Tags: decontul si rambursarea tva, ghid practic
Orice contabil stie ce dezastru atrage dupa sine o greseala in inregistrarile contabile. Erorile din Decontul de TVA insa pot avea repercusiuni dincolo de amenzile aplicate pentru eroarea in sine! Asemenea unei avalanse care taraste totul in prapastie, la fel si greselile din Decontul de TVA pot bloca procesul de rambursare a TVA.
Stiti cum scapati definitiv de acest calvar? Cum sa va eficientizati la maximum actiunile privind TVA? Indiferent ca este vorba de
decontul de TVA sau de rambursarea de TVA?
Pentru ca:
1. Rambursarea TVA inseamna banii dvs., banii de care aveti nevoie si care, momentan, se afla in alt buzunar decat al dvs.
2. Rambursarea TVA se bazeaza pe deconturi TVA intocmite corect, explicit si la timp depuse
3. Deconturile de TVA perfecte se obtin doar in cunostinta de cauza (legea) si de procedura legala
-va indruma pas cu pas
-va ajuta sa lucrati rapid, corect si eficient
-va raspunde la toate intrebarile
-va ofera solutiile de care aveti nevoie
-va fereste de erori in inregistrarile fiscal-contabile
-inlatura posibilitatea amenzilor aplicate in urma controalelor ANAF
-va ajuta sa va recuperati banii aflati in posesia statului.
ATENTIE! Regimul rambursarilor de TVA se modifica din nou dupa 26 IUNIE 2020.
Descoperiti:
-Ce prevede OUG nr. 48/2020 privind Rambursarea TVA
-Care este termenul de valabilitate al actualei legislatii
-Ce conditii trebuie sa indepliniti la solicitarea rambursarii (cine poate solicita, care este termenul de solicitare, pozitionarea sumei solicitate spre rambursare fata de plafonul stabilit)
-Care este suma maxima ce poate fi rambursata ca TVA
-Cand se ramburseaza TVA
-Cum si cand se desfasoara inspectia fiscala de care depinde rambursarea TVA, factorii decisivi si implicatiile lor (data solicitarii inainte sau dupa 26 iunie, control anterior sau ulterior rambursarii, analiza de risc, risc mic/mare, proceduri de lichidare sau insolventa, cazierul fiscal, infractiuni etc.)
-Cand se prescrie dreptul de a solicita rambursarea TVA.
Profitati acum de profesionalismul grupului de experti contabili - autori, coordonati de dna expert contabil Vera CONSTANTIN! Cu peste 12 de experienta in domeniul contabilitatii financiare, consiliere in domeniile contabil si fiscal, in firme de diferite marimi, inclusiv companii multinationale, ocupand diverse functii de consilier economist, contabil sef, expert contabil in societati membre CECCAR va ofera acum liniile directoare de actiune in probleme privind decontul si rambursarea de TVA.
Exemplu:
Rd.7 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd. 7.1. Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Rd. 9 Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile cu cota 19%.
Rd. 22 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.20 si 21 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd.22.1 Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Ori: Cum inregistrati corect in decontul de TVA o
factura primita cu intarziere (exemplul 22 din lucrare) vedeti aici solutia specialistilor, agreata de legislatia in vigoare
Primirea unei facturi cu intarziere nu poate fi incadrata in erorile acceptate spre corectare,deci nu se poate corecta decontul de TVA aferent unei luni anterioare. Singura solutie agreata de lege este inscrierea sumei reprezentand baza TVA si TVA la randul 34 de regularizari din D300, unde se evidentiaza orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare, datorate unor evenimente cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea:

Astfel de solutii explicite puteti gasi pentru diverse situatii:
• Cum se evidentiaza in Decontul de TVA prestarea serviciilor electronice in beneficiul unei persoane neimpozabile cu domiciliul in afara Uniunii Europene (UE)
• Raportarea achizitiei intracomunitare prin platforma EMAG
• Evidentierea in D300 a TVA limitat la deducere pentru pierderi tehnologice
• Societati ce functioneaza in regim UBER.Tratament declarativ in privinta TVA
• Achizitie auto second hand de la persoane fizice din UE.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi acordate pe perioada maternitatii si cresterii copilului
Intrebare:
PFA cu activitate din iunie 2024, si avand rezultat pierdere (a avut venituri care sunt sub nivelul cheltuielilor) conform DU depus pentru anul 2024. Activitate ei va fi profitabila in anul 2025, venitul net va fi aproximativ intre 6-12 salarii minime. Va continua activitate PFA-ului si in anul 2026, care tot se estimeaza sa fie profitabila. Titularul, pe langa PFA va fi angajata din octombrie 2025 cu norma intreaga si intr-un SRL.
Titularul va naste in luna mai 2026 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<