Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca incepand cu 2015, firmele depun cu o declaratie mai putin la Fisc. Impozitul pe salarii nu mai trebuie raportat separat. Anul 2014 este ultimul in care angajatorii trebuie sa mai declare in formularele anuale 205, cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. De anul viitor, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc.
Incepand din 2015, angajatorii vor declara impozitul calculat si retinut pentru fiecare beneficiar de venit in declaratia unica, si nu in formularul 205 (cel care tine locul vechilor fise fiscale), asa cum se intampla in prezent, dupa ce declaratia 112 a fost modificata substantial in luna ianuarie.
Potrivit Danielei Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, in 2014 angajatorii au depus declaratia 205 normal, pana in ultima zi a lunii februarie, insa de anul urmator ei vor scapa de aceasta obligatie declarativa, informatiile din acest formular referitoare la impozitul pe salarii fiind preluate in declaratia unica.
Mai exact, noile reglementari introduse de ANAF prin Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 57 din 23 ianuarie 2014, stabilesc ca impozitul calculat si retinut, pe fiecare beneficiar de venit se face in declaratia fiscala unica.
In prezent, raportarea acestui impozit se face in formularul 205, care se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului.
Practic, angajatorii care depuneau formularul 205 doar pentru a declara retinerile de impozit vor depune cu o declaratie mai putin, odata cu preluarea acestor raportari in formularul 112.
Incepand din 2012, raportarea impozitului retinut s-a modificat in fiecare an
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Manual de politici contabile - Stick USB
Modificarile la modul de raportare a impozitului retinut pe fiecare beneficiar de venit au inceput acum doi ani, cand au fost eliminate fisele fiscale, cele in care se declarau aceste informatii.
In 2011, prin OG nr. 30/2011, Guvernul a reformulat art. 59 din Codul Fiscal
referitor la fisele fiscale (formular 210). In vechea forma, acest articol stabilea ca informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale, iar platitorul de venituri are obligatia sa completeze aceste formulare pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor si sa le pastreze pe intreaga durata a angajarii. Copii dupa fisele fiscale trebuiau depuse la organul fiscal competent, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
Insa, odata cu modificarea art. 59 prin OG 30/2011, angajatorii nu au mai avut obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea s-a aplicat incepand de la 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Acest lucru inseamna ca primul an in care nu s-au mai depus fise fiscale este 2013.
Din 2013, declararea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit s-a facut in formularul 205, care a fost modificat prin Ordinul ANAF nr. 1913/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 850 din 17 decembrie 2012. Fiscul a introdus in formularul 205 rubrici speciale referitoare la veniturile din salarii, care pana atunci nu existau, astfel incat angajatorii sa poata completa aceasta declaratie in locul fiselor fiscale pe care le depuneau pana atunci.
In 2014, reglementarile au fost modificate din nou, astfel ca raportarea impozitului retinut pe fiecare beneficiar urmeaza sa fie inca o data schimbata din 2015, cand raportarile se vor face doar in declaratia unica.
Obligatia declarativa fata de salariati se mentine.
Desi a eliminate fisele fiscale, OG nr. 30/2011 a introdus in Codul fiscal
o noua obligatie declarativa pentru angajatori, care se pastreaza si de acum incolo. Concret, angajatorii au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document a carui forma si continut este lasat la latitudinea contribuabililor. Legislatia fiscala reglementeaza doar un minim de informatii pe care acest document trebuie sa il contina:
datele de identificare ale contribuabilului,
venitul realizat in cursul anului,
deducerile personale acordate,
impozitul calculat si retinut.
In acest an formularele 205 inca se depun.
Daniela Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, a explicat, intr-o intalnire cu economistii din judet, care a avut loc miercuri, ca in anul 2014 formularele 205 se vor depune in mod obisnuit, pana la 28 februarie.
Formularul 205 se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
Ordinul ANAF nr. 1913/2012 a dat contribuabililor posibilitatea sa depuna si pe internet declaratia 205, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro.
Atentie! ANAF precizeaza pe site-ul propriu ca declaratia 205 care inlocuieste fisa fiscala se completeaza doar electronic, programul pentru completarea formularului fiind disponibil aici.
Formularul 205 trebuie depus la organul fiscal competent, adica la cel la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala.
In cazul sediilor secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, declaratia corespunzatoare activitatii sediilor secundare, se depune de contribuabilul care le-a infiintat, pe codul de inregistrare fiscala al acestuia, la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul.
Pentru salariatii care au fost detasati la o alta unitate, formularul 205 se va completa de catre platitorul de venituri din salarii, in cazul in care salariatul detasat este platit de entitatea la care a fost detasat, dupa cum precizeaza HG nr. 84/2013, unul dintre actele normative care a modificat anul trecut Normele de aplicare a Codului fiscal
.
In aceasta situatie, angajatorul care a detasat comunica platitorului de venituri din salarii la care acestia sunt detasati date referitoare la deducerea personala la care este indreptatit fiecare angajat.
Pe baza acestor date platitorul de venituri din salarii la care angajatii au fost detasati intocmeste statele de salarii si calculeaza impozitul, in scopul completarii declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit.
Amenzile ajung la 14.000 de lei pentru nedepunerea la timp a declaratiei 205.
Amenzile sunt substantial mai mari pentru contribuabilii care nu depun la timp declaratia 205, comparativ cu amenzile care trebuiau platite pentru nedepunerea fiselor fiscale.
"Declaratia 205 reprezinta o declaratie informativa, iar conform Codului fiscal
, amenzile pentru nedepunerea acesteia in termenele stabilite de lege au valori cuprinse intre 12.000 si 14.000 lei, mult mai mari fata de cele stabilite pentru fisele fiscale", a precizat anul trecut Maria Cojocariu, Senior Payroll Accountant in cadrul Accace.
Valorile amenzilor prevazute pentru nedepunerea vechilor fise fiscale in termenul prevazut de lege erau cuprinse pentru persoanele fizice intre 500 si 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice, intre 1.000 si 5.000 lei.
Sursa: PortalContabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Prestatori in afara Romaniei. Totul despre declararea serviciilor prestate in tara!DECLARATIIle premierului Grindeanu la intalnirea cu marii investitori romani si concluzii privind legea preventieiImpozite si taxe locale pentru anul fiscal 2016. Dispozitii tranzitoriiLista documentelor necesare inrolarii in SPV a persoanelor juridiceGuvernul a aprobat! Persoanele care nu au calitatea de pensionar vor putea sa plateasca retroactiv contributia la sistemul public de pensii pentru cel mult 6 aniUltimele articole
Lichidare societate. Ce DECLARATII trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700D406 in 2025. Cum se face raportarea in D406 daca treceti la platitor de TVAONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaCodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiArticole similare
Optiunea persoanelor impuse pe baza normelor de venit de a stabili venitul net in sistem realCe aduce nou OUG 125 privind inregistrarea in scopuri de TVAE-TVA: Firme care inregistreaza diferente justificate intre D300 si decontul precompletat. Cum trebuie sa procedezeEvaziunea FISCala ar scadea semnificativ cu un TVA redus la carneStudiu de caz: TVA pentru servicii de transport persoane...Ultimele articole
Registrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta FISCala?Afla cat dureaza un control ANAF in 2025. Termene, etape si sfaturi utileFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateCheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtArticole similare
Impozitul specific unor activitati. Informare ANAF 2017ANAF publica lista datornicilor la stat. Noile plafoane care va trimit direct pe listaTop acte normative cu incidenta in materie fiscala. Monitorul OficialAnaliza zilei: Tranzactii efectuate cu/de catre contribuabili carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVANoutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 26 martie -1 aprilie 2016Ultimele articole
Ingrediente si alte produse alimentare. Cota TVA aplicabila din august 2025TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Articole similare
In atentia FIRMElor: valorile nominale pe care le vor folosi platitorii de impozit pe profitFIRMEle pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca exista contracte/mandate de administrareProcedura casare mijloace fixeFormularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita reinregistrarea in scopuri de TVANoile obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016 pentru societatiUltimele articole
Registrul contribuabililor inactivi ANAF: ce este, cum se ajunge pe lista si ce consecinte sunte-TVA. ATENTIE maxima la Decontul precompletat TVA primit de la ANAF! Este acesta o creanta fiscala?Transport marfa. Soferii profesionisti primesc diurna sau indemnizatie de mobilitate?FIRME inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateCheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtArticole similare
Ce formulare depunem pana la termenul-limita de la 17 noiembrie?Documentar fiscal: Ghid ANAF privind impozitul pe veniturile din profesii libereDin nou DEPUNERE de declaratiiAtentie la modificarea perioadei fiscala in materie de TVAMai multe declaratii au termenul amanat pana la 22, respectiv 29 decembrieUltimele articole
Termen DEPUNERE D406. Amenzile ajung pana la 5.000 lei! Care sunt EXCEPTIILEVenituri sub plafonul de TVA. 2 conditii pentru a iesi din evidenta TVA in 2025Declaratia 700. PFA-urile pot iesi de la plata TVA daca in anul curent NU mai depasesc plafonul?Declaratia 177. Ce este, cine o depune, model + 3 studii de caz utileLichidare societate. Ce declaratii trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiata
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



