Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In randurile de mai jos, analiza se refera la o societate declarata inactiva la 01.10.2014 (inregistrarea in scopuri de TVA a fost anulata cu data de 01.05.2014) si care primeste pe 10.10.2014 o factura de la un furnizor pentru reinnoire certificat digital. Factura a fost adusa la contabilitate la data de 20.12.2014, iar furnizorul este platitor de TVA. Vom vedea daca pentru aceasta factura este necesar sa se depuna declaratia 311, precum si in ce luna (octombrie sau decemrbei 2014). De asemenea, vom stabili care sunt sanctiunile pentru nedepunerea la termen a acestei declaratii.
Formularul cod 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) din Codul fiscal "se depune numai in situatia in care persoana impozabila al carui cod de TVA a fost anulat a realizat operatiuni economice pentru care era obligata sa colecteze TVA in conformitate cu obligatia reglementata prin art. 7 alin. (1^1) "Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform art. 78^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor prevazute de prezenta lege, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate".
Astfel, in situatia prezentata, aceasta declaratie cod 311 nu trebuia depusa la organul fiscal pentru factura de achizitie servicii reinnoire certificat digital, factura fiind emisa de un prestator stabilit pe teritoriul Romaniei.
Obligatia de depunere a formularului cod 311 reglementat prin O.M.F.P. nr. 2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal" ar fi intervenit numai in situatia in care societatea pe care o reprezentati ar fi efectuat o achizitie intracomunitara de servcii de la un partener stabilit in afara teritoriului Romaniei pentru care ar fi fost obligat la plata efectiva a TVA in beneficiul bugetului de stat in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (2) din Codul fiscal. Avand in vedere faptul ca achizitia serviciului s-a efectuat de la un prestator intern, beneficiarul din Romania nu trebuie sa depuna formularul cod 311 pentru tranzactia efectuata.
In concluzie, formularul cod 311 se completeaza si se depune la organul fiscal numai in situatia in care persoana impozabila din Romania al carui cod de TVA a fost anulat, a efectuat urmatoarele operatiuni din sfera de aplicare a TVA:
- livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate, taxabile;
- achizitii de bunuri si/ servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei conform:
- art. 150 alin. (2) in cazul serviciilor care au locul in Romania conform art. 133 alin. (2), prestate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei;
- art. 151 in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, taxabile in Romania.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Declaratia se depune la organul fiscal competent pana pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a avut loc operatiunea pentru care se datoreaza TVA.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileTratament TVA pentru cumparator cu codul de TVA anulat din oficiuAnulare cod TVA. 3 studii de caz importanteCod TVA anulat din oficiu, deducere TVA dupa reinregistrareAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele fiscale?Ultimele articole
Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Mare atentie la consecintele fiscale!Articole similare
Declaratia 204 se depune pana la 15 martie 2012Codul de procedura fiscala s-a modificat. Ce ar trebui sa stim?Completarea Declaratiei 394. Noi informatii actualizateSituatiile financiare ale societatilor in lichidareCe declaratii mai avem de depus in noiembrie 2014?Ultimele articole
Declaratia D100. Aveti la dispozitie 2 variante pentru corectarea IMCAAchizitii si servicii din UE. Se mai depun D301 si D390 de firmele care NU platesc TVA?D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVANeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiD. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAArticole similare
Achizitie si vanzare bunuri pe teritoriul unui stat tert. Care va fi tratamentul TVA?TVA aferenta investitiilor efectuate din instrumente structurale. Cum gestionam fiscal?Bunuri destinate alimentatiei animale. Ce cota de TVA se aplica?Documentar fiscal: Aspecte esentiale privind emiterea facturilor fiscaleClauza contract LIVRARE intracomunitara. Cum procedam privind avizul de insotire?Ultimele articole
Achizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Firme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiFactura achizitie non-UE. Care este regimul TVASponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Codul fiscal 2008 - Capitolul X. Venitul net anual impozabil - art. 80-84Completarea Declaratiei 394. Noi informatii actualizateAspecte privind TVA si inregistrari contabile intr-o operatie triunghiulara. Cum procedam?Cum procedam daca avem pe stoc marfa defecta? Trebuie colectata si TVA?Declaratii fiscale cu termen scadent in data de 25 martie 2022Ultimele articole
Trecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursTVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDACum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Rambursarea TVA catre persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVACe trebuie sa stiti despre regimul special destinat agricultorilor in 2017Top probleme din practica privind Declaratia 394, rezolvate de experti contabiliTVA aferent facturilor de achizitie care se refera la spatiile unde am optat pentru scutireFacturi trimise pe e-mail. Ce elemente trebuie sa contina factura?Ultimele articole
Cum se calculeaza taxa pe stalp. EXEMPLU practic privind regiile autonomeNeplatitor de TVA? Ghid pentru achizitii din UE, cu accent pe fiscalitatea TVA-uluiAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareFirme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"