Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

TVA la incasare. Factura in termen. Cum gestionam TVA-ul la nerespectarea termenelor?

de InfoTva.ro la 19 Iun. 2015 Exclusiv
Tags: tva la incasare, factura in termen, jurnalul de vanzari, facturi, tva, taxa, deducere, total facturat

In cazul urmator, o societate a fost in sistemul de TVA la incasare si a iesit. In cazul unei facturi emise si incasate partial, in jurnalul de vanzari, in coloana "total factura" pana la urmatoarea incasare, trebuie trecut totalul facturii initiale (ceea ce s-a incasat si ce mai este de incasat) sau se diminueaza totalul cu suma incasata (pe neexigibil vor ramane baza si TVA actual)?


In cazul neincasarii unei facturi in termen de 90 zile de la data emiterii, ce se intampla cu TVA-ul neexigibil? Cum procedam in cazul cumpararilor unde se depaseste termenul de plata cu 90 zile?

In jurnalul de vanzari, indiferent daca este incasata partial, factura trebuie sa apara pe coloana "Total factura" cu intreaga valoare.

In cazul in care societatea aplica  sistemul "TVA la inacasare," in functie de data incasarii ,respectiv sub 90 de zile si peste 90 de zile, se vor defalca sumele pe colanele "Operatiuni exigibile " si " Operatiuni neexigibile".
 
In cazul neincasarii unei facturi in termen de 90 de zile de la data emiterii,TVA-ul devine exigibil, din neexigibil.
 
Sistemul de "TVA la incasare" se numeste astfel prin prisma faptului ca exigibilitatea taxei intervine la momentul incasarii contravalorii livrarilor/prestarilor efectuate sau, in cazul facturilor neincasate, in cea de-a 90 a zi calendaristica de la data emiterii facturilor. Sistemul trebuie aplicat obligatoriu de  toti contribuabilii care au o cifra de afaceri inferioara plafonului de 2.250.000 lei (500.000 euro).
 
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii


De asemenea, in cazul in care se aplica istemul de "TVA la incasare",pentru facturile primite de la furnizori nu se deduce TVA in luna ( trimestrul) in care acestea au fost primite,ci in luna ( trimestrul) in care s-au achitat, indiferent daca furnizorii aplica sau nu sistemul "TVA la incasare".
 
In cazul in care nu se aplica sistemul "TVA la incasare", nu mai intervine termenul de 90 de zile, motiv pentru care TVA se poate deduce/colecta  la data primirii/emiterii facturii.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "TVA la incasare. Factura in termen. Cum gestionam TVA-ul la nerespectarea termenelor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

Crt Contab 2015-06-28 02:14:22

Cum puteti posta articole cu informatii eronate? Regula celor 90 de zile a fost eliminata cu 01.01.2014, iar data articolului este 19.06.2015. Chiar nu se verifica? Si am mai intalnit erori la fel de grave, era vorba despre reducerile comerciale si se facea referire la omf 3055, iar 1802 a schimat dramatic reducerile comerciale.

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016