Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

ANAF va trece printr-o ampla reorganizare, ce va cuprinde atat optimizarea numarului de administratii fiscale, cat si a sistemului IT, pe baza unei evaluari a Bancii Mondiale, care va propune si masurile. Reorganizarea ANAF este una dintre principalele conditii puse de institutia internationala pentru semnarea in vara a unui acord de imprumut de tip preventiv in valoare de un miliard de euro.
"Vom avea o expertiza de la Banca Mondiala, care va face o analiza de ansamblu a structurii de colectare si va veni cu propuneri atat pe structura, cat si pe sisteme IT, cu scopul de a anula suprapunerile si birocratia. Va avea un efect pe termen mediu si nu imediat (...) Scopul final va fi si optimizarea numarului de adminsitratii fiscale", a declarat ministrul Finantelor, Bogdan Dragoi. Oficialul a sustinut ca reforma institutiei din subordinea ministerului pe care il conduce va fi mai ampla decat cea pe care Banca Mondiala a girat-o in tara vecina Bulgaria. Ministrul a aratat ca institutia internationala a realizat in Bulgaria doar o analiza de structura si nu a mers mai in profunzime, pe partea de sistem IT, pe programe de optimizare a informatiilor. "Vom lucra inclusiv partea de design al structurii IT, ce aplicatii software si echipamente hardware ne trebuie, vom face o analiza la nivel national a atributiilor directiilor generale ale finantelor publice. Urmarim nu doar a creste de colectare, ci si scadearea birocratiei si imbunatatirea relatiei control-contribuabil", a mai spus Dragoi.
Eficientizarea colectarii, obiectiv primordial
Principalele obiective ale „modernizarii” sistemului tine pe de-o parte de imbunatatirea colectarii, iar in plan secund, o mai buna relatie intre contribuabil si administratiile fiscale. Prin optimizarea sistemului informatic se va urmari in primul rand cresterea flexibilizarii colectarii, prin implicarea tot mai mare a sistemului bancar, avand ca rezultat limitarea interactiunii "fata in fata" intre contribuabil si institutia colectare. "Se pun pe hartie minusurile pe care le ai, ce poti sa faci si toate se analizeaza la final. In perioada 2012-2015 se va finaliza partea de simplificare de proceduri si crestere a calitatii serviciilor (...) La nivel de control urmarim implementarea unor aplicatii moderne care sa indice pe baza unor criterii sectoarele si companiile cu risc fiscal, pe care comisarii vor fi obligati sa le controleze", a explicat Dragoi.
Astfel, prin informatizarea completa si trecerea la o baza de date centralizata, va fi permisa nu doar modalitatea de declarare si plata a datoriilor catre autoritatile centrale si locale, dar se va elimina si o buna parte din subiectivismul din cadrul actului de control. La finalul programului vor exista standarde de calitate privind relatia contribuabil-fisc si asistenta contribuabilului, dar si o crestere a platilor de taxe prin sistemul electronic. Dragoi nu a precizat daca si in Romania vor exista firme private de colectare a arieratelor la buget asa cum s-a decis in Bulgaria, argumentand ca o astfel de decizie se va pune in discutie abia dupa ce va fi gata analiza Bancii Mondiale.
Prin acordul negociat cu Banca Mondiala, Ministerul Finatelor urmareste sa obtina o plasa de siguranta suplimentara de la institutia internationala sub forma unei linii de credit de 1miliard de euro, care va ramane la dispozitia Romaniei timp de trei ani in cazul blocarii pietelor externe, la un cost de 0,25% pe an.
In structura ANAF, pe langa aparatul prorpiu, functioneaza 42 de directii judetene ale finantelor publice si circa 220 de administratii ale finantelor publice municipale, orasenesti, comunale si ale sectoarelor din Bucuresti. Tot sub coordonarea ANAF activeaza Garda Financiara si Administratia Nationala a Vamilor.
Sursa: finantistii.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Factura inregistrata de doua ori. Corectie decont TVAActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Cum stabilim venitul anual net pe baza normelor de venit pentru un PFA?ANAF atentioneaza dezvoltatorii imobiliari persoane fizice sa declare veniturile pana la 30 iulie 2017ANAF deschide luni primul magazin de marfuri confiscate din CapitalaUltimele articole
Formular 230. ANAF a publicat noul PDF al formularului, introdus prin Ordinul 103/2025Depunere declaratii ANAF. Pana cand depui D300 si cum se corecteaza erorile materiale din formularSituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024D700 ANAF. Ce sanctiuni se aplica daca NU depui D700 la timpD101 si D101 grup fiscal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025Articole similare
Formularul 230 pentru redirectionarea a 2% din impozitul pe venit se depune pana la 25 maiCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul VII - Venituri din activitati agricoleSuspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au CONTRIBUABILIi in acest caz?Cand e o asociatie obligata sa modifice vectorul fiscal?Corectare decont TVA dupa o greseala des intalnitaUltimele articole
Impozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleImpunere TVA din oficiu. MONOGRAFIE contabila necesara CONTRIBUABILIlorAchizitii intracomunitare sub plafon. Tratament fiscal util firmelor cu cod special de TVACodul CAEN. Exista vreun termen limita pentru actualizarea lui de la 1 ianuarie 2025?Noutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Articole similare
EXCLUSIV: Cota unica si CAS nu vor fi modificate pana in 2013, TVA incertaMin. Muncii: Intregul demers de realizare a noii legi a salarizarii a fost si ramane unul transparent, deschisRomania se imprumuta de 400 de milioane de euro pentru managementul riscurilor de dezastreBasescu, la inceputul intalnirii cu FMI: Guvernul a gasit solutii noi pentru diminuarea deficituluiIncordarea fiscalaUltimele articole
Acord de finantare pentru managementul dezastrelor naturale, semnat intre Finante si BANCA MONDIALA Acord de finantare de 600 milioane euro, semnat intre Romania si BANCA MONDIALAFirmele de buna credinta, cele mai afectate de masurile de combatere a fraudei de TVA (sondaj)Clasament PwC: Romania, printre primele tari din Europa Centrala care se conformeaza legislatiei fiscaleImprumut de 50 de milioane de euro pentru infrastructura de urgenta si raspuns la dezastreArticole similare
Program de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVAArticole similare
Split TVA: Cum se pot plati facturile emise anterior inregistrarii?Contract de management. In ce situatii poate fi incheiat?Administrator fara contract de mandat sau CIM. Cheltuielile personale pot fi deductibile?Control FISCal finalizat cu diferente de plata TVA. Cum procedam?Miercuri, 25 iulie, este termen pentru unele obligatii FISCaleUltimele articole
Impozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor FISCaleAchizitii intracomunitare sub plafon. Tratament FISCal util firmelor cu cod special de TVASituatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024D700 ANAF. Ce sanctiuni se aplica daca NU depui D700 la timpD101 si D101 grup FISCal. Formularele au fost modificate prin Ordinul 206/2025
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"