Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Corectarea documentelor fiscale

de InfoTva.ro la 13 Oct. 2011 Exclusiv
Tags: codul fiscal, corectarea documentelor fiscal-contabile, factura

Contribuabili persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA trebuie sa tina cont de principalele reglementari in vigoare referitoare la corectarea informatiilor inscrise in facturi sau alte documente care tin loc de facturi. Codul Fiscal prevede la art. 159 temeiul legal in baza caruia se pot corecta informatiile din documentele fiscal-contabile.

Documentul care tine loc de factura este definit ca fiind documentul emis pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in conformitate cu obligatiile impuse de un acord sau tratat la care Romania este parte, care contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) Codul fiscal.
 
Modalitati de corectare a documentelor
 
Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
 
- in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;
 
- in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.
 
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

In situatiile in care baza de impozitare a TVA se ajusteaza potrivit prevederilor   prevazute la art. 138 Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.
 
Daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA prevazute la art. 143, 144 sau 144 indice 1 Codul fiscal, aceasta poate corecta facturile emise, conform prevederilor conform prevederilor art. 159 alin. (1) lit. b Codul fiscal, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.
 
Corectarea documentelor in cazul unei inspectii fiscale
 
Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 Codul fiscal.
 
Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) Codul fiscal sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.
 
Atentie!
Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) Codul fiscal, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.
 
Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) Codul fiscal, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze TVA inscrisa in respectivele facturi.        
 
Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a TVA inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 Codul fiscal, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 147 indice 1 alin. (2) Codul fiscal, respectiv 5 ani.          
 
De retinut! Prevederile privind corectarea documentelor stipulate la  art. 159 Codul fiscal se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania. In cazul persoanelor care nu sunt inregistrate si nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, se aplica prevederile art. 155 alin. (11) Codul fiscal.
 
*
 
Temeiul legal:
- art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- pct. 81 indice 2 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea normelor metodologice privind aplicarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Corectarea documentelor fiscale ":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Georgescu viorel 2011-11-04 13:56:48

pentru serv prestate in Italai uneim soc valida vies factura emisa fara tva se declara in decl.390 ?? multumesc anticipat pt ajutor O zi buna tuturor

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016