Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ce regim se aplica cheltuielilor ocazionate de scoaterea din evidenta a creantelor neincasate? In ce masura sunt acestea deductibile? Dar TVA aferent acestor creante neincasate? Mentionez ca unii ...
Ce regim se aplica cheltuielilor ocazionate de scoaterea din evidenta a creantelor neincasate? In ce masura sunt acestea deductibile? Dar TVA aferent acestor creante neincasate? Mentionez ca unii clienti sunt deja radiati, iar cu altii suntem in imposibilitatea de a lua legatura cu ei (au cesionat partile sociale, s-au mutat de la adresa, numere de telefon deconectate) sau a expirat termenul de prescriptie.
In situatia in care pentru clientii respectivi ati constituit provizioane, pentru partea acoperita de provizion cheltuiala cu scoaterea din evidenta a clinetilor incerti este deductibila in conformitate cu pct. 53 din normele de aplicare ale art. 22 lit.c din Codul fiscal:
“Cheltuielile reprezentând pierderile din creantele incerte sau în litigiu neîncasate, înregistrate cu ocazia scoaterii din evidenta a acestora, sunt deductibile pentru partea acoperita de provizionul constituit potrivit art. 22 din Codul fiscal”
Totodata, in baza art. 21 alin 1 lit n din Codul fiscal, pierderile din creante neincasate mai sunt deductibile daca clientii Dvs. se afla in una din situatiile:
- procedura de faliment a fost inchisa pe baza de Hotarare judecatoreasca de faliment;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii Operare SAGA Exemple practice si recomandari ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
- debitorul este dizolvat, în cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
- debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
In oricare alte situatii cheltuiala cu scoaterea din evidenta a clientilor incerti este nedeductibila.
Fata de cele de mai sus, solicitati date referitoare la starea clientilor de la Registrul Comertului pentru a aplica tratamentul fiscal corespunzator.
Referitor la TVA , acesta se ajusteaza numai in situatia in care a intervenit falimentul debitorului respectiv, conform art 138 lit d din Cod fiscal. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de Legea 85/2006 privind procedura insoventei hotarare ramasa definitiva si irevocabila.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP modifica Legea 227/2015! Sunt propuse masuri pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit, taxe locale si TVATratament CREANTE NEINCASATEAplicarea prevederilor de ajustare TVA pentru clienti aflati in falimentPeste 600.000 de entitati economice afectate de OMFP 1802/2014Probleme cu ajustarea TVA? Le rezolva Codul fiscal in 199 intrebari si raspunsuriUltimele articole
Ajustarea TVA pentru CREANTE NEINCASATE in cazul intrarii in faliment a beneficiaruluiCREANTE NEINCASATE in 2025. Deductibilitatea cheltuielilor + ajustarea TVA-uluiCreanta neincasata. Regim fiscal scoatere din evidentaFacturi neincasate. Ajustarea negativa a bazei de impozitare TVA. Client in faliment, situatii posibileCum sa rezolvati de 2 ori mai multe probleme de contabilitate intr-un timp de 2 ori mai scurtArticole similare
TVA leasing deducere in anul 2012PFA: Cum recunoastem cheltuielile cu dobanda la creditele obtinute?Ce declaratii fiscale au termen la 25 ianuarie 2016?TVA platit si de persoanele fiziceTVA dedusa pentru bunuri aport in natura la capitalul social. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAArticole similare
TVA - Registrul nontransferurilorMonografie deductibilitate cheltuieli si TVA aferente utilizarii unor autoturismeFirmele care nu isi indeplinesc obligatiile de raportare catre ANPM risca amenzi de pana la 20.000 de leiSe modifica Formularul 100Proiect ANAF: Stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA in 2016Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



