Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati A care preia un leasing financiar de la o alta firma B care a ajuns la finele contractului, dar care inregistreaza cateva rate facturate si neplatite.
Societatea A va plati firmei de leasing debitul inregistrat de firma B, o suma repezentand vanzare bun si taxa de cesiune.
Vom vedea cum se poate deduce TVA la suma pe care o plateste societatea A pentru acoperirea debitului celeilate firme.
Firma de leasing nu vrea sa storneze facturile initiale si sa le emita pe noua firma, cea care urmeaza sa preia leasingul si sa achizitioneze bunul.
Vom vedea in ce masura se poate recupera TVA-ul. Mentionam ca suma la care se face vanzarea bunului se storneaza de la SC B, dar este diferita de valoarea de inventar a bunului. C
In plus, vom stabili ce se intampla la SC B cu diferenta intre valoarea de inventar si valoarea bunului la care se storneaza.
Solutia consultantului:
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Cartea verde a contabilitatii 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Procedura descrisa de dvs este cunoscuta ca si o novatie, conform art. 1609 – 1614 din Codul civil, adoptat prin Legea 287/2009.
Din punctul de vedere al TVA, retinem urmatoarele aspecte:
- pentru cesiunile de leasing, cedarea contractului nu reprezinta o livrare, iar cel care preia contractul este considerat succesorul utilizatorului initial, prin urmare la cesiune nu se colecteaza TVA, conform norme pentru art. 129 alin. (3) din Codul fiscal, regasite la pct. 7 alin. (3) din HG 44/2004, in sensul ca societatea de leasing nu are obligatia sa factureze integral toate ratele ramase si valoarea reziduala;
- pentru a putea deduce TVA de la ratele achitate anterior, va este necesara o factura emisa pe numele societatii dvs, corect intocmita.
Monografie contabila cesiune leasing financiar:
1. cedarea contractului de leasing, in care in care contractul de cesiune presupune achitarea unui pret utilizatorului initial :
461 "Debitori diversi" = 7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital" cu pretul de inchidere a contractului
461 "Debitori diversi" = 4427 "TVA colectata"/4428 "TVA neexigibila"
2. scaderea din gestiune a autoturismului :
2813 " Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport " = 2133 "Mijloace de transport" cu valoarea amortizata
167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate"= 2133 "Mijloace de transport" cu valoarea ratelor ramase de plata
Monografie contabila preluare leasing financiar:
1. Preluarea contractului de cesiune si a noului grafic de rambursare:
2133 "Mijloace de transport" = 167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate" cu valoarea ratelor ramase de achitat
2. Inregistrarea facturii emise de utilizatorul initial pentru preluarea contractului de leasing, daca partile au agreeat un pret.
"
Aceasta suma reprezinta o componenta a costului de achizitie, conform pct. 51 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
2133 "Mijloace de transport" = 404 "Furnizori de imobilizari"
4426 "TVA deductibila"/4428 "TVA neexigibila" = 404 "Furnizori de imobilizari".
Alte considerente:
a) in cazul in care partile au agreeat un pret, acesta trebuie sa fie unul corect si just, pret de piata daca partile sunt afiliate, conform art. 11 alin. (2) din Codul fiscal;
b) valoarea neamortizata a mijlocului fix in cazul in care exista la societatea B este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit, conform pct. 3 din Decizia 2/2004 a comisiei centrale fiscale.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Plata unui avans catre prestator non-UE | Exigibilitatea si cuprinderea in decontul de TVAMinistrul Muncii: Parintii ar putea primi zile libere platite de angajatori cand se inchid scolile!ANOFM: Informatii UTILE pentru absolventii promotiei 2020, cu privire la acordarea indemnizatiei de SOMAJRO e-Transport: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateStolojan despre Vladescu: E contraproductiv ca fiecare sa arunce pe piata cate o ideeUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Servicii pentru client din Italia. Locul prestariiDEDUCERE TVA si venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Cum gestionam corect situatia?Studiu de caz: Stornarea facturilor si anularea dreptului de DEDUCERE TVADeclarare exporturi. Cum colectam TVA?Deductibilitatea facturii de prestari serviciiUltimele articole
[GHID] DEDUCERE TVA si cheltuieli cu combustibilul auto: cand deduci 100%, cand 50% si cum inregistrezi corect in contabilitateDreptul de DEDUCERE TVA: Ce faci daca organele fiscale iti refuza acest drept?DEDUCERE TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereTVA la incasare, cod TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Foaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursArticole similare
Declaratia statistica Intrastat pentru anul 2009Societatea nu are profit. In ce masura cazarea si diurna sunt cheltuieli deductuibile la calculul impozitului pe profit?Achizitii bunuri in Romania. Cum declaram in D390 si in decont?Incasarea in numerar a facturilor si sistemul TVA la incasare. ModificariAjustarea TVA in beneficiul persoanei impozabile care a limitat dreptul de deducere 50%. Cum procedam?Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURAre si obligatiile ambelor partiDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o FACTURA de achizitie neinregistrataFACTURA de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURAre intra in sfera TVAFACTURA abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Articole similare
Client in insolventa. Cum procedam in ce priveste scoaterea din evidenta?Operatiuni triunghiulare: INREGISTRARI CONTABILE si reglarea tranzactiilorTotul despre Balanta Contabila. Chei de verificare, sfaturi practice, exempleInregistrare factura asigurare auto cu dauna partiala. Impozit pe profitDeducere TVA la stoc de marfa. Cum declaram in decontul de TVA?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaStudiu de caz - Vanzare cu puncte de fidelizare: tratament TVA, INREGISTRARI CONTABILEMaparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaCesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililor
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



