keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Sistemul de TVA la incasare. Determinarea cifrei de afaceri de 2.250.000 lei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 19 Oct. 2012 Exclusiv
Tags: tva la incasare, codul fiscal, cifra afaceri, livrare bunuri

Vom stabili, prin cele ce urmeaza, cum se calculeaza cifra de afaceri utilizata in vederea notificarii organului fiscal pentru aplicarea sistemului TVA la incasare incepand cu 01.01.2013, tinand cont ca in perioada 01.10.2011-30.09.2012, societatea in cauza a vandut/livrat un imobil constructie noua taxabila cu TVA a carei valoare a fost incasata integral anterior datei de 01.10.2011, sub forma unui avans care a fost stornat la data livrarii cladirii.

Raspuns:

In opinia noastra, in lipsa unei prevederi exprese in acest sens, in cifra de afaceri pentru sistemul de TVA la incasare se includ toate livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care s-au emis facturi, indiferent daca acestea au fost sau nu incasate, total sau partial intrucat textul legal nu face nicio referire in acest sens.

Un argument in acest sens il constituie si prevederile art. 1342 alin. 7 din Codul fiscal care stabilesc ca, la intrarea in sistemul de TVA la incasare, nu se aplica sistemul pentru facturile déjà emise si pentru care faptul generator intervine dupa intrarea in sistem, indiferent daca au fost sau nu incasate, dupa cum la iesirea din sistem, pentru facturile déjà emise si pentru care faptul generator intervine dupa iesire se continua aplicarea sistemului, indiferent daca au fost sau nu incasate. Tot art. 1342 alin. 7 din Codul fiscal prevede ca, in cazul facturilor pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii se au in vedere diferentele facturate dupa data intrarii in sistemul de TVA la incasare, respectiv inainte de data iesirii din sistem.

De asemenea, trebuie avute in vedere si prevederile art. 1342 alin. 2 lit. a din Codul fiscal si  ale pct. 161 alin. 1 din Normele metodologice conform carora exigibilitatea intervine la data emiterii facturii, daca aceasta are loc inainte de data faptului generator, respectiv in acele situatii in care facturile totale ori partiale pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii au fost emise inaintea faptului generator de taxa, inclusiv atunci cand sunt emise facturi pentru avansuri inainte de incasarea acestora.

Or, coroborand toate aceste prevederi ar rezulta ca in calculul cifrei de afaceri pentru sistemul de TVA la incasare intra toate facturile emise pentru contravaloarea totala sau partiala a livrarii de bunuri si prestarii de servicii, inclusiv facturile pentru avansuri, indiferent daca au fost sau nu incasate.

Astfel, in opinia noastra daca livrarea imobilului a fost facturata dupa data de 01.10.2011, in calculul cifrei de afaceri se ia in considerare numai diferenta rezultata din regularizarea facturii de avans emisa anterior. Daca diferenta de facturat rezultata din regularizarea efectuata conform pct. 69 alin. 3 din Normele metodologice este zero, atunci contravaloarea livrarii nu intra in calculul cifrei de afaceri. Ramane de asteptat ca viitoarele norme metodologice sau cel putin o circulara a M.F.P. sa clarifice situatia includerii/neincluderii facturilor de avans in plafonul cifrei de afaceri de 2.250.000 lei aplicabil in cazul sistemului de TVA la incasare.

In ceea ce priveste inregistrarea, din oficiu, a contribuabililor in sistemul de TVA la incasare conform art. 1563 alin. 11 din Codul fiscal , aceasta se va face prin aplicarea unei proceduri specifice ce va fi emisa in acest sens de A.N.A.F. si care va presupune, cel mai probabil, valorificarea informatiilor din deconturile de TVA, dar si notificarea contribuabililor, pentru eliminarea eventualelor neconcordante intre aceste informatii si situatia reala. Oricum, inregistrarea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare se va face pe baza unei decizii de inregistrare, care poate fi contestata ca orice alt act administrativ fiscal.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016