Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, se va vedea cum vor proceda persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care au fost supuse unui control fiscal in urma caruia s-au constatat si s-au stabilit erori in determinarea corecta a TVA-ului colectat, fiind obligate la plata acesteia in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta.
In cazul in care nu s-a inregistrat o achizitie de marfa in valoare de 12.000 lei in anul 2011 si organul de control a dispus plata integrala TVA colectata aferent valorii de vanzare in pret cu amanuntul, cand isi mai poate exercita entitatea dreptul de deducere aferent acestei achizitii neinregistrate la timp din lipsa facturii si la ce rand se inscrie in decont aceasta taxa dedusa?
Potrivit prevederilor art.147 indice 1 alin 2) din Codul fiscal, in situatia in care nu sunt indeplinite conditiile si formalitatile de exercitare a dreptului de deducere in perioada fiscala de declarare sau in cazul in care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevazute la art. 146 ( factura) , persoana impozabila isi poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale in care sunt indeplinite aceste conditii si formalitati sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, incepand cu data de 1 ianuarie a anului care urmeaza celui in care a luat nastere dreptul de deducere.
Potrivit alin. (3), prin norme se vor preciza conditiile necesare aplicarii prevederilor alin. (2), pentru situatia in care dreptul de deducere este exercitat dupa mai mult de 3 ani consecutivi dupa anul in care acest drept ia nastere.
Potrivit prevederilor din normele metodologice , prevederile art. 147 indice 1 alin. (2) si (3) din Codul fiscal se aplica de persoanele impozabile si ulterior unui control fiscal, ca si cazul prezentat,. chiar daca taxa inscrisa in facturile pentru achizitii era exigibila in perioada supusa inspectiei fiscale.
In aplicarea art. 147 indice 1 alin. (3) din Codul fiscal, persoana impozabila va notifica organele fiscale competente printr-o scrisoare recomandata, insotita de copii de pe facturi sau alte documente justificative ale dreptului de deducere, faptul ca va exercita dreptul de deducere dupa mai mult de 3 ani consecutivi dupa anul in care acest drept a luat nastere.
Asadar:
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- se exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale in care sunt indeplinite aceste conditii si formalitati sau printr-un decont ulterior;
-se va notifica organul fiscal competent conform prevederilor mai sus mentionate.
Potrivit prevederilor art. 156 indice 2 alin. (3) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, datele inscrise incorect intr-un decont de taxa se pot corecta prin decontul unei perioade fiscale ulterioare si se vor inscrie la randurile de regularizari.
Potrivit prevederilor cuprinse in OANAF 1790/2012 la randul 30 din decont se inscriu printre altele si orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 138 din Codul fiscal, care determina modificarea datelor declarate initial, cum ar fi nedeclararea din eroare a operatiunii in perioada in care intervine exigibilitatea.
In concluzile, Tva dedusa pentru facturile necuprinse in perioada in care a intervenit exigibilitatea se va inscrie in decont de TVA la randul 30.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ministrul Finantelor, discutii in Senat privind impactul OUG nr. 114/2018Noutati 2013 in regimul fiscal aplicat pentru facturile simplificateCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul X - Regimul deducerilorCare este forma actuala E-TVA? 13 lucruri bine de stiut de contribuabiliGarantie contract de inchiriere. Tratament contabil si fiscalUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAVinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAArticole similare
Regimul comunitar de scutiri de taxe vamaleSAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?Firme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVACum sa monitorizati activitatea fiscala in Romania. Sisteme pe care le puteti utilizaSchimbarea deductibilitatii TVA poate influenta negativ industria de leasing si autoUltimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreCheltuieli cu autoturismele: cand este posibila deducerea integrala a TVA-ului dintr-o factura de reparatii auto?Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrateTVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliArticole similare
Regim TVA servicii management. Aplicam taxare inversa?Noul Cod fiscal prelungeste pana la 31 decembrie limita de deducere TVA pentru achizitia de vehiculeActivitate de cercetare directa. Inregistrarea in scopuri de TVA in regim normalDeterminarea TVA devenita exigibila: Metoda sutei majorateCorectie DECONT TVA. Cum procedam si care sunt implicatiile fiscale?Ultimele articole
Deducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de DECONTare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAFactura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreTVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectArticole similare
Ghid util pentru a beneficia de indrumare si asistenta telefonica ANAFDescarca softul pentru DECLARATIA 112Corectarea ERORIlor materiale din decontul de TVAEfectele corectarii ERORIlor contabile asupra obligatiilor fiscale privind TVADocumentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, din 1 mai, prin aplicatia aici.gov.roUltimele articole
Deducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataJurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de ERORI in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaLocul prestarii serviciilor din perspectiva TVA: regula generala, exceptiile si 3 ERORI frecventePrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiArticole similare
Regim TVA si vanzare imobil cu plata in doua transe. Cum intocmim monografia contabila?Imputarea unor bunuri salariatilorStudiu de caz: Garantia de buna executie in constructii si regimul TVAFactura emisa in ianuarie si incasata in februarie. In ce luna se trece in declaratia 394?Evidenta stocurilor in cazul sistemului de comert en detailUltimele articole
Jurnalul de TVA nu se potriveste cu contabilitatea? Cum poti gasi diferenta in cateva minute, NU in cateva oreAcciza intra in baza de calcul a TVA: de ce o eroare la accize inseamna, aproape mereu, si o eroare de TVAPrimesti factura pana pe 15 ale lunii urmatoare? Afla cand devine TVA exigibil si in ce luna inregistrezi venitul, ca sa nu platesti penalitatiSumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru contribuabiliRetea de firme fictive depistata de ANAF, 18 milioane de lei luati ilegal de la stat si zeci de imobile sechestrate
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



