Tags: decontul si rambursarea tva, ghid practic
Orice contabil stie ce dezastru atrage dupa sine o greseala in inregistrarile contabile. Erorile din Decontul de TVA insa pot avea repercusiuni dincolo de amenzile aplicate pentru eroarea in sine! Asemenea unei avalanse care taraste totul in prapastie, la fel si greselile din Decontul de TVA pot bloca procesul de rambursare a TVA.
Stiti cum scapati definitiv de acest calvar? Cum sa va eficientizati la maximum actiunile privind TVA? Indiferent ca este vorba de
decontul de TVA sau de rambursarea de TVA?
Pentru ca:
1. Rambursarea TVA inseamna banii dvs., banii de care aveti nevoie si care, momentan, se afla in alt buzunar decat al dvs.
2. Rambursarea TVA se bazeaza pe deconturi TVA intocmite corect, explicit si la timp depuse
3. Deconturile de TVA perfecte se obtin doar in cunostinta de cauza (legea) si de procedura legala
-va indruma pas cu pas
-va ajuta sa lucrati rapid, corect si eficient
-va raspunde la toate intrebarile
-va ofera solutiile de care aveti nevoie
-va fereste de erori in inregistrarile fiscal-contabile
-inlatura posibilitatea amenzilor aplicate in urma controalelor ANAF
-va ajuta sa va recuperati banii aflati in posesia statului.
ATENTIE! Regimul rambursarilor de TVA se modifica din nou dupa 26 IUNIE 2020.
Descoperiti:
-Ce prevede OUG nr. 48/2020 privind Rambursarea TVA
-Care este termenul de valabilitate al actualei legislatii
-Ce conditii trebuie sa indepliniti la solicitarea rambursarii (cine poate solicita, care este termenul de solicitare, pozitionarea sumei solicitate spre rambursare fata de plafonul stabilit)
-Care este suma maxima ce poate fi rambursata ca TVA
-Cand se ramburseaza TVA
-Cum si cand se desfasoara inspectia fiscala de care depinde rambursarea TVA, factorii decisivi si implicatiile lor (data solicitarii inainte sau dupa 26 iunie, control anterior sau ulterior rambursarii, analiza de risc, risc mic/mare, proceduri de lichidare sau insolventa, cazierul fiscal, infractiuni etc.)
-Cand se prescrie dreptul de a solicita rambursarea TVA.
Profitati acum de profesionalismul grupului de experti contabili - autori, coordonati de dna expert contabil Vera CONSTANTIN! Cu peste 12 de experienta in domeniul contabilitatii financiare, consiliere in domeniile contabil si fiscal, in firme de diferite marimi, inclusiv companii multinationale, ocupand diverse functii de consilier economist, contabil sef, expert contabil in societati membre CECCAR va ofera acum liniile directoare de actiune in probleme privind decontul si rambursarea de TVA.
Exemplu:
Rd.7 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd. 7.1. Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Rd. 9 Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile cu cota 19%.
Rd. 22 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.20 si 21 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd.22.1 Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Ori: Cum inregistrati corect in decontul de TVA o
factura primita cu intarziere (exemplul 22 din lucrare) vedeti aici solutia specialistilor, agreata de legislatia in vigoare
Primirea unei facturi cu intarziere nu poate fi incadrata in erorile acceptate spre corectare,deci nu se poate corecta decontul de TVA aferent unei luni anterioare. Singura solutie agreata de lege este inscrierea sumei reprezentand baza TVA si TVA la randul 34 de regularizari din D300, unde se evidentiaza orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare, datorate unor evenimente cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea:
Astfel de solutii explicite puteti gasi pentru diverse situatii:
• Cum se evidentiaza in Decontul de TVA prestarea serviciilor electronice in beneficiul unei persoane neimpozabile cu domiciliul in afara Uniunii Europene (UE)
• Raportarea achizitiei intracomunitare prin platforma EMAG
• Evidentierea in D300 a TVA limitat la deducere pentru pierderi tehnologice
• Societati ce functioneaza in regim UBER.Tratament declarativ in privinta TVA
• Achizitie auto second hand de la persoane fizice din UE.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Achizitionam cereale si de la persoane fizice. Acestia emit borderouri de achizitii.
Putem inregistra in contabilitate aceste borderouri, pe baza carora sa facem plata, sau este necesar sa trimita factura prin SPV?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Cu ocazia inventarierii anuale a patrimoniului s-au facut propuneri de casare a unor investitii in curs de executie. Decizia comisiei de casare a fost aprobata in CA. Valoarea aprobata la casare a fost inregistrata pe cheltuieli in cont 6583 - active cedate si alte operatiuni de capital. In urma valorificarii s-au inregistrat venituri de cca. 1% din valoarea investiei in curs de executie, casata. Din punct de vedere fiscal cum trebuie incadrate la calculul impozitului pe profit...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O persoana juridica (SRL), platitoare de TVA, vinde tamplarie pvc in Romania unei persoane fizice germane. Marfa este pusa la dispozitia clientului in Romania, la sediul persoanei juridice. Transportul este comandat si platit de persoana fizica germana.
Firma de transport cere de la furnizor sa genereze codul UIT. Daca furnizorul genereaza codul UIT NU va considera ANAF vanzare la distanta cu obligativitatea de a se inregistra in OSS?
Cine solicita codul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Suntem o societate comerciala care exploateaza terenuri agricole (cod CAEN 0111).
In luna iulie 2024 am primit de la firma de asigurari despagubiri pentru daunele provocate de grindina (cultura grau) suma de 104.444 lei.
Am facut urmatoarele operatiuni:
711 - 331 104444 (diminuare prod in curs de executie PN, pentru a nu influenta pretul de cost)
411/461 - 7581 104444 venituri din despagubiri
512 - 411/461 104444...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Administratorul societatii doreste sa distribuie dividendele din anul 2022 si 2023 in luna octombrie 2024, in suma de 400.000 lei. Va rog sa imi spuneti care sunt contributiile, ce documente trebuie sa intocmesca societatea si ce declaratii trebuie sa depun, termenele de declarare pentru societate si ce declaratii trebuie sa depun pentru persoana fizica. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am primit pe mail factura atasata de la Institutul Francez, care nu are un CIF, ci doar un numar de identificare. Va rog sa-mi precizati daca Institutul Francez avea obligatia transmiterii facturii prin sistemul E-Factura. Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<