Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei.
Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite.
Toate acestea creeaza, evident, o serie de probleme/dileme pentru contabili in ceea ce priveste aplicarea tratamentului fiscal si contabil corect, iar contabilitatea unui complex hotelier nu face exceptie.
Expertii Grupului Rentrop & Straton iti ofera, ca intotdeauna, o rezolvare profesionista si eficienta!
Solutia o constituie lucrarea Contabilitatea HoReCa, un ghid practic si complet axat pe prezentarea de studii de caz cu privire la tratamentul contabil si fiscal al tuturor operatiunilor derulate de fiecare operator care isi desfasoara o activitate specifica domeniilor HoReCa.
Monografie contabila complex hotelier (hotel, spa, magazin, restaurant)
In cadrul unui hotel se desfasoara urmatoarele activitati: - cazare, - restaurant, - magazin, - salon de coafura.
Avand in vedere ca activitatile desfasurate sunt diverse, fiecare activitate desfasurata este distincta si impune gestiune si contabilitate distincta.
Unele cheltuieli se pot inregistra in contabilitatea financiara cumulat, dar este necesara evidenta separata a acestora in contabilitatea de gestiune.
Astfel de cheltuieli sunt salariile, utilitatile, serviciile de paza.
In cursul unei perioade se incaseaza contravaloarea serviciilor hoteliere astfel:
-cazare cu mic dejun: 250.000 lei,
Examen Consultant Fiscal 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Proceduri obligatorii pentru implementarea Standardelor de Control Intern Managerial
- cazare cu demipensiune: 350.000 lei.
Cheltuielile comune aferente perioadei
- salarii personal hotel, restaurant, magazin si salon: 100.000 lei, din care salarii in suma de 30.000 lei sunt aferente personalului de la restaurant
- servicii paza aferente complex: 14.000 lei
- combustibil: 10.000 lei
- energie electrica si apa: 20.000 lei.
Cheltuieli aferente cazarii
- amortizare mijloace fixe hoteliere: 20.000 lei
- cheltuieli materiale nestocabile: 8.000 lei
- dare in consum obiecte de inventar: 6.000 lei
- servicii reparatii: 15.000 lei
- servicii spalatorie: 30.000 lei
Cheltuieli restaurant
- salarii personal restaurant: 50.000 lei
- amortizare mijloace fixe restaurant: 12.000 lei
- consum materii prime: 100.000 lei
- consum materiale: 30.000 lei
- vesela data in consum: 15.000 lei
Produsele finite obtinute in restaurant in cursul perioadei sunt in suma de 205.000 lei.
In afara produselor incluse in contravaloarea cazarii ca mic dejun si demipensiune, se mai incaseaza in restaurant in cursul perioadei suma de 50.000 lei, reprezentand produse vandute altor clienti.
Cheltuieli comune
Inregistrare salarii din activitatea hoteliera:
641 = 421 100.000 lei
Cheltuieli cu salariile = Personal – salarii
personalului datorate
Retinerile din salarii:
421 = % 40.000 lei
Personal – salarii 4315 25.000 lei
datorate Contributia de
asigurari sociale
4316 10.000 lei
Contributia de asigurari
sociale de sanatate
444 5.000 lei
Impozitul pe venituri
de natura salariilor
Pentru a vedea TOATE inregistrarile contabile, click AICI»
Contabilitatea HORECA reprezinta acum ghidul tau practic de suprevietuire in industria HoReCa, banca ta de idei si solutii pentru dezvoltarea si chiar inflorirea afacerii tale!
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Fuziunea prin absorbtie intre doua societati. Care sunt aspectele contabile si fiscale de care tinem cont?Corectarea unei reevaluari eronate. Cum procedam?Preluare leasing. Cum deducem TVA-ul la suma care acopera debitul firmei partenere?Omisiunea constituirii rezervei legale. Ce tratament fiscal aplicam rezervelor?Achizitie autoturism prin leasing financiar. Cum facem monografia pentru leasing?Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"