Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile de mai jos, analiza se refera la o societate declarata inactiva la 01.10.2014 (inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata cu data de 01.05.2014) si care primeste pe 10.10.2014 o factura de la un furnizor pentru reinnoire certificat digital. Factura a fost adusa la contabilitate la data de 20.12.2014, iar furnizorul este platitor de TVA. Vom vedea daca pentru aceasta factura este necesar sa se depuna declaratia 311, precum si in ce luna (octombrie sau decemrbei 2014). De asemenea, vom stabili care sunt sanctiunile pentru nedepunerea la termen a acestei declaratii.
Formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal "se depune numai in situatia in care persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat a realizat operatiuni economice pentru care era obligata sa colecteze TVA in conformitate cu obligatia reglementata prin art. 7 alin. (1^1) "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate".
Astfel, in situatia prezentata, aceasta declaratie cod 311 nu trebuia depusa la organul fiscal pentru factura de achizitie servicii reinnoire certificat digital, factura fiind emisa de un prestator stabilit pe teritoriul Romaniei.
Obligatia de depunere a formularului cod 311 reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal" ar fi intervenit numai in situatia in care societatea pe care o reprezentati ar fi efectuat o achizitie intracomunitara de servcii de la un partener stabilit in afara teritoriului Romaniei pentru care ar fi fost obligat la plata efectiva a TVA in beneficiul bugetului de stat in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (2) din Codul fiscal. Avand in vedere faptul ca achizitia serviciului s-a efectuat de la un prestator intern, beneficiarul din Romania nu trebuie sa depuna formularul cod 311 pentru tranzactia efectuata.
In concluzie, formularul cod 311 se completeaza si se depune la organul fiscal numai in situatia in care persoana impozabila din Romania al carui cod de TVA a fost anulat, a efectuat urmatoarele operatiuni din sfera de aplicare a TVA:
- livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate, taxabile;
- achizitii de bunuri si/ servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei conform:
- art. 150 alin. (2) in cazul serviciilor care au locul in Romania conform art. 133 alin. (2), prestate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei;
- art. 151 in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, taxabile in Romania.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Declaratia se depune la organul fiscal competent pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a avut loc operatiunea pentru care se datoreaza TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Tratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuCod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Mare atentie la consecintele fiscale!Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteUltimele articole
Cod TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareArticole similare
Declaratia 205. Cine are obligatia depunerii formularului + un studiu de caz utilCalcul grad indatorare la trecerea de la microintreprindere la platitoare de venit. Cum procedam?ANAF a publicat lista seminariilor web pentru luna APRILIE 2023Calendar declaratii ianuarie 2014: Aici gasiti lista completa a declaratiilor care se depun la Fisc luna aceasta!Care sunt cele mai importante obligatii din Codul de procedura fiscala? Ce amenzi riscam?Ultimele articole
Aplicarea TVA la incasare. Conditii, termene si erori frecvente in 2025DEPUNERE declaratii. Luni, 30 iunie 2025, termen limita pentru D394TVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700SAF-T: Ce trebuie sa stie firmele neinregistrate in scopuri de TVACod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparArticole similare
Impozit pe venit microintreprinderi. Reglementari contabile si fiscaleScaderea cu 14% a cotei de TVA pentru locuinteAnaliza zilei cu Irina Dumitrescu: Proiect pentru modificarea normelor Codului fiscalImport bunuri. Cum se aplica regimul TVA al serviciilor de transport?Studiu de caz: Modalitatea de facturare a discounturilor comercialeUltimele articole
Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Firme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiArticole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul XII. Aspecte fiscale internationale - art. 87-92Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorSocietate declarata inactiva si cod TVA anulat. Cum procedam si care sunt consecintele fiscale?Documentar fiscal: Aspecte esentiale privind emiterea facturilor fiscaleTVA si persoana impozabilaUltimele articole
TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaE-TVA si dublarea SUMElor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursTVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDACum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieArticole similare
Comunicat nou referitor la Spatiul privat virtualFactura separata de transport primita de la un furnizor intracomunitar. Declaram in D 390?Taxarea inversa: masuri de simplificare la aplicarea TVA in 2012Incasare partiala facturi. Cum tratam facturile?Ordinea de stingere a datoriilor comercialeUltimele articole
Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Neplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de BUNURICod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de BUNURIE-Transport vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleE-Transport. BUNURIle primite prin curier trebuie declarate in E-Transport?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"