Tags: decontul si rambursarea tva, ghid practic
Orice contabil stie ce dezastru atrage dupa sine o greseala in inregistrarile contabile. Erorile din Decontul de TVA insa pot avea repercusiuni dincolo de amenzile aplicate pentru eroarea in sine! Asemenea unei avalanse care taraste totul in prapastie, la fel si greselile din Decontul de TVA pot bloca procesul de rambursare a TVA.
Stiti cum scapati definitiv de acest calvar? Cum sa va eficientizati la maximum actiunile privind TVA? Indiferent ca este vorba de
decontul de TVA sau de rambursarea de TVA?
Pentru ca:
1. Rambursarea TVA inseamna banii dvs., banii de care aveti nevoie si care, momentan, se afla in alt buzunar decat al dvs.
2. Rambursarea TVA se bazeaza pe deconturi TVA intocmite corect, explicit si la timp depuse
3. Deconturile de TVA perfecte se obtin doar in cunostinta de cauza (legea) si de procedura legala
-va indruma pas cu pas
-va ajuta sa lucrati rapid, corect si eficient
-va raspunde la toate intrebarile
-va ofera solutiile de care aveti nevoie
-va fereste de erori in inregistrarile fiscal-contabile
-inlatura posibilitatea amenzilor aplicate in urma controalelor ANAF
-va ajuta sa va recuperati banii aflati in posesia statului.
ATENTIE! Regimul rambursarilor de TVA se modifica din nou dupa 26 IUNIE 2020.
Descoperiti:
-Ce prevede OUG nr. 48/2020 privind Rambursarea TVA
-Care este termenul de valabilitate al actualei legislatii
-Ce conditii trebuie sa indepliniti la solicitarea rambursarii (cine poate solicita, care este termenul de solicitare, pozitionarea sumei solicitate spre rambursare fata de plafonul stabilit)
-Care este suma maxima ce poate fi rambursata ca TVA
-Cand se ramburseaza TVA
-Cum si cand se desfasoara inspectia fiscala de care depinde rambursarea TVA, factorii decisivi si implicatiile lor (data solicitarii inainte sau dupa 26 iunie, control anterior sau ulterior rambursarii, analiza de risc, risc mic/mare, proceduri de lichidare sau insolventa, cazierul fiscal, infractiuni etc.)
-Cand se prescrie dreptul de a solicita rambursarea TVA.
Profitati acum de profesionalismul grupului de experti contabili - autori, coordonati de dna expert contabil Vera CONSTANTIN! Cu peste 12 de experienta in domeniul contabilitatii financiare, consiliere in domeniile contabil si fiscal, in firme de diferite marimi, inclusiv companii multinationale, ocupand diverse functii de consilier economist, contabil sef, expert contabil in societati membre CECCAR va ofera acum liniile directoare de actiune in probleme privind decontul si rambursarea de TVA.
Exemplu:
Rd.7 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd. 7.1. Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Rd. 9 Livrari de bunuri si prestari de servicii taxabile cu cota 19%.
Rd. 22 Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd.20 si 21 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa) din care:
Rd.22.1 Achizitii de servicii intracomunitare pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA (taxare inversa)
Ori: Cum inregistrati corect in decontul de TVA o
factura primita cu intarziere (exemplul 22 din lucrare) vedeti aici solutia specialistilor, agreata de legislatia in vigoare
Primirea unei facturi cu intarziere nu poate fi incadrata in erorile acceptate spre corectare,deci nu se poate corecta decontul de TVA aferent unei luni anterioare. Singura solutie agreata de lege este inscrierea sumei reprezentand baza TVA si TVA la randul 34 de regularizari din D300, unde se evidentiaza orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare, datorate unor evenimente cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea:

Astfel de solutii explicite puteti gasi pentru diverse situatii:
• Cum se evidentiaza in Decontul de TVA prestarea serviciilor electronice in beneficiul unei persoane neimpozabile cu domiciliul in afara Uniunii Europene (UE)
• Raportarea achizitiei intracomunitare prin platforma EMAG
• Evidentierea in D300 a TVA limitat la deducere pentru pierderi tehnologice
• Societati ce functioneaza in regim UBER.Tratament declarativ in privinta TVA
• Achizitie auto second hand de la persoane fizice din UE.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare produse pentru promovare online. Persoana fizica
Intrebare:
Am incheiat cu o persoana fizica, neautorizata in vreun fel, un contract de barter prin care firma noastra ii vinde un produs cu un discount de 70%, in schimbul promovarii acelui produs de catre persoana fizica respectiva, pe diverse canale mass media. Practic, barterul e la nivelul acelui discount acordat. Noi am emis factura de vanzare cu discountul inclus. Adica pretul de vanzare intreg 10000 ron (inclus TVA) MINUS 7000 (discount 70%) = 3000 rest de plata. E corect asa? Prin acel...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie garantie suplimentara
Intrebare:
Societatea "X" a achizitionat echipamente din SUA prin import definitiv in valoare de 5.000 usd necesare activitatii firmei. Aceste echipamamente au o garantie initiala de 1 an de zile. Conducerea societatii "X" doreste prelungirea garantiei echipamentelor importate cu inca 2 ani, pentru care primeste un invoice din SUA in suma de 1.000 usd pe care societatea "X" o va achita. Intrebare: Cum interpretati extinderea garantiei cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Fuziune societati
Intrebare:
In cazul fuziunii prin absorbtie, societatea A (absorbanta) si societatea B (absorbita) au aprobat proiectul de fuziune, care a fost ulterior publicat in Monitorul Oficial la data de 13.06.2025. Proiectul de fuziune a fost intocmit in baza datelor cuprinse in situatiile financiare de fuziune intocmite cu ocazia fuziunii, de cele doua societati, aferente datei de 31.03.2025. AGA societatii absorbante de aprobarea finalizarii procedurii de fuziune prin absorbtie va avea loc in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontarea ochelarilor de vedere pentru salariati. Tratament fiscal
Intrebare:
Compania imi ofera asigurare de sanatate prin care imi pot deconta pretul ochelariilor de vedere numai o data. Deoarece jobul este cel in contabilitate unde este necesar a sta in fata calculatorului cel putin 8 ore pe zi, sunt in situatia in care trebuie sa imi schimb dioptriile ochelarilor de vedere.
De la departamentul HR mi s-a comunicat ca, compania deconteaza ochelari de vedere in suma maxima de 1000 lei insa trebuie trebuie urmata urmatoarea procedura:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<