Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Min. Finantelor a pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de OUG prin care propune mai multe completari ale OUG nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Modificari privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale
Se extinde sfera informatiilor cuprinse in bonul fiscal, in sensul in care se reglementeaza inscrierea, la cerere, pe bonul fiscal, a codului de identificare fiscala, in acord cu prevederile art. 82 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in locul codului de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului asa cum este in prezent, informatie necesara in contextul angajamentului asumat de Ministerul Finantelor prin Planul National de Redresare si Rezilienta Componenta 8 - "Reforma fiscala si Reforma sistemului de pensii", respectiv un numar de 5 reforme si 8 investitii, printre care reforma administratiei fiscale si revizuirea cadrului fiscal.
De asemenea, se reglementeaza obligatia tiparirii pe bonul fiscal a datei si orei emiterii bonului, a numarului de identificare al bonului fiscal, precum si seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal si sub forma de cod QR, cu scopul de a facilita preluarea automata de date de catre aplicatii informatice, in vederea verificarii de catre contribuabili, inclusiv de pe dispozitive mobile, a realitatii emiterii, cu un aparat de marcat fiscalizat, a bonurilor fiscale primite de la operatorii economici, masura care contribuie la combaterea evaziunii fiscale.
Totodata este avuta in vedere reforma Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin digitalizare care vizeaza necesitatea asigurarii sustenabilitatii pe termen lung a finantelor publice si urmareste cresterea conformarii voluntare prin dezvoltarea serviciilor digitale, prin interactiune minima cu contribuabilii si simplificarea formularelor electronice.
Astfel, o masura menita sa vina in sprijinul contribuabililor, este si aceea constand in precompletarea formularelor electronice cu informatii disponibile in bazele de date ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Tinand seama de posibilitatea ca rubricile precompletate sa contina si referiri la cheltuielile deductibile, sau dupa caz, posibilitatea acordarii deductibilitatii in cazul anumitor cheltuieli, este necesar ca in bazele de date gestionate la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sa se regaseasca informatii referitoare la bonurile fiscale care au inscrise codul de identificare fiscala al beneficiarului bonului fiscal.
Necesitatea inserarii pe bonul fiscal a codului de identificare fiscala, care vizeaza o sfera mai larga de contribuabili decat cei inregistrati in scopuri de TVA, este dublata de faptul ca precompletarea de catre autoritatea fiscala a informatiilor privind cheltuielile deductibile este o masura menita sa vina in sprijinul
contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia sa completeze si sa depuna declaratiile fiscale.
Imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor si taxelor, prin digitalizarea administratiei fiscale, ca parte a reformei fiscale asumate prin Planul National de Redresare si Rezilienta contribuie la reducerea evaziunii fiscale si colectarea unor venituri suplimentare la bugetul de stat si reclama urgenta in indeplinire.
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Se instituie o dispozitie derogatorie de la art. 4 alin. (2^1) in sensul ca, in situatia in care, in urma testarii la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti, se constata ca, din punct de vedere tehnic, nu este posibila tiparirea sub forma de cod QR a datei si orei emiterii bonului fiscal, a numarul de identificare al bonului fiscal, precum si seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii acestor aparate de marcat electronice fiscale au obligatia de a se conforma dispozitiilor legale in termen de maximum doi ani de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Totodata, se prevede ca, in urma testarii, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti elibereaza, daca este cazul, distribuitorilor autorizati un document din care rezulta ca modelul testat nu indeplineste conditiile tehnice pentru tiparirea pe bonul fiscal sub forma de cod QR a informa?iilor prevazute la art. 4 alin. (2^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si emite avizul tehnic sau suplimentul de aviz tehnic, dupa caz, daca modelul testat indeplineste celelalte conditii prevazute de lege.
In situatia in care se constata la ICI Bucuresti ca modelul de aparat de marcat utilizat nu este capabil din punct de vedere tehnic sa tipareasca sub forma de cod QR informatiile prevazute de lege, pentru a nu sanctiona contribuabilii, care nu sunt in culpa, si mai mult, pentru ca acestia sa nu fie obligati sa achizitioneze un nou model de aparat de marcat, se instituie un termen rezonabil de conformare.
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
O comunicare mai buna cu Fiscul, impozit agricol mai mic si esalonari la plata flexibile. Toate intr-un singur proiect!Articole similare
Deducerea TVA pentru combustibili. Conditii care tin de companiiCorectie erori casa de marcatObligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceFirme care fac comert cu ridicata. Facturile emise catre persoane fizice pot fi incasate exclusiv prin banca?Loteria bonurilor fiscale. Analiza consultantului Irina DumitrescuUltimele articole
ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVATransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Monografie contabila bacsis 2023. Exemplu util de monografie contabila pentru inregistrarea bacsisuluiInspectorii ANAF au acordat in luna iulie 2023 amenzi de peste 3 milioane de lei in cadrul unor actiuni antifraudaFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"