Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza mai jos cazul unei societati care a participat la un targ pentru care a pregatit mai multe materiale promotionale, distribuite celor care au vizitat standul, in scop publicitar. Vom vedea cum vor fi inregistrate aceste cheltuieli in contabilitate si daca va fi nevoie de documente justificative pentru a le trece pe toate pe cheltuiala, cu mentiunea ca suma este de 13.460 lei.
Materialele promotionale distribuite cu ocazia participarii la targul de turism sunt de natura cheltuielilor de reclama si publicitate.
Ca documente justificative, pentru inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate, ar fi urmatoarele:
- contractul/contractele cu furnizorul de produse (obiecte), precum si cu cel care a inscriptionat logoul/sigla/alte elemente publicitare ale firmei dvs. pe obiecte (poate sa fie acelasi furnizor atat pentru obiecte, cat si pentru inscriptionarea acestora); din contractul aferent inscriptionarii ar fi bine sa reiasa denumirea obiectelor supuse inscriptionarii, numarul de bucati din fiecare, pretul unitar si valoarea, precum si sigla/logoul transmis de dvs. pentru a fi inscrise pe acestea, astfel incat sa se creeze legatura cu obiectele publicitare distribuite la targ;
- contractul si factura cu care s-a achitat taxa de participare la targ, catre organizatorul acestuia;
- o decizie/hotarare a administratorului societatii, din care sa rezulte: efectuarea unei campanii de reclama si publicitate prin participarea la targul de turism organizat de firma "X", perioada in care societatea participa efectiv la targ, acordarea de obiecte promotionale, cu defalcarea acestora dupa denumire si cantitate, logoul/sigla inscriptionate pe obiecte, scopul efectiv al participarii (popularizarea numelui firmei, atragerea de noi clienti, fidelizarea celor existenti prin reamintirea numelui firmei pe piata de profil, incheierea de contracte pentru sezonul urmator etc.), tinta de clienti careia i se adreseaza participarea la targ si distribuirea de obiecte (pe intervale de varsta, statut social - daca se ofera, de exemplu, pachete turistice scumpe, exclusiviste, neaccesibile tuturor categoriilor socio-profesionale etc.), modalitatea de acordare a obiecteleor (direct, fara nici o prezentare sau dimpotriva, numai dupa o prezentare scurta a firmei si a pachetelor turistice oferite de aceasta), persoanele responsabile cu distribuirea obiectelor, precum si alte elemente considerate importante, pentru aceasta campanie publictara;
- documentele financiar-contabile: factura de achizitie a obiectelor destinate acordarii promotionale si a prestarii de serviciu privind inscriptionarea si avizul de insotire,
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- dupa inchiderea targului, se va intocmi, cel putin estimativ si daca este posibil, o situatie a costurilor totale cu aceasta campanie si, in eventualitatea ca s-au incheiat contracte de vanzare a pachetelor de servicii turistice, o evaluare a acestora.
Inregistrarea in contabilitate a materialelor publicitare este urmatoarea:
pe baza facturii primite de la furnizorul obiectelor si a NIR-ului intocmit de societate, se inregistreaza intrarea acestora in evidenta contabila si in gestiune:
3028 = 401
4426 = 401
la momentul cand obiectele sunt scoase din gestiunea unitatii pentru a fi transportate la targ, in vederea distribuirii clientilor, se intocmeste Avizul de insotire, pe care sa face mentiunea "fara factura - materiale promotionale", cu cantitatea efectiv scoasa din gestiune, iar inregistrarea contabila este urmatoarea:
6231 = 3028.
Din functiunea contului 302 prevazuta in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, nu reiese ca acesta ar intra in corespondenta cu debitul contului 623, insa prin inregistrarea contabila evidentiem continutul economic al acestei operatiuni, respectiv utilizarea (consumul) materialelor in scop de reclama si publicitate. Acest aspect al utilizarii conturilor este evidentiat la alineatul al treilea de la inceputul capitolului VII "Functiunea conturilor" din regelementarile contabile:
"La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila. Prevederile cuprinse in acest capitol nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico-financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora."
Alt temei legal:
OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile - instructiuni completare aviz insotire marfa.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Premii comercialeCodul de Procedura Fiscala se modifica printr-un nou proiectCorectare erori. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Denuntarea clauzelor abuzive din contracte ar putea fi amanataRadiere societate. Ce impozite se achita la bugetul de stat?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Noutati privind evidenta fiscala a TVADecontarea mesei salariatilor. Implicatii fiscaleAngajatorii vor depune mai putine documente pentru obtinerea subventiei de somajCesiune parti sociale intre asociati sub valoarea nominala. Aspecte legalePlatitor de TVA: Ce inseamna, cand si cum devii. Avantaje si dezavantajeUltimele articole
Diurna. DOCUMENTE JUSTIFICATIVE pentru firmele care acorda diurna angajatilore-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
Vanzarea de bunuri second-hand si in regim de consignatie. Ce diferente exista?Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Asociere in participatiune. Obligatii de plata si declarativeDeductibilitate diurna. Cum procedam?Ultimele articole
Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Ce inregistrari contabile se fac pentru plata cu cardul personal, plata aferenta unei facturi de firma?Articole similare
Noul Cod fiscal in 2014: Ce modificari au intrat in vigoare de la 1 ianuarie?Inspectia Muncii a publicat calendarul actiunilor de control pentru anul 2022Modificari in Codul fiscal: impozitul pe venit si pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiTratamentul fiscal al ajustarii TVA in 25 de studii de caz explicate in detaliu!Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiUltimele articole
TVA - Scutiri pentru importul de bunuri si pentru achizitii intracomunitareArticole similare
Monografie achizitie in valuta. Cum procedam tinand cont de cursul valutar la inregistrare?Avansuri incasate in vederea efectuarii de servicii consultanta. Cum facem modificarea vectorului fiscal?Stocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?Preluare leasing. Cum deducem TVA-ul la suma care acopera debitul firmei partenere?Reduceri financiare. Cum procedam la emiterea facturii de regularizare?Ultimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



