Tags: digitalizarea si simplificarea relatiilor in munca, modificarea legii 53/2003
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale transmite, printr-un comunicat de presa, ca, in contextul epidemiei cu noul coronavirus se impune ca prima limitare a pandemiei distantarea fizica. Astfel, in data de 7 septembrie 2020 a avut loc o dezbatere pe tema ,,Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca".
Modernizarea legislatiei muncii pentru a construi un mediu flexibil si aplicat nevoilor actuale ale angajatului si angajatorului, flexibilizarea relatiilor de munca si reducerea birocratiei, precum si digitalizarea documentelor aferente relatiilor de munca si sanatatii si securitatii in munca au fost principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului desfasurat la sediul Guvernului.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat cu aceasta ocazie ca legislatia si modul de lucru al autoritatilor din domeniu trebuie sa tina cont de evolutia pietei muncii, insa, din pacate, este o mare distanta intre ceea ce se asteapta de la acestea si ceea ce se intampla in realitate.
“S-au schimbat niste lucruri in societate odata cu aparitia pandemiei declansate de noul coronavirus, perioada in care am comunicat prin mijloace electronice, de aceea gasesc ca modul de lucru al institutiei trebuie sa se apropie de ceea ce societatea cere si anume simplificare, digitalizare, comunicare rapida, raspuns imediat la solicitari, la nevoia de a accesa informatii, ori de a incheia contracte de munca” – a explicat ministrul Muncii.
In cadrul dezbaterii, echipa Ministerului Muncii a prezentat cateva propuneri de modificare a Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, venite din partea sindicatelor, patronatelor si societatii civile, printre care:
- digitalizarea contractului individual de munca, respectiv incheierea, derularea si inchiderea in format electronic a acestui document, cu semnatura electronica;
- simplificarea procedurilor de sanatate si securitate in munca, prin semnarea instructajului SSM si PSI/ISU in format electronic si includerea modalitatii de semnare on-line a instructajului SSM in contractul individual de munca (CIM) si in Regulamentul de Ordine Interioara;
- flexibilizarea relatiilor de munca: scurtarea perioadei de preaviz si stabilirea perioadelor de repaus, de comun acord intre angajat si angajator;
- prezentarea in format electronic a CIM, in cadrul controlului Inspectoratului Teritorial de munca, la locurile de munca din afara sediului societatilor;
- conditiile in care pot desfasura munca la domiciliu angajatii din sistemul public;
- conditiile in care se poate presta telemunca si modul in care se face verificarea telesalariatului, respectiv numai prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor;
- plata muncii la ora.
Tema digitalizarii si simplificarii procedurilor in cadrul relatiilor de munca constituie o prioritate pentru conducerea Ministerului Muncii, astfel incat cadrul legal si modul de lucru al institutiilor cu atributii in piata muncii sa vina in sprijinul fiecarui angajat si angajator din Romania.
Dezbaterea transmisa live pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii, este a doua dupa cea organizata in luna septembrie pentru modernizarea si digitalizarea relatiilor de munca, urmand ca, in cursul lunii octombrie, sa se identifice prioritatile de actiune atat la nivel legislativ, cat si practic.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Donatie mijloace fixe si obiecte de inventar
Intrebare:
Societatea noastra se ocupa cu mobilarea spatiilor de birouri ale diverselor companii. In anii 2017-2018, societatea noastra a amenajat un spatiu de birou al unei companii imobiliare, cu rolul de a promova produsele comercializate de societatea noastra firmelor in cautare de spatii de birouri, compania imobiliara respectiva fiind una din cele mai importante companii de intermediere a inchirierilor de pe piata locala, care inregistreaza un trafic crescut al firmelor care intra in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere in scop turistic
Intrebare:
O persoana fizica detine 3 camere proprietate personala in cadrul unui hotel, pe care le inchiriaza prin e booking, in scop turistic si raporteaza impozit de plata prin declaratia unica la norma de venit.
La mijlocul anului 2024, nu mai foloseste e booking ci le inchiriaza direct proprietarului celorlalte camere din hotel, care la randul lui se ocupa de inchirierea in scop turistic.
Cum va fi depusa declaratia de venit pentru 2024, la norma de venit pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la valoarea justa la metoda costurilor
Intrebare:
Se doreste cf art 62^ din Ordin 1802/2014 la mijloace fixe trecerea de la valoarea justa la metoda costurilor.
As avea nevoie de monografie contabila, societatea a optat pentru transferul rezervei din reevaluare la scoaterea din evidenta a imobilelor. Au fost efectuate 3 evaluari la valoare justa.
Dupa renuntarea la valoarea justa noua valoare de inventar din contul 212 va fi valoarea neta = valoare de inventar initiala de intrare -valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Esalonare. Declaratia 177
Intrebare:
Intrucat pentru termenul de 25 iunie aferent declarii si platii impozitului pe profit prin Declaratia 101 avem in vedere si alocarea sumei disponibile pentru sponsorizari prin D177. Mentionez insa ca pe societate avem o esalonare simplificata ce cuprinde atat TVA cat si impozit pe profit, parte din suma la 2024 (trimestru 3 mai exact). Intelegem ca nu se poate plati prin D177 catre asociatie daca impozitul este esalonat. Intrebarea este: pentru ca sa se poata plati suma catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<