Tags: digitalizarea si simplificarea relatiilor in munca, modificarea legii 53/2003
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale transmite, printr-un comunicat de presa, ca, in contextul epidemiei cu noul coronavirus se impune ca prima limitare a pandemiei distantarea fizica. Astfel, in data de 7 septembrie 2020 a avut loc o dezbatere pe tema ,,Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca".
Modernizarea legislatiei muncii pentru a construi un mediu flexibil si aplicat nevoilor actuale ale angajatului si angajatorului, flexibilizarea relatiilor de munca si reducerea birocratiei, precum si digitalizarea documentelor aferente relatiilor de munca si sanatatii si securitatii in munca au fost principalele subiecte abordate in cadrul evenimentului desfasurat la sediul Guvernului.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a precizat cu aceasta ocazie ca legislatia si modul de lucru al autoritatilor din domeniu trebuie sa tina cont de evolutia pietei muncii, insa, din pacate, este o mare distanta intre ceea ce se asteapta de la acestea si ceea ce se intampla in realitate.
“S-au schimbat niste lucruri in societate odata cu aparitia pandemiei declansate de noul coronavirus, perioada in care am comunicat prin mijloace electronice, de aceea gasesc ca modul de lucru al institutiei trebuie sa se apropie de ceea ce societatea cere si anume simplificare, digitalizare, comunicare rapida, raspuns imediat la solicitari, la nevoia de a accesa informatii, ori de a incheia contracte de munca” – a explicat ministrul Muncii.
In cadrul dezbaterii, echipa Ministerului Muncii a prezentat cateva propuneri de modificare a Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, venite din partea sindicatelor, patronatelor si societatii civile, printre care:
- digitalizarea contractului individual de munca, respectiv incheierea, derularea si inchiderea in format electronic a acestui document, cu semnatura electronica;
- simplificarea procedurilor de sanatate si securitate in munca, prin semnarea instructajului SSM si PSI/ISU in format electronic si includerea modalitatii de semnare on-line a instructajului SSM in contractul individual de munca (CIM) si in Regulamentul de Ordine Interioara;
- flexibilizarea relatiilor de munca: scurtarea perioadei de preaviz si stabilirea perioadelor de repaus, de comun acord intre angajat si angajator;
- prezentarea in format electronic a CIM, in cadrul controlului Inspectoratului Teritorial de munca, la locurile de munca din afara sediului societatilor;
- conditiile in care pot desfasura munca la domiciliu angajatii din sistemul public;
- conditiile in care se poate presta telemunca si modul in care se face verificarea telesalariatului, respectiv numai prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor;
- plata muncii la ora.
Tema digitalizarii si simplificarii procedurilor in cadrul relatiilor de munca constituie o prioritate pentru conducerea Ministerului Muncii, astfel incat cadrul legal si modul de lucru al institutiilor cu atributii in piata muncii sa vina in sprijinul fiecarui angajat si angajator din Romania.
Dezbaterea transmisa live pe pagina de Facebook a Ministerului Muncii, este a doua dupa cea organizata in luna septembrie pentru modernizarea si digitalizarea relatiilor de munca, urmand ca, in cursul lunii octombrie, sa se identifice prioritatile de actiune atat la nivel legislativ, cat si practic.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
In cazul vanzarii de mijloace fixe complet amortizate cum se stabileste valoarea de vanzare?
Exista o reglementare legala care stabileste valoare minima de vanzare a unui bun complet amortizat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Compania noastra doreste sa contracteze o asigurare privata de sanatate pentru angajatii proprii. Aceasta insa depaseste pragul de 400 euro/angajat/an.
Care sunt implicatiile fiscale, atat din punct de vedere al impozitului pe profit, cat si al contributiilor salariale? De asemenea, va rugam sa ne simulati monografia contabila aferenta.
Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avem urmatoarea situatie: import marfa din Germania. Noi ca si destinatar al marfii, ne ocupam de transport. Transportatorul este din Lituania, care a subcontractat un caraus din Romania. Declaram ca si organizator transport carausul din Romania? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am primit masuri de corectie a SAF-T pe iulie 2024. In notificare am termen 31.10 sa corectez. Inteleg ca trebuie sa depun o noua declaratie care sa corespunda cu ce teste au facut ei si nu sunt ok.
Daca nu depun aceasta declaratie risc o amenda? Ce suma va fi?
Mentionez ca avem obligatia depunerii de la 01.01.2024
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Obiect de inventar furat din padure si trimis catre politie.
Care sunt inregistrarile in contabilitate pana la solutionarea de catre politie si dupa?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un pensionar beneficiar de pensie anticipata din septembie 2024 (avand varsta de 60 ani si stagiu de cotizare 35 de ani), poate cumula pensia cu veniturile din activitatea de expert contabil - cabinet inregistrat CECCAR - al caror cuantum se ridica la 750 lei lunar-brut ? Daca exista un nivel maxim al veniturilor de aceasta natura care poate duce la suspendarea platii pensiei anticipate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<