Tags: digitalizarea si simplificarea relatiilor in munca, modificarea legii 53/2003
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale transmite, printr-un comunicat de presa, ca, in contextul epidemiei cu noul coronavirus se impune ca prima limitare a pandemiei distantarea fizica. Astfel, in data de 7 septembrie 2020 a avut loc o dezbatere pe tema ,,Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca".
Modernizarea legislatiei muncii pentru a construi un mediu flexibil si aplicat nevoilor actuale ale angajatului si angajatorului, flexibilizarea relatiilor de munca si reducerea birocratiei, precum si digitalizarea documentelor aferente relatiilor de munca si sanatatii si securitatii in munca au fost principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului desfasurat la sediul Guvernului.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat cu aceasta ocazie ca legislatia si modul de lucru al autoritatilor din domeniu trebuie sa tina cont de evolutia pietei muncii, insa, din pacate, este o mare distanta intre ceea ce se asteapta de la acestea si ceea ce se intampla in realitate.
“S-au schimbat niste lucruri in societate odata cu aparitia pandemiei declansate de noul coronavirus, perioada in care am comunicat prin mijloace electronice, de aceea gasesc ca modul de lucru al institutiei trebuie sa se apropie de ceea ce societatea cere si anume simplificare, digitalizare, comunicare rapida, raspuns imediat la solicitari, la nevoia de a accesa informatii, ori de a incheia contracte de munca” – a explicat ministrul Muncii.
In cadrul dezbaterii, echipa Ministerului Muncii a prezentat cateva propuneri de modificare a Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, venite din partea sindicatelor, patronatelor si societatii civile, printre care:
- digitalizarea contractului individual de munca, respectiv incheierea, derularea si inchiderea in format electronic a acestui document, cu semnatura electronica;
- simplificarea procedurilor de sanatate si securitate in munca, prin semnarea instructajului SSM si PSI/ISU in format electronic si includerea modalitatii de semnare on-line a instructajului SSM in contractul individual de munca (CIM) si in Regulamentul de Ordine Interioara;
- flexibilizarea relatiilor de munca: scurtarea perioadei de preaviz si stabilirea perioadelor de repaus, de comun acord intre angajat si angajator;
- prezentarea in format electronic a CIM, in cadrul controlului Inspectoratului Teritorial de munca, la locurile de munca din afara sediului societatilor;
- conditiile in care pot desfasura munca la domiciliu angajatii din sistemul public;
- conditiile in care se poate presta telemunca si modul in care se face verificarea telesalariatului, respectiv numai prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor;
- plata muncii la ora.
Tema digitalizarii si simplificarii procedurilor in cadrul relatiilor de munca constituie o prioritate pentru conducerea Ministerului Muncii, astfel incat cadrul legal si modul de lucru al institutiilor cu atributii in piata muncii sa vina in sprijinul fiecarui angajat si angajator din Romania.
Dezbaterea transmisa live pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii, este a doua dupa cea organizata in luna septembrie pentru modernizarea si digitalizarea relatiilor de munca, urmand ca, in cursul lunii octombrie, sa se identifice prioritatile de actiune atat la nivel legislativ, cat si practic.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturare la norma de venit 2021-2023
Intrebare:
O PFA este inregistrata cu obiect de activitatea 6202 - Activitati de consultanta in tehnologia informatiei. Din decembrie 2021 pana in ianuarie 2023 factureaza catre un client din SUA un nr de 12 facturi, fiecare avand ca obiect Consultanta IT. Devizul general pentru toata colaborarea este de 850 ore, din care 60% activitati de consultanta IT si 40% activitati de programare. Nu s-a facut deviz pentru fiecare factura in parte. Persoana fizica a depus DU cu norma de venit aferenta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incasare client radiat prin executor judecatoresc
Intrebare:
Client radiat, nu mai pot primi/incasa sume pe clientul respectiv.
Primesc sume in numele clientului de la un Executor Judecatoresc (o rata lunara achitata de fostul administrator).
Cum sting datoriile clientului, fiind radiat nu mai pot incasa sume pe clientul respectiv (nu-mi permite programul de contabilitate)?
Mentionez ca situatia clientului fiind neclara, nu s-au constituit provizione pe clientul in cauza. Se mai poate constitui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Import si livrare locala in Italia. Regim TVA
Intrebare:
Societatea noastra achizitioneaza in Italia in port o cantitate de 1000 to marfa de la furnizor italian cu factura, dar marfa este din USA (statele unite), se doreste vamuirea sa se faca de societatea noastra din Romania si achitarea tva cu vamuirea de catre societatea Romana in Italia, urmand ca noi din Romania sa o vindem in Italia ulterior la alt client.
Intrebare 1: se poate face acesta tranzactie daca nu avem cod de tva de Italia?
Intrebare 2: daca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Nerezident cu cod de tva in Romania. Depunere bilant
Intrebare:
O societate din Ungaria are un imobil in Romania. Acest imobil este inchiriat catre o societate din Romania. Societatea din Ungaria a obtinut un cod de inregistrare fiscala de la ANAF si este inregistrat ca platitor de TVA si impozit pe profit. Depunem D300, D394 si D100 respectiv D101.
Intrebarea este daca trebuie sa depunem bilant.
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Exploatare jocuri. Asociere participatiune
Intrebare:
O societate comerciala X, platitoare de impozit pe profit si de tva, detine un contract de colaborare cu o alta societate comerciala Y care detine automate de jocuri electronice si distractive. Contractul are ca obiect colaborarea celor 2 societati in exploatarea de jocuri distractive, iar incasarile din activitatea jocurilor electronice si distractive vor fi impartite in proportie de 50% catre societatea X si 50% catre societatea Y, in baza unui proces verbal de predare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<