Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile de mai jos, analiza se refera la o societate declarata inactiva la 01.10.2014 (inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata cu data de 01.05.2014) si care primeste pe 10.10.2014 o factura de la un furnizor pentru reinnoire certificat digital. Factura a fost adusa la contabilitate la data de 20.12.2014, iar furnizorul este platitor de TVA. Vom vedea daca pentru aceasta factura este necesar sa se depuna declaratia 311, precum si in ce luna (octombrie sau decemrbei 2014). De asemenea, vom stabili care sunt sanctiunile pentru nedepunerea la termen a acestei declaratii.
Formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal "se depune numai in situatia in care persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat a realizat operatiuni economice pentru care era obligata sa colecteze TVA in conformitate cu obligatia reglementata prin art. 7 alin. (1^1) "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate".
Astfel, in situatia prezentata, aceasta declaratie cod 311 nu trebuia depusa la organul fiscal pentru factura de achizitie servicii reinnoire certificat digital, factura fiind emisa de un prestator stabilit pe teritoriul Romaniei.
Obligatia de depunere a formularului cod 311 reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal" ar fi intervenit numai in situatia in care societatea pe care o reprezentati ar fi efectuat o achizitie intracomunitara de servcii de la un partener stabilit in afara teritoriului Romaniei pentru care ar fi fost obligat la plata efectiva a TVA in beneficiul bugetului de stat in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (2) din Codul fiscal. Avand in vedere faptul ca achizitia serviciului s-a efectuat de la un prestator intern, beneficiarul din Romania nu trebuie sa depuna formularul cod 311 pentru tranzactia efectuata.
In concluzie, formularul cod 311 se completeaza si se depune la organul fiscal numai in situatia in care persoana impozabila din Romania al carui cod de TVA a fost anulat, a efectuat urmatoarele operatiuni din sfera de aplicare a TVA:
- livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate, taxabile;
- achizitii de bunuri si/ servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei conform:
- art. 150 alin. (2) in cazul serviciilor care au locul in Romania conform art. 133 alin. (2), prestate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei;
- art. 151 in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, taxabile in Romania.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit
Declaratia se depune la organul fiscal competent pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a avut loc operatiunea pentru care se datoreaza TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Mare atentie la consecintele fiscale!Cod TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareTratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Ultimele articole
Cod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileArticole similare
Atentie! La 30 iunie expira facilitatea privind reducerea penalitatilor de intarziereTabel comparativ: Modificari aduse Codului de Procedura Fiscala de OG nr.16 din 2012Societate cu activitate suspendata | Deductibilitate cheltuieli si Declaratia 394TVA - Obligatii - desemnarea unui reprezentant fiscalCum aplicam sistemul TVA la incasare in 2014?Ultimele articole
TVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700SAF-T: Ce trebuie sa stie firmele neinregistrate in scopuri de TVACod TVA anulat, firma reinregistrata in scopuri de TVA. Ce drepturi si obligatii aparD390 si serviciile intracomunitare. Formularul se depune lunar sau trimestrial?Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Articole similare
Cesiune leasing. Cum facem deducerea unor cheltuieli?Achizitie teren, lotizare si vanzare ulterioara. Cum stabilim calitatea de persoana impozabila?Studiu de caz: Ce cota se aplica revistelor in care ponderea veniturilor provine din publicitate?Factura de decontareFurnizor strain inregistrat in scop de TVA in Romania. Cum deducem?Ultimele articole
Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Firme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiFactura achizitie non-UE. Care este regimul TVAArticole similare
Procedura de acordare a facilitatilor fiscale in sectorul agricol si in industria alimentaraAnaliza complexa: TVA la incasare de la 1 ianuarie 2013Noul format valabil pentru Formularul 088 de la 1 iulie 2016Ordinul nr. 2116/2020 modifica si completeaza mai multe ordine in domeniul contabilitatii institutiilor publiceAlerta fiscalitate 07-11 iulie 2008Ultimele articole
E-TVA si dublarea SUMElor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursTVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDACum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Inregistrare venituri ONG din consultatii. Cum facturam?Instructiuni pentru completarea formularului 300 | Decont de taxa pe valoarea adaugataDistribuire dividende in numerar. Cum se poate fragmenta suma?Deducere TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiTVA - Transport national asimilat transportului intracomunitarUltimele articole
Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de BUNURIE-Transport vs E-TVA: Cum gestionam neconcordanteleE-Transport. BUNURIle primite prin curier trebuie declarate in E-Transport?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonome
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"