keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

In atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 07 Mar. 2024
In atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de munca
Tags: carnet de munca, angajati fara carnet de munca, precizari itm

Avand in vedere numeroasele solicitari din partea titularilor care nu mai detin carnetele de munca, ITM Salaj face, printr-un nou comunicat de presa, urmatoarele precizari:

Carnetul de munca este un document personal si oficial al titularului, iar detinerea lui este foarte importanta deoarece atesta activitatea desfasurata, durata acesteia, salariul, vechimea in meserie, specialitate, respectiv vechimea totala in munca pana la data de 31.12.2010. Prezentarea acestuia, in original, este obligatorie la casele judetene de pensii, la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, etc. in vederea deschiderii drepturilor la pensie,  indemnizatie de somaj, etc.

In cazul pierderii, furtului sau deteriorarii carnetului de munca, reconstituirea vechimii in munca se face pe baza adeverintelor de vechime, intocmite de catre angajatori/lichidatorii acestora, inspectoratele teritoriale de munca sau operatorii economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice.

Demersul de reconstituire incepe cu declararea pierderii carnetului de munca in Monitorul Oficial. Apoi, dupa publicarea anuntului, solicitantul poate formula cereri pentru eliberarea unor adeverinte care sa ateste vechimea in munca, dupa cum urmeaza:

Pentru perioadele anterioare anului 1990 - la fostii angajatori sau lichidatori ai acestora, operatori de servicii arhivistice sau  la Arhivele Nationale - Serviciul Judetean in raza caruia a avut sediul fostul angajator.

Pentru perioadele cuprinse intre 1990 pana la 01.01.2011 – pentru angajatori din sistemul privat - inspectoratului teritorial de munca in raza careia a avut sediul fostul angajator, sens in care se depune o cerere cu datele  de identificare ale solicitantului, nume, prenume, CNP, adresa ,precum si denumirea angajatorilor. La solicitare se ataseaza : copie carte de identitate, copie Monitor Oficial cu publicarea pierderii carnetului de munca.

Daca solicitantul a lucrat la intreprinderi de stat sau unitati bugetare se va adresa fostului angajator avand in vedere ca aceasta categorie de unitati nu a intrat sub incidenta dispozitiilor Legii nr.130/1999  privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca si nu aveau obligatia de a depune la inspectoratele teritoriale de munca documente privind incadrarea in munca a salariatilor.

Documente cu valoare practica ale unitatilor radiate, in baza carora se elibereaza adeverinte, certificate si extrase privind drepturile fostilor salariati se pot gasi si la operatorii economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice.

In acest caz, solicitantul se poate adresa Arhivelor Nationale  prin Serviciul Judetean in raza caruia a avut sediul fostul angajator pentru informare cu privire la operatorul autorizat care detine in gestiune documentele unitatii la care persoana interesata a fost salariat.


Sursa: ITM

 
Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016