Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
"Am o nelamurire in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate a unei facturi emise cu TVA de un furnizor care la verificarea pe ANAF figureza ca neplatitor. Deduc TVA-ul? Daca ramane cu codul fiscal trecut pe factura, D394 da erori. Daca inregistrez fara TVA aduc modificari si inregistrez eronat un act emis. Va multumesc".
Raspunsul specialistului
"Persoana impozabila care aplica regimul special de scutire:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
" 36. Pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile, respectiv cele care sunt supuse cotei standard de TVA sau cotelor reduse de TVA, prevazute de art. 291 din Codul fiscal, taxa colectata se determina dupa cum urmeaza:
a) se aplica cota legala de TVA la contravaloarea livrarii/prestarii, in cazul in care rezulta ca partile au convenit ca TVA nu este inclusa in contravaloarea livrarii, sau in cazul in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, si nu include taxa;
b) contrapartida unei livrari de bunuri/prestari de servicii trebuie considerata ca incluzand deja taxa pe valoarea adaugata, taxa determinandu-se prin aplicarea procedeului sutei marite, respectiv 20 x 100 / 120 in cazul cotei standard si 19 x 100 / 119 incepand cu data de 1 ianuarie 2017, 9 x 100 / 109 sau 5 x 100 / 105 in cazul cotelor reduse, in urmatoarele situatii:
1. atunci cand partile au convenit ca TVA este inclusa in contravaloarea livrarii/prestarii;
2. in cazul livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii direct catre populatie pentru care nu este necesara potrivit legii emiterea unei facturi;
3. in orice situatie in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, si include taxa sau nu exista nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata;
4. atunci cand pretul unui bun/serviciu a fost stabilit de parti fara nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorul/prestatorul bunului/serviciului respectiv este persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata colectate pentru operatiunea supusa taxei, si furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata care ar fi trebuit colectata pentru operatiunea respectiva. Poate fi acceptata ca mijloc de proba a faptului ca furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata, inclusiv o declaratie pe propria raspundere a furnizorului. "
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Titlul VI Capitolul VAvans in baza de proforma pentru achizitie intracomunitara. Cum gestionam situatia?Masuri de simplificare pentru cereale. Ce efecte au modificarile de la 1 septembrie 2013?Tratamentul fiscal aplicabil cheltuielilor reprezentand amenda platita catre o autoritate strainaAchizitie intracomunitara bunuri cu livrare CIPUltimele articole
Taxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectArticole similare
Distribuire bunuri la lichidarea voluntara. Regim fiscal TVAStudiu de caz: Modalitatea de facturare. TVA in lei sau euro?In ce conditii scutim de plata TVA serviciul de transport international de persoaneAchizitie spatiu comercial de la o societate in insolventa. Deducere TVARefacturare participare la expozitie. Se declara in D 390?Ultimele articole
TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectFACTURA CU TVA la incasare, neinregistrata in contabilitate. Corectare in D101, D300 si D394FACTURA CU TVA 21%, furnizor SUA (cod EUxxxxxx). Ce obligatii ai ca neplatitor de TVA?Cesiunea de creanta. In ce conditii poate fi dedus TVA-ul din facturiEnergie electrica. Ce cota de TVA se aplica in cazul refacturariiArticole similare
VIDEO: DEDUCERE TVA factura avansCorectarea regimului de taxare pentru prestari intracomunitare de servicii | Caz practicDeductibilitatea TVA pentru investitii nefinalizate | Factura de avansCare va fi tratament fiscal al livrarilor intracomunitare de bunuri pentru un ONG?Taxa reziliere contract de leasing. DEDUCERE TVAUltimele articole
[GHID] DEDUCERE TVA si cheltuieli cu combustibilul auto: cand deduci 100%, cand 50% si cum inregistrezi corect in contabilitateDreptul de DEDUCERE TVA: Ce faci daca organele fiscale iti refuza acest drept?DEDUCERE TVA in 2026. Speta utila privind REFUZUL dreptului de deducereTVA la incasare, cod TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Foaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursArticole similare
Pana la final de ianuarie 2022 trebuie depusa D 394 privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate in scopuri de TVACompletarea Declaratiei 394. Asociatii persoane fizice sunt considerati persoane afiliate in cazul unui SRL?Luni, 30 mai 2022, termen limita pentru depunerea Formularului 394D394 in 2024. In formular se declara contractele de sponsorizare, asigurarea privata de sanatate si asigurarile RCA/Casco?Depunere declaratii. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394Ultimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor partiCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Regimul TVA pentru dobanzile si penalitatile de neindeplinire obligatii contractualeAutofactura primita de la furnizorul de energie electrica. Raportare in D300, D394, D406Retea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrate
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



