Tags: decontul si rambursarea tva, ghid practic
Orice contabil stie ce dezastru atrage dupa sine o greseala in inregistrarile contabile. Erorile din Decontul de TVA insa pot avea repercusiuni dincolo de amenzile aplicate pentru eroarea in sine! Asemenea unei avalanse care taraste totul in prapastie, la fel si greselile din Decontul de TVA pot bloca procesul de rambursare a TVA.
Stiti cum scapati definitiv de acest calvar? Cum sa va eficientizati la maximum actiunile privind TVA? Indiferent ca este vorba de decontul de TVA sau de rambursarea de TVA?
Pentru ca:
1. Rambursarea TVA inseamna banii dvs., banii de care aveti nevoie si care, momentan, se afla in alt buzunar decat al dvs.
2. Rambursarea TVA se bazeaza pe deconturi TVA intocmite corect, explicit si la timp depuse
3. Deconturile de TVA perfecte se obtin doar in cunostinta de cauza (legea) si de procedura legala
-va indruma pas cu pas
-va ajuta sa lucrati rapid, corect si eficient
-va raspunde la toate intrebarile
-va ofera solutiile de care aveti nevoie
-va fereste de erori in inregistrarile fiscal-contabile
-inlatura posibilitatea amenzilor aplicate in urma controalelor ANAF
-va ajuta sa va recuperati banii aflati in posesia statului.
ATENTIE! Regimul rambursarilor de TVA se modifica din nou dupa 26 IUNIE 2020.
Descoperiti:
-Ce prevede OUG nr. 48/2020 privind Rambursarea TVA
-Care este termenul de valabilitate al actualei legislatii
-Ce conditii trebuie sa indepliniti la solicitarea rambursarii (cine poate solicita, care este termenul de solicitare, pozitionarea sumei solicitate spre rambursare fata de plafonul stabilit)
-Care este suma maxima ce poate fi rambursata ca TVA
-Cand se ramburseaza TVA
-Cum si cand se desfasoara inspectia fiscala de care depinde rambursarea TVA, factorii decisivi si implicatiile lor (data solicitarii inainte sau dupa 26 iunie, control anterior sau ulterior rambursarii, analiza de risc, risc mic/mare, proceduri de lichidare sau insolventa, cazierul fiscal, infractiuni etc.)
-Cand se prescrie dreptul de a solicita rambursarea TVA.
Profitati acum de profesionalismul grupului de experti contabili - autori, coordonati de dna expert contabil Vera CONSTANTIN! Cu peste 12 de experienta in domeniul contabilitatii financiare, consiliere in domeniile contabil si fiscal, in firme de diferite marimi, inclusiv companii multinationale, ocupand diverse functii de consilier economist, contabil sef, expert contabil in societati membre CECCAR va ofera acum liniile directoare de actiune in probleme privind decontul si rambursarea de TVA.
Exemplu:
Rd.7 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd. 7.1. Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Rd. 9 Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile cu cota 19%.
Rd. 22 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.20 si 21 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd.22.1 Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Ori: Cum inregistrati corect in decontul de TVA o
factura primita cu intarziere (exemplul 22 din lucrare) vedeti aici solutia specialistilor, agreata de legislatia in vigoare
Primirea unei facturi cu intarziere nu poate fi incadrata in erorile acceptate spre corectare,deci nu se poate corecta decontul de TVA aferent unei luni anterioare. Singura solutie agreata de lege este inscrierea sumei reprezentand baza TVA si TVA la randul 34 de regularizari din D300, unde se evidentiaza orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare, datorate unor evenimente cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea:
![](https://infotva.manager.ro/dbimg/images/exemplu6_1.png)
Astfel de solutii explicite puteti gasi pentru diverse situatii:
• Cum se evidentiaza in Decontul de TVA prestarea serviciilor electronice in beneficiul unei persoane neimpozabile cu domiciliul in afara Uniunii Europene (UE)
• Raportarea achizitiei intracomunitare prin platforma EMAG
• Evidentierea in D300 a TVA limitat la deducere pentru pierderi tehnologice
• Societati ce functioneaza in regim UBER.Tratament declarativ in privinta TVA
• Achizitie auto second hand de la persoane fizice din UE.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<