Tags: control de audit, activitate de transport in comun, evidenta contabila
Problema fiscala:
Ma aflu intr-un control de audit financiar tehnico-economic si nu inteleg urmatoarea expresie:
"se verifica daca operatorul va tine evidenta contabila separata in conformitate cu pevederile contractului in functie de normele contabile si fiscale in vigoare; toate costurile si veniturile astfel inregistrate pe analitice pe moduri de transport si alte activitati sunt introduse in situatiile financiare si prezentate in balante separate".
Activitatea noastra de baza este transportul in comun, iar pe langa aceasta, am contractat si lucrari de constructii, pe care le-am subcontractat. Asa ca nu implica salarii, costuri etc. Sunt 3 conturi: 704, 628 si 6021. Evidenta contabila o tin separat pe analitice separate, dar doamna auditoare mi-a cerut sa separ balantele. Evidenta distincta nu cred ca inseamna o contabilitate separata si balanta separata.
Cum voi inregistra rezultatele din contabilitatea distincta, deschisa in firma noua, in contabilitatea efectiva a firmei?
Lamuriti-ma, va rog, in legatura cu balanta separata.
Solutie:
Nu este vorba de o contabilitate separata, ci de o contabilitate dezvoltata in analitic, astfel incat programul informatic de contabilitate utilizat sa permita intocmirea de balante de verificare distincte pentru cele doua tipuri de activitati: transport in comun si constructii.
Situatia este similara cu cea a proiectelor finantate din fonduri nerambursabile, unde trebuie sa se tina o evidenta contabila distincta, prin dezvoltarea de analitice corespunzatoare conturilor contabile utilizate, fara ca acest lucru sa implice intocmirea de situatii financiare separate pentru fiecare proiect (pct. 397 alin. 1 din Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1802/2014) sau a activitatii subunitatilor care apartin persoanelor juridice romane, care organizeaza si conduc evidenta contabila distincta (proprie), dar integrata in situatiile financiare anuale ale persoanei juridice (pct. 5 alin. 1 din Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1802/2014).
Daca normele legale care reglementeaza activitatea entitatii impun o prezentare contabila separata a activitatilor, iar auditul a concluzionat in acelasi sens, atunci entitatea va trebui sa organizeze evidenta contabila distincta pe activitati, considerand din punct de vedere contabil activitatea de constructii ca fiind aferenta unei subunitati in cadrul entitatii. Legatura intre contabilitatea distincta a subunitatii (activitatea de constructii) cu cea a entitatii se va face cu ajutorul contului 481 Decontari intre unitate si subunitati.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<