Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom stabili, prin cele ce urmeaza, cum se calculeaza cifra de afaceri utilizata in vederea notificarii organului fiscal pentru aplicarea sistemului TVA la incasare incepand cu 01.01.2013, tinand cont ca in perioada 01.10.2011-30.09.2012, societatea in cauza a vandut/livrat un imobil constructie noua taxabila cu TVA a carei valoare a fost incasata integral anterior datei de 01.10.2011, sub forma unui avans care a fost stornat la data livrarii cladirii.
Raspuns:In opinia noastra, in lipsa unei prevederi exprese in acest sens, in cifra de afaceri pentru sistemul de TVA la incasare se includ toate livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care s-au emis facturi, indiferent daca acestea au fost sau nu incasate, total sau partial intrucat textul legal nu face nicio referire in acest sens.
Un argument in acest sens il constituie si prevederile art. 1342 alin. 7 din Codul fiscal care stabilesc ca, la intrarea in sistemul de TVA la incasare, nu se aplica sistemul pentru facturile déjà emise si pentru care faptul generator intervine dupa intrarea in sistem, indiferent daca au fost sau nu incasate, dupa cum la iesirea din sistem, pentru facturile déjà emise si pentru care faptul generator intervine dupa iesire se continua aplicarea sistemului, indiferent daca au fost sau nu incasate. Tot art. 1342 alin. 7 din Codul fiscal prevede ca, in cazul facturilor pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii se au in vedere diferentele facturate dupa data intrarii in sistemul de TVA la incasare, respectiv inainte de data iesirii din sistem.
De asemenea, trebuie avute in vedere si prevederile art. 1342 alin. 2 lit. a din Codul fiscal si ale pct. 161 alin. 1 din Normele metodologice conform carora exigibilitatea intervine la data emiterii facturii, daca aceasta are loc inainte de data faptului generator, respectiv in acele situatii in care facturile totale ori partiale pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii au fost emise inaintea faptului generator de taxa, inclusiv atunci cand sunt emise facturi pentru avansuri inainte de incasarea acestora.
Or, coroborand toate aceste prevederi ar rezulta ca in calculul cifrei de afaceri pentru sistemul de TVA la incasare intra toate facturile emise pentru contravaloarea totala sau partiala a livrarii de bunuri si prestarii de servicii, inclusiv facturile pentru avansuri, indiferent daca au fost sau nu incasate.
Astfel, in opinia noastra daca livrarea imobilului a fost facturata dupa data de 01.10.2011, in calculul cifrei de afaceri se ia in considerare numai diferenta rezultata din regularizarea facturii de avans emisa anterior. Daca diferenta de facturat rezultata din regularizarea efectuata conform pct. 69 alin. 3 din Normele metodologice este zero, atunci contravaloarea livrarii nu intra in calculul cifrei de afaceri. Ramane de asteptat ca viitoarele norme metodologice sau cel putin o circulara a M.F.P. sa clarifice situatia includerii/neincluderii facturilor de avans in plafonul cifrei de afaceri de 2.250.000 lei aplicabil in cazul sistemului de TVA la incasare.

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
In ceea ce priveste inregistrarea, din oficiu, a contribuabililor in sistemul de TVA la incasare conform art. 1563 alin. 11 din Codul fiscal , aceasta se va face prin aplicarea unei proceduri specifice ce va fi emisa in acest sens de A.N.A.F. si care va presupune, cel mai probabil, valorificarea informatiilor din deconturile de TVA, dar si notificarea contribuabililor, pentru eliminarea eventualelor neconcordante intre aceste informatii si situatia reala. Oricum, inregistrarea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare se va face pe baza unei decizii de inregistrare, care poate fi contestata ca orice alt act administrativ fiscal.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Emitere factura in numele furnizorului. Ce riscuri apar dupa aplicarea masurilor de simplificare?Propunere pentru formularul de notificare privind aplicarea sistemului TVA LA INCASARECum se stabileste dreptul la ajustarea TVA pentru marfurile aflate in stoc?Factura storno. Incasare avans. Ce solutii avem?Jurnale TVA si completare decont TVA. Cum veti procedaUltimele articole
TVA LA INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700RO e-TVA: De ce NU este bine sa ignorati Notificarile de conformare de la 1 iulie 2025Coduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA LA INCASARETVA LA INCASARE. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025TVA LA INCASARE 2025. Spete utile cu privire la aplicarea TVA LA INCASAREArticole similare
Obligatiile persoanelor impozabile neinregistrate in scopuri de TVA. Declaratia 392BContributiile sociale revin in administrarea ANAF de la 1 iulieTVA aferent taxelor de leasingContract de comodat pentru un autoturism. Cum stabilim care sunt cheltuielile deductibile?CODUL FISCAL 2008 - Capitolul V. Dispozitii comune de supraveghere aplicate productiei si importului de alcool distilate si bauturi spirtoase - art. 237-238Ultimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Documentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 - modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVACe efect are masura platii TVA la incasare asupra bugetului de statInregistrarea in scopuri de TVA in anul 2012 dupa modificarea plafonuluiTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemSe plateste TVA la incasare! OG nr. 15 a fost publicata in MonitorUltimele articole
ONG si calcul cifra de afaceri. Cum procedam?ONG cu activitate economica. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Cresc afacerile cu servicii pentru intreprinderi. Ce spun cifrele?Sistemul TVA la incasare. Cum procedam la determinarea cifrei de afaceri?Incetare inactivitate temporara. Cum aplicam sistemul TVA la incasare?Articole similare
Autofactura. Cum procedam la livrare si la plata avansului?Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum procedam in ce priveste TVA si Declaratia 390?LIVRARE BUNURI. Care este tratamentul TVA?Exigibilitate TVA in cazul unei facturi de avansCand colecteaza o societate TVA in cazul bunurilor degradate?Ultimele articole
Cum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaLIVRARE BUNURI in UE de catre un neplatitor de TVAObligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceLivrare succesiva de bunuri in alt stat UE. Care va fi regimul TVA?LIVRARE BUNURI cu montaj pe teritoriul Romaniei. Ce tratament TVA se aplica?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"