Tags: digitalizarea si simplificarea relatiilor in munca, modificarea legii 53/2003
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale transmite, printr-un comunicat de presa, ca, in contextul epidemiei cu noul coronavirus se impune ca prima limitare a pandemiei distantarea fizica. Astfel, in data de 7 septembrie 2020 a avut loc o dezbatere pe tema ,,Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca".
Modernizarea legislatiei muncii pentru a construi un mediu flexibil si aplicat nevoilor actuale ale angajatului si angajatorului, flexibilizarea relatiilor de munca si reducerea birocratiei, precum si digitalizarea documentelor aferente relatiilor de munca si sanatatii si securitatii in munca au fost principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului desfasurat la sediul Guvernului.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat cu aceasta ocazie ca legislatia si modul de lucru al autoritatilor din domeniu trebuie sa tina cont de evolutia pietei muncii, insa, din pacate, este o mare distanta intre ceea ce se asteapta de la acestea si ceea ce se intampla in realitate.
“S-au schimbat niste lucruri in societate odata cu aparitia pandemiei declansate de noul coronavirus, perioada in care am comunicat prin mijloace electronice, de aceea gasesc ca modul de lucru al institutiei trebuie sa se apropie de ceea ce societatea cere si anume simplificare, digitalizare, comunicare rapida, raspuns imediat la solicitari, la nevoia de a accesa informatii, ori de a incheia contracte de munca” – a explicat ministrul Muncii.
In cadrul dezbaterii, echipa Ministerului Muncii a prezentat cateva propuneri de modificare a Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, venite din partea sindicatelor, patronatelor si societatii civile, printre care:
- digitalizarea contractului individual de munca, respectiv incheierea, derularea si inchiderea in format electronic a acestui document, cu semnatura electronica;
- simplificarea procedurilor de sanatate si securitate in munca, prin semnarea instructajului SSM si PSI/ISU in format electronic si includerea modalitatii de semnare on-line a instructajului SSM in contractul individual de munca (CIM) si in Regulamentul de Ordine Interioara;
- flexibilizarea relatiilor de munca: scurtarea perioadei de preaviz si stabilirea perioadelor de repaus, de comun acord intre angajat si angajator;
- prezentarea in format electronic a CIM, in cadrul controlului Inspectoratului Teritorial de munca, la locurile de munca din afara sediului societatilor;
- conditiile in care pot desfasura munca la domiciliu angajatii din sistemul public;
- conditiile in care se poate presta telemunca si modul in care se face verificarea telesalariatului, respectiv numai prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor;
- plata muncii la ora.
Tema digitalizarii si simplificarii procedurilor in cadrul relatiilor de munca constituie o prioritate pentru conducerea Ministerului Muncii, astfel incat cadrul legal si modul de lucru al institutiilor cu atributii in piata muncii sa vina in sprijinul fiecarui angajat si angajator din Romania.
Dezbaterea transmisa live pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii, este a doua dupa cea organizata in luna septembrie pentru modernizarea si digitalizarea relatiilor de munca, urmand ca, in cursul lunii octombrie, sa se identifice prioritatile de actiune atat la nivel legislativ, cat si practic.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<