Tags: digitalizarea si simplificarea relatiilor in munca, modificarea legii 53/2003
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale transmite, printr-un comunicat de presa, ca, in contextul epidemiei cu noul coronavirus se impune ca prima limitare a pandemiei distantarea fizica. Astfel, in data de 7 septembrie 2020 a avut loc o dezbatere pe tema ,,Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca".
Modernizarea legislatiei muncii pentru a construi un mediu flexibil si aplicat nevoilor actuale ale angajatului si angajatorului, flexibilizarea relatiilor de munca si reducerea birocratiei, precum si digitalizarea documentelor aferente relatiilor de munca si sanatatii si securitatii in munca au fost principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului desfasurat la sediul Guvernului.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat cu aceasta ocazie ca legislatia si modul de lucru al autoritatilor din domeniu trebuie sa tina cont de evolutia pietei muncii, insa, din pacate, este o mare distanta intre ceea ce se asteapta de la acestea si ceea ce se intampla in realitate.
“S-au schimbat niste lucruri in societate odata cu aparitia pandemiei declansate de noul coronavirus, perioada in care am comunicat prin mijloace electronice, de aceea gasesc ca modul de lucru al institutiei trebuie sa se apropie de ceea ce societatea cere si anume simplificare, digitalizare, comunicare rapida, raspuns imediat la solicitari, la nevoia de a accesa informatii, ori de a incheia contracte de munca” – a explicat ministrul Muncii.
In cadrul dezbaterii, echipa Ministerului Muncii a prezentat cateva propuneri de modificare a Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, venite din partea sindicatelor, patronatelor si societatii civile, printre care:
- digitalizarea contractului individual de munca, respectiv incheierea, derularea si inchiderea in format electronic a acestui document, cu semnatura electronica;
- simplificarea procedurilor de sanatate si securitate in munca, prin semnarea instructajului SSM si PSI/ISU in format electronic si includerea modalitatii de semnare on-line a instructajului SSM in contractul individual de munca (CIM) si in Regulamentul de Ordine Interioara;
- flexibilizarea relatiilor de munca: scurtarea perioadei de preaviz si stabilirea perioadelor de repaus, de comun acord intre angajat si angajator;
- prezentarea in format electronic a CIM, in cadrul controlului Inspectoratului Teritorial de munca, la locurile de munca din afara sediului societatilor;
- conditiile in care pot desfasura munca la domiciliu angajatii din sistemul public;
- conditiile in care se poate presta telemunca si modul in care se face verificarea telesalariatului, respectiv numai prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor;
- plata muncii la ora.
Tema digitalizarii si simplificarii procedurilor in cadrul relatiilor de munca constituie o prioritate pentru conducerea Ministerului Muncii, astfel incat cadrul legal si modul de lucru al institutiilor cu atributii in piata muncii sa vina in sprijinul fiecarui angajat si angajator din Romania.
Dezbaterea transmisa live pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii, este a doua dupa cea organizata in luna septembrie pentru modernizarea si digitalizarea relatiilor de munca, urmand ca, in cursul lunii octombrie, sa se identifice prioritatile de actiune atat la nivel legislativ, cat si practic.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatia recalcularii redeventei miniere pentru anul 2024
Intrebare:
Societatea noastra detine permis de exploatare calcar cu valabilitate din 21.06.2023 pana in 20.06.2024 si a exploatat in cursul anului 2023 trimestrele III si IV si 2024 trimestrele I si II in baza permisului de exploatare. Intrebare: in urma publicarii in Monitorul Oficial nr. 455/16.05.2025 a Ordinului nr. 241/07.05.2025 - emis de presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Minier, Petrolier si al Stocarii Geologice a Dioxidului de Carbon pentru aprobarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Salariati delegati in UE
Intrebare:
O societate nou infiintata, cu 2 angajati, platitoare de TVA, desfasoara activitati de asistenta tehnica sportiva, respectiv ofera asistenta tehnica pe pistele de karting.
Activitatea societatii va fi desfasurata in principal in Italia 80% si in alte tari UE 20%. Achizitiile vor fi in cea mai mare parte facute in Italia.
Avand in vedere cele de mai sus, solicitarea formularului A1 va fi respinsa, intrucat nu sunt indeplinite conditiile necesare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tranzactii la bursa. Impozit pe veniturile microintreprinderilor
Intrebare:
O societate comerciala platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor deruleaza tranzactii bursiere. A deschis un cont TradeVille si a achizitionat titluri de valoare. Periodic, incaseaza in contul deschis la TradeVille diverse sume cu titlul de "dividende". Ce obligatii fiscale si de declarare are societatea comerciala in legatura cu aceste dividende? Daca va vinde titluri de valoare, iar din aceasta vanzare va realiza un castig, ce obligatii fiscale si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Recalificarea veniturilor obtinute din vanzari online ca activitate independenta
Intrebare:
A avut loc un control antifrauda la o persoana fizica (doamna C.B-V.) avand ca obiectiv verificarea activitatii economice de natura comert cu produse diverse online.
Din analiza sumelor incasate in contul personal al unei personae fizice (membru al familiei doamnei C.V-B.) s-a constatat ca s-au incasat in perioada 2021 - 2024 de la o societate cu specific curierat, cat si de la diferite persoane fizice, sume reprezentand contravaloarea de bunuri comercializate de tip...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Renuntarea la imprumut de catre asociat. Influente fiscale
Intrebare:
Asociatul unic al unei societati, platitoare de impozit pe profit, printr-o decizie, in anul 2025, hotaraste cu ocazia dizolvarii SRL anularea imprumutului pe care l-a adus in firma in anul 2013, inregistrat in contul 4551. Acesta renunta la creditarea firmei, pentru ca societatea nu mai are suficient disponibil pentru continuarea activitatii, societatea inregistrand articolul contabil 4551=7588 in trim I din anul 2025 si solicita dizolvarea firmei la ONRC, voluntar, (in ziua 4 din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<