Tags: digitalizarea si simplificarea relatiilor in munca, modificarea legii 53/2003
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale transmite, printr-un comunicat de presa, ca, in contextul epidemiei cu noul coronavirus se impune ca prima limitare a pandemiei distantarea fizica. Astfel, in data de 7 septembrie 2020 a avut loc o dezbatere pe tema ,,Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca".
Modernizarea legislatiei muncii pentru a construi un mediu flexibil si aplicat nevoilor actuale ale angajatului si angajatorului, flexibilizarea relatiilor de munca si reducerea birocratiei, precum si digitalizarea documentelor aferente relatiilor de munca si sanatatii si securitatii in munca au fost principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului desfasurat la sediul Guvernului.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat cu aceasta ocazie ca legislatia si modul de lucru al autoritatilor din domeniu trebuie sa tina cont de evolutia pietei muncii, insa, din pacate, este o mare distanta intre ceea ce se asteapta de la acestea si ceea ce se intampla in realitate.
“S-au schimbat niste lucruri in societate odata cu aparitia pandemiei declansate de noul coronavirus, perioada in care am comunicat prin mijloace electronice, de aceea gasesc ca modul de lucru al institutiei trebuie sa se apropie de ceea ce societatea cere si anume simplificare, digitalizare, comunicare rapida, raspuns imediat la solicitari, la nevoia de a accesa informatii, ori de a incheia contracte de munca” – a explicat ministrul Muncii.
In cadrul dezbaterii, echipa Ministerului Muncii a prezentat cateva propuneri de modificare a Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, venite din partea sindicatelor, patronatelor si societatii civile, printre care:
- digitalizarea contractului individual de munca, respectiv incheierea, derularea si inchiderea in format electronic a acestui document, cu semnatura electronica;
- simplificarea procedurilor de sanatate si securitate in munca, prin semnarea instructajului SSM si PSI/ISU in format electronic si includerea modalitatii de semnare on-line a instructajului SSM in contractul individual de munca (CIM) si in Regulamentul de Ordine Interioara;
- flexibilizarea relatiilor de munca: scurtarea perioadei de preaviz si stabilirea perioadelor de repaus, de comun acord intre angajat si angajator;
- prezentarea in format electronic a CIM, in cadrul controlului Inspectoratului Teritorial de munca, la locurile de munca din afara sediului societatilor;
- conditiile in care pot desfasura munca la domiciliu angajatii din sistemul public;
- conditiile in care se poate presta telemunca si modul in care se face verificarea telesalariatului, respectiv numai prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor;
- plata muncii la ora.
Tema digitalizarii si simplificarii procedurilor in cadrul relatiilor de munca constituie o prioritate pentru conducerea Ministerului Muncii, astfel incat cadrul legal si modul de lucru al institutiilor cu atributii in piata muncii sa vina in sprijinul fiecarui angajat si angajator din Romania.
Dezbaterea transmisa live pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii, este a doua dupa cea organizata in luna septembrie pentru modernizarea si digitalizarea relatiilor de munca, urmand ca, in cursul lunii octombrie, sa se identifice prioritatile de actiune atat la nivel legislativ, cat si practic.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ONG. Contracte cu persoane fizice
Intrebare:
As dori sa stiu in cadrul unui ONG ce fel de contracte pot fi incheiate cu persoane fizice, precum Biologi si Experti in Biodiversitate (acestia sunt experti cu studii in cercetare si dezvolatre pajisti), dar si persoane care curata pajistile (fermieri)? Mentionez ca acestia sunt persoane fizice, neavand PFA/II sau orice alta forma de organizare.
Care este implicatia fiscala? Se retine impozit la sursa? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Operatiune asimilata unei prestari de servicii, inchiriere fara plata bun imobil
Intrebare:
Societatea are ca obiect principal de activitate: inchirieri si subinchirieri bunuri imobiliare 6820. In anul 2022 a achizitionat o cladire si un teren in regim de taxare inversa. Incepand cu anul 2025 nu percepe chirie persoanelor juridice, ci dor o taxa administrativa lunara (cu TVA) ce acopera diferite servicii (paza, reclama, curatenie etc.). In acest context (avand in vedere ca realizeaza si operatiuni care dau drept de deducere a taxei), este necesara ajustarea de TVA (pe 20 de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie autototurism de la persoana fizica
Intrebare:
Societate platitoare de tva achizitioneaza de la o persoana fizica, un autoturism sh pe baza de contract vanzare cumoarare si receptie. Achizitia este fara tva. In momentul vanzarii se va factura cu tva sau fara? Vanzarea este operatie impozabila in prisma impozitului pe profit sau putem aplica art 42 lit g CF ''sunt considerate venituri neimpozabile veniturile primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor mobile din patrimoniul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Esalonare la plata. Certificat de atestare fiscala
Intrebare:
In urma cererii de catre societatea noastra a unei esalonari la plata a datoriilor catre ANAF, primim decizia de esalonare si certificatul de atestare fiscala, in data de 29.07.2025. In certificatul fiscal se mentioneaza ca sunt obligatii de plata care nu pot face obiectul esalonarii (CAS si CASS angajati).
In data de 04.08.2025, solicitam un certificat fiscal in care aceste obligatii restante nu apar la Obligatii fiscale si alte obligatii bugetare (literaA), apar la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<