Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In ce priveste amanarea platii TVA la incasarea facturilor, CNIPMMR sprijina masura in conditiile in care aceasta perioada de amanare nu va depasi 90 de zile.
Plata TVA-ului la data emiterii facturilor genereaza costuri suplimentare semnificative pentru intreprinderi, in special pentru IMM-uri si complica gestiunea financiara a acestora, fiind nefasta pentru fluxul de lichiditati, adaugand costuri bancare importante, reducand oportunitatile de investitii si sporind incertitudinea pentru multe intreprinderi creditoare, in principal IMM-uri, ceea ce afecteaza grav competitivitatea, rentabilitatea si viabilitatea acestora si putand determina falimentarea unor intreprinderi in mod normal viabile, mai ales in perioadele de acces limitat sau costisitor la finantare, de criza financiara, CNIPMMR solicitand adoptarea acestei masuri si valorificarea bunelor practici din U.E. in acest domeniu.In acest context, masura platii TVA-ului la incasarea facturilor incepand cu data de 1.01.2013, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data emiterii facturii, instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 de modificare si completare a Codului fiscal este o masura importanta pentru IMM-uri, care insa trebuie operationalizata eficient, printr-o procedura simpla, nebirocratica, clara si accesibila microintreprinderilor, care in proportie de 90% au maxim 2 salariati si resurse limitate de personal, financiare si de timp pentru implementarea masurii.
CNIPMMR saluta masura amanarii platii TVA-ului pe o perioada de 90 de zile, avand in vedere efectele pozitive ale acestei masuri, vizand:
- imbunatatirea lichiditatilor (cash-flow-ul) microintreprinderilor si intreprinderilor mici, care astfel vor putea amana plata TVA-ului pana la incasarea facturilor, dar nu mai mult de 90 de zile de la data emiterii facturii;
- cresterea capacitatii de redresare a IMM-urilor, aflate in situatii dificile datorate crizei actuale, confruntate cu o lipsa cronica de lichiditati, de plati intarziate in contractele de achizitie publica si in tranzactiile comerciale private;
- reducerea unui factor major de falimentare si decapitalizare a agentilor economici, in special a IMM-urilor;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Cartea Verde a Contabilitatii
- deblocarea resurselor financiare semnificative de 24% din valoarea facturii platite in avans la buget, raportat la incasarea platilor, pe o perioada de 90 de zile;
- producerea unor efecte de antrenare ale investitiilor suplimentare asupra productiei si ocuparii fortei de munca;
- stimularea cresterii economice, mentinerea si crearea de noi locuri de munca;
- cresterea vitezei de circulatie a banilor in economie.
Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Presedintele CNIPMMR: Scaderea TVA-ului la 5% pentru anumite servicii ar putea afecta antreprenoriiPrioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Argumente impotriva contributiei asiguratoare pentru munca de 2,25%Completati un chestionar privind plata defalcata a TVA. Opinia dvs. conteaza!Impozitul specific a fost adoptat pentru turism si alimentatia publicaUltimele articole
Decont precompletat e-TVA. Patronii IMM-urilor din Romania cer amanarea e-TVANou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaMinisterul Muncii suspenda activitatea de revizuire medicala a pensionarilor de invaliditate. NU se intrerupe pensiaIMM-urile cer sustinere in lupta cu COVID-19 (CNIPMMR)Presedintele CNIPMMR: IMM-urile in dificultate au nevoie urgent de scheme de ajutor de stat!Articole similare
Ce declaratii depunem pana la 25, respectiv 29 mai?Buletin informativ ANAF. Noutati legislative din perioada 22 iunie-2 iulieCum se inregistreaza TVA pentru achizitiile intracomunitare in 2018?Ce trebuie sa stim in 2013 despre decontul de TVA cod 300Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiUltimele articole
Platitor de TVA. Cum poate iesi de la TVA prin optiuneTVA. Prin ce documente se face plata efectiva a TVA catre ANAFAchizitie intracomunitara. Ce trebuie sa stii daca nu esti platitor de TVAPlafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
Finantele modifica regulamentul de aplicare a Codului vamal al RomanieiProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofitSistemul de TVA la incasare: noi modificari posibile la 1 aprilieContractele colective de munca isi prelungesc valabilitatea pe perioada starii de alerta. Partile au obligatia negocierii in termen de 45 de zileFactura platita partial. Inregistrare in decontul de TVA si in declaratia informativaUltimele articole
Controale Fiscale: 15 modificari propuse de Finante printr-un nou Proiect de OUGArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliTrei sferturi dintre firmele din Romania apeleaza la creditul furnizorAnunt ANAF privind munca desfasurata cu caracter ocazional de catre zilieriAtentie la amenzile acordate de ANAF daca nu depuneti la timp declaratiile fiscale!
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"