1.088 de sanctiuni, din care 179 de amenzi, in valoare totala de 1.258.800 de lei si 909 avertismente.
Inspectorii de munca au identificat 42 de persoane prestand munca nedeclarata, aflate in urmatoarele situatii: 31 nu au avut incheiat contract individual de munca cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii, 6 nu au avut transmise elementele contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii si 4 au depasit durata timpului de munca stabilita in cadrul contractelor individuale de munca cu timp partial, iar o persoana avea contractul individual de munca suspendat.
Ca urmare a tuturor neconformitatile despistate, inspectorii de munca au dispus 1.896 de masuri obligatorii de intrare in legalitate, cu termene precise de indeplinire”, a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct.
Sursa: Inspectia Muncii
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ITM la inceputul lunii martie 2024 pentru firmele cu cod CAEN 3831Articole similare
CONTROALE ITM in domeniul constructiilor: Institutia anunta desfasurarea campanie nationale pentru respectarea cerintelor de securitate si sanatateCONTROALE ITM la firmele cu cod CAEN 3600 si 3700Campanie nationala ITM in 2024 privind cazurile de munca nedeclarata. Care sunt cele mai frecvente neconformitatiCONTROALE ITM: 190 de muncitori depistati pe santierul Autostrazii A7 NU aveau contracte de muncaInspectia Muncii a publicat planul cadru de actiuni de verificare pentru acest anUltimele articole
CONTROALE ITM. Activitatea de verificare din luna iunie 2024CONTROALE ITM la inceput de aprilie 2024. Incalcarile grave ale legii, sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de leiFirmele din constructii, verificate de inspectorii ITM la inceput de aprilie 2024CONTROALE ITM. Ce domenii au fost verificate la finalul lunii martie 2024CONTROALE ITM in perioada 11-15 martie 2024. Ce angajatori au fost vizatiArticole similare
Termenul de declarare si plata pentru impozitul specific aferent semestrului I 2021 a fost prorogatOrdinul 103/2016 privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de TVA pentru unele operatiuni din noul Cod fiscalLegea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Zoom fiscalSub ce forma revine impozitul forfetar de la 31 martie 2016Conditii microintreprinderi 2024. Pentru firmele din HoReCa NU se mai aplica doua dintre facilitati privind incadrarea la acest regim fiscalUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmelePana pe 21 martie 2024 trebuie depusa D700 pentru trecerea de la impozit micro la impozit pe profitFirme din domeniul HoReCa. Cand se poate face trecerea la plata impozitului pe profit?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"