Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
![](https://infotva.manager.ro/images/ICON_WhatsApp-01.png)
Vom analiza mai jos cazul unei societati care a participat la un targ pentru care a pregatit mai multe materiale promotionale, distribuite celor care au vizitat standul, in scop publicitar. Vom vedea cum vor fi inregistrate aceste cheltuieli in contabilitate si daca va fi nevoie de documente justificative pentru a le trece pe toate pe cheltuiala, cu mentiunea ca suma este de 13.460 lei.
Materialele promotionale distribuite cu ocazia participarii la targul de turism sunt de natura cheltuielilor de reclama si publicitate.
Ca documente justificative, pentru inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate, ar fi urmatoarele:
- contractul/contractele cu furnizorul de produse (obiecte), precum si cu cel care a inscriptionat logoul/sigla/alte elemente publicitare ale firmei dvs. pe obiecte (poate sa fie acelasi furnizor atat pentru obiecte, cat si pentru inscriptionarea acestora); din contractul aferent inscriptionarii ar fi bine sa reiasa denumirea obiectelor supuse inscriptionarii, numarul de bucati din fiecare, pretul unitar si valoarea, precum si sigla/logoul transmis de dvs. pentru a fi inscrise pe acestea, astfel incat sa se creeze legatura cu obiectele publicitare distribuite la targ;
- contractul si factura cu care s-a achitat taxa de participare la targ, catre organizatorul acestuia;
- o decizie/hotarare a administratorului societatii, din care sa rezulte: efectuarea unei campanii de reclama si publicitate prin participarea la targul de turism organizat de firma "X", perioada in care societatea participa efectiv la targ, acordarea de obiecte promotionale, cu defalcarea acestora dupa denumire si cantitate, logoul/sigla inscriptionate pe obiecte, scopul efectiv al participarii (popularizarea numelui firmei, atragerea de noi clienti, fidelizarea celor existenti prin reamintirea numelui firmei pe piata de profil, incheierea de contracte pentru sezonul urmator etc.), tinta de clienti careia i se adreseaza participarea la targ si distribuirea de obiecte (pe intervale de varsta, statut social - daca se ofera, de exemplu, pachete turistice scumpe, exclusiviste, neaccesibile tuturor categoriilor socio-profesionale etc.), modalitatea de acordare a obiecteleor (direct, fara nici o prezentare sau dimpotriva, numai dupa o prezentare scurta a firmei si a pachetelor turistice oferite de aceasta), persoanele responsabile cu distribuirea obiectelor, precum si alte elemente considerate importante, pentru aceasta campanie publictara;
- documentele financiar-contabile: factura de achizitie a obiectelor destinate acordarii promotionale si a prestarii de serviciu privind inscriptionarea si avizul de insotire,
![Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete](https://www.rs.ro/dbimg/product/3035-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
![Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic](https://www.rs.ro/dbimg/product/2781-bugete-cash-flo.png)
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
![Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/3096-ghidul-practic-.jpg)
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- dupa inchiderea targului, se va intocmi, cel putin estimativ si daca este posibil, o situatie a costurilor totale cu aceasta campanie si, in eventualitatea ca s-au incheiat contracte de vanzare a pachetelor de servicii turistice, o evaluare a acestora.
Inregistrarea in contabilitate a materialelor publicitare este urmatoarea:
pe baza facturii primite de la furnizorul obiectelor si a NIR-ului intocmit de societate, se inregistreaza intrarea acestora in evidenta contabila si in gestiune:
3028 = 401
4426 = 401
la momentul cand obiectele sunt scoase din gestiunea unitatii pentru a fi transportate la targ, in vederea distribuirii clientilor, se intocmeste Avizul de insotire, pe care sa face mentiunea "fara factura - materiale promotionale", cu cantitatea efectiv scoasa din gestiune, iar inregistrarea contabila este urmatoarea:
6231 = 3028.
Din functiunea contului 302 prevazuta in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, nu reiese ca acesta ar intra in corespondenta cu debitul contului 623, insa prin inregistrarea contabila evidentiem continutul economic al acestei operatiuni, respectiv utilizarea (consumul) materialelor in scop de reclama si publicitate. Acest aspect al utilizarii conturilor este evidentiat la alineatul al treilea de la inceputul capitolului VII "Functiunea conturilor" din regelementarile contabile:
"La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila. Prevederile cuprinse in acest capitol nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico-financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora."
Alt temei legal:
OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile - instructiuni completare aviz insotire marfa.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contributii PFA care obtine pierdere. Cand se datoreaza contributii sociale?Codul fiscal 2011 - Titlul IReevaluarea mijloacelor fixe. SocoteliPlata impozitului in octombrie 2013. Prima transa la 25 octombrieOptiunea de determinare a venitului net in sistem real. Cine are dreptul sa aplice optiunea?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TArticole similare
TVA si regimul fiscal al mostrelorIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Sucursala deschisa in Romania. Care sunt obligatiile declarative si de plata in 2013?Reglementari privind facturile electronice. Cum facem deducerea?Venituri din chirii. Declaratii fiscale 2018Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Prime acordate anagajatilor de Craciun. Sunt deductibile aceste cheltuieli?Controale ANAF la persoanele fizice. Ce probleme au gasit inspectorii in sem. I din 2024Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Inregistrare Credit NoteCe documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Vanzarea de bunuri second-hand si in regim de consignatie. Ce diferente exista?Colectam TVA pentru marfa degradata calitativ? Va oferim solutiaContract prestari servicii: Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilorUltimele articole
Bon fiscal care contine CIF beneficiar. Cand se deduce cheltuiala?Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Ce regim contabil si fiscal se aplica pentru cheltuieli cu deplasari?Cheltuieli deplasare si ordin deplasare. Cum deducem fiscal unele cheltuieli?Cum procedam pentru mijloacele fixe neamortizate scoase din functiune si casate?Articole similare
Modificari in Codul fiscal: impozitul pe venit si pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiDeducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiInspectia Muncii a publicat calendarul actiunilor de control pentru anul 2022Noul Cod fiscal in 2014: Ce modificari au intrat in vigoare de la 1 ianuarie?Tratamentul fiscal al ajustarii TVA in 25 de studii de caz explicate in detaliu!Ultimele articole
TVA - Scutiri pentru importul de bunuri si pentru achizitii intracomunitareArticole similare
In ce mod facem decontul TVA pentru bunurile primite in consignatie?Declarare achizitie autoturism nou. Decont TVACursul de schimb utilizat la determinarea bazei de impozitare a TVACe obligatii TVA in ce priveste o achizitie intracomunitara de bunuri second-handStudiu de caz: Regimul de deducere TVA in cazul unui leasing financiarUltimele articole
TVA respins la rambursare. Cum intocmim monografia contabila?TVA respins la rambursare. Cum procedam?SNC. Transfer active. Ce documente sunt necesare?Investitii efectuate asupra unui drum de acces. Ce tratament contabil aplicam?Inlesniri la plata creantelor bugetare. Care sunt inregistrarile contabile?![Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz](https://media.rs.ro/filemanager/Decontul_precompletat_de_TVA.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"