Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile urmatoare, va vom prezenta aspectele privind TVA si modificate odata cu HG nr. 84/2013, intr-o analiza comparativa realizata de Finante.
Puteti accesa AICI varianta integrala a tabelului comparativ de 25 de pagini referitor la modificarile aduse de HG nr. 84/2013 in ce priveste TVA-ul.
Art. 127 Persoane impozabile si activitatea economica
Pct. 4 alin. (8) din normele date in aplicarea art. 127 alin. (8):
(8) Implementarea grupului fiscal va intra in vigoare in prima zi din cea de-a doua luna urmatoare datei comunicarii deciziei prevazute la alin. (7)
Forma Codului fiscal dupa modificarile aduse de HG nr. 84/2013
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Art. 127 Persoane impozabile si activitatea economica
Pct. 4 alin. (8) din normele date in aplicarea art. 127 alin. (8) se modifica:
(8) Implementarea grupului fiscal va intra in vigoare:
a) in prima zi din luna urmatoare datei comunicarii deciziei prevazute la alin. (7), in cazul in care membrii grupului au perioada fiscala luna calendaristica;
b) in prima zi a perioadei fiscale urmatoare datei comunicarii deciziei prevazute la alin. (7), in cazul in care membrii grupului nu au perioada fiscala luna calendaristica.
Forma Codului fiscal fara modificarile aduse de HG nr. 84/2013
Art. 127 Persoane impozabile si activitatea economica
Pct. 4 alin. (12) din normele date in aplicarea art. 127 alin. (8):
(12) Organul fiscal competent va putea in urma verificarilor efectuate:
a) sa anuleze tratamentul unei persoane ca membru al unui grup fiscal in cazul in care acea persoana nu mai intruneste criteriile de eligibilitate pentru a fi considerata un asemenea membru in conformitate cu prevederile alin. (1).
Aceasta anulare va intra in vigoare incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care situatia a fost constatata de organele fiscale competente;
b) sa anuleze tratamentul persoanelor impozabile ca grup fiscal in cazul in care acele persoane impozabile nu mai intrunesc criteriile de eligibilitate pentru a fi considerate un asemenea grup. Aceasta anulare va intra in vigoare incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care situatia a fost constatata de organele fiscale competente;
Forma Codului fiscal dupa modificarile aduse de HG nr. 84/2013
Art. 127 Persoane impozabile si activitatea economica 1
Pct. 4 alin. (12) din normele date in aplicarea art. 127 alin. (8) se modifica:
(12) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. b), organele fiscale competente, in urma verificarilor efectuate sau la cererea persoanei impozabile:
a) anuleaza, din oficiu sau, dupa caz, la cerere, tratamentul unei persoane ca membru al unui grup fiscal in cazul in care acea persoana nu mai intruneste criteriile de eligibilitate pentru a fi considerata un asemenea membru in conformitate cu prevederile alin. (1). Aceasta anulare va intra in vigoare incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care situatia a fost constatata de organele fiscale competente in cazul in care membrii grupului au perioada fiscala luna calendaristica, respectiv in prima zi a perioadei fiscale urmtaoare celei in care situatia a fost constatata de organele fiscale competente, in cazul in care membrii grupului nu au perioada fiscala luna calendaristica;
b) anuleaza, din oficiu sau, dupa caz, la cerere, tratamentul persoanelor impozabile ca grup fiscal in cazul in care acele persoane impozabile nu mai intrunesc criteriile de eligibilitate pentru a fi considerate un asemenea grup. Aceasta anulare va intra in vigoare incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care situatia a fost constatata de organele fiscale competente, in cazul in care membrii grupului au perioada fiscala luna calendaristica, respectiv in prima zi a perioadei fiscale
urmatoare celei in care situatia a fost constatata de organele fiscale competente, in cazul in care membrii grupului nu au perioada fiscala luna calendaristica.
Descarcati AICI varianta PDF a tabelului comparativ privind TVA!
Sursa: DGFP Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Regimul TVA aplicat in cazul contractului de consigmentProblema majora a Romaniei: Evaziunea fiscala infloritoarePlanul secret al lui Boc: cota la 10 procente , TVA de 25 la sutaTVA la alimentele de baza va fi de 5% e-Factura ANAF si agricultorii persoane fizice in 2026. De cand au obligatia utilizarii sistemuluiUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Ce trebuie sa stii despre OMFP 1802/2014!Modificari fiscale privind casele de marcat. TABEL COMPARATIV OUG 28/1999Impozitul pe venit: TABEL COMPARATIV al modificarilor aduse de OG nr. 15 din 2012TABEL COMPARATIV pentru Codul de procedura fiscala in urma schimbarilor aduse prin OG 17/2015OUG 114/2018 - Modificari aduse Codului Fiscal. TABEL COMPARATIV ANAFUltimele articole
OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. TABEL COMPARATIV cu schimbarileModificari aduse Legii 241/2025 prin Legea 126/2024 privind combaterea evaziunii fiscale. TABEL COMPARATIVCum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. TABEL COMPARATIVModificari aduse de OUG 115/2023 prevederilor privind facturarea electronica. TABEL COMPARATIV ANAFCum a fost modificat impozitul pe veniturile micro prin Legea 296/2023. TABEL COMPARATIV ANAFArticole similare
Deductibilitate cheltuieli si TVA. Ce trebuie sa stim despre emiterea unui bon fiscal?Documentar fiscal: Deducerea TVA de pe bonurile fiscale in 2013Mai putine declaratii la Fisc din 2015Incasarea in numerar a facturilor si sistemul TVA la incasare. ModificariCum deducem TVA de pe bonurile fiscale? O sinteza de actualitateUltimele articole
Ce modificari s-au adus legislatiei referitor la bonurile fiscale?Articole similare
Exceptii de la suprataxarea muncii part-timePosibilitatea optiunii de plata a TVA in cazul vanzarii imobilului ce nu este nouCum facem ajustarea sumei TVA deduse la retragerea optionala?Import bunuri in regim de consignatie. Regim TVADobanda imprumut nerezident | Impozit pe venituri nerezidentiUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoare adaugata. Opinia consultantuluiTVA - Scutiri pentru exporturi si livrari intracomunitare si pentru transportul international si intracomunitarIesirea din sistemul TVA la incasare. Cand devine exigibil TVA-ul aferent facturilor neincasate?Ce declaratii trebuie sa depunem pana la 25 aprilie inclusivDuminica, 31 iulie 2022, este termenul limita pentru depunerea Declaratiei speciale de TVAUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Stabilirea si modificarea perioadei fiscale a TVA - TOT ce trebuie sa stiiAjustarea negativa a TVA dedusa pentru un bun de capital: tratament contabil si fiscalRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestratePlafon TVA depasit. Termen de trecere de la TVA trimestrial la TVA lunar
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



