Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, analiza se refera la o societate declarata inactiva la 01.10.2014 (inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata cu data de 01.05.2014) si care primeste pe 10.10.2014 o factura de la un furnizor pentru reinnoire certificat digital. Factura a fost adusa la contabilitate la data de 20.12.2014, iar furnizorul este platitor de TVA. Vom vedea daca pentru aceasta factura este necesar sa se depuna declaratia 311, precum si in ce luna (octombrie sau decemrbei 2014). De asemenea, vom stabili care sunt sanctiunile pentru nedepunerea la termen a acestei declaratii.
Formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal "se depune numai in situatia in care persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat a realizat operatiuni economice pentru care era obligata sa colecteze TVA in conformitate cu obligatia reglementata prin art. 7 alin. (1^1) "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate".
Astfel, in situatia prezentata, aceasta declaratie cod 311 nu trebuia depusa la organul fiscal pentru factura de achizitie servicii reinnoire certificat digital, factura fiind emisa de un prestator stabilit pe teritoriul Romaniei.
Obligatia de depunere a formularului cod 311 reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal" ar fi intervenit numai in situatia in care societatea pe care o reprezentati ar fi efectuat o achizitie intracomunitara de servcii de la un partener stabilit in afara teritoriului Romaniei pentru care ar fi fost obligat la plata efectiva a TVA in beneficiul bugetului de stat in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (2) din Codul fiscal. Avand in vedere faptul ca achizitia serviciului s-a efectuat de la un prestator intern, beneficiarul din Romania nu trebuie sa depuna formularul cod 311 pentru tranzactia efectuata.
In concluzie, formularul cod 311 se completeaza si se depune la organul fiscal numai in situatia in care persoana impozabila din Romania al carui cod de TVA a fost anulat, a efectuat urmatoarele operatiuni din sfera de aplicare a TVA:
- livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate, taxabile;
- achizitii de bunuri si/ servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei conform:
- art. 150 alin. (2) in cazul serviciilor care au locul in Romania conform art. 133 alin. (2), prestate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei;
- art. 151 in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, taxabile in Romania.
Manual de politici contabile - Stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Declaratia se depune la organul fiscal competent pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a avut loc operatiunea pentru care se datoreaza TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Tratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuFurnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Mare atentie la consecintele fiscale!Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteUltimele articole
Cod TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareArticole similare
Ghid ANAF pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati de infrumusetareProiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAObligatoriu pentru Institutiile Publice: Proceduri contabile intocmite corect!Obligatii fiscale cu termenul de DEPUNERE 25 ianuarieZoom fiscal: Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVAUltimele articole
Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de DEPUNERE a declaratiei 390 VIESSchema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciNoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAVineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de DEPUNERE a unor declaratii importanteArticole similare
Regimul de taxare aplicabil livrarii produselor obtinute din arendareCum facturam corect plata in arenda, tinand cont de TVA?LIVRARE marfuri. TVAConditii si cerinte privind ajustarea bazei de impozitare a TVA. Cum procedam?Produse acordate gratuit salariatilor. Includem si TVA-ul in baza de impozitare?Ultimele articole
Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVARegim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Livrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalArticole similare
Venitul net anual din activitati independente se va calcula diferit din 2018!Cheltuieli de protocol 2013. Cum deducem TVA in baza bonului fiscal?Cum au fost modificate situatiile financiare anuale prin Ordinul 4291/2022. Tabel comparativ ANAFDeclaratia aferenta impozitului pe veniturile obtinute in Romania de nerezidentiCasa de expeditie si factura externa. Cum declaram in D 390?Ultimele articole
Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVARepartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Facturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseArticole similare
Vineri, 6 septembrie a.c. inclusiv, termen pentru Declaratia 092Inspectorii antifrauda, in actiune: Sanctiuni de peste 7,6 milioane de euro!Nou documentar fiscal despre impozitarea jocurilor de norocProcedura de emitere si intocmirea avizului de insotire a marfiiAchizitie intracomunitara de serviciiUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESRepartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVARegim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"