Tags: banca mondiala acord cu romania, nou parteneriat de tara, conditiile noului acord
Investitiile in oameni, dezvoltarea sectorului privat si un grad de pregatire mai avansat in fata dezastrelor naturale si a schimbarilor climatice sunt punctele principale stabilite de noul Cadru de Parteneriat de Tara (CPT) al Bancii Mondiale cu Romania, semnat pe o perioada de cinci ani.
Documentul a fost aprobat de Consiliul Directorilor Executivi al Bancii Mondiale. Strategia are drept scop abordarea problemelor-cheie care afecteaza cresterea sustenabila si incluziva.
Cresterea economica a tarii noastre este una dintre cele mai mari din Uniunea Europeana in perioada 2010-2017, cu o rata medie de crestere de 2,8%. Totusi, in ciuda celor 11 ani de cand se afla in Uniunea Europeana, calitatea infrastructurii este nesatisfacatoare, ceea ce afecteaza investitiile si productivitatea in sectoare precum productia, agricultura si turismul.
De altfel, sectorul privat este mic, desi dinamic, iar IMM-urile si microintreprinderile, in special, au acces limitat la finantare. In plus, in ciuda cresterii economice a Romaniei, venitul salariilor nu a mers in aceeasi directie cu cel european, gradul de reducere a saraciei a fost la cote minime, iar diferentierea sociala si regionala este din ce in ce mai mare. In Romania, mai bine de 25 de procente din populatie traieste cu sub 5,5 dolari/zi, iar asta consistuie cea mai ridicata rata a saraciei din UE.
“Institutiile puternice si eficiente sunt elementul cheie ce poate sustine cresterea Romaniei pe termen lung”, sustine Tatiana Proskuryakova, Director de tara al Bancii Mondiale pentru Romania si Ungaria.
"Eradicarea saraciei si asigurarea unei prosperitati sporite si impartasite de catre toti romanii va necesita investitii mai numeroase si mai inteligente in educatie, intr-un sistem de sanatate modern si locuri de munca mai bune. Cadrul de Parteneriat cu tara pentru perioada 2018-2023 va veni in sprijinul unor domenii de importanta critica al caror obiectiv este acela de a ajuta Romania sa valorifice enormul capital pe care il are si de a se asigura ca nimeni nu este exclus", a mai adaugat oficialul BM.
CPT cu Romania se va axa pe trei domenii principale: imbunatatirea capitalului uman, dezvoltarea sectorului privat si competitivitate, precum si pe rezistenta in fata socurilor. Dintre principalele obiective, amintim: imbunatatirea tranzitiei catre educatia tertiara pentru categoriile sarace si vulnerabile; imbunatatirea accesului la servicii de sanatate moderne; conectarea categoriilor sarace si vulnerabile la locurile de munca; consolidarea capacitatii de construire a infrastructurii de transport; imbunatatirea capacitatii de atragere a investitiilor private la nivel regional si local; accelerarea ritmului de dezvoltare a pietei de capital si accesul la finantare; imbunatatirea gradului de pregatire nationala in fata dezastrelor naturale si a schimbarilor climatice.
Banca Mondiala si-a deschis biroul din Romania in anul 1991, iar de atunci, Banca a furnizat finantare in valoare totala de peste 13,6 miliarde dolari SUA, reprezentand imprumuturi, garantii si granturi in toate sectoarele de activitate ale economiei romanesti.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Venituri din subventii DSVSA. Pro rata
Intrebare:
Am citit intrebarea de mai jos pe platforma, si eu sunt in situiatia respectiva, am citit si raspunsul dat, si as vrea sa revin la faptul ca nu trebuie sa calculez PRO Rata in situatia in care am emis facturi pentru aceste sume, desi nu aveam obligativitatea de a emite?
Sunt un cabinet veterinar, platitor de TVA, va rog sa-mi spuneti daca suma de 10.000 lei incasata lunar sub forma de subventie facturata la DSVSA, conf. OUG 117/2020, este o suma deductibila cu drept de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie, casare si vanzare echipament pentru minarea criptomonedelor
Intrebare:
Societatea a hotarat in 2021 sa achizitioneze piese, din care au rezultat echipamente pt minare criptomonede. Au fost puse in functiune au minat. Dupa aproximativ 1 an si jumatate ce s-a minat a ramas intr-un portofel electronic, iar echipamentele o parte au fost casate si o parte vandute.
Ni s-a comunicat ca va urma sa avem o inspectie fiscala referitoare la achizitiile echipamentelor.
Ne intereseaza urmatoarele:
1) Inregistrarile contabile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<