Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Analizam mai jos cazul unei societati A care preia un leasing financiar de la o alta firma B care a ajuns la finele contractului, dar care inregistreaza cateva rate facturate si neplatite.
Societatea A va plati firmei de leasing debitul inregistrat de firma B, o suma repezentand vanzare bun si taxa de cesiune.
Vom vedea cum se poate deduce TVA la suma pe care o plateste societatea A pentru acoperirea debitului celeilate firme.
Firma de leasing nu vrea sa storneze facturile initiale si sa le emita pe noua firma, cea care urmeaza sa preia leasingul si sa achizitioneze bunul.
Vom vedea in ce masura se poate recupera TVA-ul. Mentionam ca suma la care se face vanzarea bunului se storneaza de la SC B, dar este diferita de valoarea de inventar a bunului. C
In plus, vom stabili ce se intampla la SC B cu diferenta intre valoarea de inventar si valoarea bunului la care se storneaza.
Solutia consultantului:

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Procedura descrisa de dvs este cunoscuta ca si o novatie, conform art. 1609 – 1614 din Codul civil, adoptat prin Legea 287/2009.
Din punctul de vedere al TVA, retinem urmatoarele aspecte:
- pentru cesiunile de leasing, cedarea contractului nu reprezinta o livrare, iar cel care preia contractul este considerat succesorul utilizatorului initial, prin urmare la cesiune nu se colecteaza TVA, conform norme pentru art. 129 alin. (3) din Codul fiscal, regasite la pct. 7 alin. (3) din HG 44/2004, in sensul ca societatea de leasing nu are obligatia sa factureze integral toate ratele ramase si valoarea reziduala;
- pentru a putea deduce TVA de la ratele achitate anterior, va este necesara o factura emisa pe numele societatii dvs, corect intocmita.
Monografie contabila cesiune leasing financiar:
1. cedarea contractului de leasing, in care in care contractul de cesiune presupune achitarea unui pret utilizatorului initial :
461 "Debitori diversi" = 7583 "Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital" cu pretul de inchidere a contractului
461 "Debitori diversi" = 4427 "TVA colectata"/4428 "TVA neexigibila"
2. scaderea din gestiune a autoturismului :
2813 " Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport " = 2133 "Mijloace de transport" cu valoarea amortizata
167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate"= 2133 "Mijloace de transport" cu valoarea ratelor ramase de plata
Monografie contabila preluare leasing financiar:
1. Preluarea contractului de cesiune si a noului grafic de rambursare:
2133 "Mijloace de transport" = 167 "Alte imprumuturi si datorii asimilate" cu valoarea ratelor ramase de achitat
2. Inregistrarea facturii emise de utilizatorul initial pentru preluarea contractului de leasing, daca partile au agreeat un pret.
"
Aceasta suma reprezinta o componenta a costului de achizitie, conform pct. 51 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
2133 "Mijloace de transport" = 404 "Furnizori de imobilizari"
4426 "TVA deductibila"/4428 "TVA neexigibila" = 404 "Furnizori de imobilizari".
Alte considerente:
a) in cazul in care partile au agreeat un pret, acesta trebuie sa fie unul corect si just, pret de piata daca partile sunt afiliate, conform art. 11 alin. (2) din Codul fiscal;
b) valoarea neamortizata a mijlocului fix in cazul in care exista la societatea B este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit, conform pct. 3 din Decizia 2/2004 a comisiei centrale fiscale.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Depasirea plafonului TVA si inspectia fiscalaPentru invoice trebuie sa emitem si factura?Deducere TVA si venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Cum gestionam corect situatia?Achizitie servicii de punere la dispozitie de personal. Tratament TVAInfiintare SRL. Implicatii TVA si achizitii intracomunitareUltimele articole
E-TVA: Model de raspuns dupa primirea Notificarii de conformareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorMijloace fixe. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorAchizitie intacomunitara de bunuri. Care este regimul fiscal TVATVA in Romania. Cota de TVA pentru bauturile nealcoolice in 2025Articole similare
Inregistrare in scopuri de TVA. Facturi emise ori primite inainte de inregistrare. Cum procedam pentru efectuarea regularizarilor?Cum inregistreaza o firma in faliment taxa de reziliere. Este posibila deducerea TVA?Bonuri fiscale. DEDUCERE TVA. Cum consideram cheltuielile?Studiu de caz: Rambursarea TVA in cazul donatiilor de bunuriStudiu de caz: Inregistrarea sumelor datorate catre asociatul care se retrageUltimele articole
E-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiPro rata. Ce inseamna, formula de calcul si cazuri practiceArticole similare
Achizitii de servicii intracomunitare. Ce criterii se impun privind TVA-ul?Achizitie servicii externe. Se aplica taxare inversa? Cum FACTURAm si cum inregistram in contabilitate?FACTURA primita cu intarziere. Cum corectam erorile de inregistrare?Vanzarea prin curier. Ce documente justificative pentru incasare sunt necesare?Documente justificative necesare emiterii facturilor de vanzare bunuriUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareTichete de masa achizitionate FARA FACTURA. Cum se inregistreaza in contabilitateE-FACTURA. Cum trebuie sa procedeze contribuabilii cand facturile NU sunt vizibile in SPVNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Articole similare
Achizitie intracomunitara de bunuri. Compensare rate lunare. Declaratia 390Inregistrate in scop de TVA. Ajustare TVA pentru proiect investitiiServiciile de reparatii auto. Regim TVA. INREGISTRARI CONTABILECompletare formular 104. Ce INREGISTRARI CONTABILE se fac la asocierea in participatie cu o persoana fizica?Avansuri incasate pentru o livrare intracomunitara de bunuri. Cum declaram?Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilor
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"