Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Ce cred FMI, CE si BM despre programul economic al Romaniei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 21 Aug. 2012 Exclusiv
Tags: banca mondiala, reforme, management profesionist, fmi, privatizare institutii de stat

Echipele de experti ale Fondului Monetar International (FMI), Comisiei Europene (CE) si Bancii Mondiale au efectuat o vizita la Bucuresti in perioada 31 iulie - 14 august in cadrul celei de-a sasea misiuni de evaluare a programului economic al Romaniei. in ciuda conditiilor dificile, implementarea programului respecta, in linii mari, parametrii conveniti.


S-a ajuns la un acord tehnic cu autoritatile privind masurile care urmeaza a fi discutate de Consiliul Director al FMI in cadrul unei reuniuni prevazute pentru sfarsitul lunii septembrie. Rezultatele evaluarii vor fi, de asemenea, prezentate Comitetului Economic si Financiar al UE in luna septembrie. Punerea in aplicare a masurilor prevazute in program necesita un sprijin politic ferm.
    
Se prevede o crestere reala de aproximativ 1 la suta in 2012, respectiv 2½ la suta in 2013.  Activitatea economica scazuta se datoreaza, in principal, nesigurantei politice accentuate, precum si incetinirii ritmului din zona euro.  Se preconizeaza ca inflatia nu va depasi nivelul tinta stabilit de Banca Nationala a Romaniei.  Bancile raman vulnerabile in fata evolutiilor nefavorabile din zona euro, dar isi mentin rezervele de capital la un nivel corespunzator, precum ?i provizioanele pentru pierderile din credite.

Tinta privind deficitul bugetar in luna iunie a fost atinsa, obiectivul ambitios stabilit pentru intregul an (sub 3 procente din PIB din perspectiva angajamentelor bugetare) putand fi respectat cu conditia continuarii restrangerii cheltuielilor.  Cu toate acestea, tintele stabilite pentru arierate la nivelul administratiei publice au fost ratate cu o mica marja, urmand a fi luate imediat masuri pentru reducerea acestora.  Pentru 2013, autoritatile vor trebui sa faca compromisuri dificile pentru a continua consolidarea PIB-ului cu minim 0,5 procente.  Va fi nevoie de decizii politice ferme pentru a stopa proiectele de investitii publice neperformante si a optimiza cheltuielile de personal din sectorul public.  In ceea ce priveste revizuirea proiectului de lege a sanatatii, restabilirea viabilitatii financiare si acordarea de stimulente institutiilor sanitare in vederea cresterii eficientei acestora sunt considerate esentiale.

Determinarea politica este necesara pentru a se asigura climatul necesar in vederea implementarii reformelor structurale intarziate, pe baza carora se poate obtine o crestere economica mai mare si favorabila incluziunii.  Legislatia cu privire la sectorul energetic a fost promulgata iar legea cu privire la reglementarea sectorului energetic va intra in vigoare in curand. Procedurile pentru liberalizarea pretului la energie trebuie implementate, autoritatile lucrand in acelasi timp si la asigurarea protectiei utilizatorilor vulnerabili. Guvernul va accelera, de asemenea, introducerea managementului profesionist si privatizarea institutiilor de stat, in vederea cresterii eficientei acestora.
    
Obiectivele pe care Romania le are in vedere, in cadrul programelor de sprijin acordat de FMI, UE si BM, vizeaza asigurarea stabilitatii macroeconomice si financiare in paralel cu angajarea economiei Romaniei pe calea cresterii economice sustenabile, caracterizata de finante publice solide, creare de noi locuri de munca si de protejarea celor saraci si vulnerabili.  Programul include un Acord de tip Stand-By, cu FMI, in valoare de aproximativ 3,5 miliarde euro (3.090,6 milioane DST), Sprijin al balantei de plati, din partea UE, in valoare de 1,4 miliarde euro si diverse imprumuturi din partea BM.  Sprijinul din partea FMI, UE precum si din partea BM prin intermediul DPL-DDO (1 miliard euro), are caracter preventiv.  Aceasta inseamna ca autoritatile au declarat ca in prezent nu intentioneaza sa se foloseasca de aceste resurse, care vor fi accesibile atat timp cat se respecta clauzele de conditionalitate.
    
Delegatia FMI a avut discutii si cu privire la consultarile din 2012 cu privire la Articolul IV, evaluarea periodica a economiei in conformitate cu Articolul IV din Statutul FMI. O declaratie de incheiere, care rezuma constatarile membrilor delegatiei, a fost, de asemenea, publicata.

Sursa: Comisia Europeana

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Ce cred FMI, CE si BM despre programul economic al Romaniei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016