keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 25 Iun. 2024
Proiect: Completarea OUG 28/1999 privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale
Tags: proiect finante, oug 28/1999, aparate de marcat fiscale electronice

Min. Finantelor a pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de OUG prin care propune mai multe completari ale OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Modificari privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale

Prin noul act normativ se propune completarea OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Se extinde sfera informatiilor cuprinse in bonul fiscal, in sensul in care se reglementeaza inscrierea, la cerere, pe bonul fiscal, a codului de identificare fiscala, in acord cu prevederile art. 82 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in locul codului de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului asa cum este in prezent, informatie necesara in contextul angajamentului asumat de Ministerul Finantelor prin Planul National de Redresare si Rezilienta Componenta 8 - "Reforma fiscala si Reforma sistemului de pensii", respectiv un numar de 5 reforme si 8 investitii, printre care reforma administratiei fiscale si revizuirea cadrului fiscal.

De asemenea, se reglementeaza obligatia tiparirii pe bonul fiscal a datei si orei emiterii bonului, a numarului de identificare al bonului fiscal, precum si seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal si sub forma de cod QR, cu scopul de a facilita preluarea automata de date de catre aplicatii informatice, in vederea verificarii de catre contribuabili, inclusiv de pe dispozitive mobile, a realitatii emiterii, cu un aparat de marcat fiscalizat, a bonurilor fiscale primite de la operatorii economici, masura care contribuie la combaterea evaziunii fiscale.

Totodata este avuta in vedere reforma Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin digitalizare care vizeaza necesitatea asigurarii sustenabilitatii pe termen lung a finantelor publice si urmareste cresterea conformarii voluntare prin dezvoltarea serviciilor digitale, prin interactiune minima cu contribuabilii si simplificarea formularelor electronice.

Astfel, o masura menita sa vina in sprijinul contribuabililor, este si aceea constand in precompletarea formularelor electronice cu informatii disponibile in bazele de date ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Tinand seama de posibilitatea ca rubricile precompletate sa contina si referiri la cheltuielile deductibile, sau dupa caz, posibilitatea acordarii deductibilitatii in cazul anumitor cheltuieli, este necesar ca in bazele de date gestionate la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sa se regaseasca informatii referitoare la bonurile fiscale care au inscrise codul de identificare fiscala al beneficiarului bonului fiscal.

Necesitatea inserarii pe bonul fiscal a codului de identificare fiscala, care vizeaza o sfera mai larga de contribuabili decat cei inregistrati in scopuri de TVA, este dublata de faptul ca precompletarea de catre autoritatea fiscala a informatiilor privind cheltuielile deductibile este o masura menita sa vina in sprijinul
contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia sa completeze si sa depuna declaratiile fiscale.

Imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor si taxelor, prin digitalizarea administratiei fiscale, ca parte a reformei fiscale asumate prin Planul National de Redresare si Rezilienta contribuie la reducerea evaziunii fiscale si colectarea unor venituri suplimentare la bugetul de stat si reclama urgenta in indeplinire.

Se instituie o dispozitie derogatorie de la art. 4 alin. (2^1) in sensul ca, in situatia in care, in urma testarii la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti, se constata ca, din punct de vedere tehnic, nu este posibila tiparirea sub forma de cod QR a datei si orei emiterii bonului fiscal, a numarul de identificare al bonului fiscal, precum si seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii acestor aparate de marcat electronice fiscale au obligatia de a se conforma dispozitiilor legale in termen de maximum doi ani de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Totodata, se prevede ca, in urma testarii, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti elibereaza, daca este cazul, distribuitorilor autorizati un document din care rezulta ca modelul testat nu indeplineste conditiile tehnice pentru tiparirea pe bonul fiscal sub forma de cod QR a informa?iilor prevazute la art. 4 alin. (2^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si emite avizul tehnic sau suplimentul de aviz tehnic, dupa caz, daca modelul testat indeplineste celelalte conditii prevazute de lege.

In situatia in care se constata la ICI Bucuresti ca modelul de aparat de marcat utilizat nu este capabil din punct de vedere tehnic sa tipareasca sub forma de cod QR informatiile prevazute de lege, pentru a nu sanctiona contribuabilii, care nu sunt in culpa, si mai mult, pentru ca acestia sa nu fie obligati sa achizitioneze un nou model de aparat de marcat, se instituie un termen rezonabil de conformare.

Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016