Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF va trece printr-o ampla reorganizare, ce va cuprinde atat optimizarea numarului de administratii fiscale, cat si a sistemului IT, pe baza unei evaluari a Bancii Mondiale, care va propune si masurile. Reorganizarea ANAF este una dintre principalele conditii puse de institutia internationala pentru semnarea in vara a unui acord de imprumut de tip preventiv in valoare de un miliard de euro.
"Vom avea o expertiza de la Banca Mondiala, care va face o analiza de ansamblu a structurii de colectare si va veni cu propuneri atat pe structura, cat si pe sisteme IT, cu scopul de a anula suprapunerile si birocratia. Va avea un efect pe termen mediu si nu imediat (...) Scopul final va fi si optimizarea numarului de adminsitratii fiscale", a declarat ministrul Finantelor, Bogdan Dragoi. Oficialul a sustinut ca reforma institutiei din subordinea ministerului pe care il conduce va fi mai ampla decat cea pe care Banca Mondiala a girat-o in tara vecina Bulgaria. Ministrul a aratat ca institutia internationala a realizat in Bulgaria doar o analiza de structura si nu a mers mai in profunzime, pe partea de sistem IT, pe programe de optimizare a informatiilor. "Vom lucra inclusiv partea de design al structurii IT, ce aplicatii software si echipamente hardware ne trebuie, vom face o analiza la nivel national a atributiilor directiilor generale ale finantelor publice. Urmarim nu doar a creste de colectare, ci si scadearea birocratiei si imbunatatirea relatiei control-contribuabil", a mai spus Dragoi.
Eficientizarea colectarii, obiectiv primordial
Principalele obiective ale „modernizarii” sistemului tine pe de-o parte de imbunatatirea colectarii, iar in plan secund, o mai buna relatie intre contribuabil si administratiile fiscale. Prin optimizarea sistemului informatic se va urmari in primul rand cresterea flexibilizarii colectarii, prin implicarea tot mai mare a sistemului bancar, avand ca rezultat limitarea interactiunii "fata in fata" intre contribuabil si institutia colectare. "Se pun pe hartie minusurile pe care le ai, ce poti sa faci si toate se analizeaza la final. In perioada 2012-2015 se va finaliza partea de simplificare de proceduri si crestere a calitatii serviciilor (...) La nivel de control urmarim implementarea unor aplicatii moderne care sa indice pe baza unor criterii sectoarele si companiile cu risc fiscal, pe care comisarii vor fi obligati sa le controleze", a explicat Dragoi.
Astfel, prin informatizarea completa si trecerea la o baza de date centralizata, va fi permisa nu doar modalitatea de declarare si plata a datoriilor catre autoritatile centrale si locale, dar se va elimina si o buna parte din subiectivismul din cadrul actului de control. La finalul programului vor exista standarde de calitate privind relatia contribuabil-fisc si asistenta contribuabilului, dar si o crestere a platilor de taxe prin sistemul electronic. Dragoi nu a precizat daca si in Romania vor exista firme private de colectare a arieratelor la buget asa cum s-a decis in Bulgaria, argumentand ca o astfel de decizie se va pune in discutie abia dupa ce va fi gata analiza Bancii Mondiale.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
Prin acordul negociat cu Banca Mondiala, Ministerul Finatelor urmareste sa obtina o plasa de siguranta suplimentara de la institutia internationala sub forma unei linii de credit de 1miliard de euro, care va ramane la dispozitia Romaniei timp de trei ani in cazul blocarii pietelor externe, la un cost de 0,25% pe an.
In structura ANAF, pe langa aparatul prorpiu, functioneaza 42 de directii judetene ale finantelor publice si circa 220 de administratii ale finantelor publice municipale, orasenesti, comunale si ale sectoarelor din Bucuresti. Tot sub coordonarea ANAF activeaza Garda Financiara si Administratia Nationala a Vamilor.
Sursa: finantistii.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noi proceduri de inregistrare sau modificare a domiciliului fiscalANAF propune un formular unic pentru persoanele fiziceEfecte fiscale ale anularii din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA. Raspunsul specialistuluiDeclaratii ANAF august 2017. Ce declaratii fiscale depunem luna aceasta?OpANAF 2097/2015 privind regimul derogatoriuUltimele articole
Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFE-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Articole similare
Procedura integrala pentru restituirea taxei auto. Ce pasi aveti de facut?Obligativitatea depunerii electronice a formularului 112 incepand cu urmatorul termenNoutati legislatie Fiscala 07-11 iulie 2008 - Monitorul OficialImpozit pe veniturile salariale. Cum se poate evita dubla impunere?Proiect de Ordin ANAF. Modelul si continutul formularului 711 “Declaratie de regularizare pentru cheltuielile cu educatia timpurieâ€Ultimele articole
Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiGhid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Declaratia 390. Cum sa declari in D390 achizitiile de servicii scutite de TVA din UED. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAArticole similare
Cum stam la capitolul spirit antreprenorial in RomaniaFinantare pentru IMM-uri. Noi parteneriate potrivite pentru finantari inteligenteAcord de finantare pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si BANCA MONDIALA Firmele de buna credinta, cele mai afectate de masurile de combatere a fraudei de TVA (sondaj)Salariile cresc in transe consecutive. Prima majorare: la 1 iunieUltimele articole
Acord de finantare de 600 milioane euro, semnat intre Romania si BANCA MONDIALAMin. Muncii: Intregul demers de realizare a noii legi a salarizarii a fost si ramane unul transparent, deschisClasament PwC: Romania, printre primele tari din Europa Centrala care se conformeaza legislatiei fiscaleImprumut de 50 de milioane de euro pentru infrastructura de urgenta si raspuns la dezastreRomania se imprumuta de 400 de milioane de euro pentru managementul riscurilor de dezastreArticole similare
Program de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVAArticole similare
Schimbarea cotei de TVA. Cum procedeaza magazinele?Cererile de rambursare a TVA pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene in 2009Societate fara activitate. Regim TVA. BilantCodul FISCal 2010 TITLUL I - Capitolul III - DefinitiiDeclaratii ANAF august 2017. Ce declaratii FISCale depunem luna aceasta?Ultimele articole
E-Transport. Bunurile primite prin curier trebuie declarate in E-Transport?Taxarea inversa generalizata. Risc FISCal sau reforma?Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereTVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integrala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"