Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca incepand cu 2015, firmele depun cu o declaratie mai putin la Fisc. Impozitul pe salarii nu mai trebuie raportat separat. Anul 2014 este ultimul in care angajatorii trebuie sa mai declare in formularele anuale 205, cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. De anul viitor, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc.
Incepand din 2015, angajatorii vor declara impozitul calculat si retinut pentru fiecare beneficiar de venit in declaratia unica, si nu in formularul 205 (cel care tine locul vechilor fise fiscale), asa cum se intampla in prezent, dupa ce declaratia 112 a fost modificata substantial in luna ianuarie.
Potrivit Danielei Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, in 2014 angajatorii au depus declaratia 205 normal, pana in ultima zi a lunii februarie, insa de anul urmator ei vor scapa de aceasta obligatie declarativa, informatiile din acest formular referitoare la impozitul pe salarii fiind preluate in declaratia unica.
Mai exact, noile reglementari introduse de ANAF prin Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 57 din 23 ianuarie 2014, stabilesc ca impozitul calculat si retinut, pe fiecare beneficiar de venit se face in declaratia fiscala unica.
In prezent, raportarea acestui impozit se face in formularul 205, care se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului.
Practic, angajatorii care depuneau formularul 205 doar pentru a declara retinerile de impozit vor depune cu o declaratie mai putin, odata cu preluarea acestor raportari in formularul 112.
Incepand din 2012, raportarea impozitului retinut s-a modificat in fiecare an
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Modificarile la modul de raportare a impozitului retinut pe fiecare beneficiar de venit au inceput acum doi ani, cand au fost eliminate fisele fiscale, cele in care se declarau aceste informatii.
In 2011, prin OG nr. 30/2011, Guvernul a reformulat art. 59 din Codul Fiscal
referitor la fisele fiscale (formular 210). In vechea forma, acest articol stabilea ca informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale, iar platitorul de venituri are obligatia sa completeze aceste formulare pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor si sa le pastreze pe intreaga durata a angajarii. Copii dupa fisele fiscale trebuiau depuse la organul fiscal competent, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
Insa, odata cu modificarea art. 59 prin OG 30/2011, angajatorii nu au mai avut obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea s-a aplicat incepand de la 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Acest lucru inseamna ca primul an in care nu s-au mai depus fise fiscale este 2013.
Din 2013, declararea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit s-a facut in formularul 205, care a fost modificat prin Ordinul ANAF nr. 1913/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 850 din 17 decembrie 2012. Fiscul a introdus in formularul 205 rubrici speciale referitoare la veniturile din salarii, care pana atunci nu existau, astfel incat angajatorii sa poata completa aceasta declaratie in locul fiselor fiscale pe care le depuneau pana atunci.
In 2014, reglementarile au fost modificate din nou, astfel ca raportarea impozitului retinut pe fiecare beneficiar urmeaza sa fie inca o data schimbata din 2015, cand raportarile se vor face doar in declaratia unica.
Obligatia declarativa fata de salariati se mentine.
Desi a eliminate fisele fiscale, OG nr. 30/2011 a introdus in Codul fiscal
o noua obligatie declarativa pentru angajatori, care se pastreaza si de acum incolo. Concret, angajatorii au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document a carui forma si continut este lasat la latitudinea contribuabililor. Legislatia fiscala reglementeaza doar un minim de informatii pe care acest document trebuie sa il contina:
datele de identificare ale contribuabilului,
venitul realizat in cursul anului,
deducerile personale acordate,
impozitul calculat si retinut.
In acest an formularele 205 inca se depun.
Daniela Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, a explicat, intr-o intalnire cu economistii din judet, care a avut loc miercuri, ca in anul 2014 formularele 205 se vor depune in mod obisnuit, pana la 28 februarie.
Formularul 205 se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
Ordinul ANAF nr. 1913/2012 a dat contribuabililor posibilitatea sa depuna si pe internet declaratia 205, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro.
Atentie! ANAF precizeaza pe site-ul propriu ca declaratia 205 care inlocuieste fisa fiscala se completeaza doar electronic, programul pentru completarea formularului fiind disponibil aici.
Formularul 205 trebuie depus la organul fiscal competent, adica la cel la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala.
In cazul sediilor secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, declaratia corespunzatoare activitatii sediilor secundare, se depune de contribuabilul care le-a infiintat, pe codul de inregistrare fiscala al acestuia, la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul.
Pentru salariatii care au fost detasati la o alta unitate, formularul 205 se va completa de catre platitorul de venituri din salarii, in cazul in care salariatul detasat este platit de entitatea la care a fost detasat, dupa cum precizeaza HG nr. 84/2013, unul dintre actele normative care a modificat anul trecut Normele de aplicare a Codului fiscal
.
In aceasta situatie, angajatorul care a detasat comunica platitorului de venituri din salarii la care acestia sunt detasati date referitoare la deducerea personala la care este indreptatit fiecare angajat.
Pe baza acestor date platitorul de venituri din salarii la care angajatii au fost detasati intocmeste statele de salarii si calculeaza impozitul, in scopul completarii declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit.
Amenzile ajung la 14.000 de lei pentru nedepunerea la timp a declaratiei 205.
Amenzile sunt substantial mai mari pentru contribuabilii care nu depun la timp declaratia 205, comparativ cu amenzile care trebuiau platite pentru nedepunerea fiselor fiscale.
"Declaratia 205 reprezinta o declaratie informativa, iar conform Codului fiscal
, amenzile pentru nedepunerea acesteia in termenele stabilite de lege au valori cuprinse intre 12.000 si 14.000 lei, mult mai mari fata de cele stabilite pentru fisele fiscale", a precizat anul trecut Maria Cojocariu, Senior Payroll Accountant in cadrul Accace.
Valorile amenzilor prevazute pentru nedepunerea vechilor fise fiscale in termenul prevazut de lege erau cuprinse pentru persoanele fizice intre 500 si 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice, intre 1.000 si 5.000 lei.
Sursa: PortalContabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cod TVA anulat pentru o microintreprindere. Care sunt DECLARATIIle obligatorii?Cum se impoziteaza in 2013 veniturile din arenda?Cifra de afaceri din serviciile de piata e in crestereAchizitie cereale pe baza de borderou. Ce tratament fiscal se aplica veniturilor din activitati agricole?Ce etape urmam pentru reinnoirea certificatelor digitale pentru semnatura electronica in 2013Ultimele articole
Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024SAF-T in 2024. ANAF a publicat o serie de teste pentru conformitatea la depunerea D406Calendar ANAF: DECLARATII scadente in 7 octombrie 2024Cotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Achizitie intracomunitara servicii. Ce tratament FISCal si TVA se aplica?Cum aplicam regimul FISCal TVA in cazul inchirierilor de bunuri imobile?Informare ANAF pentru contribuabilii care sunt obligati sa depuna Declaratia 093Scandalul diurnei si al firmelor care risca sa fie inchise, explicat de ANAFSe deduc cheltuielile de amenajare sediu inainte de inmatricularea firmei?Ultimele articole
Facilitati FISCale, OUG 59/2024. Suma netaxabila de 300 lei se poate aplica de mai multe ori?Posta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia FISCala introdusa prin OUG 107/2024Sistemul TVA la incasare. Ce beneficii ofera aplicarea sistemuluiLegea 254/2024. Modificari asupra cotei de TVA de 9% aplicate din anul 2025SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Articole similare
Realizarea de operatiuni taxabile cu cote reduse distincte 9% sau 5%, inregistrari contabileANAF continua publicarea listelor persoanelor cu restante fiscale: micii contribuabiliOrdinul ANAF nr. 320/2015 - modificare OrdinANAF nr. 1847/2014 - aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea unor formulareLuni, 12 decembrie 2022, termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVACota CAS – rectificarea Declaratiei 600Ultimele articole
Facilitati fiscale, OUG 59/2024. Suma netaxabila de 300 lei se poate aplica de mai multe ori?Sistemul TVA la incasare. Ce beneficii ofera aplicarea sistemuluiLegea 254/2024. Modificari asupra cotei de TVA de 9% aplicate din anul 2025Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaArticole similare
Finantare pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteCheltuieli suportate de firma pentru client. Se emite factura cu discount de suta la suta?124.000 de FIRME si persoane au credite la cel putin doua institutii de creditMicrointreprinderi HORECA 2023: Ce FIRME si de cand trebuie sa tina cont de plafonul de 500.000 euro?CNIPMMR: 120 de modificari ale Codului fiscal in doar trei luniUltimele articole
SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Amenzi RO e-Transport. Exemplu util de monografie contabilaE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?FIRME care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVACe trebuie sa stie FIRMEle despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Camera Consultantilor Fiscali a stabilit cotizatiile valabile pentru 2015Ce declaratii se depun in luna decembrieSocietate in faliment: inregistrarea evaluarii activelor si scutirea/ajustarea TVAEmitere factura pentru livrare constructie noua - Ce cota TVA se aplica in acest caz?Ce declaratii fiscale depunem in perioada 7-15 iulie?Ultimele articole
Posta Romana va trimite Notificarile de informare cu privire la amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024SAF-T in 2024. ANAF a publicat o serie de teste pentru conformitatea la DEPUNEREa D406Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"