Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate platitoare TVA inscrisa in ROI achizitioneaza marfa de la o firma din comunitate platitoare de TVA, avand insa cod invalid in VIES. Pe factura primita marfa nu are TVA. In aceasta situatie stabilim ce obligatii declarative si ce inregistrari contabile are de efectuat societatea din Romania.
Warning: mysqli::__construct(): (HY000/2002): No route to host in /home/manager/public_html/infotva.manager.ro/infotva/inc/site.index.slider.fisc.php on line 32
Warning: mysqli::query(): Couldn't fetch mysqli in /home/manager/public_html/infotva.manager.ro/infotva/inc/site.index.slider.fisc.php on line 33
Warning: mysqli::query(): Couldn't fetch mysqli in /home/manager/public_html/infotva.manager.ro/infotva/inc/site.index.slider.fisc.php on line 37
Pentru achzitia intracomunitara efectuata, societatea efectueaza plata TVA prin masura taxarii inverse, conform art. 152 alin. (6) coroborat cu art. 157 alin. (2) din Codul fiscal, inregistrand TVA in decontul de TVA, atat ca suma deductibila, cat si ca suma colectata. (4426 "TVA deductibila" = 4427 "TVA colectata"). Cursul la care se evidentiaza TVA este cel valabil la data facturii, comunicat de BNR in ziua anterioara datei emiterii facturii;
De asemenea, declara factura in Decontul de TVA la rd. 5 si respectiv rd. 18 si declara aceasta achizitie intracomunitara in declaratia recapitulativa privind achizitiile si livrarile intracomunitare 390, pana pe data de 25 a lunii urmatoare, conform art. 156^4 din Codul fiscal, cu cod A.
In lipsa codului valid de TVA al furnizorului de pe factura, in OMFP 76 din 21 ianuarie 2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", se fac urmatoarele precizari:
"NOTA:
1. Pentru achizitii intracomunitare de bunuri taxabile in Romania, in cazul in care furnizorul nu comunica un cod valabil de TVA, dar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, achizitia se declara in declaratia recapitulativa, astfel:
Coloana "Tara" - codul tarii membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitara.
Coloana "Cod operator intracomunitar" - nu se va inscrie nimic.
Cartea verde a contabilitatii 2026
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar" - se va inscrie denumirea/nume, prenume al furnizorului care a emis factura.
Coloana "Tipul operatiunii" - se va inscrie "A".
Coloana "Baza impozabila" - valoarea tranzactiei/tranzactiilor efectuate in perioada de raportare cu respectivul furnizor (baza impozabila pentru calculul TVA stabilita potrivit prevederilor titlului VI din Codul fiscal)."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Bunuri corporale trimise in UE pentru reparatii si registrul nontransferurilor. Care sunt obligatiile fiscale?Articole similare
Tratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuCe declaratii fiscale au termen in luna august 2015?Ce declaratii depune o societate care efectueaza o ACHIZITIE INTRACOMUNITARA?Livrarea intracomunitara de bunuri - ce reprezinta si studii de caz utileCe declaratii fiscale se depun la ANAF in luna iulie 2016?Ultimele articole
[STUDIU DE CAZ] ACHIZITIE INTRACOMUNITARA din UE si livrare directa catre o persoana fizica din alt stat UE: Care este regimul TVA?STUDIU DE CAZ: Achizitie de bunuri de la furnizor din Marea Britanie, vamuita in Bulgaria si livrata in Romania. Cum se trateaza TVA?ACHIZITIE INTRACOMUNITARA, cod special de TVA: platesti TVA in Romania, cu D301 si D390Declaratia 390 si achizitiile intracomunitare. Cum sa rectificati o eroare contabila in 2026D112 si perioada fiscala TVA. 7 cazuri explicate de specialistArticole similare
Vanzare mijloc fix catre asociat si resituirea creditarii societatiiLegea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 si modificarea Codului fiscalGreseli frecvente pe care le fac investitorii incepatoriConditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Raporturi de afiliere intre persoane fizice si juridiceEmitere factura in numele furnizorului. Ce riscuri apar dupa aplicarea masurilor de simplificare?Ultimele articole
Factura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVADepasirea plafonului de scutire TVA. Facturarea TRANZACTIEi prin care se depaseste plafonul si regularizarea avansurilor platite inainte de depasire plafonDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si impozit pe profitAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAManualul Contabilului Incepator: Ghid practic, cu exemple rezolvate si explicatii clare, ca sa poti lucra corect din prima ziArticole similare
Operatiuni dintre persoanele afiliate. Continutul dosarului preturilor de transferIndustria lemnului solicita reducerea TVA la 20%, de la 1 iunie 2015TVA - Schimbul de bunuri sau de serviciiTVA - Prestari de servicii de intermediere in numele si in contul altei persoaneDonatii si TVA dedus. In ce conditii se emite autofactura?Ultimele articole
Sumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabilie-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
Termen de depunere 15 februarieManual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Combaterea contrabandei si fraudei la granita continua. Doua noi scanere au fost puse in functiune la Albita Termenul de prescriptie in Codul de procedura fiscala. Cum interpretam corect?Factura electronica RO e-Factura: administrarea, functionarea si implementarea sistemului in 2021Ultimele articole
Taxa logistica 2026: ce este, cine o plateste si ce amenzi risti daca nu o declari corectVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Import din China urmat de livrare in UE: cum se recupereaza TVA achitata in vama si cum se evita blocarea lichiditatilorLivrarea BUNURIlor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVAAchizitii intracomunitare de BUNURI receptionate dupa prelucrare in alt stat membru UE: care este tratamentul TVA aplicabil in Romania
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



