keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Materiale publicitare. Ce documente justificative sunt necesare si cum inregistram?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 16 Dec. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, documente justificative, omfp 3512/2008, materiale publicitare, omfp 3055/2009

Vom analiza mai jos cazul unei societati care a participat la un targ pentru care a pregatit mai multe materiale promotionale, distribuite celor care au vizitat standul, in scop publicitar. Vom vedea cum vor fi inregistrate aceste cheltuieli in contabilitate si daca va fi nevoie de documente justificative pentru a le trece pe toate pe cheltuiala, cu mentiunea ca suma este de 13.460 lei.


Materialele promotionale distribuite cu ocazia participarii la targul de turism sunt de natura cheltuielilor de reclama si publicitate.
 
Ca documente justificative, pentru inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate, ar fi urmatoarele:

- contractul/contractele cu furnizorul de produse (obiecte), precum si cu cel care a inscriptionat logoul/sigla/alte elemente publicitare ale firmei dvs. pe obiecte (poate sa fie acelasi furnizor atat pentru obiecte, cat si pentru inscriptionarea acestora); din contractul aferent inscriptionarii ar fi bine sa reiasa denumirea obiectelor supuse inscriptionarii, numarul de bucati din fiecare, pretul unitar si valoarea, precum si sigla/logoul transmis de dvs. pentru a fi inscrise pe acestea, astfel incat sa se creeze legatura cu obiectele publicitare distribuite la targ;

- contractul si factura cu care s-a achitat taxa de participare la targ, catre organizatorul acestuia;

- o decizie/hotarare a administratorului societatii, din care sa rezulte: efectuarea unei campanii de reclama si publicitate prin participarea la targul de turism organizat de firma "X", perioada in care societatea participa efectiv la targ, acordarea de obiecte promotionale, cu defalcarea acestora dupa denumire si cantitate, logoul/sigla inscriptionate pe obiecte, scopul efectiv al participarii  (popularizarea numelui firmei, atragerea de noi clienti, fidelizarea celor existenti prin reamintirea numelui firmei pe piata de profil, incheierea de contracte pentru sezonul urmator etc.), tinta de clienti careia i se adreseaza participarea la targ si distribuirea de obiecte (pe intervale de varsta, statut social - daca se ofera, de exemplu, pachete turistice scumpe, exclusiviste, neaccesibile tuturor categoriilor socio-profesionale etc.), modalitatea de acordare a obiecteleor (direct, fara nici o prezentare sau dimpotriva, numai dupa o prezentare scurta a firmei si a pachetelor turistice oferite de aceasta), persoanele responsabile cu distribuirea obiectelor, precum si alte elemente considerate importante, pentru aceasta campanie publictara;

- documentele financiar-contabile: factura de achizitie a obiectelor destinate acordarii promotionale si a prestarii de serviciu privind inscriptionarea si avizul de insotire,

- dupa inchiderea targului, se va intocmi, cel putin estimativ si daca este posibil, o situatie a costurilor totale cu aceasta campanie si, in eventualitatea ca s-au incheiat contracte de vanzare a pachetelor de servicii turistice, o evaluare a acestora.

Inregistrarea in contabilitate a materialelor publicitare este urmatoarea:

    pe baza facturii primite de la furnizorul obiectelor si a NIR-ului intocmit de societate, se inregistreaza intrarea acestora in evidenta contabila si in gestiune:

3028 = 401
4426 = 401

    la momentul cand obiectele sunt scoase din gestiunea unitatii pentru a fi transportate la targ, in vederea distribuirii clientilor, se intocmeste Avizul de insotire, pe care sa face mentiunea "fara factura - materiale promotionale", cu cantitatea efectiv scoasa din gestiune, iar inregistrarea contabila este urmatoarea:

6231 = 3028.
 
Din functiunea contului 302 prevazuta in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, nu reiese ca acesta ar intra in corespondenta cu debitul contului 623, insa prin inregistrarea contabila evidentiem continutul economic al acestei operatiuni, respectiv utilizarea (consumul) materialelor in scop de reclama si publicitate. Acest aspect al utilizarii conturilor este evidentiat la alineatul al treilea de la inceputul capitolului VII "Functiunea conturilor" din regelementarile contabile:

"La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila. Prevederile cuprinse in acest capitol nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico-financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora."
 
Alt temei legal:

OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile - instructiuni completare aviz insotire marfa.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016