Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom stabili, prin cele ce urmeaza, cum se calculeaza cifra de afaceri utilizata in vederea notificarii organului fiscal pentru aplicarea sistemului TVA la incasare incepand cu 01.01.2013, tinand cont ca in perioada 01.10.2011-30.09.2012, societatea in cauza a vandut/livrat un imobil constructie noua taxabila cu TVA a carei valoare a fost incasata integral anterior datei de 01.10.2011, sub forma unui avans care a fost stornat la data livrarii cladirii.
Raspuns:In opinia noastra, in lipsa unei prevederi exprese in acest sens, in cifra de afaceri pentru sistemul de TVA la incasare se includ toate livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care s-au emis facturi, indiferent daca acestea au fost sau nu incasate, total sau partial intrucat textul legal nu face nicio referire in acest sens.
Un argument in acest sens il constituie si prevederile art. 1342 alin. 7 din Codul fiscal care stabilesc ca, la intrarea in sistemul de TVA la incasare, nu se aplica sistemul pentru facturile déjà emise si pentru care faptul generator intervine dupa intrarea in sistem, indiferent daca au fost sau nu incasate, dupa cum la iesirea din sistem, pentru facturile déjà emise si pentru care faptul generator intervine dupa iesire se continua aplicarea sistemului, indiferent daca au fost sau nu incasate. Tot art. 1342 alin. 7 din Codul fiscal prevede ca, in cazul facturilor pentru contravaloarea partiala a livrarii de bunuri sau a prestarii de servicii se au in vedere diferentele facturate dupa data intrarii in sistemul de TVA la incasare, respectiv inainte de data iesirii din sistem.
De asemenea, trebuie avute in vedere si prevederile art. 1342 alin. 2 lit. a din Codul fiscal si ale pct. 161 alin. 1 din Normele metodologice conform carora exigibilitatea intervine la data emiterii facturii, daca aceasta are loc inainte de data faptului generator, respectiv in acele situatii in care facturile totale ori partiale pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii au fost emise inaintea faptului generator de taxa, inclusiv atunci cand sunt emise facturi pentru avansuri inainte de incasarea acestora.
Or, coroborand toate aceste prevederi ar rezulta ca in calculul cifrei de afaceri pentru sistemul de TVA la incasare intra toate facturile emise pentru contravaloarea totala sau partiala a livrarii de bunuri si prestarii de servicii, inclusiv facturile pentru avansuri, indiferent daca au fost sau nu incasate.
Astfel, in opinia noastra daca livrarea imobilului a fost facturata dupa data de 01.10.2011, in calculul cifrei de afaceri se ia in considerare numai diferenta rezultata din regularizarea facturii de avans emisa anterior. Daca diferenta de facturat rezultata din regularizarea efectuata conform pct. 69 alin. 3 din Normele metodologice este zero, atunci contravaloarea livrarii nu intra in calculul cifrei de afaceri. Ramane de asteptat ca viitoarele norme metodologice sau cel putin o circulara a M.F.P. sa clarifice situatia includerii/neincluderii facturilor de avans in plafonul cifrei de afaceri de 2.250.000 lei aplicabil in cazul sistemului de TVA la incasare.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
In ceea ce priveste inregistrarea, din oficiu, a contribuabililor in sistemul de TVA la incasare conform art. 1563 alin. 11 din Codul fiscal , aceasta se va face prin aplicarea unei proceduri specifice ce va fi emisa in acest sens de A.N.A.F. si care va presupune, cel mai probabil, valorificarea informatiilor din deconturile de TVA, dar si notificarea contribuabililor, pentru eliminarea eventualelor neconcordante intre aceste informatii si situatia reala. Oricum, inregistrarea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare se va face pe baza unei decizii de inregistrare, care poate fi contestata ca orice alt act administrativ fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Documentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFCand intervine exigibilitatea taxei potrivit noului Cod fiscal din 2016?Situatii cand TVA deductibila nu poate fi dedusaAchizitii pe baza de aviz de insotire a marfii, fara factura. Monografie contabilaDezavantaje sistemului TVA LA INCASARE:Ultimele articole
3 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024Decontul precompletat e-TVA va fi MODIFICAT. Bolos anunta o perioada tranzitorieD394 in 2024. Bonurile cu valoare mai mica de 100 euro se declara in D394?Joi, 20 iunie 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASARELuni, 20 mai 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA LA INCASAREArticole similare
Deductibilitate produse nevandabile. Deducem integral sau partial?Se apropie termenul pentru Declaratia 204. Vezi procedura depuneriiImport de marfuri cu tranzit intracomunitar T1 intr-un stat membru. Regim TVA, declarativ si contabilAchizitie intracomunitara de soft. Inregistrare Declaratia 390Case de marcat electronice. Valoarea poate fi dedusa din impozitul pe venitul microintreprinderilor?Ultimele articole
E-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Finantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniPierdere fiscala in 2023. Cum se calculeaza impozitul pe profitDecont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneE-Transport: 2 spete importante cu privire la obtinerea codului UITArticole similare
Sistemul TVA la incasare. Cum procedam la determinarea cifrei de afaceri?MFP: Noi precizari pentru calculul cifrei de afaceri din perspectiva TVANu uita de obligatiile declarative privind schimbarea sau mentinerea perioadei fiscale la TVASe plateste TVA la incasare! OG nr. 15 a fost publicata in MonitorDocumentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 - modificare din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVAUltimele articole
ONG si calcul cifra de afaceri. Cum procedam?ONG cu activitate economica. Cum procedam privind facturarea cu TVA?Cresc afacerile cu servicii pentru intreprinderi. Ce spun cifrele?Incetare inactivitate temporara. Cum aplicam sistemul TVA la incasare?Ce efect are masura platii TVA la incasare asupra bugetului de statArticole similare
Obligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceAchizitie intracomunitara de bunuri. Cum procedam in ce priveste TVA si Declaratia 390?Intocmire facturi in cazul intrarii in insolventaLIVRARE BUNURI: pana cand putem emite facturaIn ce conditii se exercita dreptul de deducere TVAUltimele articole
Cum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaLIVRARE BUNURI in UE de catre un neplatitor de TVALIVRARE BUNURI. Care este tratamentul TVA?Livrare succesiva de bunuri in alt stat UE. Care va fi regimul TVA?LIVRARE BUNURI cu montaj pe teritoriul Romaniei. Ce tratament TVA se aplica?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"