Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Restructurarea ANAF inseamna modificari si in ce priveste personalul angajat in cadrul institutiei pana la acest moment. Cel mai probabil, vor avea loc reduceri semnificative de personal, procesul de reorganizare a Fiscului fiind una dintre preconditiile impuse de Banca Mondiala pentru finantarea cu 70 milioane de euro a unui proiect.
Astfel, conducerea MFP preconizeaza o serie de schimbari cu impact major in indeplinirea obiectivelor asumate de combatere si prevenire a evaziunii fiscale si de crestere a eficientei in ceea ce priveste colectarea veniturilor: crearea nivelului regional, crearea structurii antifrauda, asigurarea autonomiei Directiei Generale a Vamilor, implementarea unei noi strategii de resurse umane si simplificarea procesului decizional.
Crearea nivelului regional are ca scop reducerea numarului de raportari catre centrala ANAF, imbunatatirea planificarii si controlului, reducerea costului colectarii si crearea de unitati mai echilibrate din perspectiva ponderii economice si a ponderii in colectarea veniturilor. Competenta teritoriala a viitoarelor directii generale regionale ale finantelor publice respecta zonele de dezvoltare care vor fi acestea stabilite prin hotarare de Guvern.
Directia Generala Antifrauda Fiscala, creata prin reorganizarea controlului operativ in cadrul aparatului propriu al ANAF, va fi o structura nationala puternica, avand opt servicii regionale aflate in coordonarea directa a aparatului central.
"Din activitatea institutiei in ultimii ani, a reiesit necesitatea pregnanta a consolidarii cadrului legal privind lupta impotriva evaziunii, prin crearea unui mecanism unic de control care sa inlature paralelismele si sa elimine astfel evaluarea fiscala diferita sau chiar contrara a aceleiasi operatiuni economice, in concordanta cu angajamentul asumat de Romania in raport cu FMI.
Avand in vedere necesitatea recuperarii cu celeritate a prejudiciilor aduse bugetului de stat prin activitatea infractionala din zona evaziunii fiscale, precum si necesitatea specializarii unui personal dedicat combaterii acestui fenomen, structura antifrauda va prelua si atributii de cercetare penala.
Aceasta masura este justificata de necesitatea coordonarii de la un singur punct a intregii activitati, pentru concentrarea informatiilor si utilizarea eficienta a acestora, prin reducerea barierelor administrative, si implicit, obtinerea unor rezultate imediate. S-a avut in vedere exemplele la nivelul tarilor europene dezvoltate, in care o astfel de structura care combina cercetarea penala cu administrarea/cercetarea fiscala obtine rezultate notabile in combaterea fenomenului de evaziune fiscala", se spune in comunicatul MFP, citat de Agerpres.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
MFP precizeaza, totodata, ca "in ceea ce priveste politica de resurse umane, asa cum au constatat si expertii internationali, numarul total al personalului ANAF raportat la numarul de contribuabili administrati se incadreaza in media administratiilor fiscale din alte state europene. Totusi, s-a constatat necesitatea redistribuirii personalului atat intre structurile judetene (care au un numar prea mare sau prea mic de personal in functie de numarul de contribuabili administrati) cat si intre functiile administratiei (migrarea personalului dinspre procesele masive cu valoare adaugata redusa catre functiile mai complexe precum inspectia fiscala, asistenta contribuabililor si tehnologia informatiei unde a fost identificat un deficit real de personal)".
Sursa: Agerpres

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Proprietate inchiriata. Inregistrare impozite si taxe in numele proprietaruluiIncasari sub estimarile guvernului. Cine e de vina?Bunuri degradate calitativ. Cum procedam la ajustarea de TVA?Ce operatiuni efectuam pentru compensarea unor creante fiscale restante la bugetul local?Ce branduri fac concurenta neloiala produselor din fabrici?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Banca Mondiala a aprobat un nou parteneriat de tara cu RomaniaANAF in focul examenului. Cum s-au descurcat angajatiiPrecizari ANAF privind procesul de reorganizare al agentieiMFP: Comunicat privind reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaFlorin Citu, despre reorganizarea ANAF: FMI sustine aproape in totalitate acest demersUltimele articole
ANAF nu mai face disponibilizari?Fiscul pus la regim de slabire: se desfiinteaza 141 de administratii financiareArticole similare
Plan de masuri ANAF: Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale. Facilitati pentru bunii platitoriFinantele au publicat Procedura pentru restructurarea datoriilor de peste un milion de lei (proiect de Ordin)Divergentele dintre tarile UE subrezesc economiaReminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleANAF va desfiinta pana in toamna o treime din administratiile financiareUltimele articole
Finantele propun noi masuri fiscale: prorogarea termenului pentru restructurarea obligatiilor bugetare si desfiintarea loteriei bonurilor fiscaleFinantele modifica, din nou, Normele metodologice de aplicare a programului IMM Invest RomaniaNoutati privind restructurarea obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020Reminder ANAF! Debitorii si persoanele juridice pot accesa restructurarea obligatiilor bugetare pe o perioada de 7 aniMinisterul Finantelor mentine in continuare esalonarea simplificata pentru sume de peste 500 de lei, respectiv 5.000 de leiArticole similare
Comunicat MFP privind noua STRUCTURA ANAFATENTIE! Dupa data de 25 iunie se vor emite deciziile privind dobanzile si penalitatile de intarziere (Comunicat de presa ANAF)Luminita de la capatul tunelului din fiscalitate: asistenta tehnica de la olandeziLoteria bonurilor fiscale aprilie 2019. Bonul castigator are valoarea de 914 leiMFP modifica structura si functionarea ANAFUltimele articole
Loteria bonurilor fiscale pe luna februarie: Detalii despre bonurile castigatoareAngajatii AFP, in protest. Teorodorovici: Sa-si respecte obligatiile de serviciu. Vom face reforma!Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 17 septembrieAutoritatea Nationala Vamala se reinfiinteaza si isi va prelua vechile atributiiExtragerea speciala de Pasti, in cadrul Loteriei bonurilor fiscaleArticole similare
Studiu de caz: Regimul TVA pentru vanzarile prin Internet catre alte tariAnaliza consultant. Proiect de lege privind anularea unor obligatii fiscaleProgramul IMM Invest va fi prelungit pana pe 30 iunie 2022 (Proiect)Necesitate inregistrare in scopuri de TVA. Societate suspendataModificare serie facturi alocate. Ce obligatii are societatea?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreaza
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"