Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Taxarea inversa se aplica pentru urmaoarele operatiuni, daca atat furnizorul, cat si beneficiarul sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal:
a) livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:1. deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;
b) livrarea de masa lemnoasa si materiale lemnoase, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata;
c) livrarea de cereale si plante tehnice, inclusiv seminte oleaginoase si sfecla de zahar, care nu sunt in principiu destinate ca atare consumatorilor finali. Prin normele metodologice se stabilesc codurile NC corespunzatoare acestor bunuri;
d) transferul de certificate de emisii de gaze cu efect de sera, astfel cum sunt definite la art. 3 din Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de sera in cadrul Comunitatii si de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului, transferabile in conformitate cu art. 12 din directiva, precum si transferul altor unitati care pot fi utilizate de operatori in conformitate cu aceeasi directiva;
e) livrarea de energie electrica catre un comerciant persoana impozabila, stabilit in Romania
f) transferul de certificate verzi, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. h) din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) constructiile, astfel cum sunt definite la art. 292 alin. (2) lit. f) pct. 2, partile de constructie si terenurile de orice fel, pentru a caror livrare se aplica regimul de taxare prin efectul legii sau prin optiune;
h) livrarile de aur de investitii efectuate de persoane impozabile care si-au exercitat optiunea de taxare si livrarile de materii prime sau semifabricate din aur cu titlul mai mare sau egal cu 325 la mie, catre cumparatori persoane impozabile;
i) furnizarile de telefoane mobile, si anume dispozitive fabricate sau adaptate pentru utilizarea in conexiune cu o retea autorizata si care functioneaza pe anumite frecvente, fie ca au sau nu vreo alta utilizare;
j) furnizarile de dispozitive cu circuite integrate, cum ar fi microprocesoare si unitati centrale de procesare, inainte de integrarea lor in produse destinate utilizatorului final;
k) furnizarile de console de jocuri, tablete PC si laptopuri.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Pentru livrarea bunurilor prevazute la lit. i)-k) se aplica taxarea inversa numai daca valoarea bunurilor livrate, exclusiv TVA, inscrise intr-o factura, este mai mare sau egala cu 22.500 lei.
De aplicarea masurilor de simplificare sunt responsabili atat furnizorii, cat si beneficiarii.
In cazul neaplicarii taxarii inverse prevazute de lege, respectiv in situatia in care furnizorul/prestatorul emite o factura cu TVA pentru operatiunile supuse taxarii inverse si nu inscrie mentiunea "taxare inversa" in respectiva factura, iar beneficiarul deduce taxa inscrisa in factura, acesta isi pierde dreptul de deducere pentru achizitia respectiva de bunuri sau servicii deoarece conditiile de fond privind taxarea inversa nu au fost respectate si factura a fost intocmita in mod eronat. Aceste prevederi se aplica si in situatia in care indreptarea respectivei erori nu este posibila din cauza falimentului furnizorului/prestatorului.
In cazul neaplicarii taxarii inverse furnizorul trebuie sa emita facturi de corectie pentru aplicarea regimului corespunzator (taxare inversa) conform art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, respectiv acesta va emite:
- o noua factura care va cuprinde informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate si valorile cu semnul minus, si
- o noua factura cu informatiile si valorile corecte (valoarea fara TVA cu mentiunea Taxare inversa);
Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nedeductibilitatea cheltuielilor si TVA la bunuri declasate. Cum procedam?Ce MASURI DE SIMPLIFICARE TVA s-au modificat de la 1 ianuarie 2012Bunuri corporale trimise in UE pentru reparatii si registrul nontransferurilor. Care sunt obligatiile fiscale?MASURI DE SIMPLIFICARE pentru operatiuni tripartite. Cum procedam la facturare?Ministrul Muncii: Urmeaza masuri simplificate pentru distribuirea biletelor de tratamentUltimele articole
CCF propune modificarea legislatiei privind operatiunile triunghiulareVanzarile prin consignatie. Ce este consignatia si studii de caz utileContribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieDeclarare TVA in facturile intracomunitare. MONOGRAFIE contabilaMinisterul Economiei propune 27 de masuri noi pentru debirocratizarea firmelor. Vor fi eliminate mai multe obligatiiArticole similare
Factura de servicii primita de la un furnizor din stat membru UE. Declaratii TVAOperatiuni triunghiulare: Inregistrari contabile si reglarea tranzactiilorDeductibilitatea facturii de prestari serviciiArenda platita in natura. Tratament fiscal TVAAutofacturare reducere comerciala la achizitie intracomunitara de bunuri. Ce regim TVA se aplica?Ultimele articole
TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectVanzarea lingourilor de aur de investitii in UE si non UE: regimul fiscal aplicabilTransport marfa. Regim TVA servicii de transport in cazul furnizorilor din afara UERegistru TVA si D700. Cum sa procedeze firmele care vor sa se reinregistreze in scop de TVAe-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorArticole similare
Intocmire facturi in cazul intrarii in insolventaDocumentar fiscal: modificarile TVA aduse de OG nr. 15 din 2012LIVRARE BUNURI in UE de catre un neplatitor de TVAAchizitie intracomunitara de bunuri. Cum procedam in ce priveste TVA si Declaratia 390?Corectie de pret pe factura si, cum modificam in Declaratia 390Ultimele articole
Cum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaObligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceLIVRARE BUNURI. Care este tratamentul TVA?Livrare succesiva de bunuri in alt stat UE. Care va fi regimul TVA?LIVRARE BUNURI cu montaj pe teritoriul Romaniei. Ce tratament TVA se aplica?Articole similare
TVA - Prestari de servicii de intermediere in numele si in contul altei persoane
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



